Vetelee niin ettei meinaa käsissä pysyä

Aloittaja Jaskas, 26.09.17 - klo:10:40

« edellinen - seuraava »

Jaskas

Juu, erityisen vaikeaahan se paineiden tarkistaminen on, joutuu kyyristymään ja kaikkea... huh. Ei tullut edes mieleen että liikkeessä ei oltu tarkistettu luovutuksessa paineita. Tai ei niitä ainakaan oltu tehtaan spekseihin laitettu. Kaikissa oli alun alkaen tasan 2 bar.

Kaipa osansa tuohon "ajettavuuteen" tekee juuri nuo korkeakylkiset renkaat.

Ihme *ttuilua täällä foorumilla näyttää tulevan, tsemppiä vaan kaikille.

Passat B7 ecofuel

firstvw

Lainaus käyttäjältä: kt - 21.10.17 - klo:18:25
Joo, onhan se ..., että "vain" Skodissa on leasing-kuskit jättäneet rengaspaineet tarkistamatta. Onko Skodissa tuon painetarkastuksen suorittaminen jotenkin erityisen vaikeaa? :) 8)
Tuskin se vaikeampaa on kuin muillakaan. Mutta jos vaikka alkuperäinen kysyjä olikin käynyt huoltoasemalla jonka täyttölaite näytti väärin, niinkuin ne yleensä tekee. Siinä tulee äkkiä +/- 0.5 bar virhe ja sehän vaikuttaa jo aika paljon. Mulla on bilteman digitaalinen painemittari (joka voi myös näyttää väärin) jota käytän aina paineita tarkistettaessa. Ovat sitten ainakin aina saman verran pielessä.

BTW, miten/missä oman mittarin voisi tarkistaa? Joku inspecta on ehkä vähän ylilyönti ja voishan se saada aikaan melekosen naurukohtauksen kun bilteman 5â,¬ mittarin sinne kiikuttais..

Jaskas

Mulla on tuollainen bilteman digitaalinen mittari toisessa autossa millä tulee harrastettua ratailua yms. Olen sen tuloksia verrannut useaan eri mittariin. On näyttänyt olevan hyvin linjassa, useiden mittareiden kanssa. Mulla on myös kotona pari mittaria mitkä näyttää n. 0,5-1 bar liikaa. Tarkkana saa olla.
Passat B7 ecofuel

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 23.10.17 - klo:09:40
BTW, miten/missä oman mittarin voisi tarkistaa? Joku inspecta on ehkä vähän ylilyönti ja voishan se saada aikaan melekosen naurukohtauksen kun bilteman 5â,¬ mittarin sinne kiikuttais..

Itse tein niin että laitoin omalla mittarilla 2.5 bar kaikkiin renkaisiin ja marssin Vianorille / Euromasterille (heillä pitäisi olla kalibroidut mittarit), joilla näytti 0.1 barin sisälle samaa eli n 2.3. Oma näytti n 0.2 liikaa. Kunhan muistaa ettei aja paljon km liikkeiden välillä, paine muuttuu kun renkaat lämpenevät.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

kt

Hei, eihän täällä kukaan tosissaan vinoile! Joskus vaan huumoria lykätään juttuihin sekaan.
Itse olen huomannut, että muutamilla huoltoasemilla on vaikeuksia saada paineita yhtään 2,5 barin yläpuolelle. Ja muutenkin paineletkujen suulaitteet on niin kuluneita, ettei ilma edes mene sinne minne pitäisi.
...Jotta laitteista se kiinni on, autojen kulku aina... :)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Migo

Itse huomasin nyt samaa ihan vähän ajan sisällä omassa bensa räsässä.
Kulmat säädetty viikko sitten ja oikeestaan sen jälkeen huomannut tätä vetelyä, vaikka nyt kaikki säätöarvot ovat kohdillaan, mitä ne eivät täysin olleet ennen kulmien säätöjä.
Paineet renkaissa about 3bar (225730r20), mut en tiedä pitäiskö niitä tuosta vielä nostaa.

b1mpo

Mikä onkaan rengasmerkki ja vanteiden et? Ja kuka on säätänyt arvot? Eli onko arvot vain toleranssissa vai oikeasti symmetrinen molemmin puolin? Näissä ei toleranssi oikein tahdo riittää ja mitä matalampaan sekä ulkonevampaan(pienempi et) menee, sitä epävakaampi tahtoo autosta tulla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Migo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.08.19 - klo:21:18
Mikä onkaan rengasmerkki ja vanteiden et? Ja kuka on säätänyt arvot? Eli onko arvot vain toleranssissa vai oikeasti symmetrinen molemmin puolin? Näissä ei toleranssi oikein tahdo riittää ja mitä matalampaan sekä ulkonevampaan(pienempi et) menee, sitä epävakaampi tahtoo autosta tulla.

Renkaat ovat Nexenin N Fera SU1, eli parempaakin löytyisi, mutta toista kesää nämä ovat alla ja tähän asti olleet ihan ok.
Tietenkin tuo renkaan koko vaikuttaa jo ylipäätään.
Tuota en tullut tietenkään ajatelleeksi, että kuinka symmetriset arvot ovat molemmin puolin. Ainoastaan siihen, että arvot ovat toleranssissa ja saan muutoskatsastettua. Pitääpä tutkia vielä suuntauslappua hieman tarkemmin.
Vanteiden ET on 45, joten se on mielestäni ihank kohdillaan ko. automalliin.

Kiitoksia sinulle vastauksesta.

b1mpo

Ite oon takunnut noiden arvojen ja ajettavuuden kanssa. Metro-Auto ei saanut kulmia kuin toleranssiin, niin kävin omalla rahalla OK centerillä laittamassa, kun en jaksanut taistella. Hyvä asiantuteva paja Linnainmaalla Tampereella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy