Kiinnostaako Seat Tarraco?

Aloittaja Kulinaristi, 19.02.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

M_M

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.02.21 - klo:14:39
Jep eli summa summarum, Tiguan ja Tarraco valmistetaan Saksan Wolfsburgissa

Tiguan voi hyvinkin olla peräisin Wolfsburgista, mutta eikö nyt puhuttu Tiguan Allspacesta? Ã,,kkiseltään en löytänyt muuta tietoa, kuin että ainoa sitä valmistava tehdas olisi Meksikossa.

EDIT: Ja se lähde, volkswagenin oma sivu: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-global-bestseller-breaks-the-six-million-mark-and-has-been-the-best-selling-volkswagen-in-2019-5964

LainaaThe product line was revamped again in 2017 with the debut of a second Tiguan â€" this time, an XL version with a wheelbase extended by 110 mm and bespoke front and rear ends. The SUV, available with either five or seven seats, was built at the Mexican plant in Puebla, while a separate version for China was produced at the Anting plant near Shanghai. In America, Volkswagen has sold the Tiguan of the second generation exclusively in its long-wheelbase version since 2017. In Europe and many other markets around the world, the new long-wheelbase model was launched as the Tiguan Allspace, which is also manufactured in Puebla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Epes

Lainaus käyttäjältä: M_M - 23.02.21 - klo:14:47
Tiguan voi hyvinkin olla peräisin Wolfsburgista, mutta eikö nyt puhuttu Tiguan Allspacesta? Ã,,kkiseltään en löytänyt muuta tietoa, kuin että ainoa sitä valmistava tehdas olisi Meksikossa.

EDIT: Ja se lähde, volkswagenin oma sivu: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-global-bestseller-breaks-the-six-million-mark-and-has-been-the-best-selling-volkswagen-in-2019-5964

In Europe and many other markets around the world, the new long-wheelbase model was launched as the Tiguan Allspace, which is also manufactured in Puebla.

.............. jota valmistetaan myös Pueblassa?

Volkkarin omassa tiedotteessa mainitaan Allspace ja Saksa: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-allspace-3528


M_M

Voihan tuon tosiaan suomentaa kahdella eri tavalla.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Wikipedian listasta ei löydy Allspacea kuin Pueblasta ja sitten Intialaisesta tehtaasta sikäläisille markkinoille. Toki onhan sinnekin voitu kirjoitella puutaheinää.

Volkkarin tiedotteista en kyllä löydä mainintaa jossa sanottaisiin nimenomaisesti Allspacea valmistettavan saksassa. On vain niputettu kaikki Tiguanit samaan ja lueteltu kaikki maat joissa tehdään edes jompaakumpaa.

Toki, onko sillä lopulta mitään väliä missä auto on tehty? Omista autoistani en tiedä yhdestäkään missä tehtaassa ne on tehty, en nykyisistä enkä edellisistä, eikä voisi juuri vähempää kiinnostaa.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.02.21 - klo:15:11
In Europe and many other markets around the world, the new long-wheelbase model was launched as the Tiguan Allspace, which is also manufactured in Puebla.

.............. jota valmistetaan myös Pueblassa?

Volkkarin omassa tiedotteessa mainitaan Allspace ja Saksa: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/tiguan-allspace-3528

Irrotit tuosta kokonaisesta lauseesta.

Tarkemmin suomennettuna lausehan mene näin :

Euroopassa ja muilla markkinoilla ympäri maailman, lanseerattiin uusi pidemmän akselivälin malli Tiguan Allspace, jota myös valmistetaan Pueblassa.

Tämä on lisäys edellisiin osaan jossa puhutaan jenkki ja kiinan markkinan isommasta XL Tiguanista, jota valmistetaan Pueblassa.

Allspace tulee vain Pueblasta, Meksikosta, sitä ei valmisteta missään muualla.

Tuolta löytyy myös hyvä ja kattava listaus malleista ja valmistuspaikoista koko VAG konsernin osalta :
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

Edit :

M_M ehtikin ensin jo linkata tuon :D

Edit 2:

Nythän valinta jatkossa helpottuu kun Allspacea ei nähdä enää Tiguan faceliftin myötä vaan se poistuu.

Family_Man

Tänään lähti tilaus Tarraco PHEV e-Hybrid FR. Voimalinjan testasin Tiguanilla kun ei ollut hybridi Tarracoa koeajettavana vielä ja Tarracon testasin paikalla olleella FR varusteisella dieselillä. Tiguan oli meidän tarpeisiin liian pieni ja Tarraco muutenkin tuntui paremmalta ajaa ja onhan siinä hyvät tilat. Alustava toimitusaika 3kk.

TeroPee

Nyt oli ajossa Tarraco hybrid ja sellainen noin 100km tuli ajettua. Akussa ei ollut paljoa virtaa kun vaimo oli jo ajellut sillä eilen akun melkein tyhjiin ja tajusin vasta loppupuolella koeajoa että bensalla voi myös ladata. Fiksua se ei tietenkään ole, mutta kokeilin sitä jotta sai ajaa myös sähköllä. Auto oli Excellence ja varusteina näytti olevan täysnahat ja koukku. Saattoi olla muutakin mutta en perehtynyt asiaan sen enempää.

Ajotuntuma Passatiin (bitdi 4motion) verrattuna ei ole lähellekään yhtä tukeva eikä samanlaista voimantunnetta ole ollenkaan. Kyllä tuollakin liikenteen rytmissä pysyy, mutta numeroarvoista (245hv/400Nm vs Passatin 240hv/500Nm) odotin että eroa olisi ollut vähemmän.

Takakontin verho oli parempi kuin 7seaterissa kun ei ole turhia turvavöitä häiritsemässä. Kuitenkin Passatin kiskoilla kulkeva verho on parempi.

Nahkapenkit oli omalle vartalolle paremmat kuin FR:n kangaspenkit. Istuinosa on edelleen vähän lyhyen tuntuinen ja käsikäyttöinen ristiseläntuen säätö oli hankala.

Saa nyt nähdä lähteekö FR muutamalla lisävarusteella tilaukseen. Tuollaiset ajatukset on nyt.

Metalliväri tai erikoisväri (punainen tai vihreä)

Musta nahkaverhoilu
Top View ympäristön tarkkailujärjestelmä
Connectivity box (langaton lataus puhelimelle)
Turvallisuuspaketti XL
Sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku
Säilytystilapaketti
Väliverkko tavaratilaan, takaistuimien kaato tavaratilasta
230V virran ulosotto tavaratilassa

Lasikatto ois muksujen mieleen mutta tavaralokeroille on enemmän käyttöä. 20" renkaat menee hukkaan, 19" riittää hyvin. Koeajoautossa oli 17" talveksi ja ne näytti vähän alikokoisilta. Ehkä 18" olisi talveksi hyvä vannekoko.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Tilaus tehty eilen. Väri vaihtui viime metreillä valkoseen. Toisen muksun lempiväri on punainen ja toinen vihreä niin vaimo päätti tehdä kompromissin ja ottaa sen, mikä ei ole kummankaan suosikki. Eikä valkoinen nyt ihan huono ole, näyttää olevan mainoksissakin.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Family_Man

Lainaus käyttäjältä: Family_Man - 04.03.21 - klo:15:42
Tänään lähti tilaus Tarraco PHEV e-Hybrid FR. Voimalinjan testasin Tiguanilla kun ei ollut hybridi Tarracoa koeajettavana vielä ja Tarracon testasin paikalla olleella FR varusteisella dieselillä. Tiguan oli meidän tarpeisiin liian pieni ja Tarraco muutenkin tuntui paremmalta ajaa ja onhan siinä hyvät tilat. Alustava toimitusaika 3kk.

Väliaikatietona toimituksesta, jotta alustavasti saan ajoon vko 20-21 eli ei ollenkaan paha toimitusaika :D

TeroPee

Sehän on tulossa nopeasti. Meille puhuttiin noin 4kk:sta eli elokuusta.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

#69
Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 31.03.21 - klo:10:51
Tilaus tehty eilen. Väri vaihtui viime metreillä valkoseen. Toisen muksun lempiväri on punainen ja toinen vihreä niin vaimo päätti tehdä kompromissin ja ottaa sen, mikä ei ole kummankaan suosikki. Eikä valkoinen nyt ihan huono ole, näyttää olevan mainoksissakin.

Hyvän combon varusteita otit. Itse jätin XL paketin ja ympäristön tarkkailun pois. Tässä on nyt vajaa viikko ajeltu FR:llä ja infotainment tulee tutuksi parissa päivässä. Ei ole ihan niin täyteen ahdettu kuin Leonissa. Omat napit ajomoodeille, penkinlämmityksille, ilmastoinnin säätöihin eli just niille mitä käytetään. Täydet tehot saa myös yhden napin takaa. Vakkari on nykyään ratissa ja vaihdekaavion valot vaihdekepin nupissa. Hieno auto ja hinta/laatu on kohdillaan. Itse otin vielä takuun laajennuksen 5v/150000km jonka listahinta oli 500â,¬ ja josta maksoin tinkauksen jälkeen .......
Yksi kysymys olisi jos joku tietää? Käyttöohjekirja on siis vanhasta mallista jossa ei hybridistä ole sanaakaan. Aikaisemmissa dsg vaihteissa on ollut D/S ja olen ymmärtänyt S:n sportiksi. Nyt on D/B? Mikä on B?
Lisää muokkausta, ajovalot ovat hyvät ja varsinkin pitkät näyttävät hienosti.

TeroPee

Nykyisessä Passatissa on kuolleen kulman varoitin eikä haluttu luopua siitä. Se tosin olis tainnut tulla jo L-paketissa mutta lämpöratti käänsi valinnan XL:n puolelle.

Paljon tosiaan tuntui olevan samaa kuin Passatissa vuodelta 2016 mutta hiukan modernisoituna.

Kepin B on voimakkaampi regenerointi. Kokeilin sitä koeajossa ja periaatteessa yhdellä polkimella ajaminen onnistuu, mutta ainakaan pienellä harjoittelulla se ei tuntunut kovin luontevalta.

Valoja en päässyt koeajossa testaamaan enkä sinällään odota niiltä paljoa. Nykyisessä on mukautuvat valot joten valoa riittää vaikka joku ajaisi edessä tai tulisi vastaan. Seatin on/off -tyyppinen toteutus on paluu menneisyyteen, etenkin kun  muistot vaimon entisen A3:n automaattisista kaukovaloista on lähinnä huonoja. Vaihtoi liian aikaisin lyhyille ja liian myöhään takaisin pitkille. Sinänsä kiva kuulla jos valot sentään näyttää hyvin. :)
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

JoLah

Itse kävin kokeilemassa sekä Passatia 150 hv DSG Style että Tarraco Style 150 Hv DSG ja kun joku puhui siitä pakettiautomaisesta istuma-asennosta, niin mulle se oli se ratkaiseva tekijä. Jonkun verran isoja autoja ajaneen osaan arvostaa asentoa jossa oikeasti istutaan eli polvikulma on n. 90 astetta vs henkilöautojen makaava asento jossa jalat pidemmällä.

Kauheasti en eroja löytänyt perusajossa kuivalla kesä(kevät)kelillä, hyviä molemmat ja varustetasot aika samanlaisia.

Toive on Tarraco mutta en ole vielä saanut kuittausta saako tilata. Xcellence ja Stylen hintaero on mielestäni aika pieni siihen nähden mitä eroja saa. Xcellenceä koitellaan :)
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Family_Man

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 05.04.21 - klo:19:28
Sehän on tulossa nopeasti. Meille puhuttiin noin 4kk:sta eli elokuusta.

Tänään sain tiedon, että auto juuri valmistunut linjalta ja kohtapuolin alkaa valua tänne päin eli aikataulussa on, vko20-21 luvattiin alunperin.

Tomppa79

Tein eilen kaupat Terracosta. Ostimme Suomen varastossa olevan auton. Suomessa oli ainoastaan 1 FR varustelutasolla ja Xl pakketilla oleva auto, joten tehtiin kaupat siitä. Auton väriksi tuli edellä mainittujen syystä punainen ja se onkin ensimmäinen sen värinen auto meidän perheessä.

Tuli sitten autoon myös muita varusteita:

PDY 230 V virran ulosotto tavaratilassa
PB2 Connectivity Box langaton matkapuhelimen lataus
Metalli- ja helmiäisväri
PGR Sähköisesti esiinvapautettava vetokoukku
PDL Turvallisuuspaketti XL

Jätin talvirenkaat paketista pois mielestäni korkean hinnan vuoksi (2500).
Hieman jouduin vääntämään vaihtoautoni hyvityshinnasta. Sain lopulta 1500(Passat vm 2017) enemmän, mitä alunperin autosta tarjottiin.
Onneksi olen tehnyt myyntipäällikön kanssa ennen kauppaa niin osasin neuvotella suoraan hänen kanssaan asiasta.¨

Auton luovutus Toukokuun puolivälissä.
Toukokuussa ei varmaan autolla tule vielä ajettua ennekuin omat harrastukset alkavat taas pyöriä, joten ekalle vuodelle tulee oman arvion mukaan ajokilometrejä 15000. Otin autoon myös tuon lisätakuun.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

a4motohtori

Tarraco plugari vakavassa harkinnassa. Gte farkku passatti ollut 2.5v ajossa ja olen tykännyt. Omiin ajoihin plugari ollut tosi passeli. Selvästi plugarista paluu pelkkään polttikseen on tosi vaikeaa enää. Sähköllä ajo on vaan niin kivaa. Ongelmana on ollut löytää ison koiran kuljetukseen sopiva plugari alle. Oikeasti isoja tavaratiloja löytyy plugareista rajallisesti, koska esim e sarjan farkku mesen paksi on onneton akkupaketin takia. V90 Volvo ehkä menisi, mutta jotenkin tekniikka huolettaa varsinkin kun pitäisi ottaa käytetty. Vag konsernin tuotteissa vaan Tarracon tilat täyttäisi omat vaatimukset. Kodiaqit on kaikki polttiksia ja Allspace myös. Audien tilat on liian ahtaat.
Seatissa tilat kunnossa, plugari varmalla tekniikalla. Hyvät varusteet ja ihan ok ulkonäkö. 5v takuu iso plussa. Koeajolle pitää lähteä.

Guruuz

Hienoa, että täällä olikin keskustelua Tarracon ehybridistä.

Itsellä nyt pari viikon ajalta kokemuksia ja hyvältä hankinnalta vielä tuntuu ja onhan se hieno.  8) Toki ensimmäinen lataushybridi itsellä niin ollut hiukan opettelua vielä sähköllä ajoon. Kuten täällä jo mainittiin niin auton mukana tulleessa ohjekirjassa ei mainittu mitään lataushybridistä, mutta viime viikolla hain liikkeestä uuden painoksen, jossa jo ohjeita ehybridiinkin.

Itsellä isoimmat mietinnän aiheet oli, että pitääkö autoa ladata jotenkin tietyllä tavalla alkuun, että akut kestäisi mahdollisimman pitkään ja tähän ei oikein saanut vastauksia. Nyt ohjeessa suositellaan ajamaan akku siihen pisteeseen, että auto ilmoittaa alhaisesta varaustilasta ennen kuin laittaa lataukseen eikä heti lyhyenkin ajon jälkeen. Myös ohjekirjassa suositellaan lähtemään heti ajoon, kun akku on ladattu täyteen.

Miten teillä on akun range pitänyt kutinsa? Itse en ole vielä ainakaan normaalilla D-asennolla ole päässyt kaupunkiajolla näissä vappukeleissä siihen 48km.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 05.04.21 - klo:19:28
Sehän on tulossa nopeasti. Meille puhuttiin noin 4kk:sta eli elokuusta.

Tänään vahvistui tuotantoviikoksi 22 ja luovutus lienee jossain kohtaa kesä-heinäkuun vaihteessa.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: a4motohtori - 01.05.21 - klo:15:02
Tarraco plugari vakavassa harkinnassa. Gte farkku passatti ollut 2.5v ajossa ja olen tykännyt. Omiin ajoihin plugari ollut tosi passeli. Selvästi plugarista paluu pelkkään polttikseen on tosi vaikeaa enää. Sähköllä ajo on vaan niin kivaa. Ongelmana on ollut löytää ison koiran kuljetukseen sopiva plugari alle. Oikeasti isoja tavaratiloja löytyy plugareista rajallisesti, koska esim e sarjan farkku mesen paksi on onneton akkupaketin takia. V90 Volvo ehkä menisi, mutta jotenkin tekniikka huolettaa varsinkin kun pitäisi ottaa käytetty. Vag konsernin tuotteissa vaan Tarracon tilat täyttäisi omat vaatimukset. Kodiaqit on kaikki polttiksia ja Allspace myös. Audien tilat on liian ahtaat.
Seatissa tilat kunnossa, plugari varmalla tekniikalla. Hyvät varusteet ja ihan ok ulkonäkö. 5v takuu iso plussa. Koeajolle pitää lähteä.

Tarraco ja Passat on käytännössä yhtä tilavia. Koiran kanssa matalampi voi olla helpompi ratkaisu.

Mutta jos ei halua Passatia uudelleen (kuten me ei haluttu), niin sitten vaihtoehtoja tosiaan on hyvin vähän. Korealaisia katumaastureita voisi katsella myös.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

a4motohtori

Haastava kombo tuo plugari ja iso tavaratila tosiaan. Selvästi ollaan murros kaudessa auto maailmassa ja sähköä kohden mennessä on haastavaa löytää omiin tarpeisiin sopiva kulkuväline. Skodan ekassa sähkö versiossa on hyvää yritystä kyllä. Kohtuu kokoinen tavaratila ja muutenkin kiva kokonaisuus. Perus arkiajoon kiva paketti. Talvi pakkasilla jää vaan range auttamatta lyhyeksi harvoille pitemmälle reissuille. Ainakin suunnittelua reissaaminen vaatii eri tavalla. Kyllä plugari on omiin tarpeisiin ehkä paras tällä hetkellä. Premium tuotteet kiinnostaisi mutta ei ole sopivaa tarjontaa. Audi tulee pahasti jälkijunassa ja kaikki mallit on sportti tyylisesti takaosasta kaarevia niin että ei ole korkeutta boxissa. Bemareilla x5 karkaa hinnaltaan taivaisiin. Mersulla ei ole tilavaa hybridiä. Glb olisi koht ok mutta rellun pikku bensa koneella tai juopolla isommalla bensalla tai dieselillä. Range roverin mallistossa olisi paksissa tilaa mutta tekniikka arveluttaa. Murros ajan tuotteena Tarrago voisi olla soiva peli. Ajamassa kävin. Passeli ajoasento pitkäjalkaiselle ja kivasti lähtee kun pistää sportti asetukset. Takapenkki liikkuu eteenpäin ja tilaa saa paksiin kivasti. Vakavassa harkinnassa.

TeroPee

Aika kattava, joskin saksankielinen, video Tarraco E-Hybrid FR:stä: https://youtu.be/j_jwyGF7S4U
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Tuolla Seat Accessories Shopissa on paljon kaikkea tarpeellista osanumeroineen.

https://www.seataccesoriescatalogue.net/en/model/model/46
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Tomppa79

Nyt on ollut  viikon auto alla ja koeajokokemukset ovat, että auto on vakaa ja helppo ajaa.

Muutamia kysymyksiä on tässä herännyt. Jos ajoakussa ei ole virtaa niin pystyykö autoa lämmittämään?
Sinänsä meillä pieni ongelma, koska auton lämmittämine lataamalla ei onnistu, koska taloyhtiössä on kielletty auton lataaminen.
Toisessa ketjussa löysin sellaisen tiedon, että jos erillistä Webastoa autoon haluaa niin sellaien maksaa 2000 euroa(!) ja sellaisen osaa autoon tehdä vain yksi liike Suomessa.

Toinen kysymys on,että miten onnistuu omien musiikkien kuunteleminen? Nythän autossa on vain nuo USB-c liittimet niin Bluetoothilla kyllä pystyy puhelimen kautta
Mitä jos hankin mp3 soittimen, missä USB 2.0 liitin ja liitän sen autoon johdolla niin onnituuko musiikin kuuntelu sitä kautta? Ongelma Bluetoothin kautta on ettei musiikkikappaleita pysty näytöltä vaihtamaan/selaamaan.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 25.05.21 - klo:11:01
Toinen kysymys on,että miten onnistuu omien musiikkien kuunteleminen? Nythän autossa on vain nuo USB-c liittimet niin Bluetoothilla kyllä pystyy puhelimen kautta
Mitä jos hankin mp3 soittimen, missä USB 2.0 liitin ja liitän sen autoon johdolla niin onnituuko musiikin kuuntelu sitä kautta?

Eiköhän siihen toimi joku perus USB-C -> USB-A adapteri mihin saat muistitikun tai mp3 soittimen kiinni.

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 25.05.21 - klo:11:01
Ongelma Bluetoothin kautta on ettei musiikkikappaleita pysty näytöltä vaihtamaan/selaamaan.

Eikö ihan oikeasti toimi?  :o :o :o :o

En nyt ole kokeillut miten toimii jos esim. puhelimeen on tallennettu mp3 tiedostoja mutta ainakin jos perus Spotify tai YouTube Music sovelluksella kuuntelee musiikkia bluetoothin kautta niin kappaleita voi sujuvasti vaihdella radion näytöltä tai rattinapeilla ilman mitään kikkailuita. Ja itsellä vielä sen verran kivikautinen soitin ettei ole carplayta tai android autoa vaan ihan perus bluetooth media yhteydellä käytän.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

miz

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 25.05.21 - klo:11:01

Muutamia kysymyksiä on tässä herännyt. Jos ajoakussa ei ole virtaa niin pystyykö autoa lämmittämään?
Sinänsä meillä pieni ongelma, koska auton lämmittämine lataamalla ei onnistu, koska taloyhtiössä on kielletty auton lataaminen.
Toisessa ketjussa löysin sellaisen tiedon, että jos erillistä Webastoa autoon haluaa niin sellaien maksaa 2000 euroa(!) ja sellaisen osaa autoon tehdä vain yksi liike Suomessa.


Esilämmitys toimii ajoakun sähköllä, ei pysty lämmittämään jos on alle 20% latausta.
Ainoat tavat sulle on pitää hybridimoodissa lataus tietyn prosentin yläpuolella ajon aikana, niin että autoa pysäköitäessä siellä on latausta vaikkapa 40%. Tai sitten ladata vaikkapa julkisella laturillarahaa vastaan  virtaa akkuun. Lataus vaan on aika tyyristä minuuttiveloituksella auton hitaan laturin vuoksi.

Tomppa79

Lainaus käyttäjältä: miz - 25.05.21 - klo:13:58
Esilämmitys toimii ajoakun sähköllä, ei pysty lämmittämään jos on alle 20% latausta.
Ainoat tavat sulle on pitää hybridimoodissa lataus tietyn prosentin yläpuolella ajon aikana, niin että autoa pysäköitäessä siellä on latausta vaikkapa 40%. Tai sitten ladata vaikkapa julkisella laturillarahaa vastaan  virtaa akkuun. Lataus vaan on aika tyyristä minuuttiveloituksella auton hitaan laturin vuoksi.

Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi asiaa. Sanotaanko näin, että mulla on keinoni (lataan naapuriyhtiön tolpasta) ladata autoa. Omasta tolpasta on varmaan mahdollista ladata 2-3 vuoden sisällä, kun linjasaneeraus tulee ja valmistuu.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

miz

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 25.05.21 - klo:14:30
Kiitos vastauksesta. Tämä selvensi asiaa. Sanotaanko näin, että mulla on keinoni (lataan naapuriyhtiön tolpasta) ladata autoa. Omasta tolpasta on varmaan mahdollista ladata 2-3 vuoden sisällä, kun linjasaneeraus tulee ja valmistuu.

Autosta kun täppää hitaan latauksen päälle (olikohan rajoitettu latausvirta oikea termi) niin lataa hurjalla 1000 watin teholla ja 10 h latausajalla.
Eli saman tehon vie kuin vohvelirauta. Aikamoisella periaatetasolla noita kieltoja räpsytellään.

Toki sitten lämmitys tuolla teholla on jo onnetonta, se matkalaturin  8A jo aika pieni Tarracon kokoiselle autolle.
Ja lämmityshän käyttää ainoastaan piuhan virtaa jos sieltä virtaa tulee, eli matkalaturilla max 1800W.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 25.05.21 - klo:11:01
Toinen kysymys on,että miten onnistuu omien musiikkien kuunteleminen? Nythän autossa on vain nuo USB-c liittimet niin Bluetoothilla kyllä pystyy puhelimen kautta
Mitä jos hankin mp3 soittimen, missä USB 2.0 liitin ja liitän sen autoon johdolla niin onnituuko musiikin kuuntelu sitä kautta? Ongelma Bluetoothin kautta on ettei musiikkikappaleita pysty näytöltä vaihtamaan/selaamaan.

Minulla on kaksineuvoinen USB-A-Type-C muistitikku auton keskikonsolissa mistä kuuntelen omia levyjä.

https://www.amazon.de/gp/product/B07PYFYWFF/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Mainittu adapteri toki käy myös.

Puhelimen muistista voi myös soittaa musiikkia type-C johdolla, teoriassa myös MP3-soittimen kautta jos se näkyy muistilaitteena autolle. Mutta helpoiten tuo käy BT:n kautta. Toki Andoid Auto/Apple Carplay huomioiden alkaa soittotavoissa olemaan jo runsauden pulaa.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

TeroPee

Maaliskuun lopussa tilattu Tarraco e-hybrid on nyt Suomessa ja maahantulotarkastuksessa. Joskus ensi viikolla tapahtuu auton vaihtaminen. Autohallin latausinfran rakentaminen alkaa heti elokuun alussa ja lataamaan kothallissa päässee joskus syyskuun lopussa tai lokakuun alussa.

Talvirenkaat vanteineen pitää vielä hommata. Kyttäilen Torista hyviä ja halpoja käytettyjä vanteita. Molempia tuntuu olevan mutta ei koskaan samassa ilmoituksessa. Voi olla että päädytään hommamaan ihan uudet jos sopivia käytettyjä ei löydy.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Tänään oli luovutus ja auto meni samantien kiillotukseen ja pinnoitukseen. Varsinaisesti ajoon joskus kun se valmistuu ja ollaan auton kanssa samalla paikkakunnalla.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Pekkoperkele

Tilasin Tarraco eHybridin heti sen ennakkomyynnin alettua, eli Helmikuun alussa. Vielä ei ole edes alustavaa tietoa valmistusviikosta, vaikka tilaushetkellä lupailtiin toimitusajaksi 2-3 kk. Ei taida tänä vuonna ainakaan kesärenkaita vielä tarvita jos nyt koskaan tulee....taitaa prosessoripula tosiaan vaikuttaa toimitusaikoihin ja odottavan aika tulee pitkäksi:D. Mites muut Tarraco eHybridin tilanneet, oletteko jo saaneet autoja ajoon ja miltä auto vaikuttaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy