Tiguan 150hp vs 190hp

Aloittaja Forrest, 03.02.18 - klo:19:53

« edellinen - seuraava »

Forrest

Onko noissa muuta eroa kuin ohjelmointi? Suomessa järkiään kaikki myynnissä olevat 150hp ja ruotsissa 190hp...

Jultsu

Nopeasti ETKAsta vilkaistuna ainakin suuttimet ja ahtimet ovat eri varaosakoodeilla noissa koneissa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

qsla

Eroja kyllä on. 190hp suurempi ahdin ja suuttimet ja vesi/öljyn lauhdutin on erilainen.

Monesti puhutaan että sama moottori jos ohjelmoimalla saadaan samanverran tehoa, mutta niin ei pitäisi. Esim jos saat 150hv tdi:n lastuttamalla 190hv, niin se voi olla esim mahdollista vain +15c lämpötilassa ja syöttö loppuu ahtimelta kesken korkeammassa lämpötilassa. Esim +25c saattaa kone tuottaa vain 160hv. Ahdin on vakiossa mitoitettu niin että sen 150hv saa vaikka +30C lämpötilassa...

Itse ottaisin valmiiksi 190hv tdi:n.  Isompi ahdin ja pienempi pakovastus=pienempi kulutus maantieajossa. Negatiivisinapuolina kalliimpi hankintahinta ja ahdin herää hieman myöhemmin😄
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

b1mpo

190 heppainen on hyvin hereillä, eli hyvin miellyttävä vasteeltaan. Ainakin audin keulilla näin. Kulutuskin asiallinen. 190 heppainen taitaa aina olla ureavekotin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

samza

Oliko niin että 150hp on ilman adblueta ja 190hp sen kanssa?
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

dwntime

Lainaus käyttäjältä: samza - 23.09.21 - klo:10:23
Oliko niin että 150hp on ilman adblueta ja 190hp sen kanssa?

Kyllä

jiitee

Varmaan puhutaan dieseleistä, kun adblue on mainittu. Kyllä mun 2021 150hv 4-motion riisselissä on adblue. Ja omaan käyttöön teho on riittänyt oikein hyvin oli sitten kyse ohituksista, ajosta täydellä kuormalla, tai perävaunu perässä. Mutta kukin tietysti valitsee oman maun ja lompakon mukaan.

dwntime

#7
Lainaus käyttäjältä: jiitee - 23.09.21 - klo:11:06
Varmaan puhutaan dieseleistä, kun adblue on mainittu. Kyllä mun 2021 150hv 4-motion riisselissä on adblue. Ja omaan käyttöön teho on riittänyt oikein hyvin oli sitten kyse ohituksista, ajosta täydellä kuormalla, tai perävaunu perässä. Mutta kukin tietysti valitsee oman maun ja lompakon mukaan.

Uudessa Tigussa taitaa tosiaan olla 150hp jo adblue. Mutta pre-faceliftissä ei kyllä tietääkseni vielä ole. 190hp on mutta 150hp ei.

Oletin että kysymys oli nimenomaan pre-fl koska 150 ja 190. Uudethan on 150 ja 200.

Ja ETKA näyttäisi myös että 11.2020 AdBlue säiliö löytyy myös 120kW diesel moottorista.

Tos®

LainaaMutta pre-faceliftissä ei kyllä tietääkseni vielä ole. 190hp on mutta 150hp ei.
Vanhempien 2017 150hp on ad-blue.

Minun ex. 2016 (150hp) mallissa oli myös jo urearuiskutus.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.09.21 - klo:11:31
Vanhempien 2017 150hp on ad-blue.

Minun ex. 2016 mallissa oli myös jo urearuiskutus.

Olet oikeassa, minä väärässä. Näyttää olevan 150hp kone myös SCR katalysaattori joten AdBlue löytyy. Eli ei pääse Tiguanissa dieselin osalta siitä karkuun. SCR säiliön tyyppi vain näytti vaihtuvan 11.2021.

Itselle jäi mieleen että ei olisi, kun tuon 190hp dieselin ostin että oisko pitänyt valita 150hp ettei tarvii sählätä tuon kusisysteemin kanssa.

samza

Juu tarkoitin tosiaan dieseleitä ja näitä 16-18 malleja. Taitaa sitten kuitenkin kääntyä bensamallin metsästykseen eli 1,4tsi nelikkona kiitoooos, niin ei tarvi kusisysteemejä sulatella : :)
Ajokilsat itsellä n 10-15tkm vuoteen niin ei tuo dieseli senpuoleenkaan olen puolla paikkaansa..
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

Husky

Eipä ole mun tarvinnut koskaan adblue sulatella, nyt jo neljäs sillä liemellä varustettu auto alla.

SNG

Lainaus käyttäjältä: samza - 23.09.21 - klo:13:01
Juu tarkoitin tosiaan dieseleitä ja näitä 16-18 malleja. Taitaa sitten kuitenkin kääntyä bensamallin metsästykseen eli 1,4tsi nelikkona kiitoooos, niin ei tarvi kusisysteemejä sulatella : :)
Ajokilsat itsellä n 10-15tkm vuoteen niin ei tuo dieseli senpuoleenkaan olen puolla paikkaansa..

Siinä voi tulla jakoketjusysteemeitä kyllä tilalle. Ihanan kallista...

massimo

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.09.21 - klo:11:31
Vanhempien 2017 150hp on ad-blue.

Minun ex. 2016 (150hp) mallissa oli myös jo urearuiskutus.



Minulla vm 2015 Audi, 150hp ja siinä myös ad-blue.
VW Tiguan l l 4motion
VW GOLF MK 7
Audi A3

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: SNG - 23.09.21 - klo:21:22
Siinä voi tulla jakoketjusysteemeitä kyllä tilalle. Ihanan kallista...

Ei taida olla MQB autoissa enää ketjullisia 1.2TSI ja 1.4TSI (eli EA111) moottoreita vaan kaikki pikku bensat hihnalla (EA211)
Cupra Tavascan VZ -25 29tkm -> (liisari)

Ex. Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm - 88tkm (oma)
Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma)

samza

oliko noissa 110/140kw nelikko dieseleissä muuten mikä DSG versio?
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

M_M

Taitaa diesel-nelikoissa olla aina DQ500.

samza

juu  tosiaan DQ500 näkyy olevan, tuli tuommoinen 110kw versio kotiutettua alkuvuodesta.
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

mfroberg

Itsekin hankin pari viikkoa sitten tuon 150hp version. Hyvä tietää että siinä on DQ500, pitäis olla väännönkin suhteen kestävä laatikko.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

samza

Juu kyllä se vääntöä kestää mutta mikähän noita mekatroniikkoja rikkoo? Mulla kävi auto huollossa ja vaihtoivat koko sen yksikön. Reipas 110tkm ajettuna
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

mfroberg

Paljon oli kustannus mekatroniikan vaihdosta ja jouduitko maksamaan kaiken itse? Ja millaista oiretta oli laatikon toiminnassa ennen vaihtoa?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

samza

#21
kustannus oli jotain vajaa 2ke . Meni onneksi 100% takuuseen kun oli merkkiliikkeen vaihdokki.
Oireet oli että 2-4-6 ja pakki toimivat, mittaristossa ilmoitus että "vaihteisto hätäkäyttötilassa". Jotain 1s puolen kytkin ongelmia tms vikakoodien mukaan. Nyt vaan kovaa ajoa   :)
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy