FL Tiguan projektia

Aloittaja juppep, 08.11.17 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

juppep

#60
Pitkä tovi viime raportoinnista... päivitetään nyt vähän tapahtumia tännekin.

Kaiutin otti ja hajosi etuovesta ja siten pakotti tekemään asialle jotain:

Oem paikoille meni Audio System X 200 T5 EVO merkki/mallikohtainen setti. Asennus melko tuskaton, mutta ei 100% plug&play.

Sen verran ahdistaa nuo 8" ovipahveissa, että pahveista joutuu pari kiinnikettä poistamaan ja diskantin kanssa tuli puuhattua tovi kun asensin ne oem ritilän taakse. Kytkennät meni plug&play oem liittimiin.
Ehdottomasti koko vaivan ja hintansa arvoinen päivitys, ero alkuperäiseen verrattuna melkoinen ja nuo liikuttaa erillisen vahvistimen ajamana jo sen verran reippaasti ilmaa että kaipaamani pikku subi jäi tarpeettomaksi.

Sitten se isompi projekti...

Matkalla syntynyt taas pari uutta assistanttia vanhaan Tiguaniin, assari valikkoa joutuu nykyään kelaamaan ylös/alas ;)


Nuo kaipasi pari uutta lediä peileihin:


Tutkat on 5q0/mqb versiot, bsd peilinlasit sharanista ja johtosarja golf7, modattuna pq35 oviliittimille ja sharanin bsd peilinliittimelle.
Hommahan vaatii piuhanvetoa ympäri autoa/ovia, takatutkien asennuksen, tutkien parametroinnin ja niiden + koko muun auton koodauksen varusteelle.

Taka-tutkille löytyy melko helppo asennuspaikka vanhasta tiguanista:


Nämä kalibroivat itse itsensä ja alussa kun ajoin Scoutin parametreilla loppui jo usko tuohon...
Nuo näki naapurikylään ja tökki käsille kahden kaistan päässä kulkeneesta autosta.
Meni tovi ja lopulta löysin tutkien softassa toimivat tiquanin parametrit ja nythän käytös huomattavasti parempaa.

dwntime

^ Aika sivulle näyttää tuo sensori. Voiskohan johtua siitä tuo yliherkkyys?

Tämä kannattaa tsekata : https://fccid.io/NBG934692A/User-Manual/Users-Manual-1-2641605

juppep

Kiitokset dwntime, mainio doku ja hyvä vinkki.

Voi muuten hyvinkin olla noin, luotin ulkomaalaisten kirjoitusten pohjalta tuohon sijaintiin ja kulmaan.
Dokussahan on hyvinkin tarkkaan speksattu kulma 38-42 ja väittäisin että tigun takakulma olisi bout 45.
Tiguanin parametreilla ovat kyllä toimineet selkeästi paremmin ja en ole enää havainnut noita vääriä varoituksia yli kaistojen.

Esim oikealla lähellä kaistan reunaa oleviin metallikaiteisiin tuo kyllä välillä reagoi, en vain osaa sanoa että onko tuo normaalia.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: juppep - 25.03.20 - klo:14:58
Kiitokset dwntime, mainio doku ja hyvä vinkki.

Voi muuten hyvinkin olla noin, luotin ulkomaalaisten kirjoitusten pohjalta tuohon sijaintiin ja kulmaan.
Dokussahan on hyvinkin tarkkaan speksattu kulma 38-42 ja väittäisin että tigun takakulma olisi bout 45.
Tiguanin parametreilla ovat kyllä toimineet selkeästi paremmin ja en ole enää havainnut noita vääriä varoituksia yli kaistojen.

Voip olla että saattaa jonkin verran aiheuttaa häröjä tuo liian iso kulma. Noissa 5Q0 tutkissa on hyvää dynaaminen kalibrointi niin ne sietää jonkin verran paremmin tuota "väärää" kulmaa. Parametreillä on tosiaan iso vaikutus.

Lainaa
Esim oikealla lähellä kaistan reunaa oleviin metallikaiteisiin tuo kyllä välillä reagoi, en vain osaa sanoa että onko tuo normaalia.

Tuo on normaalia. Tekee mullakin samaa. Vaikka mulla myös jälkiasennettu lane change assist, mutta kun on uudempi AD1 Tiguan niin tuossahan oli jo paikka valmiina rungossa mihin pidikkeet tuli kiinni. Tutkat on 3Q0 alkuiset SWA3.0 tutkat ja nuo vaati staattisen kalibroinnin dynaamisen ajonaikaisen kalibroinnin lisäksi.

Tehtaalta tullut LCA / BSD systeemi häröili myös välillä kaiteista ja jopa lumipenkoista.

juppep

Päivitetääs välillä tätäkin.

BSD takatutkat toimineet ok, talvella isot penkat polttaa valoa ja joskus pienillä metsätiellä satunnaisesti sekoilee(disabloituu).  Tapahtuu jos ajelee useampia kilometrejä pusikossa jossa tien sivussa vesakkoa/risukkoa.
Tokenee hiukan myöhemmin itsekseen, kunhan ajettu jonkin aikaa asfaltilla. Kaupungissa ja maantiellä ei muutoin ongelmia.

Ikuisuusprojekteista jotain on taas edennyt ja vihdoin myös nurkissa seissyt DM löysi paikalleen.

Onhan se kyllä ihan jees kampe ja nyt saatiin jopa toimiva RDS TMC kotimaassa.

juppep

#65
Pientä päivitystä tähän, vanhuksessa uusia osia ja juttuja valikoissa.







Mitään ei enää asenneta helpolla, kaikessa vastassa on Component Protection ja SWAP/FECit  ;D

Ero ajotavassa 3AA vs 7N0 tutkan välillä on selkeä ja uudemmassa lukitus pysyy selkeästi paremmin mutkissa ja ajoliikkeet/reaktiot ovat nopeampia ja silti aiempaa pehmeämpiä/miellyttävämpiä.

Testasin enabloida myös automatic driveawayn ja tuo liikennevaloissa selkeästi ylimittaa vanhuksen kyvyt ja johtaa ACC:n kaasuttamiseen, jarrun vielä ollessa päällä ja lopputulemana syntyy "launch control" tyylinen syöksyminen edeltä lähteneen perään. Ei ihan enää osu ohjelmakartat tuossa kohtaa. Tekniikan välissä on ollut vuosien kehitystä ja tutkan parina kokonaan uudet esp- ja ecu-generaatiot, ei voi vaatia vanhalta kaiken uuden osaamista 8)

juppep

#66
USB osat päätyi tontille ja niiden myötä DM kanssa aukesikin uudet kuviot.



Android Auto, Carplay ja Mirrorlink.

USB osista suuret kiitokset jäsen M.R.

Samoin RNS-510 kaverina ollut RVC-high setti purkaantui ja tilalle vaihtui 5TD827566 pesurillinen mib-low rvc.




Nyt kun nurkissa ei enää roiku vuosia asennusta odottaneita osia, niin seuraavaksi VIM modaukset DM:ään ja kun raudat vanhuksessa on nyt sopivasti kohdillaan, niin kai sitä vielä "Traffic jam assist" koitetaan vm 2012 autoon enabloida ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy