Superbin koodailua

Aloittaja VAG!, 08.01.11 - klo:00:56

« edellinen - seuraava »

VAG!

Tuli taas pienen tauon jälkeen leikittyä VCDS:llä ja uudella 11.11.x versiolla. Nyt Superbin sähköiseen takaluukkuun pääsee oikein kunnolla käsiksi.

Kasvatin luukun liikkumisnopeutta, jotta luukku aukeaa nopeammin. Sulkeutumisessa kasvanut nopeus oli vain haitaksi, mutta siihen löytyi lääke vapaasti säädettävästä lähtöviiveestä, eli nyt luukku lähtee sulkeutumaan vasta puolen sekunnin kuluttua napin painamisesta. Nyt luukun saa myös suljettua vaihdekepin viereisestä napista ja sulkeminen onnistuu myös kaukolla! Kaukoon laitoin puolen sekunnin viiveen, eli nappia pitää painaa puoli sekuntia, jotta luukku lähtee sulkeutumaan.

Nyt sähköluukku toimii just kuten pitää, kun varoituspiippaukset olin poistanut jo aikaisemmin. Yritin säätää piippauksia siten, että piippaus kuuluisi vaihdekepin viereistä nappia painamalla vain kun luukku sulkeutuu, mutta sitä en saanut vielä toimimaan, kun illan lätkätrillerin alku alkoi painamaan päälle. Katsotaan, jos saisi sen vielä säädettyä päälle. Muuten saa piippaukset jäädä paitsioon.

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 17.05.12 - klo:21:57
56 - Radio -> Adaptation
Driving school Function: 0 -> 1
Development Test Mode: 0 -> 1
Vinkkauksen mukaisesti erittäin pitkä setup napin painallus toi testimoodin näkyville. Ensin tulee jokin FM AM testaus ja kun nappia vain pitää pohjassa pääsee laajempaan valikkoon. Siellä näkyy muuten yhtenä asiana CAN-valikossa ajonopeus. Se näyttäisi olevan se "oikea" nopeus eli selvästi nopeusmittarin näyttämää alhaisempi. Ja tätä ennen olin pitänyt hetken radion sulaketta poissa paikoiltaan.

Autokoulumoodia en osannut ottaa käyttöön, mutta enpä sitä varsinaisesti mihinkään tarvinnutkaan.

765turbo

Täällä kanssa sähkötakaluukku tottelee nyt kakea ja nappia ohjaamossa ja varotusäänet pudotettu 1000Hz--->500Hz:n lukemaan...asiaaa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 29.05.12 - klo:19:56
Täällä kanssa sähkötakaluukku tottelee nyt kakea ja nappia ohjaamossa

Oliko sulla muuten ennen vain jälkeen viikon 22/2011 valmistettu Superb?

765turbo

Auto valmistettu vuonna 2010 muistaakseni viikolla 34, eli rekisteröity 9/2010 mutta runkonumeroltaan 2011

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 29.05.12 - klo:23:45
Auto valmistettu vuonna 2010 muistaakseni viikolla 34,

Meillä MY2010, joten tämä koodaus tuntuu toimivan sitten laajemminkin, kun sun MY2011:kin tottelee sitä. Saitko muuten kruisen näytön aktivoitua? Sen aktivoinnissahan on ollut ongelmia MY2011:sissä.

ePa

Mihis kohtaan tuo autokoulumoodin nopeus tulee näytölle (Columbukseen)?

Onko vaikutusta, jos päällä on radio/media/puhelin/kartta? Näkyykö samalla kello?

765turbo

Meillä MY2010, joten tämä koodaus tuntuu toimivan sitten laajemminkin, kun sun MY2011:kin tottelee sitä. Saitko muuten kruisen näytön aktivoitua? Sen aktivoinnissahan on ollut ongelmia MY2011:sissä.

Eipä herännyt mullakaan toi kruisen näyttö vaikka valikossa sen aktivoin.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.05.12 - klo:23:56
Tuli taas pienen tauon jälkeen leikittyä VCDS:llä ja uudella 11.11.x versiolla. Nyt Superbin sähköiseen takaluukkuun pääsee oikein kunnolla käsiksi.

Kasvatin luukun liikkumisnopeutta, jotta luukku aukeaa nopeammin. Sulkeutumisessa kasvanut nopeus oli vain haitaksi, mutta siihen löytyi lääke vapaasti säädettävästä lähtöviiveestä, eli nyt luukku lähtee sulkeutumaan vasta puolen sekunnin kuluttua napin painamisesta. Nyt luukun saa myös suljettua vaihdekepin viereisestä napista ja sulkeminen onnistuu myös kaukolla! Kaukoon laitoin puolen sekunnin viiveen, eli nappia pitää painaa puoli sekuntia, jotta luukku lähtee sulkeutumaan.
Mistä kohti pääsee noihin luukunasetuksiin? Entäs radion loudness?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 19.08.12 - klo:22:50
Mistä kohti pääsee noihin luukunasetuksiin?

09 Central Electr => Adaptation. Takaluukun säädöt vaativat Security Accessin, joten käy naputtelemassa sen koodi ennen Adaptationiin menemistä. Muista, että Security Access ei ole turha keksintö, joten pieni lisävarovaisuus on paikallaan, kun sen jälkeen arvoja muutelee.

Takaluukun liikenopeus on muuten saattanut palata meillä itsestään takaisin vakioksi, kun mielestäni se toimii taas hiukan hitaasti. Tai sitten mä olen vain tottunut siihen...

JeanC

Mistä tuon security accessin saa ja minne se näpytellään?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 19.08.12 - klo:23:07
Mistä tuon security accessin saa ja minne se näpytellään?

Siinä se on Adaptationin alapuolella:

Ja sitten tulee tämä:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/securityaccess.html

VCDS ehdottaa sinulle koodia, kun laitat hiiren tyhjän kentän kohdalle. Jos se koodi ei toimi, niin en osaa sanoa mistä oikea koodi löytyisi. 10.6. versiossa koodi ei toiminut meidän Superbissa, mutta 11.11.x versiossa toimi.

JeanC

Johan selvis, kiitoksia  :)

JeanC

Kukkanen tai joku muu ahkera jos voisi katsoa miten ao. kohtiin pääsee:
Kontin noi jutut Kukkanen jo laittoikin, mutta noi muut  :)

Takaluukun piippaus pois. 09 Central Electr => Adaptation

Takaluukun nopeampi avautuminen. 09 Central Electr => Adaptation

Takaluukun avaaminen ja sulkeminen avaimesta ja ohjaamosta. 09 Central Electr => Adaptation

Loudness valikko esiin radioon.

CH heti käyttöön kun auto sammuu.

Rekisterikilven valon valvonta pois, tuskin onnistuu?!

skk

Mä pääsin säätämään takakonttia trunk electonics (tai jotain semmosta) kohdasta, en siis tuolta central electricin kautta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skk - 21.08.12 - klo:07:36
Mä pääsin säätämään takakonttia trunk electonics (tai jotain semmosta) kohdasta, en siis tuolta central electricin kautta.

En nyt tarkaan muista yksityiskohtia, mutta eikös 6D Trunk -modulista päässyt lähinnä kytkemään vain piippauksen pois. Liikenopeuksiin ja nappien toimintaan tuolta ei päässyt käsiksi.

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.08.12 - klo:07:09
CH heti käyttöön kun auto sammuu.

Bit nollasta kun ottaa hipsun pois, niin saattovalot pysyvät päällä, kun sammuttaa virrat.

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 21.08.12 - klo:07:09
Takaluukun piippaus pois. 09 Central Electr => Adaptation

Tämä lähti muistaakseni pois 6D Trunk -modulista, ei 09 Central Electristä.

skk

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.08.12 - klo:10:56
En nyt tarkaan muista yksityiskohtia, mutta eikös 6D Trunk -modulista päässyt lähinnä kytkemään vain piippauksen pois. Liikenopeuksiin ja nappien toimintaan tuolta ei päässyt käsiksi.

Mulla tosiaan nuo nappien toiminnat ja nopeudet oli tuolla Trunk moduulin puolella, central electronicsissa ei mitään aiheeseen liittyvää.

JeanC

Kiitos arvon herrat  8)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: skk - 21.08.12 - klo:19:38
Mulla tosiaan nuo nappien toiminnat ja nopeudet oli tuolla Trunk moduulin puolella
Tarviiko tähän tuon security accessin?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skk - 21.08.12 - klo:19:38
Mulla tosiaan nuo nappien toiminnat ja nopeudet oli tuolla Trunk moduulin puolella, central electronicsissa ei mitään aiheeseen liittyvää.

Mulla on taas laho pää. Kyllä ne kaikki luukun säädöt löytyivät juurikin sieltä 6D Trunk -modulista :-X

Muistiinpanoja kun katsoin, niin tuli mieleen, että parkkitutkista ei tainnut olla tässä keskustelussa puhetta. Docw oli niitä säätänyt Audiinsa ja samat säädöt toimivat ainakin MY2010 Superbissa. Eli parkkitutkien sammumisnopeus voidaan muuttaa täältä:

[10 - Park/Steer Assist] [Adaptation - 10] -> Channel 23
Set to 20 (max value in km/h)

Itse nostin vakion 10km/h arvoon 20km/h ja nyt homma toimii paljon paremmin, kun tutkat eivät sammu niin herkästi suhaillessa.

JeanC

Olisko vielä muita  :D

JeanC

Superb sai komentoja, kiitoksia Malfeanille  :)
Takaluukun piippailut hiljeni, luukku sulkeutuu kakesta ja hytistä, jalkatilavaloja saa säädettyä, test menu boleroon, tutkat sammuu 20km/h
Vakkarin nopeusnäyttö ei toimi vaikka aktiiviseksi laitettiin

vakio

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 23.08.12 - klo:21:30
Superb sai komentoja, kiitoksia Malfeanille  :)
Takaluukun piippailut hiljeni, luukku sulkeutuu kakesta ja hytistä, jalkatilavaloja saa säädettyä, test menu boleroon, tutkat sammuu 20km/h
Vakkarin nopeusnäyttö ei toimi vaikka aktiiviseksi laitettiin

Laitoitteko päälle sen "autokoulunopeusnäytön" vai mikä se nyt oli Boleroon? Itse en saanut sitä kohtaa aktivoitua. Ei suostu ottamaan vastaan asetusta. Test menun aktivointi onnistui. Mikähän mättää?
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

mla

Ei kaikki asetukset toimi aina kaikissa versioissa ja laitteissa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

JeanC

Ei saatu päälle tuota autokoulumoodia

vakio

Lainaus käyttäjältä: mla - 24.08.12 - klo:11:58
Ei kaikki asetukset toimi aina kaikissa versioissa ja laitteissa.

Tähän käsitykseen itsekin jäin, mutta ainahan on tumpeloinninkin mahdollisuus olemassa.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

Janneh

Pystyykö dsg vaihteiston manuaalivalinnan + ja - suunnat kääntämään? Ohituksissa on muva valita itse sopiva vaihde mutta tuo manuaalipuoli toimii mun mielestä väärinpäin enkä osaa sitä käyttää  ;D Seuraava vaihtoehto on sitten vaihtaa ratti missä nuo vaihteenvalitsimet..

mkleemol

Tietääkö joku mistä saisi Leaving home / coming home (LH/CH) valot toimimaan myös silloin, kun valokytkin on asennossa "valot päällä". Tuntuu toimivan vain "auto" asennossa.
Vaihdoin jo CH/LH valoiksi sumarit. Vielä kun saisi "valot päällä" asennossa toimimaan, se alkaisi olla hyvä paketti.

Sikarisakari

Päivää!

Asuuko kukaan teistä Superb-koodaajista pk-seudulla, ja haluaisi "puhtaasta harrastuksen ilosta" tai pientä korvausta vastaan auttaa miestä mäessä muutamien asetusten muuttamisessa...?

Yhteydet yv:llä...

Kiitos.

niksu 11

sama täällä eli jos sattuisi turun suunnalla olemaan koodaajia,niin apua oltaisiin vailla.

vast.yv
kiitos

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy