Octavia 184hp lastuttaminen

Aloittaja Staara, 28.01.18 - klo:22:30

« edellinen - seuraava »

JakeS

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.02.18 - klo:21:16
Oliko paljon ajettu, koska useammalta penkittäjältä olen kuullut, että vag:n moottorissa on vikaa, jos tehoa ei löydy enempää mitä valmistaja lupaa.
Mitä noita vaggeja ollut tm:n 60 000 kestotesteissä ja dynotettu niin ei niistä sen enempää ole löytynyt kuin valmistaja lupaa.
Vääntöä yleensä vähemmän.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

firstvw

Eikös penkit mittaa tehon vetäviltä pyöriltä ja siitä sitten magic-kertoimella saadaan moottorin tappiteho. Tästä päästäänkin siihen että kumpi asiakas on tyytyväisempi, se jonka autolle (184hv) mitataan ennen ja jälkeen softauksen vaikka 183/213hv vai se jolle mitataan  5% kovemmat tulokset 195/226,5hv?  Jos olisin alan yrittäjä, niin pitäisin tuota jälkimmäistä parempana tuloksena, mutta en ole.

JakeS

Tosiyrittäjä muuttaa kertoimia dynotulosten välissä 183/226,5 hv myydessään omaa tuotettaan...
Toisaalta kähtö-ja loppulukemat eivät käytännössä merkitse muuta kuin numeroita.  Se, paljonko on tullut lisää tuntuu siellä ratin ja penkin välissä.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 05.02.18 - klo:20:40
Tosiyrittäjä muuttaa kertoimia dynotulosten välissä 183/226,5 hv myydessään omaa tuotettaan...
Toisaalta kähtö-ja loppulukemat eivät käytännössä merkitse muuta kuin numeroita.  Se, paljonko on tullut lisää tuntuu siellä ratin ja penkin välissä.

Täällähän porukka ei edes viitsi penkittää, koska persedyno kertoo totuuden. En ymmärrä muutenkaan mikä motiivi penkittäjällä olisi ensin penkittää autosta isommat lähtötehot ja pienempi hyöty lastutukselle toisella vedolla lastutuksen jälkeen? Tämän vuoksihan nämä tosiyrittäjät ilmoittavatkin ILMAN penkitystä tehon nousun valmistajan ILMOITETUSTA tehosta ei siitä todellisesta, joka vaggilaisissa on yleensä enemmän. Kyllä sen jälkeen Pertti Bensalenkkaria hymyilyttää Esson baarissa, kun paukuttelee henkseleitään.

Onneksi siellä missä itse autoni penkitän on luotettava dynometri ja sitä käytetty hieman tehokkaammillakin autoilla (Triplat mm. tämän topic:n autoon verrattuna).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Repost

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.02.18 - klo:20:48
Täällähän porukka ei edes viitsi penkittää, koska persedyno kertoo totuuden.

Tai sitten ei vaan kiinnosta mitä paperilla on. Tuskin tärkeetä tietää tarkkaa tehoa jos on tyytyväinen.
Paitsi tietysti niille jotka haluavat valittaa että saivat kaksi hevosvoimaa liian vähän. Paskat kaupat, paska paja.

firstvw

Tottakai dynotus ennen ja jälkeen olisi fiksua. Se on (melkein) ihan sama mitkä lukemat ovat jos vain jälkeen tulos on aidosti parempi ja ovat kuitenkin oikealla hehtaarilla. Lähinnä viittasin Karpan kommenttiin että jos ei koneesta lähde yli valmistajan ilmoittamia polleja niin se on rikki. Kun siihen mittaustapahtumaan liittyy monta epävarmuutta ja arvausta niin tuloksetkin ovat epätarkkoja, mutta kuitenkin käyttökelpoisia ja varsinkin saman penkin tulokset ovat vertailukelpoisia.

Hihasta nykäisen epätarkkuudeksi +-5% ilman mitään perusteluja, 200hv teholuokassa se on +-10hv. Dynoja ei varmaankaan kalibroida säännöllisesti riippumattoman tahon toimesta? Ymmärtääkseni dynot laskee vedon jälkeen vapaalla rullatessa hidastumista ja siitä saadaan voimansiirron yms häviöt arvioitua suhteellisen luotettavasti, eli ei ne kertoimet ihan tuulesta ole temmattu.

En edelleenkään vastusta dynotusta, olisi kiva käyttää omakin auto rullilla, mutta kuinka paljon alkaisi harmittamaan jos siitä 170 villihevosen laumasta osa on jäänyt matkan varrelle ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Repost - 06.02.18 - klo:04:09
Tai sitten ei vaan kiinnosta mitä paperilla on. Tuskin tärkeetä tietää tarkkaa tehoa jos on tyytyväinen.
Paitsi tietysti niille jotka haluavat valittaa että saivat kaksi hevosvoimaa liian vähän. Paskat kaupat, paska paja.

Placebo efekti on ihmiselle ihmeellinen ja myyntimiesten lupaukset sekä puheet! Miksiköhän toinen paja lupaa suurempia tehoja, kuin toinen ja mielummin halvemmalla hinnalla eikä autoa penkitetä. Minusta tuohon sinun tekstiin kiteytyy juuri se kaikki typeryys miksi auto jätetään penkittämättä ja sitä yritetään vielä perustella surkeilla argumenteilla.

Toisille se paperi kiinnostaa. Toisia kiinnostaa mitä sillä paperilla on ja mikä on muuttunut.

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 06.02.18 - klo:06:35
Tottakai dynotus ennen ja jälkeen olisi fiksua. Se on (melkein) ihan sama mitkä lukemat ovat jos vain jälkeen tulos on aidosti parempi ja ovat kuitenkin oikealla hehtaarilla. Lähinnä viittasin Karpan kommenttiin että jos ei koneesta lähde yli valmistajan ilmoittamia polleja niin se on rikki. Kun siihen mittaustapahtumaan liittyy monta epävarmuutta ja arvausta niin tuloksetkin ovat epätarkkoja, mutta kuitenkin käyttökelpoisia ja varsinkin saman penkin tulokset ovat vertailukelpoisia.

Hihasta nykäisen epätarkkuudeksi +-5% ilman mitään perusteluja, 200hv teholuokassa se on +-10hv. Dynoja ei varmaankaan kalibroida säännöllisesti riippumattoman tahon toimesta? Ymmärtääkseni dynot laskee vedon jälkeen vapaalla rullatessa hidastumista ja siitä saadaan voimansiirron yms häviöt arvioitua suhteellisen luotettavasti, eli ei ne kertoimet ihan tuulesta ole temmattu.

En edelleenkään vastusta dynotusta, olisi kiva käyttää omakin auto rullilla, mutta kuinka paljon alkaisi harmittamaan jos siitä 170 villihevosen laumasta osa on jäänyt matkan varrelle ;D

En kirjoittanut, että auto on rikki, jos luvattuja tehoja ei löydy, vaan siinä on todennäköisesti jotain vikaa  ;). Juuri tässä ollaan asian ytimessä, että jos menet lastuttamaan, niin tottakai mua kiinnostaa onko autossa luvatut tehot tallella, jos ei niin autossa on vikaa, joka pitää korjata ennen lastuttamista. On kaksi eri asiaa lastuttaa 50tkm ja 500tkm ajettu auto sekä mitä sieltä saadaan ulos (Moni firmahan ilmoittaa vain, että molemmista autoista saadaan samat ulos).

Tieto lisää tuskaa  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Petunet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.02.18 - klo:21:16
Oliko paljon ajettu, koska useammalta penkittäjältä olen kuullut, että vag:n moottorissa on vikaa, jos tehoa ei löydy enempää mitä valmistaja lupaa.

Valitettavasti 184hv Diesel oli mitattaessa vain 172hv.
Aiempi moottoriversio olikin sitten hieman ilmoitettua enemmän.
Saattaa matalapaine-EGR:llä olla vaikutusta asiaan, aiemmassa moottoriversiossa ei ainakaan ole sitä sulkuläppää (!) pakoputkistossa niinkuin tässä.

Autossa oli 5tkm mittarissa tuolloin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 06.02.18 - klo:07:13
Valitettavasti 184hv Diesel oli mitattaessa vain 172hv.
Aiempi moottoriversio olikin sitten hieman ilmoitettua enemmän.
Saattaa matalapaine-EGR:llä olla vaikutusta asiaan, aiemmassa moottoriversiossa ei ainakaan ole sitä sulkuläppää (!) pakoputkistossa niinkuin tässä.

Autossa oli 5tkm mittarissa tuolloin.

Tämähän kertoo, että sua on koijattu tehtaalta  ;) (Oliko väännöt mitä tehdas ilmoitti). Toisaalta sun autolla oli vielä tuon verran vähän ajettukkin, että silläkin saattaa olla tekemistä. Tosin lopputulos oli varmaan parempi, mutta sekään ei ihan pelkällä lastutuksella tullut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Repost

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.02.18 - klo:07:04
Placebo efekti on ihmiselle ihmeellinen ja myyntimiesten lupaukset sekä puheet! Miksiköhän toinen paja lupaa suurempia tehoja, kuin toinen ja mielummin halvemmalla hinnalla eikä autoa penkitetä. Minusta tuohon sinun tekstiin kiteytyy juuri se kaikki typeryys miksi auto jätetään penkittämättä ja sitä yritetään vielä perustella surkeilla argumenteilla.

Mielestäni tyytyväinen asiakas on se paras lopputulos. Jos heppoja jää reilusti puuttumaan luvatusta niin kyllä sen huomaa. Muutamalla hepalla suuntaan tai toiseen ei ole merkitystä jos ei asialla halua toreilla kehuskella. Kannattaa tarkistaa aamumurojen koostumus jos elämän tarkoitus on aiheuttaa draamaa netissä. En menisi leimaamaan ihmistä typeräksi jos hän on tuotteen hinta/laatusuhteeseen tyytyväinen vaikka tyytyväisyyttä ei paperilla todistettaisi.

Turha tästä on enempää väitellä, tulee vaan turhaa täytettä foorumille.

Count

Minä lastutin yhden 2.0TDI 140hv Ocu II:n ensin Revon lastulla ja toisen sitten Celtictunigin lastulla, jälkimmäiselle luvattiin paljon korkeammat teholukemat mutta penkittämättä paha sanoa. Kuitenkin molempien autojen käytös muuttui selvästi rivakammaksi, eli katsoin toimenpiteen onnistuneeksi ja rahat hyvin käytetyksi.
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

Petunet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.02.18 - klo:07:26
Tämähän kertoo, että sua on koijattu tehtaalta  ;) (Oliko väännöt mitä tehdas ilmoitti). Toisaalta sun autolla oli vielä tuon verran vähän ajettukkin, että silläkin saattaa olla tekemistä. Tosin lopputulos oli varmaan parempi, mutta sekään ei ihan pelkällä lastutuksella tullut.

No niinpä. Vääntöä oli lähes oikea määrä, 373Nm.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Repost - 06.02.18 - klo:07:30
Mielestäni tyytyväinen asiakas on se paras lopputulos. Jos heppoja jää reilusti puuttumaan luvatusta niin kyllä sen huomaa. Muutamalla hepalla suuntaan tai toiseen ei ole merkitystä jos ei asialla halua toreilla kehuskella. Kannattaa tarkistaa aamumurojen koostumus jos elämän tarkoitus on aiheuttaa draamaa netissä. En menisi leimaamaan ihmistä typeräksi jos hän on tuotteen hinta/laatusuhteeseen tyytyväinen vaikka tyytyväisyyttä ei paperilla todistettaisi.

Minusta on jännä kääntää kehuskeluksi sellainen, että tiedät mistä olet maksanut ja sen saanut. En ihmettele miksi hoopoja löytyy vaikka minkälaisen tee se itse lastuttajan asiakkaaksi. Hinta/laatusuhteen mittaaminen vain lupauksilla ilman faktoja on typerää. Tämän vuoksi en persedynoon ole ikinä luottanut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.02.18 - klo:18:01
Minusta on jännä kääntää kehuskeluksi sellainen, että tiedät mistä olet maksanut ja sen saanut. En ihmettele miksi hoopoja löytyy vaikka minkälaisen tee se itse lastuttajan asiakkaaksi. Hinta/laatusuhteen mittaaminen vain lupauksilla ilman faktoja on typerää. Tämän vuoksi en persedynoon ole ikinä luottanut.

Olen täysin samoilla linjoilla Karpan kanssa. Jos teholisäys luvataan, se pitää pystyä todistamaan. Jos softausfirma (eli "lastuttaja") ei tuota tee ennen ja jälkeen samoilla parametreillä, vaihtoehtoina on penkittää itse tai ainakin mitata auton suorituskyky ENNEN ja JÃ,,LKEEN esim racechronosoftalla. 80-120 km/h nelosvaihteella disukoille ja bensoille vaikka kolmosvaihteella kertoo PALJON.

Jos tehot eivät lisäänny ollenkaan tai lisääntyvät vain marginaalisesti, myydyssä tuotteessa/palvelussa on kuluttajansuojalain määrittelemä virhe.

Miksi maksaa turhasta?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: SNG - 07.02.18 - klo:18:40
Olen täysin samoilla linjoilla Karpan kanssa. Jos teholisäys luvataan, se pitää pystyä todistamaan. Jos softausfirma (eli "lastuttaja") ei tuota tee ennen ja jälkeen samoilla parametreillä, vaihtoehtoina on penkittää itse tai ainakin mitata auton suorituskyky ENNEN ja JÃ,,LKEEN esim racechronosoftalla. 80-120 km/h nelosvaihteella disukoille ja bensoille vaikka kolmosvaihteella kertoo PALJON.

Jos tehot eivät lisäänny ollenkaan tai lisääntyvät vain marginaalisesti, myydyssä tuotteessa/palvelussa on kuluttajansuojalain määrittelemä virhe.

Miksi maksaa turhasta?

Samoilla linjoilla Karpan ja SNG:n kanssa  :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Arwid

Lainaus käyttäjältä: SNG - 07.02.18 - klo:18:40
Olen täysin samoilla linjoilla Karpan kanssa. Jos teholisäys luvataan, se pitää pystyä todistamaan. Jos softausfirma (eli "lastuttaja") ei tuota tee ennen ja jälkeen samoilla parametreillä, vaihtoehtoina on penkittää itse tai ainakin mitata auton suorituskyky ENNEN ja JÃ,,LKEEN esim racechronosoftalla. 80-120 km/h nelosvaihteella disukoille ja bensoille vaikka kolmosvaihteella kertoo PALJON.

Jos tehot eivät lisäänny ollenkaan tai lisääntyvät vain marginaalisesti, myydyssä tuotteessa/palvelussa on kuluttajansuojalain määrittelemä virhe.

Miksi maksaa turhasta?

Samaa mieltä, kyllä ne autot olisi hyvä mitata, ennen ja jälkeen. Samalla selviää auton vakiokunto ja yksilöteho... ja varmistuu, että ohjelmamuutos toimii oikein.

Tälläisiäkin säätöpaikkoja on suomessa, jotka tekevät ohjelmamuutokset itse dynossa ja mittaavat autot ennen ja jälkeen.

https://www.facebook.com/turbotec.fi/photos/a.765656923598707.1073741828.612008452296889/912460658918332/?type=3&theater




Staara

Lainaus käyttäjältä: Arwid - 12.02.18 - klo:10:51
Samaa mieltä, kyllä ne autot olisi hyvä mitata, ennen ja jälkeen. Samalla selviää auton vakiokunto ja yksilöteho... ja varmistuu, että ohjelmamuutos toimii oikein.

Tälläisiäkin säätöpaikkoja on suomessa, jotka tekevät ohjelmamuutokset itse dynossa ja mittaavat autot ennen ja jälkeen.

https://www.facebook.com/turbotec.fi/photos/a.765656923598707.1073741828.612008452296889/912460658918332/?type=3&theater




Komiat on tehot  :P Kyllähän tuo omakin auto varmaan pajalle paukahtaa, kunhan saan kilsoja vain lissää, tällä hetkellä reilu 1200km ajettuna, niin ajattelin nyt että jos sen ekan vuoden ajelis vakiona, jos nyt sattuupi että jottain häikkää tullee nii ei mene korjausvastuiden kanssa tappeluksi! Sehän on vähän ku investointi siinäkin mielessä, että auto on taatusti taas jonkin aikaa kuin uus, eikä tarvi heti ostohousuja niin pian sovitella jalakaan  ;D
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

splitxyz

#77
Lainaus käyttäjältä: Arwid - 12.02.18 - klo:10:51
Samaa mieltä, kyllä ne autot olisi hyvä mitata, ennen ja jälkeen. Samalla selviää auton vakiokunto ja yksilöteho... ja varmistuu, että ohjelmamuutos toimii oikein.

Tälläisiäkin säätöpaikkoja on suomessa, jotka tekevät ohjelmamuutokset itse dynossa ja mittaavat autot ennen ja jälkeen.



Onko tuossa ennen tehoja, vai enkö ymmärtänyt lukea graafia?

PS. Tuossa joku kiihtyvyysvertailu tuunattu ja vakio, en tiedä kuinka luotettava. Väitetään 222 hv.  https://www.youtube.com/watch?v=5vUDPhBROTM

Tuossa heti puollettu tuunattua kun 1/4 tankki vähemmän dieseliä tankissa kun testataan :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

JakeS

Ihan hyvä vertailu ja mukavasti piristystä. Mitatut arvot vain arveluttaa koska omasta mielestäni ne oli mittarinopeudesta otetut.
Toisaalta jos disukassa on se n. 220 hv niin vertailukohtana pitäisi olla tsi Räsä. Suunnilleen samat pitäisi kiihtyä.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

firstvw

Lastutettuna hehkun valo syttyi lopussa, olikos tuo nyt kuinka onnistunut lastutus?..

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 12.02.18 - klo:21:03
Lastutettuna hehkun valo syttyi lopussa, olikos tuo nyt kuinka onnistunut lastutus?..
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 12.02.18 - klo:20:58
Ihan hyvä vertailu ja mukavasti piristystä. Mitatut arvot vain arveluttaa koska omasta mielestäni ne oli mittarinopeudesta otetut.
Toisaalta jos disukassa on se n. 220 hv niin vertailukohtana pitäisi olla tsi Räsä. Suunnilleen samat pitäisi kiihtyä.

Tuota hehkun syttymistä kysellään kommenteissa, en muista vastattiinko siihen mitään. Jos tuo otettu mittarinopeudesta on huonot arvot, sillä oikeassa nopeudessa saa plussata lisää arvoihin.
Jolla taipuu lontoo niin ihan hyvä kommentti diesel ja bensa kiihtyvyseroista. Itse sain bensan menemään vakiona 98 okt 0-200 km/g Racelogicilla 23.7 s. 0-100 paras n 6.6.
""Actually, those numbers you wrote are fully unreal. 200 km/h on my vRS according to Racelogic(telemetry) was at 213-215~ km/h at speedo! So real numbers on racelogic on your car will be 7.5+ 0-100, 0-200 around 38 secs. It's a really bad result, because stock petrol incl. tirespin on start showed 6.5 0-100 as an average result, 0-200 best was 23.5. Now, with stage 1 from local company car goes 100-200 around 13.7(average racelogic result) on 98 octane. You can also buy REVO or APR chiptun"" 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

hece

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 12.02.18 - klo:18:09
PS. Tuossa joku kiihtyvyysvertailu tuunattu ja vakio, en tiedä kuinka luotettava. Väitetään 222 hv.  https://www.youtube.com/watch?v=5vUDPhBROTM

Tuossa heti puollettu tuunattua kun 1/4 tankki vähemmän dieseliä tankissa kun testataan :)
Kello ei ainakaan käy oikein tuossa, 0-200s aika videolla 32s, kun oma sekkari näyttää 26s. En tiedä onko koko video nopeampi vai pelkästään kellon editoinnissa käynyt kämmi.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: hece - 13.02.18 - klo:10:37
Kello ei ainakaan käy oikein tuossa, 0-200s aika videolla 32s, kun oma sekkari näyttää 26s. En tiedä onko koko video nopeampi vai pelkästään kellon editoinnissa käynyt kämmi.

Jotain outoa videossa on. Golf vakio GTD 184 hv keskiarvo 0-200 km/h 37.5 s, joten nuo sekuntiluvut linkissä kuitenkin aika oikein (jotain heittoja aina per mittaus).
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Staara

oma auto on edelleen vakiona ja sisäänajomeno vasta vaiheessa, mutta kävinpä tuossa ajamassa DTUKilla varustettua vm -16 4x4 184hp Octaviaa, kyllähän tuo jo vakionakin on ihan pirtsakka vehe sport moodissa, mutta on se käsittämätöntä kuinka hyvin tommonen palikka antaa lisäpotkua autoon! Ko. vehkeellä oli jo kilsoja just reilu 100tkm ja DTUKKI olli paikoillaan käytännössä uuesta asti, ei ollu ongelmia ilmaantunut. Eikä muuten tule sitä TD1 vai mikäs merkintä se olikaan, tämä asia varmistettu oman kaverin kautta, joka näitä työkseen huoltaa..tai no ei itse huolla, mutta toimii työnjohdossa. Ei pääse millään laitteella siihen kiinni, että tuo olisi ollut paikoillaan, jos vain ottaa laitteen pois ja ymmärtää poistaa vikakoodit, mikäli sellainen on tullut, jos on liikaa tehoja ko. boksista repinyt.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

lq

Itte ajelin noin 45tkm DTUK:n CRD3-boksilla. Toimiihan se, mutta se kuitenkaan tietysti yhtä hyvä ole kuin kunnon remappaus.
Suurempi vaikutus käytännön ajossa on kuitenkin tuolla säädettävällä kaasupolkimen vasteella (DTE Pedalbox). Ai saatana että toi Ocu on kyllä karmea ajettava vakiokaasuvasteella.

Staara

Lainaus käyttäjältä: lq - 28.02.18 - klo:15:10
Itte ajelin noin 45tkm DTUK:n CRD3-boksilla. Toimiihan se, mutta se kuitenkaan tietysti yhtä hyvä ole kuin kunnon remappaus.
Suurempi vaikutus käytännön ajossa on kuitenkin tuolla säädettävällä kaasupolkimen vasteella (DTE Pedalbox). Ai saatana että toi Ocu on kyllä karmea ajettava vakiokaasuvasteella.
Ainakaan tässä aivan uusimmassa mallissa ei mielestäni ole RS-ajomoodissa käytännössä kaasuvastetta lainkaan, se on jopa niin hätänen, että en tuolla taajamassa sillä juuri ajele kun hyökkäilee niin helposti. Normimoodissa on mielestäni kyllä sellanen just hyvä vaste ja sitten ecolla on toki vähän pidempi. Vanhemmista malleista en osaa sanoa, mutta varmaan sekin on tässä uudemmassa eri luokkaa kuin vanhemmissa. Jos vertaa aikaisempiin autoihin, niin ainakin Volvossa ja Sorennossa oli reilusti hitaampi toi kaasuvaste. Tosin Volvossa sport-moodissa ihan jees, mutta kikcdownia jos käytti nii se oli aika pitkä.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

vagina

Minulla oli Celtic tuning ohjelma 184hv 4x4 DSG skodassa.

Puoli vuotta ajoa celtic ohjelmalla ja alkoi kiinnostaa, että onko autossa luvatut tehot. Ajatus hiipi mieleen vakiosta huonontuneen alaväännön ja omasta mielestä kaventuneen vetoalueen takia. Jonkin verran tulee hevostraileria vedettyä, niin alaväännön huonontuminen oli selvästi havaittavissa vakioon. Kierrosten noustessa liikkui iloisemmin,joka taas vaikutti kulutukseen negatiivisesti.

Vein dynotukseen (moottori koodi DJGA)
190.9hv/435Nm

Ohjelma räätälöitiin uudelleen ja samalla sai DSG myös uudet käskyt. Ei siis bulk ohjelma, vaan tähän autoon paikallaan tehty. Nyt alavääntö nousi dramaattisesti ja kulku muutenkin aivan erinlainen. Kulutus traileria vetäesssä laski 2-3L/100km vahvemman väännön ansiosta. Normaali ajossa sisältäen samaa reittiä päivästä toiseen kuin aiemminkin kulutuksen laskun 1L luokkaa entiseen. Kuukauden ajalta nyt kokemusta. DSG ohjelmoinnin myötä laatikossa vaste erittäin nopea  8)

Uudelleen ohjelmointi
230.7hv/485.5Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vagina - 20.11.21 - klo:09:15
Minulla oli Celtic tuning ohjelma 184hv 4x4 DSG skodassa.

Puoli vuotta ajoa celtic ohjelmalla ja alkoi kiinnostaa, että onko autossa luvatut tehot. Ajatus hiipi mieleen vakiosta huonontuneen alaväännön ja omasta mielestä kaventuneen vetoalueen takia. Jonkin verran tulee hevostraileria vedettyä, niin alaväännön huonontuminen oli selvästi havaittavissa vakioon. Kierrosten noustessa liikkui iloisemmin,joka taas vaikutti kulutukseen negatiivisesti.

Vein dynotukseen (moottori koodi DJGA)
190.9hv/435Nm

Ohjelma räätälöitiin uudelleen ja samalla sai DSG myös uudet käskyt. Ei siis bulk ohjelma, vaan tähän autoon paikallaan tehty. Nyt alavääntö nousi dramaattisesti ja kulku muutenkin aivan erinlainen. Kulutus traileria vetäesssä laski 2-3L/100km vahvemman väännön ansiosta. Normaali ajossa sisältäen samaa reittiä päivästä toiseen kuin aiemminkin kulutuksen laskun 1L luokkaa entiseen. Kuukauden ajalta nyt kokemusta. DSG ohjelmoinnin myötä laatikossa vaste erittäin nopea  8)

Uudelleen ohjelmointi
230.7hv/485.5Nm

Oliko molemmat ohjelmat celtic:ltä?

Mä olen vuosi kritisoinut tuota celtic:ä, että he lupailevat mainoksissaan lukeamia jostain toisesta autosta, joka on penkitetty Briteissä. Sitten kun heiltä kysyi penkittävätkö autoa, niin tämä ei onnistunut edes rahalla. Toki kritisoitiin penkkejä, että ne voivat antaa eri tuloksia. Tuossa vaiheessa totesin, että on sellainen firma, jonka tuotoksiin ei kannata sotkeentua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: vagina - 20.11.21 - klo:09:15
Minulla oli Celtic tuning ohjelma 184hv 4x4 DSG skodassa.

Puoli vuotta ajoa celtic ohjelmalla ja alkoi kiinnostaa, että onko autossa luvatut tehot. Ajatus hiipi mieleen vakiosta huonontuneen alaväännön ja omasta mielestä kaventuneen vetoalueen takia. Jonkin verran tulee hevostraileria vedettyä, niin alaväännön huonontuminen oli selvästi havaittavissa vakioon. Kierrosten noustessa liikkui iloisemmin,joka taas vaikutti kulutukseen negatiivisesti.

Vein dynotukseen (moottori koodi DJGA)
190.9hv/435Nm

Ohjelma räätälöitiin uudelleen ja samalla sai DSG myös uudet käskyt. Ei siis bulk ohjelma, vaan tähän autoon paikallaan tehty. Nyt alavääntö nousi dramaattisesti ja kulku muutenkin aivan erinlainen. Kulutus traileria vetäesssä laski 2-3L/100km vahvemman väännön ansiosta. Normaali ajossa sisältäen samaa reittiä päivästä toiseen kuin aiemminkin kulutuksen laskun 1L luokkaa entiseen. Kuukauden ajalta nyt kokemusta. DSG ohjelmoinnin myötä laatikossa vaste erittäin nopea  8)

Uudelleen ohjelmointi
230.7hv/485.5Nm
Aikanaan kun edelliseen Ocuun laitatin ohjelmaa ja sanoin että vedän kärryä ja alavääntöä haluaisin lisää niin Turbotecin ohjelmoija tuumasi minulle ei viitsi laittaa! Alavääntöä kasvattamalla hajoaa laatikot matalilla kierroksilla. Laitettiin vakio-ohjelmaa ja hienosti kesti paikat yli 200tkm (yht. mittarissa melkein 400tkm) kunnes tuli auto etukulmaan.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

välkky

Tuosta Celticistä kuullut vaan pelkkää negatiivista muihin asiansa osaaviin tekijöihin verrattuna.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy