Passat B8, Key not detected / Key not found

Aloittaja Nafu, 04.11.18 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

Nafu

Passat 1.4 TSI ACT vm.2015. Toinen avain avaa ja sulkee ovet, mutta ei käynnistä autoa. Ilmoittaa "Key not detected". Hätäkäynnistystoiminnolla auton saa käyntiin, mutta pimputtaa merkkiääntä vähän väliä ja konsolissa lukee "Key not found". Ideoita miten homman saa ratkaistua? Toinen avain toimii ihan moitteettomasti. Patterit on ihan tuoreet.

Nafu

Kävin Volkkarilla ja koodasivat avaimen uudestaan. Meni onneksi takuuseen. Eivät keksineet mitään järkisyytä miksi koodaus oli hävinnyt avaimesta. VW miesten mukaan on kuulemma pienen pienen hyvin pienen pieni tosi pieni mahdollisuus, että pattereiden vaihdon yhteydessä koodaus häviää. Asialle ei voi tehdä mitään itse vaan vaatii aina VW huoltoa.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Nafu - 08.11.18 - klo:11:12
Kävin Volkkarilla ja koodasivat avaimen uudestaan. Meni onneksi takuuseen. Eivät keksineet mitään järkisyytä miksi koodaus oli hävinnyt avaimesta. VW miesten mukaan on kuulemma pienen pienen hyvin pienen pieni tosi pieni mahdollisuus, että pattereiden vaihdon yhteydessä koodaus häviää. Asialle ei voi tehdä mitään itse vaan vaatii aina VW huoltoa.
Minulla kävi kerran Octavian kanssa niin, että pariston vaihdon jälkeen ovet eivät avautuneet eivätkä sulkeutuneet kauko-ohjauksella eikä auto myöskään käynnistynyt. Ocussa pystyi tekemään tee-se-itse -koodauksen niin, että painoi esim. avaimen kiinni-painiketta ja sitten 1 min sisällä teki saman homman manuaalisesti eli lukitsi oven. Silloin koodaus palautui ja avain alkoi toimia normaalisti. VW:ssa ei ehkä toimi näin, ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

sonic

Ei pitäs kyllä vaikuttaa,ajonesto ja keskuslukitukset ovat toisistaan erillisiä järjestelmiä ja ajonesto ei vaadi paristoa mutta mutta...

Seva

Lainaus käyttäjältä: sonic - 08.11.18 - klo:17:43
Ei pitäs kyllä vaikuttaa,ajonesto ja keskuslukitukset ovat toisistaan erillisiä järjestelmiä ja ajonesto ei vaadi paristoa mutta mutta...

Voi olla, että muistan väärin. Ei tuolla synkronointiongelmalla tainnut olla vaikutusta ajonestoon, ainoastaan ovien lukitukseen.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: sonic - 08.11.18 - klo:17:43
Ei pitäs kyllä vaikuttaa,ajonesto ja keskuslukitukset ovat toisistaan erillisiä järjestelmiä ja ajonesto ei vaadi paristoa mutta mutta...

Tämä tuskin pitää paikkaansa enää näillä "avaimettomilla autoilla". Eli vanhanaikainen avain tosiaan toimii ajoneston kanssa ilma patteria ja niin toimii uusi nykyaikainenkin kun vie avaimen kiinni siihen hätäkäyttötunnistimeen. Normaali käytössä auto ja avain keskustelee keskenään useamman kymmenen sentin päässä toisistaan autoa käynnistäessä niin ihan varmasti tarvii patteria ja saattaa ihan hyvin toimia samoilla signaaleilla kuin ovienkin keskuslukitus käskyt.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TeroPee

Ohuesti samaan aihepiiriin liittyvä setti meillä. Auto hankittu uutena 3/2016. Avainten kanssa on ollut pientä ongelmaa, sillä toisesta avaimesta loppui patteri reilussa vuodessa. Patteri uusittiin mutta uusi patteri tyhjeni muutamassa kuukaudessa. Avain vaihdettiin takuuseen.

Sen jälkeen avaimet pysyivät iskussa kunnes marraskuussa -18 molempiin avaimiin (jotka kumpikin aktiivikäytössä) uusittiin huollon yhteydessä patterit. Toisesta avaimesta loppui patteri helmikuun lopulla ja toisesta puolestaan nyt maaliskuun alussa.

Kuinka pitkään patterin vähyydestä ilmoitellaan etukäteen? Meidän tapauksessa ensimmäinen ilmoitus patterin vähyydestä tuli lauantaina ja sunnutaina noin 28h myöhemmin lukitusta ei enää saanut auki kahvasta (keyless) tai avaimesta. Piti kaivella fyysinen avain esiin. Kuskin ovi aukesi avaimella mutta muiden ovien avaamiseksi piti käynnistää auto ja avata keskuslukko kuskin oven napista.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

VW_Johan

Mulla on about samanikäinen auto, 4kertaa olen jo vaihtanut avaimen patterit. Kaksi kertaa siitä onkin tullut viesti että patteri loppumassa, kaksi kertaa avain on vain ollut mykkä. Onneksi patterin vaihto on simppeli juttu, pitäisi keksiä joku piilopaikka auton ulkopuolella johon voisi laittaa varapariston jemmaan.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 04.03.19 - klo:17:06... pitäisi keksiä joku piilopaikka auton ulkopuolella johon voisi laittaa varapariston jemmaan.
Mites ois... koti? Tai työpöydän laatikko? Ei toki auta jos patteri loppuu kaupan pihassa tai lomareissulla, mutta ei se päivässä silloinkaan lopu.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 04.03.19 - klo:17:06
pitäisi keksiä joku piilopaikka auton ulkopuolella johon voisi laittaa varapariston jemmaan.

Pari kierrosta teippiä päälle ja lompakkoon kolikoiden sekaan?
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 04.03.19 - klo:17:20
Mites ois... koti? Tai työpöydän laatikko? Ei toki auta jos patteri loppuu kaupan pihassa tai lomareissulla, mutta ei se päivässä silloinkaan lopu.

kerran loppui lentokentän parkkipaikalla, toisen kerran kauppakeskuksen parkissa.....

Jasca

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 04.03.19 - klo:18:34
kerran loppui lentokentän parkkipaikalla, toisen kerran kauppakeskuksen parkissa.....
Varoittamatta kertaakaan etukäteen? Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta omaa tyhmyyttä jos ei reagoi paristonvaihtokehotukseen. Toki totta on, että VAG-vempeleet ei kovin aikaisessa vaiheessa ala asiasta meteliä pitämään. Eikähän tie nouse pystyyn vaikka virta paristosta loppuisikin, autoon pääsee sisälle ja moottorikin hyrähtää käyntiin, kun tietää miten toimia.

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 04.03.19 - klo:17:34
Pari kierrosta teippiä päälle ja lompakkoon kolikoiden sekaan?
Vai menisikö ihan siinä myyntipakkauksessaan siellä kolikoiden seassa?
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 04.03.19 - klo:19:30
Varoittamatta kertaakaan etukäteen? Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta omaa tyhmyyttä jos ei reagoi paristonvaihtokehotukseen.

Juu, toinen kerta olisin voinut tehdä asialle jotain, varoitti pari päivää ennen kuin se sitten loppui kokonaan, "vaihdan sen pariston huomenna, kyllä se vielä kestää...." ;D

Toinen kerta se oli laakista mykkä, olisiko laukussa jäänyt painike puristukseen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 04.03.19 - klo:19:30
Vai menisikö ihan siinä myyntipakkauksessaan siellä kolikoiden seassa?

No varmasti menee. Monesti ne nappiparistot vaan on sellasissa helisevissä paketeissa ja itseä ärsyttää suunnattomasti jos mukana olevat tavarat narisee tms liikkeen mukana  ;D

Ollaan kuitenkin varmasti samaa mieltä, että kolikoiden sekaan ei laiteta ilman suojausta.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

icecold

Täällä vm -17 passat ilman keyless accesia, 1v 1kk uutena oston jälkeen piti töistä lähteä kotiin, ei avautunut auton ovet, ei inahdustakaan, no manuaalisesti sisää ja autoa käyntii, no ei inahdustakaa, hätäkäynnistys toiminnolla ei mitää inahdusta, 45 min yritin ja tappelin kunnes starttasi, auto suoraa vw centerii pariston vaihtoon ja sen jälkeen taas toimi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: icecold - 05.03.19 - klo:06:35
hätäkäynnistys toiminnolla ei mitää inahdusta

Hätäkäynnistyshän toimii vaikka ilman patteria, ettei vaan ole autossa jotain muuta vikaa?  :o
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

icecold

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.03.19 - klo:09:31
Hätäkäynnistyshän toimii vaikka ilman patteria, ettei vaan ole autossa jotain muuta vikaa?  :o

Juu sitä ihmettelinkin, mutta kun sain viimein käyntiin ja pääsin marmori tiskille vaihtamaan patterin niin sen jälkeen ei ole ollut mitään vikaa missään 8)

TeroPee

Kuusi päivää sitten vaihdatin toiseen avaimeen patterin merkkailla. Tänään avain oli niin mykkä että edes hätäkäynnistys ei toiminut. Onneksi olin lähdössä kotoa ja toinen avain oli kotona.

Saa nähdä ehdottaako Alppilan Autohuolto pelkästään uutta patteria vai laittaako suosiolla uuden avainrungon tilaukseen. Oletettavasti jälkimmäinenkin vaihtoehto menee huolenpitosoppariin ihan nätisti.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

VW_Johan

Sama juttu täällä, kaksi kertaa vaihdettu paristo, molemmilla kerroilla avain oli mykkä viikon jälkeen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 21.03.19 - klo:21:53
Tänään avain oli niin mykkä että edes hätäkäynnistys ei toiminut.

Avain on paskana. Hätäkäynnistys toimii vaikka ilman patteria jos avain on ehjä.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 22.03.19 - klo:08:17
Avain on paskana. Hätäkäynnistys toimii vaikka ilman patteria jos avain on ehjä.

Näin se on tulkittava että rikki se on. Silti Alppilan autohuolto ei tehnyt tosin tänään muuta kuin vaihtoi patterin. Vielä ei ole ehditty testata toimiiko avain uudella patterilla mutta oli se kuulemma "herännyt eloon". Ohje oli että pitää olla käyttämättä tuota avainta jotta tietää miten nopeasti patteri menee.

Mites sen patterin loppumisen tietää ellei sitä avainta käytä?  ::)
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Jahas, se on taas patteri melkein loppu avaimesta. VMP.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 30.03.19 - klo:10:31
Jahas, se on taas patteri melkein loppu avaimesta. VMP.

Kokeile ottaa patteri pois avaimesta, anna olla muutama minuutti ja laita sama patteri takas.

Ihan vaan mielenkiinnosta olisi kiva tietää että imaseeko patterin tosissaan kuivaks vai meneekö avain jotenkin tilttiin ja solmu aukeaa kun patteri on hetken irti. ???
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

TeroPee

En tehnyt avaimelle mitään mutta autoon tilattiin uusi avain. Tänään auto oli pajalla. Noin 260e kustannus meni huolenpitosoppariin ihan nätisti.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy