Mietteitä nettitilauksien varaosien laadusta.

Aloittaja Geoman, 20.12.17 - klo:13:24

« edellinen - seuraava »

Geoman

Osien tilaus toimitusten osalta on mennyt hyvin.

Tilasin INA-merkkisen hamashihna + vesipumppusarjan AutoDoc.de (saksa, Berliini). Tuoteet ovat alkuperäisen näköisessä laatikossa siististi. Ainoa asia mikä jäi askarruttamaan, että kiristin oli Made in Canada ja kiristimen kuten yhden rullan laakereissa lukia Korea. Onko normaalia, että saksalaiset (INA) teettävät näitä osia muualla ja ne kootaan eri puolilta. Itse hammashihna oli Made in England.

Vai ovatko nämä kopioituja tuotteita. Lähetin asiasta kysymyksen tuotteen myyjälle? Odottelen vastausta. Lähinnä minua kiinnostaa, että onko auton valmistajjan ilmoittama huoltoväli voimassa (210 tkm).

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 20.12.17 - klo:13:24
Osien tilaus toimitusten osalta on mennyt hyvin.

Tilasin INA-merkkisen hamashihna + vesipumppusarjan AutoDoc.de (saksa, Berliini). Tuoteet ovat alkuperäisen näköisessä laatikossa siististi. Ainoa asia mikä jäi askarruttamaan, että kiristin oli Made in Canada ja kiristimen kuten yhden rullan laakereissa lukia Korea. Onko normaalia, että saksalaiset (INA) teettävät näitä osia muualla ja ne kootaan eri puolilta. Itse hammashihna oli Made in England.

Vai ovatko nämä kopioituja tuotteita. Lähetin asiasta kysymyksen tuotteen myyjälle? Odottelen vastausta. Lähinnä minua kiinnostaa, että onko auton valmistajjan ilmoittama huoltoväli voimassa (210 tkm).
Kyllä on todella enemmän kuin tavallista, että osavalmistusta on ympäri teollista maailmaa. Autotehtaat tekevät hankintasopimuksensa näiden valmistajien kanssa "tarjouskilpailuperiaatteella".

Euroopan ulkopuolisia osavalmistuksia käyttävät kaikki autotehtaat. Hyvin harvalla autotehtaalla on muuta kuin isompien komponenttien ( mm. koripellit, moottorien ja voimansiirron valurakenteet, ...) omavalmistusta.

Auton valmistajan hyväksymälle, mutta auton merkkiorganisaation ulkopuolelta ostetulle varaosalle, on lähinnä  varaosanvalmistajan (tuote)takuu. Merkkiorganisaatio - varsinkin suorittaessaan myös asennuksen - saattaa poiketa tästä, vaikka käyttää ihan samaa osaa - takuu voi olla (= on ) pidempi.
Golfkärry Mk 7.5

-karppa-

Hyvä esimerkki on vaikka bosch, joka teettää vaikka millä alihankkijalla osia ympäri maapallon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Juzu84

Omalla kohdalla on käyny niinkin että Ruvillen paketissa oli FAG:n tekemä pyöränlaakeri. Laturin vapaakytkimen kun ostin Ruville merkkisenä niin oli INA:n tekemä. Varaosakauppias sano että INA omistaa Ruvillen.
Golf -12 TSI. VW Golf Alltrack -2016
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Muihin merkkeihin pääsy hoituu myös aina ajantasalla olevalla Launchilla. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Geoman

LUK, INA, FAG ja RUVILLE kuuluvat kaikki SCHAEFFLER konserniin.

Eli mikäli näitä nimiä näkyy en ole huolissani, mutta se että laakereissa on teksti INA Korea ja viimeistely ei ole "saksalaista", tämä huolettaa.

sambolo

Mulle kaveri sano että INA:n jakopääsarjoissa pisin takuu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy