Ibiza 1.2 TSI Automaattinen

Aloittaja heganen, 03.08.17 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

heganen

Moikka!

Onko kyseisellä moottorilla/ vaihdelaatikolla esiintynyt käyttäjillä minkäänlaisia onglemia? Olen juuri ostanut 2015 vm 1.2TSI automaattisen Ibizan, ja kyselen, minkälaisia tyyppivikoja saattaa esiintyä? Onko koneistossa ollut mitään ongelmia? Onko autossa jakoketju vai hihna?


Kiitos jo etukäteen!

peoppa

Tietääkseni 1,2tsi on aina ketjukone. Itselläni on ibiza 6J 11 juuri tällä 1,2 tsi moottorilla ja jostain on alkanut syömään öljyä tämä. Tahti ei kyllä ole hälyyttävä, mutta kumminkin sitä joutuu lisäilemään 4-5 tkm jälkeen muutaman desin.

Automaatista ei ole tietoa jokumuu varmaan osaa kertoa paremmin.

Muovit hapristuu nopeasti, takavaloissa juuri tämmöiset muoviset pidikkeet ja puolet niistä on jo mennyt. Pelkääjän puollella on muovinen ritilä sisäilman otossa ja siitä napsuu pidikkeet poikki ja alkaa rätisemään.

Nykyinen ibiza on nyt ollut vuoden ja ei nyt mitään kovin isompia ongelmia ole tullut vastaan tässä.

Vekkula

Hihnakoneiksihan nuo muutettiin vuosia sitten, eiköhän 2015 ole hihnalla.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

klaak

 Olen juuri ostanut vm2011 vm 1.2TSI automaattisen Ibizan. Onko koneistossa ollut mitään ongelmia? Onko autossa jakoketju vai hihna?

farkkupena

Mulla oli aiemmin 1.2 st tsi dsg style muutamilla lisävarusteilla. Muuten melkein kaikki oli ok laatikkoa myöten, mutta ilmastointi porsi 2 kk ennen takuun päättymistä ja ehdin hyvin vielä korjauttaa sen takuuseen. Joku venttiili sieltä uusittiin ja sitten taas pysyi kylmät jäähdyttimessä. Etuvaloumpio vaihtui hikoilun takia määräaikaishuollon yhteydessä. Aika alkuvaiheessa huomasin, että toisen ledillisen takavaloumpion valoja oli pimeenä, niin mekaanikko totesi niiden olleen kytkemättä ilmeisesti tehtaalta lähtien. Liekö tullut siesta Espanjassa väliin.
Leon 5f st 1.4 tsi act dsg style -15.

Sportline

Itsellä 2012 vuoden 1.2 tsi dsg style, ja siis farkku.

500 km ajettu, joten kovin kattavaa tuntumaa ei vielä ole. Edelliseen autooni 140 hv DSG Golfiin verrattuna.

1.2 tsi kone tuntuu ihan ok:lta. Ihmettelen vaan, että miten Octaviassa toimii sama kone, kun mielestäni on Ibizassa aika nuhapumppu loppujen lopuksi.

Voisi hieman enemmmän kiertää normi D-vaihteella. Nyt laittaa isompaa silmään reilusti alle 2000 kierroksessa.

Kulutus reilun litran pienempi kuin Golfissa. Pääsen noin 6,1 litraan (mitattu). Varmaan yksi syy tässä on se, että tässä on 7-vaihdetta Golfin 6-vaihteeseen verrattuna.

Heppoiset ovenkahvat siällä. Tosi ohkaista muovia.

Ratti blokkaa pahasti mittaristoa.

Bensatankin luukku aukeaa ilman lukitusta. Okei, korkki on lukollinen, mutta silti tuo luukku on ihmeellinen rimpula.

Matala auto. Huomaa helposti, jos pitäisi saada isohko neliönmallinen laatikko sisään.

Pieni kääntösäde ja kevyt pyörittää rattia.

Sisämelu samaa tasoa kuin Golfissa.

Vararenkaasta iso plussa!

heganen

Mekaanikko sanoi merkkihuollosta, että kytkimessä vikaa, miten voi olla 63tkm ajetussa autossa? Taattua VW laatua! Ei kai tässä auta muu kuin huollattaa pirssi.

tex-

ostitko yksityiseltä vai liikkeestä? todennäköisesti edellinen omistaja ei ole osannut käyttää dsg:tä oikein ja rikkonut sen osaamattomuudellaan.
jos ostit liikkeestä, yhteys sinne ja vaatimus vian korjaamiseksi.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

heganen

Liikkeestä ostin. Mitä tarkoitat ettei ole osannut käyttä oikein?

tex-

VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy