Kirjoittaja Aihe: e-Golf -keskustelua  (Luettu 176627 kertaa)

Poissa S.N-83

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #690 : 18.11.22 - klo:21:21 »
Jos en ole käsittänyt asioita väärin niin se pumppu ilmeisesti hyvä homma?

Poissa prinne

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #691 : 18.11.22 - klo:22:22 »
WC ID appi ei anna e-golfin lämmittää ilman piuhaa. Ei löydy edes asetusta sallia tuota, toisin kuin perus WC-apissa.

Johdon kanssa en ole kokeillut, mutta ilman johtoa ei tosiaan ala lämmittää. Perus appi kysyy jonkun varmistuksenkin että lämmittää pelkällä akulla.
Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW eGolf -18
ex-vag:VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Poissa jalauros

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #692 : 18.11.22 - klo:23:08 »
Ehkä tää on taas joku kombinaatio vuosimallista ja varusteista. Ihan kivutta ja kyselemättä lähtee lämmittämään meillä etänä.. Ainut ero tosiaan on toi että ilman letkua 10min ja 30min letkun kanssa. 2019 ja ilppi.
ID.4 Pro Performance -22
 e-Golf -19

Poissa JJT

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #693 : 19.11.22 - klo:08:20 »
Mitäs teillä näyttää Range kun kelit on viilentynyt, itsellä tämä isompiakkuinen 2019 vuoden malli, ILP pitäisi löytyä, mistäs sen pystyy tarkistamaan onko se autossa niinkuin myyynti ilmotuksessa sanottiin?

Kesällä näytti oma 260km ja nyt -2 pakkasilla 175km.
Onko ihan linjassa muihin?
Mitä se näyttää kun -15 astetta?   

Poissa Eekolffi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #694 : 19.11.22 - klo:09:46 »
Tuossa löytyy kuvat joista voi katsoa näyttääkö oikealta.
https://www.speakev.com/threads/heat-pump-location.99281/

Kyllä tuo range on ihan OK. Poika ajaa mun autolla töihin 5 km ja range on vielä pienempi.

Poissa Tuomari

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #695 : 19.11.22 - klo:18:09 »
Ehkä tää on taas joku kombinaatio vuosimallista ja varusteista. Ihan kivutta ja kyselemättä lähtee lämmittämään meillä etänä.. Ainut ero tosiaan on toi että ilman letkua 10min ja 30min letkun kanssa. 2019 ja ilppi.
Selvitin asiaa tarkemmin ja vika onkin Android-apissa, iPadilla lähtee myös lämmitys ilman piuhaa käyntiin ongelmitta.

Poissa -Markus-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #696 : 22.11.22 - klo:17:23 »
Sepä säykytteli golffi viikon seisomisen jälkeen…. Electric system stop tjs seiso taulussa ja eipä autolla päässyt mihinkään. Ctekki vrk kiinni 12 v akkuun ja sen jälkee ei ongelmia👍. Täytyy tuo 12v akku pistää vaihtoon jossain välissä.

Poissa prinne

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #697 : 22.11.22 - klo:17:25 »
Itselle ekat pakkaskelit Golffilla.

Aika säästeliäästi puhaltaa Auto asennolla lämmintä. Lämpöä tulee kyllä kun lisää puhaltimeen vaan nopeutta.
Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW eGolf -18
ex-vag:VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.626
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #698 : 22.11.22 - klo:20:02 »
Itselle ekat pakkaskelit Golffilla.

Aika säästeliäästi puhaltaa Auto asennolla lämmintä. Lämpöä tulee kyllä kun lisää puhaltimeen vaan nopeutta.
Onko tässä mahdollista muuttaa automatiikan tehoa. Ilmastoinnin asetuksissa pehmeä, normaali ja intensiivinen?
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa vw007

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 42
  • Passat Variant
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #699 : 24.11.22 - klo:14:41 »
E-golf mietinnässä.
Onko tuo lämpöpumppu kuinka ”must” varuste.
Tarjoaako se pakkasille lisälämpöä vai onko se enemmän virran säästöä.

Kuinka näissä lämpö riittää pakkasilla..??

Poissa kaara

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #700 : 24.11.22 - klo:22:35 »
E-golf mietinnässä.
Onko tuo lämpöpumppu kuinka ”must” varuste.
Tarjoaako se pakkasille lisälämpöä vai onko se enemmän virran säästöä.

Kuinka näissä lämpö riittää pakkasilla..??

Mielestäni enemmän virran säästöön ja sitä kautta parempi range.
Suomessa melkein jokaisena vuoden aikana tarvitsee lämmitystä, joten säästää lähes ympäri vuoden.

Kylmän viime talven pohjalta voin sanoa että e-golffi on varmaan lämpimin auto millä olen ajanut. Kokemusta kaikenlaisista kuten bensa volvoista, v8 toyotasta, amerikan raudasta, vw tdi ym.
Iso etu muihin tulee etänä tehtävästä esilämmityksestä, harvoin joutu istuu kylmälle penkille viime talvena.
Lämmintä tulee heti, mutta kuten täällä on todettu, manuaalisesti joutuu ohjastaa puhallusta kovemmalle ja/tai nostaa lämpötilaa.
Automatiikka ei 22c asetuksella toimi kuten joillain muilla valmistajilla, hieman varovaiset otteet.
Samaa manuaalista säätämistä, ainakin minä, joudun tekee myös kesähelteellä riittävään viilennykseen.

Poissa kaara

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #701 : 24.11.22 - klo:22:59 »
Ettei mene ihan hehkutukseksi niin jaanpa tarinan kun omani oli akkukorjauksessa.

Noin kaksi kuukautta sitten auto jätti työpaikan parkkipaikalle.
Mittaristoon tuli teksti ' Error: electrical system. Stop! '
12v akku oli ok ja 12v järjestelmän nollaus ei auttanut, joten VW:n tiepalvelu nosti auton kyytiin ja vei marmoritiskille tutkittavaksi.
Noin viikon arkipäivät otti, että oli diagnoosi muutaman korkeajänniteakkumoduulin 'rikkoutumisesta'.
Uudet moduulit tilattiin ulkomailta ja takuukorjaus sovitettiin muutenkin ruuhkaseen sähköautojen korjausjonoon.
Yhteensä 4,5 viikkoa ja sain auton takasin.
Muistaakseni moduulit 9-11 vaihdettiin ja mitä netistä tutkin niin ovat kai takapenkin alla akkupaketin ylemmän rivin vierekkäiset moduulit.
Tiedä sitten onko saanut lämpöä enemmän kuin muut tai onko keskimmäinen mennyt rikki ja vahingoittanut viereiset.

Korjaus meni tietysti akkutakuuseen, mutta ei nyt ensimmäinen vuosi mennyt e golffin kanssa nappiin koska on ollut 5-6 viikkoa akkutakuukorjauksessa (kesällä akun tiivistikorjaus venyi viikoksi).

Jätin vuosi sitten vanhan täysbensa auton pihaan seisomaan kun luulin etten pärjää golffin rangen kanssa.
Range on riittänyt hyvin ajoihin mutta takuukorjauksien aikana vanha auto onkin saanut palvella vanhaan tapaan  :D

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 445
  • BMW G21 330d xDrive
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #702 : 24.11.22 - klo:23:05 »
"takuukorjaus sovitettiin muutenkin ruuhkaseen sähköautojen korjausjonoon."

Tämä kuulostaa vähän oudolta sen suhteen, että sähkäreitä on hehkutettu vähemmän huoltoa ja korjaamista vaativiksi kuin polttiksia :o
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.849
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #703 : 25.11.22 - klo:08:29 »
Tämä kuulostaa vähän oudolta sen suhteen, että sähkäreitä on hehkutettu vähemmän huoltoa ja korjaamista vaativiksi kuin polttiksia :o

Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa ukormi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 813
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #704 : 25.11.22 - klo:08:31 »
Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D
Pitäähän oppositiokin olla mukana. Mutta tuo ruuhkaisuus johtunee siitä että sähköautokorjaajia on kovin vähäinen määrä polttisymmärtäjiin nähden.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009
Smart Roadster 2003

Poissa prinne

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #705 : 25.11.22 - klo:08:47 »
Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D

Vaikka tämä keskustelu nyt jo ajautui ohi eGolf aiheesta, niin pakko nyt tästä vielä yksi offtopic laittaa.

Yks mikä hiukan hiertää on myös se että keskustellaan jostain automallin ominaisuudesta. Esim. Passatin vakkari. No sitten tulee lauma insinöörejä paikalle , "se toimii näin, t:octavia-kuski", "mun transporterissa on hyvä ja toimii näin, varmaan Passatissa sama", "ei ole mersun vakkarin voittanutta ja se toimii näin". Jos sulla ei ole vastaavaa Passattia, eikä tietoa sen vakkarin toimivuudesta, niin ole hiljaa. Ei se auta vaikka olis saman konsernin auto alla, kun tuntuu eroja olevan niissäkin.

ugh, olen puhunut
Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW eGolf -18
ex-vag:VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Poissa jalauros

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #706 : 25.11.22 - klo:10:46 »
Noin kaksi kuukautta sitten auto jätti työpaikan parkkipaikalle.
Mittaristoon tuli teksti ' Error: electrical system. Stop! '
12v akku oli ok ja 12v järjestelmän nollaus ei auttanut, joten VW:n tiepalvelu nosti auton kyytiin ja vei marmoritiskille tutkittavaksi.
Noin viikon arkipäivät otti, että oli diagnoosi ..

Menikö tuo prosessi kivuttomasti asiakkaan puolesta muutoin jos unohdetaan pitkä odotusaika?
ID.4 Pro Performance -22
 e-Golf -19

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 445
  • BMW G21 330d xDrive
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #707 : 25.11.22 - klo:11:43 »
Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D
Tähän voisi todeta niin, että sähkäri on tilauksessa. Mutta se on kyllä erona, että mulle MIKÄÄN käyttövoima ei ole jumalvalinta, jonka jälkeen mikään muu ei ole mitään. Jos omalle kohdalle osuu joku sähkösitruuna, niin ammun sen surutta alas kuin naakan haulikolla  ;D
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Poissa -Markus-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #708 : 26.11.22 - klo:16:57 »

Ettei mene ihan hehkutukseksi niin jaanpa tarinan kun omani oli akkukorjauksessa.

Noin kaksi kuukautta sitten auto jätti työpaikan parkkipaikalle.
Mittaristoon tuli teksti ' Error: electrical system. Stop! '
12v akku oli ok ja 12v järjestelmän nollaus ei auttanut, joten VW:n tiepalvelu nosti auton kyytiin ja vei marmoritiskille tutkittavaksi.
Noin viikon arkipäivät otti, että oli diagnoosi muutaman korkeajänniteakkumoduulin 'rikkoutumisesta'.

Sama teksti tuli itsellekin viikon seisomisen jälkeen mut toi kyllä heräs henkii ihan 12 v akku lataamalla eikä mitään ongelmia ole sen jölkeen ollut kun auto päivittäisessä käytössä samalla vanhalla akulla toistaiseksi..

Poissa prinne

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 676
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #709 : 26.11.22 - klo:17:21 »
Mikä on 12v järjestelmän nollaus?
Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW eGolf -18
ex-vag:VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Poissa kaara

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #710 : 27.11.22 - klo:12:46 »
"takuukorjaus sovitettiin muutenkin ruuhkaseen sähköautojen korjausjonoon."

Tämä kuulostaa vähän oudolta sen suhteen, että sähkäreitä on hehkutettu vähemmän huoltoa ja korjaamista vaativiksi kuin polttiksia :o

Ammattitaitoiset ja koulutettu tekijät on hyvin harvassa kun korkeajänniteosiin täytyy koskea.
Ainakin e golffiassa akun irrottaminen autosta, siihen jotakin tekeminen ja takaisin asennus on vähintään yhden työpäivän homma.

Vuosi sitten kun varasin aikaa akun tiivistyskampanjaan, jono oli melkein 6kk Tampereelle. Toivottavasti jono on tuosta lyhentynyt ja kaikki alkaa varmaan olla jo käyty läpi.

Perushuollot näihin on ihan valohoitoja ja tarkistuslistan täyttöä.

Poissa kaara

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #711 : 27.11.22 - klo:12:54 »
Menikö tuo prosessi kivuttomasti asiakkaan puolesta muutoin jos unohdetaan pitkä odotusaika?

Itse korjaus kyllä, pitivät ok yhteyttä asioiden etenemisestä ym. ja korjaus oli minulle ilmainen, kuten voi olettaa.
Kun pyysin että tekisivät vuosihuollon samalla niin se järjestyi helposti. Tietysti huollon maksoin.

Sain 3 päiväksi sijaisauton VW:n tiepalvelun kautta, kun auto meni hinaukseen.
Muuten en saanut korvausta oman auton käytöstä korjauksen aikana, koska sen korvaaminen kuuluisi myyjäliikkeelle (ei ole K-Auto) ja myyjä vetosi auton ikään ja kaupan hetkeen (vuosi sitten).
En jaksanut alkaa tappelee, vaikka olisin varmaan ollut oikeutettu edes osittaisiin kulukorvauksiin.

Poissa kaara

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #712 : 27.11.22 - klo:12:56 »
Mikä on 12v järjestelmän nollaus?

Minulla otettiin 12v akun miinusnapa 15min irti, kai se nollaa tietokoneet joissa voisi olla häikkää.

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi