Polo -08 1.4 käynnistysongelma

Aloittaja ASai, 10.07.18 - klo:22:56

« edellinen - seuraava »

ASai

Polossamme on käynnistysongelma. Vaimo siirsi eilen autoa nurmikolta pois ruohonleikkuun tieltä. Tänään oli lähdössä sillä ajoon, mutta ei suostunut käynnistymään. Vastaavia tilanteita on ollut aiemminkin. Ongelma tulee nimenomaan silloin kun auton käynnistää vain hetkeksi ja seuraava startti on esim. seuraavana päivänä. Mitähän pitäisi ruveta tutkimaan.

Enhancer

Oletko sattumoisin tankannut Teboililla yleensä?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ASai

Silloin tällöin tulee tankattua Teboililla.

Defrost72

Meillä oli tuollainen 1,4 vm. 2006 polo 8 vuotta ja muutaman kerran kävi juuri noin ja ainalyhyen siirron jälkeen. Se vähän niinkuin kastelee tulpat. Lähtee käymään, kun sahaa kaasu pohjassa.

Tulin siihen tulokseen, ettei autossa ole varsinaista vikaa, vaan se on ominaisuus. Annoin aina käydä vaikka tyhjäkäyntiä minuutin verran tai ajeli korttelin ympäri n. 100-200 metrin lenkin. Tuolla konstilla ongelmaa ei esiintynyt.

Pasuuna2011

Mulla oli aikoinaan rellun pippana joka teki juuri samoin,kyselin huollosta ja sanoivat että käynnistyksn jälkeen moottoriin tungetaan bensaa lämpenemisen ja saastelaitteiden takia ,neuvoivat käyttämään muutaman minuutin tai ajamaan pätkän... eli ei varsinaisesti vika.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Defrost72 - 14.07.18 - klo:19:03
Meillä oli tuollainen 1,4 vm. 2006 polo 8 vuotta ja muutaman kerran kävi juuri noin ja ainalyhyen siirron jälkeen. Se vähän niinkuin kastelee tulpat. Lähtee käymään, kun sahaa kaasu pohjassa.

Tulin siihen tulokseen, ettei autossa ole varsinaista vikaa, vaan se on ominaisuus. Annoin aina käydä vaikka tyhjäkäyntiä minuutin verran tai ajeli korttelin ympäri n. 100-200 metrin lenkin. Tuolla konstilla ongelmaa ei esiintynyt.

Aika erikoinen ominaisuus..
A4 B9 TFSI Q s-line

Enhancer

Teboilin bensan lisäaineistus on joillekin aiheuttanut ns. liimaventtiiliä, eli tilanne jossa moottorista jää venttiili raolleen eikä tämän takia käynnisty. Kaukaa haettua enää nykyautoon, mutta koita huviksesi ajaa pari tankillista vaikka Nesteen 98:lla, ja testaa toteutuuko ilmiö.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy