Ovien avaamisessa ongelmia Kessyä käyttäen

Aloittaja Arttu, 26.07.18 - klo:11:07

« edellinen - seuraava »

Arttu

Hankittiin perheeseen Fabia Style vm-17. Jostain syystä emme vaimoni kanssa ole päässeet kunnolla sinuiksi ovien lukituksen ja avaamisen kanssa.

Lukkoon ovet menevät ongelmitta painamalla kahvassa olevaa tunnistinta. Ovien aukeaminen onkin sitten vähän niin ja näin. Välillä aukeaa vaikka on tuskin kunnolla kahvaan edes tarttunut ja joskus taas ei millään. Kauko-ohjaimella toimii normaalisti. Mitään häiriöilmoituksia ei näytölle tule. Octaviassa avaus toimi hienosti, kun koski kahvan sisäpintaan. Onko vinkkejä ennen kuin vien huoltoon? Takuuhan tuossa on voimassa.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Enhancer

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.07.18 - klo:11:08
Olisiko patteri tyhjä avaimessa?
Samaa mietin, mutta siitähän pitäisi tulla auton näytölle ilmoitus.

Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Skeida-Bob

Mulla kummitteli superbee samalla tavalla, korjaantui pariston vaihdolla, lienee heikossa hapessa ollut mutta ei mitään ilmoitellut. Tuon jälkeen on lukitseminen suht. usein hiukan viivytellyt ja usein naksahtaa tuplasti, pari kertaa esiintynyt tsikkatsukkatsikkatsukka oiretta sarjatulella heti etuovien sulkemisen jälkeen automatik, meinasi vallan mennä sormi suuhun. Taisi myös key not foundia herjata muutamaan kertaan, auto kuitenkin lähti normaalisti, ja tämä noin pari kuukautta vanhalla paristolla. Luotettavaa tekniikkaa.
jo läks pazka pihasta.

Mikkes

Kun autossa on tuo kessy ja kaikki muukin. Niin avainohjain keskustelee jatkuvasti edestakaisin auton kanssa, eli dataa kulkee kokoajan kun ollaan auton lähellä. Edelliseen autoon Passattiini jouduin vaihtamaan pariston alle vuodessa ja nykyiseen Superbiini on vaihdettu jo kerran, olkoonkin, että minulla tuo yhteys on aika tiuhaa, koska olen autolla liikkeellä miltei kokoajan, ajosuoritteenkin ollessa luokkaa 70 tkm vuodessa.

Juttelin siitä huollossa ja totesivat juurikin tuon datansiirron olevan nykyautoissa kovaa luokkaa, siis malleissa, joissa avainta ei taskusta tarvitse ottaa. Uskoisin ongelman olevan vain sen, että uutta paristoa peliin, ei kallista, Mukavuudesta vain pitää olla valmis jotakin maksamaan.

eGetin

Onko avain ollut puhelimen kanssa samassa taskussa? Itse huomasin Golfin avaimen kanssa, että se ei ihan aina pelitä ovia avatessa, jos se on puhelimen kanssa samassa taskussa pyörimässä. Heti kun avaimen vetää taskusta ylöspäin alkaa Kessykin pelittää. Ottaa siis puhelimen signaalista häiriötä sen verran paljon, että auton kanssa juttelu ei enää onnistu.

isoville

Meillä on marraskuussa 2017 käyttöönotettu Fabia ja siinä on ominaisuutena kessyn deaktivointi. Infoa löytyy käyttöohjekirjan sivulta 50.

KESSYn deaktivointi
› Lukitse auto avaimen painikkeella.
› Käytöstä poiston testaaminen: Odota vähintään 10 s ja vedä oven kahvasta.
Oven pitää pysyä lukittuna.
KESSY-järjestelmä aktivoidaan jälleen automaattisesti, kun auton lukitus avataan.

Eli ts. kun lukitset auton kaukosäätimestä, niin ovet saa auki vain kakella, ei kessyllä. Täysin älytön systeemi...

Arttu

Lainaus käyttäjältä: isoville - 26.07.18 - klo:20:23
Meillä on marraskuussa 2017 käyttöönotettu Fabia ja siinä on ominaisuutena kessyn deaktivointi. Infoa löytyy käyttöohjekirjan sivulta 50.

KESSYn deaktivointi
› Lukitse auto avaimen painikkeella.
› Käytöstä poiston testaaminen: Odota vähintään 10 s ja vedä oven kahvasta.
Oven pitää pysyä lukittuna.
KESSY-järjestelmä aktivoidaan jälleen automaattisesti, kun auton lukitus avataan.

Eli ts. kun lukitset auton kaukosäätimestä, niin ovet saa auki vain kakella, ei kessyllä. Täysin älytön systeemi...
Tämä se varmaan oli syynä ihmettelyihin. Itse en ole ehtinyt kokeilla, mutta nyt kuulemma toimii hienosti, kun ei kauko-ohjaimeen koske. Se saa lojua vaimon käsilaukussa.

Mielestäni ei niinkään älytön systeemi. Nyt on helposti mahdollista ottaa Kessy pois toiminnasta niin halutessaan.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

tet

^ Omassa autossani tuota deaktivointia ei ole, mutta uusissa Atecoissa se kuulemma toimii niin, että kakella lukitsemisen jälkeen pitää vielä koskettaa oven lukitusanturia (vaakaviivaa kahvassa). Pelkällä kakella lukitus ei siis poista KESSYä käytöstä. Mutta Fabiassa saattaa kyllä toimia pelkällä kakella, en yhtään ihmettelisi - sen verran paljon näissä konsernipeleissä kuitenkin on noita koodausvaihtoehtoja, tuntuvat eri merkeillä koodaavaan ihan eri lailla monet toiminnot vaikka sama tekniikka on käytössä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

the_raz

Samaa ihmettelin itsekin. Autona Fabia Wagon haettu liikkeestä 03/18. Eli jos avaimella lukitsee ovet, niin avainta tarvitaan jotta ovet saa myös auki. Jos koskettamalla lukitsee ovet, saa ne auki koskettamalla tai avaimella.

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 26.07.18 - klo:11:07
Hankittiin perheeseen Fabia Style vm-17. Jostain syystä emme vaimoni kanssa ole päässeet kunnolla sinuiksi ovien lukituksen ja avaamisen kanssa.

Lukkoon ovet menevät ongelmitta painamalla kahvassa olevaa tunnistinta. Ovien aukeaminen onkin sitten vähän niin ja näin. Välillä aukeaa vaikka on tuskin kunnolla kahvaan edes tarttunut ja joskus taas ei millään. Kauko-ohjaimella toimii normaalisti. Mitään häiriöilmoituksia ei näytölle tule. Octaviassa avaus toimi hienosti, kun koski kahvan sisäpintaan. Onko vinkkejä ennen kuin vien huoltoon? Takuuhan tuossa on voimassa.
Itse olen huomannut ettei ovi aukea jos pitää avaimet samassa kädessä millä koskee kahvaan. Avain toisessa kädessä tai taskussa ja toisella avaa niin toimii joka kerta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy