Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

korka

 :) :)On EXEO kyllä ihan mukava auto 15000km vaihtelevaa ajoa tällä meidän autolla tuli keski kulutukseksi 6,1l /100 km.Tankattujen litrojen mukaan ja noin vuoden aikana .Auto on 2.0 l 105 kw diiseli.

tmr97

Exeo vertyy ja eka vika. Taalintehdas - Espoo välillä löpöä meni 4,3l/100km. Viime talven lukujen perusteella en olisi ikinä uskonut. Pienellä menee. Samalla todettu, ettei etupenkkien välissä oleva 12v pistoke toimi, navista loppui virta.

Muuten ongelmatonta menoa. Pidän autosta, jopa tilat ovat riittäneet. Takapenkillä turvavöiden kiinnikkeistä yksi on kovin syvällä ja vaikeasti laitettavissa. Haitta silloin kun on kolme takana.

Markku.S

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 27.06.11 - klo:15:16
Exeo vertyy ja eka vika. Taalintehdas - Espoo välillä löpöä meni 4,3l/100km. Viime talven lukujen perusteella en olisi ikinä uskonut. Pienellä menee. Samalla todettu, ettei etupenkkien välissä oleva 12v pistoke toimi, navista loppui virta.

Muuten ongelmatonta menoa. Pidän autosta, jopa tilat ovat riittäneet. Takapenkillä turvavöiden kiinnikkeistä yksi on kovin syvällä ja vaikeasti laitettavissa. Haitta silloin kun on kolme takana.

Mulla pienimmät vedot ollu Exeolla 3.9l/100km matka-ajossa yksikseen.. Eli tosi vähän. Pikkusen se on tieten optimistinen tuo kulutusmittarin lukema, eli laskemalla olen saanut seka-ajossa keskikulutuksesi 5.4-5.6 kun mittari on kertonut kyseisiin tankillisiin kulutukseksi 5.2-5.4<-- sanoisin että jopa yllättävän lähelle on kyllä kulutukset natsanneet!!

Minä pidän ihan pirun paljon tuosta omastani, ja täytyy sanoa notta oikeita varusteita tuli rustailtua kun pidempiaikaista kumppania etsiskelin.. eli kaikki on ollut kohdillaan ja käytössä mukavia. Tuon keskimmäisen vyön kotelon hankaluuden huomasin kanssa viimeviikolla kun itse asettelin nuorimmaisen penkkiä siihen keskipaikalle--> ei ollut hyvä ratkaisu! Mutta hankittiin kahdelle vanhemmalle muksulle sellaiset näppärät kapean malliset korokkeet, ja tosi hyvin on mahduttu matkustelemaan-->ei ole muksut valittaneet pidemmilläkään reissuilla!! Olen itsekkin matkustellut tuolla takapenkillä, ja todennut sen ihan mukavaksi paikaksi, iso merkitys mielestäni tuolla 4,4cm polvitilan parannuksella joka nyt keväällä Exeoon tuli takapenkille. Eihän se missään nimessä ole kuin 4 aikuisen auto, mutta ei ole kyllä mikään muukaan henkilöauto viidelle tehty.. muksuja menee kuitenkin ihan OK 3 takapenkille.

Vielä ei ole mitään vikoja omassani havaittu..kop kop.. autolla ikää nyt 1.5kk ja mittarissa 6100km

maik

Tuli kesällä hommattua 2.0 TSI Sport, mukava peli kaikin puolin. Ainoa ongelma on vesi repsikan jalkatilassa. Auto ollut nyt 1,5 viikkoa pajalla kuivatuksessa ja huomenna pitäis saada takasin.
Onko muilla Exeon omistajilla ollut ylimääräisten vesien kanssa ongelmaa? B7 audissa kuulemma akkukaukalo kerää vettä joka vois olla ongelman aiheuttaja.

maik

Ei ilmeisesti muilla Exeon omistajilla ole ollut samanlaisia ongelmia. Katsokaapa ihan vaikka piruuttaan löytyykö teidän autonne akkukaukalon vedenpoistoreiän päältä teippiä, itsellä löytyi ja otin sen pois. Yksi reikä löytyy akun vierestä ja vasemmalla puolella.

Alvari

Tuli hankittua exeo viime viikolla, auto on farkku 2.0 tdi karvalakki-sport varustein, vajaan vuoden ikäinen. Minkähänlainen viimasuoja tuohon kannattaisi laittaa, moottorin lämmöt ei tunnu nousevan näillä muutaman asteen pakkasilla normaaleiksi millään. Kannattaako viimasuoja viritellä alaritilöihin vai ylös? Itse ajattelin laittaa jotain joka tulee maskien taakse jotta ulkonäkö ei niin pahasti kärsisi.

Muuten auto on 5 vuotta vanhan BMW 320d:n jälkeen lähes yhtä hyvä ajaa, tehossakaan ei olla pahasti jäljessä. Melutaso kitkoilla on pieni mutta moottorin ääntä kyllä kuuluu selkeästi. Laadukkuudessa bmw oli paaljon paremman tuntuinen mutta eiköhän tämänkin kanssa pärjää, eniten miinusta tulee muovisesta materiaalista jota sisustuksessa käytetty. Ja käsijarrun paikka kyynärnojan alla on käsittämätön. Positiivinen yllätys on ollut stereoitten laadukkuus, bemarin hifi paketti ei soinut oikeastaan yhtään paremmin.


peku

Varaosakoodi viimasuojalle T3R 038 009. Kannattaa laittaa yläosa tukkoon. Auttaa enemmän. Laitoin yläosan kiinni maanantaina, kun ei kerennyt lämmetä 14km työmatkalla. Minulla oli toissa talvena vain puskurin alaosa peitettynä. Piti lämmöt paremmin mutta ei lämmennyt juurikaan nopeammin.

Dirti

Itsellä ollut 2011 vuosimallin Exeo 2.0 TDI 105 kw Style käytössä nyt n. 3,5 kk ja ei ole ollut vielä mitään huomautettavaa. Tehoja riittämiin ja tilaakin meidän kompanialle tarpeeksi. Tuo 44mm takana tekee yllättävän paljon eroa siihen kun kävin joskus kattomassa ja koeponnistamassa -09 exeon takatiloja. Keskikulutuskin maltillinen 5l/100km. Autossa ei muita lisävarusteita kuin servotronic ja metalliväri (musta), nuo seatit kun tuppaa olemaan jo vakiona aika hyvin varusteltuja. Ainoa mikä alkuun tuntu hieman oudolta oli ratin kehän paksuus, -08 leonissa oli paksumpi kehä mutta tuohonkin tottu samantien.

Tyytyväinen siis olen ollut ja uskoisin että ei paljoa vikoja pitäs tulla kun tekniikka on testattu jo audilla.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Alvari

7 tkm kertynyt puolentoista kuukauden aikana ja ongelmatonta menoa on ollut. Asentelin ylämaskiin sisäpuolelle telttapatjasta viimasuojan ja alaritilään välijäähdyttimen ilmanoton kohdalle myös, alaritilä muuten on vielä aukinainen. Moottorin lämmöt nousee edelleen hitaasti ja matka-ajossa -5 asteen lämpötilassa lämmöt laskee heti 70 asteeseen taajamien kohdalla kun vauhti hidastuu. Kaupungissa lämmöt ei 90 asteeseen nouse millään, ainakaan -10 asteen pakkasella. Onko normaalia vai ei? Ja uskaltaako tuon välijäähdyttimen ilmanoton tukkia kokonaan.
Autoon olen ollut suhteellisen tyytyväinen, pitkiin valoihin kaipaisi lisää tehoa kun ei ole xenoneita, saapa nähdä tuleeko asennettua lisäpitkiä ulkonäköä pilaamaan. Muutaman varusteen olisi voinut ruksia jos olisi tätä uutena päässyt tilaamaan; parkkitutka, bluetooth ja sadetunnistin pitäisi tämän hintaluokan autoissa olla vakiona.  Mukavan hiljainenhan tuo on maantiellä ja ajo-ominaisuudet on hyvät huonommallakin kelillä. Keskikulutus on viimeisen 3000km ajalta 5,5l/100km, 70% ajosta maantieltä reiluilla nopeuksilla, taitaa näyttää ajotietokone hieman alakanttiin.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Alvari - 10.01.12 - klo:23:18
Autoon olen ollut suhteellisen tyytyväinen, pitkiin valoihin kaipaisi lisää tehoa kun ei ole xenoneita, saapa nähdä tuleeko asennettua lisäpitkiä ulkonäköä pilaamaan.

Oma Exeo kävi ekassa huollossa. Pyysin tarkistamaan valojen suuntauksen, olivat muka ok. Olen oman xenoneista sitä mieltä, että lähivalot näyttävät liian alas. Valaistu alue jää lyhyeksi. Vastaavasti pitkät ovat loistavat. Kirkkain kohta on korkealla ja kaukana. Omat havaintoni ovat siis jokseenkin päivastoin kuin xenonien lehtien testien arviot (tai yllä olevan halogeeniversion arvio).

Quality

LainaaOlen oman xenoneista sitä mieltä, että lähivalot näyttävät liian alas. Valaistu alue jää lyhyeksi.

Oletan, että Exeon valot ovat jokseenkin samat kuin  A4 B7:n. Xenoneissa tosiaan lähivalojen näyttämä vaikuttaa lyhyeltä, mutta väittäisin, että suuri osa vaikutelmasta aiheutuu valokuvion jyrkästä takarajasta. Halogeeneissa valokuvio ei ole läheskään yhtä tarkkarajainen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Late

Lainaus käyttäjältä: Quality - 14.01.12 - klo:09:26
Oletan, että Exeon valot ovat jokseenkin samat kuin  A4 B7:n. Xenoneissa tosiaan lähivalojen näyttämä vaikuttaa lyhyeltä, mutta väittäisin, että suuri osa vaikutelmasta aiheutuu valokuvion jyrkästä takarajasta. Halogeeneissa valokuvio ei ole läheskään yhtä tarkkarajainen.

Ei ole samat valot. Ainakaan varaosanumeron perusteella. Näyttäisi kahta Xenon mallia Exeon. Toisessa LED-päivävalot.

korka

Moro
Ajattelin laittaa vähän kulutus lukemia tänne ja ne on todellisia tankattujen litrojen mukaan ,oon pitänyt ajopäivä kirjaa auton ostosta lähtien.Exeo 2.0 d 105kw otettu ajoon 16.04.2010 ensinmäiset 14804km meni naftaa 966 eli kulutus noin 6,5/ 100 km vaihtelevaa työmatka ja maantie ajoa. Nyt on 29200km mittarissa ja naftaa mennyt 1786l keskikulutus olis sitten 6,1 l/ 100 km.Vähän on laskenut mutta viimmeiset 14387km oli mennyt polttoainetta 780 l joten siitä näyttäis tulleen 5,42l / 100 km,joten ei paha, minä en tapaa  jäädä yleensä kenekään jalkoihin. Muuten on pelittänyt aivan mukavasti moottorin lämmöt ei tahdo nousta talvella vaikka on nokka peitetty,olis pitänyt ottaa WEBASTO kans varmaan seuraavaan autoon. Aurinkoista kevättä kaikille.    :D :D

Dirti

Lainaus käyttäjältä: korka - 29.01.12 - klo:14:38
Moro
Ajattelin laittaa vähän kulutus lukemia tänne ja ne on todellisia tankattujen litrojen mukaan ,oon pitänyt ajopäivä kirjaa auton ostosta lähtien.Exeo 2.0 d 105kw otettu ajoon 16.04.2010 ensinmäiset 14804km meni naftaa 966 eli kulutus noin 6,5/ 100 km vaihtelevaa työmatka ja maantie ajoa. Nyt on 29200km mittarissa ja naftaa mennyt 1786l keskikulutus olis sitten 6,1 l/ 100 km.Vähän on laskenut mutta viimmeiset 14387km oli mennyt polttoainetta 780 l joten siitä näyttäis tulleen 5,42l / 100 km,joten ei paha, minä en tapaa  jäädä yleensä kenekään jalkoihin. Muuten on pelittänyt aivan mukavasti moottorin lämmöt ei tahdo nousta talvella vaikka on nokka peitetty,olis pitänyt ottaa WEBASTO kans varmaan seuraavaan autoon. Aurinkoista kevättä kaikille.    :D :D

Miten alhaseks lämmöt jää talvella, ja miten kylmällä kelillä?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: korka - 29.01.12 - klo:14:38
Moro
Ajattelin laittaa vähän kulutus lukemia tänne ja ne on todellisia tankattujen litrojen mukaan ,oon pitänyt ajopäivä kirjaa auton ostosta lähtien.Exeo 2.0 d 105kw otettu ajoon 16.04.2010 ensinmäiset 14804km meni naftaa 966 eli kulutus noin 6,5/ 100 km vaihtelevaa työmatka ja maantie ajoa. Nyt on 29200km mittarissa ja naftaa mennyt 1786l keskikulutus olis sitten 6,1 l/ 100 km.Vähän on laskenut mutta viimmeiset 14387km oli mennyt polttoainetta 780 l joten siitä näyttäis tulleen 5,42l / 100 km,joten ei paha, minä en tapaa  jäädä yleensä kenekään jalkoihin. Muuten on pelittänyt aivan mukavasti moottorin lämmöt ei tahdo nousta talvella vaikka on nokka peitetty,olis pitänyt ottaa WEBASTO kans varmaan seuraavaan autoon. Aurinkoista kevättä kaikille.    :D :D

Laitata se Webasto jälkiasennuksena, maksaa enempi mutta toimii paremmin. Ja on ihan oikeasti mukavuustekijä. Ittellä on ollut jälkiasenteinen nyt tässä autossa neljättä talvea ja edellisessä pari talvea, enkä ilman enää toimeen tulis.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

korka

Moro
Tälläisellä -10 asteen kelillä on lämmöt noin 70 eikä ne nouse 25 km työ matkalla enenpää,50 km jälkeen alkaa oleen normaali 90 astetta.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: korka - 29.01.12 - klo:21:42
Moro
Tälläisellä -10 asteen kelillä on lämmöt noin 70 eikä ne nouse 25 km työ matkalla enenpää,50 km jälkeen alkaa oleen normaali 90 astetta.

Ok....  Itsellä kyllä tuntus nousevan nopeammin samoilla konsteilla samalla kelillä. Onko sulla lohkolämppäriä asennettu? Mites onko sulla ilmastointilaite econilla vai econi pois päältä, eli siis lämmitätkö sisään tulevan ilman auton omilla ptc-elementeillä?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

korka

Meidän autos on letkulämmitin ja käytän aina noin 0 kelistä alkaen ja econ on päällä melkein aina.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: korka - 29.01.12 - klo:22:12
Meidän autos on letkulämmitin ja käytän aina noin 0 kelistä alkaen ja econ on päällä melkein aina.

Ainakin kun laitat econin pois päältä, eli siis ilmastoinnin päälle, niin tuloilma lämpeää ptc-elementtien avustuksella, niin ainakin sisälle alkaa pian tulla lämpimämpää ilmaa. Millasilla nopeuksilla ajelet työmatkan? Itsellä auto saavuttaa täydet lämmöt noilla keleillä n.25 km kohdilla, tällöin ajellaan lähes koko ajan 70-80 km/h eikä tarvitse juurikaan pysähdellä valoissa tms.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Cyclic Stig

^Tuota lämpenemistä voi toki auttaa hiukan silläkin, että ajelee ne ensimmäiset kilometrit hiukan normaalia pienemmällä vaihteella eli korkeampia kierroksia käyttäen. Mutta tuo econ-homma on ihan tosi niissä autoissa missä sellainen vielä on. Sähkövastukset eivät ole päällä jos econ-"moodi" on aktivoituna. Hämmästelin itsekin aikanaan omistamani dieselauton hidasta sisätilojen lämpenemistä vaikka muka piti vastukset olla. Econ oli päällä kun "eihän sitä ilmastointia talvella tarvitse". Soitin sitten huoltoon, että "tää on varmaan rikki". Sanoivat, että anna olla ilmastoinnin päällä niin jo rupeaa pelaamaan. Niin teki. :)

korka

EI sisä lämmöissä ole mitään vikaa kyllä sielä pärjää mutta mootoottoria vähä käy sääliksi

Dirti

Lainaus käyttäjältä: korka - 30.01.12 - klo:17:09
EI sisä lämmöissä ole mitään vikaa kyllä sielä pärjää mutta mootoottoria vähä käy sääliksi


Tänään seurasin lämpöjä:

-10 astetta kun oli mittarissa ja keskinopeus n. 80km/h, ajettumatka 23 km, lämmöt 90 astetta. Tosin autolla oli ajettu sitä ennen 25 km ja sen ajon jälkeen seissyt 1,5 h, seisomisen jälkeen tunniksi piuhan päähän lämpeämään. Joten voi olla että täydet lämmöt oli jo aikasemminkin, mutta kun muistin vasta tarkistaa lämmöt kun oli ajettu toi 23 km.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Kapa

Itse tympäännyin tänään Ibizan lämmitykseen. Kylläkin Eberi päällä todella lämmin, mutta ilman sitä niin vaatii pitkää ajoa, eikä tyhjäkäynnillä sittenkään riitä. Kyllä on muuten muu vika kuin moottorin vähäinen hukkalämpö, samoin kuin edellisellä Fabialla. Joten pistin tilaukseen viimasuojat, toivottavasti saa.

peku

#83
Pari viikkoa sitten oli xenoneiden korkeussäätimen yksi johdin hankautunut poikki. Säädin on vasemmassa etulokasuojassa ja johto menee konehuoneeseen peitemuovien välistä. Ilmeisesti massauksessa muovit olivat vähän liikahtaneet.
Ajossa ajovalojen korkeussäädön varoitusvalo syttyi kymmeniä kertoja ja vastaan tulijat vilkuttelivat valoja.
Pikahuollossa testeri ilmoitti "Ajoneuvon etuosa korkeustason anturi, epäuskottava signaali."
Kaverit huollossa vaihtoivat kontaktit ja 10cm johtoa. Onneksi ei tarvinnut ostaa koko johtosarjaa.


tzrwesku

Vähän tarinaa omasta Exeosta 1.8Tsi "karvalakki" reference 2011 ajettu nyt kunnioitettavat 18tkm.
Auto itsessään pelaa varsin mainiosti ja kyyti mukavaa (ajelin tuossa välissä reilu 40tkm  B7 Passatilla ja Exeo on kyllä monessa suhteessa maittavampi paketti IMO).
Pieniä "ärsyttäviä" asioita autosta kuitenkin löytyy.
Liikkeelle lähtiessä ja vaihtaessa kakkoselle jokin kolahtaa vaihteistossa, (juuri kun kytkin nappaa) kaksoismassa??, muuten vaihteisto pelaa mallikkaasti.
Kone hikoilee öljyä etuosasta ylhäältä (oiskos siinä joku anturi, semmonen 5-6cm halkasijaltaan oleva metallilaippa jossa johdot). Maalipinta ällistyttävän arka (emocion red), "kärpänenkin" aiheuttaa "kiveniskun"  >:( , ainakin melkein, (vertaa reilu 40tkm Passatilla, tosin metalliväri, eikä juurikaan näkyviä jälkiä), keula kuin haulikolla ammuttu....
Samoin oviaukoista tiivisteet naarmuttavat maalia ja takapuskurista ja lunkan kulmista maali kärsinyt (osuvat yhteen)
Pyyhkijät "narisee" tai tarkemmin kuskin puoli...
Kulutus ollut  8in pintaan maantieajossa (motari 110km/h 35km ja Kehä 90km/h 10km) eli ei nyt mikään "säästöpossu" mutta ei pahakaan (?) ajotietokone kyllä näyttää alle kutosen mutta totuus on toinen.
Sisätilat siistit eikä mitään nitinöitä tai natinoita suuremmin, pakkasilla sisävalo takana taitaa nitistä.
Ohjaus, ilman Servotroniccia, vauhdissa ok mutta hiljaa ajettessa varsin raskas (melkein kuin tehostamaton) paikallaan ei kärsi kääntää rattia...
Halogeeni ajovalot ok, tosin kuskin puoli rupes näytämään ylemmäs yllättäen (ei ymmärrä ku ei koskettu säätöihin) yritin säätää mutta säätöruuvit tuntuu olevan vähän "ei toimivat"  kuskin puoli säätyi alemmas mutta apparin puoli ei tehny mitään (vai oisko se  puoli pettänyt ja "tipahtanut" hmmm...)

+ ajettavuus
+ moottorin ominaisuudet
+ yleinen laatu
+ sisätilat (varauksin)
+ "hiljaisuus" (verrattuna B7 Passat)

- maalipinta
- koneen hikoilu
- mootorin käytös (pakkasilla)

tzrwesku

Do niin. kävi Exeo koripajalla maalipinnan tarkastuksessa. Paksuuttaa mittailtiin (paksuudeksi saatiin viides osa normaalista, tosin kaveri jo epäili mittaria???) ja kuvia otettiin, oli kuulemma pahempiakin nähny ;D. Saas nähä kui käy...

Dirti

Lainaus käyttäjältä: tzrwesku - 12.04.12 - klo:19:02
Do niin. kävi Exeo koripajalla maalipinnan tarkastuksessa. Paksuuttaa mittailtiin (paksuudeksi saatiin viides osa normaalista, tosin kaveri jo epäili mittaria???) ja kuvia otettiin, oli kuulemma pahempiakin nähny ;D. Saas nähä kui käy...

Pistä ihmeessä päivitystä aiheeseen kun saat lopullisen päätöksen ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

tzrwesku

Do diin, nyt on maalipinta kunnossa ja autokin toimii moiteetta eli tuli vaihdettua kulkinetta  ;D (ja merkkiä  ;)). Exeo itsessään oli ihan ok mutta nuo edellä kerrotut ongelmat (ja huollon toimimattomuus) tekivät tehtävänsä. Pitkään oli Exeon tilalle tulossa vastaava farkku Exeo mutta sitten tuli kokeiltua toista merkkiä ja se oli siinä, eikä ainakaan vielä (ekan 3000tkm:n jälkeenkään) ketuta. Omat VAG kokemukset olleet jokseenkin huonoja" (Jetassa 1.4TSI jakoketju ja DSG ongelma, Leonissa DSG ongelma, Passat (firma kiesi) pelas ok mut oli  hajuton, mauton jne, Exeossa koneen ongelmat ja maalipinta) mutta yleinen viihtyvyys ja ajettavuus ok.  Mutta katsotaan, eihän sitä koskaan tiedä millä seuraavaks ajaa...  :D

Skula

Exeo ST 2.0TDI..

Ajellu nyt jotain 400km.. Muutama ajatus..

Ohjaus on minusta aivan törkeän ihana Kun vauhti pysyy alle 80km/h.. Pienessä pyörityksessä ihanan kevyt mutta palauttaa mukavasti ja tuntoakin löytyy..

Kusymys kuuluukin että onko tässä joku Servotronicci kun omassa vanhassa A4:ssä ohjaus on törkeän jäykkä hitaassa pyörityksessä? Kun taas tän Exeon ohjaus on paljon veltompi taas sit maantiellä kuin vanhan A4:n..

Sama juttu oli aikanaan kun ajelin useamman päivän Exeo ST 2.0TSI:llä(155kW).. Ohjaus ehkä siinä kovissa vauhdeissa ei tuntunut niin letkulta.. Siinä oli kyl sporttialusta ja 18" nastat..

Mukavempi matkakumppani tämä Exeo muuten on.. Hiljaisempi ja pehmeämpi..

Moottoreissa tämä 140hv ei häpeä tehokkaampaa pumppariaan kuin alkaen 80km/h jälkeen.. Silloin tämä mopompi ei tunnu jaksavan liikua oikein mitenkään ilman kepitystä, eikä sekään älyttömiä auta :)

Muutenhan tämä on aika mitäänsanomaton kuin ikäveljensä.. :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Ai niin unohtui mainita että tätä vaivaa sama ongelma kuin tuota tehokkaampaa bensaveljeään, jota joskus ajoin, eli 2-3-4 vaihteita reippaammin vekslatessa vaihteet ei niin hyvin loksahtele paikoilleen, esiintyy yllättävän paljon haparointia ja melkein "huteja"..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy