e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: jussiala - 28.02.22 - klo:09:45
Olen ajellut pari viikkoa e-Golffillani vm.-18.

Mutta pikalataus on tuottanut minulle ongelmia. Auto ei suostu tekemään kättelyä pikalaturin kanssa, ennen kuin ovet ovat lukittuina autosta. Jos avaan ovien lukituksen niin lataus katkeaa. Sama toistuu niin ABC, K-Lataus kuin Rechargen latureilla. Onko tämä ominaisuus vai vika autossani. Type2 lataus toimii, onko ovet lukittuina vai ei. Minusta tämä on hieman harmillista, etten voi olla autossa pikalatauksen aikana.

Lähteekö lataamaan jos ovet auki ja painat latausliitimen vierestä ”pikalatauspainiketta”?

jss84

Pystyyköhän 2015 e-golfiin vaihtamaan helposti tuon isomman näytön infontainmentiin?

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: jss84 - 12.03.22 - klo:23:33
Pystyyköhän 2015 e-golfiin vaihtamaan helposti tuon isomman näytön infontainmentiin?
Pystyy vaihtamaan, mutta näytön lisäksi tarvitsee vaihtaa myös keskusyksikkö, joka täytyy vielä ohjelmoida toimimaan. Lisäksi We-connect lakkaa toimimasta kokonaan, ei tietoa saako marmorilla tuon palautettua toimintaan.

H3ssuP

Elikkäs e-golffi olis harkinnassa hankkia perheen kakkosautoksi, mutta pari asiaa mietityttää. Mitenkä tähdellinen tai pakollinen varuste tuo ilmalämpöpumppu on suomen talvessa? Ajot tulisi olemaan enimmäkseen työmatkan ajamista about 60km päivässä kelissä kuin kelissä. Kylmällä autolla ei kiinnosta ajaa ollenkaan, jotenka miten tällä tarkenee oikeasti kylmällä kelillä ajaa? Varsinkaan jos tuota ilp:iä ei ole autossa.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: H3ssuP - 17.03.22 - klo:19:15
Elikkäs e-golffi olis harkinnassa hankkia perheen kakkosautoksi, mutta pari asiaa mietityttää. Varsinkaan jos tuota ilp:iä ei ole autossa.

No ei se kovin kriittinen ole. Muutaman prosentin laskee kulutusta. Toki käytetyssä se on yksi rikkoutuva komponentti. Jos ILP puuttuu niin katso muutkin varusteet mitä nuuka saksalainen jättänyt pois. Auto kyllä lämpää vastuksilla talvella.

Tapola

Komppaan gaasutinta, ihan ok pärjäilee vastuksillakin. Jopa erittäin mukava kun laittaa etukäteen lämpiämään, ja tuo 60km matka vaikuttaa aika optimaaliselta päivittäiseen ajoon.

Nostetaan tähän nyt oma murhe lisäksi. We connect on ollut nyt viikon saamatta yhteyttä autoon, yhteys siis puhelimen apista palvelimeen toimii muttei autoon asti. Tuontiauto, voikohan liittyä siihen? Volkkarin tuen kanssä käydyn sähköposti-viestittelyn perusteella auto pitää viedä merkkiliikkeeseen korjattavaksi.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

Sportsfan

Meilläkin lopetti We connect toimintansa samalla tavalla reilu viikko sitten kaikissa puhelimissa. Olen yrittänyt kaikkia mahdollisia korjaustemppuja tuloksetta. Erikoista on, että myVolkswagen palvelussa lukee "Tämän auton mobiilipalvelut on deaktivoitu" vaikka kaikki Guide & Inform yms. palvelut ovat edelleen voimassa. Auto ei ole tuontiauto, joten sillä tuskin on vaikutusta asiaan.

Tapola

Samat on oireet ja ilmeisesti pakko käydä huollossa jotta tulee kuntoon.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

jalauros

Hmm.. mulla pyki pari päivää tässä We Connect mutta nyt uudelleen asentamisen jälkeen taas ok.

Taisi olla kirjautumisongelmia muutoinkin, My Volkswagen jne.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: H3ssuP - 17.03.22 - klo:19:15
Elikkäs e-golffi olis harkinnassa hankkia perheen kakkosautoksi, mutta pari asiaa mietityttää. Mitenkä tähdellinen tai pakollinen varuste tuo ilmalämpöpumppu on suomen talvessa? Ajot tulisi olemaan enimmäkseen työmatkan ajamista about 60km päivässä kelissä kuin kelissä. Kylmällä autolla ei kiinnosta ajaa ollenkaan, jotenka miten tällä tarkenee oikeasti kylmällä kelillä ajaa? Varsinkaan jos tuota ilp:iä ei ole autossa.

Eli 30 km suunta eikä latausmahdollisuutta töissä? Menee pienempiakkusellakin poislukien huippupakkaset -20 ja yli. Jos ainut auto käytettävissä noihin, ottasin varuiks isompi akkusen. Jos voi aamulla valita hätätilassa polttiksen, pienempi akkunen riittää👍

-Markus-

We connect toiminu ihan normaalisti viime aikoina. Tuontiauto. Kannattaa soittaa sinne aspaan, ni saa asiaa paremmin selvitettyä.

H3ssuP

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 20.03.22 - klo:12:54
Eli 30 km suunta eikä latausmahdollisuutta töissä? Menee pienempiakkusellakin poislukien huippupakkaset -20 ja yli. Jos ainut auto käytettävissä noihin, ottasin varuiks isompi akkusen. Jos voi aamulla valita hätätilassa polttiksen, pienempi akkunen riittää👍
Isompi akkuinen se on oltava, ettei tarttee jännittää kovimmillakaan pakkasilla, koska työpaikalla ei ainakaan vielä ole latausmahdollisuutta. Emännällä toki polttis auto millä hän kulkee työmatkat ja päästään sit pidemmät reissut.

Tapola

Varailin omalleni tänään huoltoon aikaa, tutkiminen alkaa omaan piikkiini ja siten että kytketään piuhaan ja lähetetään tiedot Volkkarille. Maahantuojan takuu 2v ei välttämättä kata tätä. Mutta tutkitaan nyt ensin. Mitä aspaa -Markus- tarkoitat?

Tuohon työmatka-ajoon. Veikkaan että pienempiakkuinen riittää, mutta voi toki iskeä ajosädeahdistus kun auto ilmoittaa 54km rangen kohdalla että lämmitystä ja tehoja kytketään pois päältä. Omassani (isompiakkuinen) range oli pienimmillään talven aikana 115km ja sanoisin että aika hyvin osaa ennustaa kohdilleen.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

-Markus-

Lainaus käyttäjältä: Tapola - 23.03.22 - klo:11:12
Varailin omalleni tänään huoltoon aikaa, tutkiminen alkaa omaan piikkiini ja siten että kytketään piuhaan ja lähetetään tiedot Volkkarille. Maahantuojan takuu 2v ei välttämättä kata tätä. Mutta tutkitaan nyt ensin. Mitä aspaa -Markus- tarkoitat?

Sieltä we connect ohjelmasta löytyy numero, laitan tähänkin 0800 913226. Mulla piti aspan kautta tehdä vaikka mitä buuttauksia ja sim aktivointeja yms jonka jälkeen heräs henkiin we connect viimiseltä. Ja auton päästä kannattaa jotenkin kans resetoida ja poistaa vanhat käyttäjät tjs. En jaksa enää tarkkaan muistaa kaikkee.

Tapola

No niin, pari viikkoa oltuani reissussa oli auton yhteys palvelimeen palannut ja toimii ok. Huoltovarauskin tuli peruttua.

Tuosta palvelunumerosta sen verran että aikamoista soopaa luvata 24h päivystys kun todellisuudessa pääsee valikon jälkeen kuuntelemaan nauhoitetta missä kehotetaan ottamaan yhteyttä muita reittejä.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

-Markus-

Hyvä ominaisuus olisi saada regen päältä pois valikosta, jotta normaali jarruttelu käyttäisi jarruja eikä ”latausta”. Pysyis jarrut paremmin kunnossa kun välillä napsauttais regen päältä pois. Talviliukkaalla jarrut nyt onkin herkemmin käytössä mutta kesäkelissä vaatii melko tiukkaa jarrutusta, että jarrut kunnolla mukana.

Miten lie uudemmissa sähkiksissä ko asiaa mietitty..

Enhancer

Lataa akku täyteen, niin regen on alkuun aika ohutta ja saat jarruille jumppaa. Toki hiekkatiellä muutama ABS-pysähdys hoitaa homman joka tapauksessa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Kilu7

Lainaus käyttäjältä: -Markus- - 03.05.22 - klo:13:26
Hyvä ominaisuus olisi saada regen päältä pois valikosta, jotta normaali jarruttelu käyttäisi jarruja eikä ”latausta”.
Miksi se pitäisi saada pois valikosta, kun onnistuu helposti "vaihde"kepistä? Lukee ihan käyttöohjekirjassakin.

-Markus-

En jaksa alkaa ohjekirjaa plärämää mutta väittäsin ettei saa pois mistää. Mielelläni kuulisin olevani väärässä. Eli miten tarkalleen ottaen sen saa pois?

Kilu7

Mitä vuosimallia kyseinen e-Golf on? Eikös sen vaihdekepin saa D-asentoon. D-asennossa regenen voi säätää keppiä sivuuntaan liikuttammalla + tai -. Tasoja on 0-3. Ja erikseen se B+. Mittaristossa näkyy mikä taso on valittu. Noin toimi ainakin omat e-Up! -15 ja e-Golf -18 100kW.
Tuossa ihan video asiasta, jos viitsit sen edes katsoa. 1min13s alkaa ohje.
https://www.youtube.com/watch?v=bEkwLEe5T1E


a_jaba

Ei sitä saa pois päältä. Vaikka ajaa D-asennolla ja pitää regenin minimissä niin heti alkaa jarruttamaan lataamalla kun koskee jarrupolkimeen. Perinteiset jarrut tulee mukaan vasta kun painaa jarrupoljinta oikein kunnolla eikä lataamalla hidastaminen enää riitä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Kilu7

#561
Mitä nyt omasta kokemuksesta puhun, niin pelkällä D:llä ajossa regene on tasolla nolla. +/- säätää tasoa 1-3 välillä. Pelkällä D:llä ajosta kun nostaa jalan kaasulta, niin auto rullaa ilman hidastumista. Toki ei tietenkään loputtomiin. Siitä kun jarrua painaa normaalisti, niin kyllä se jarruilla jarruttaa. Pelkkä jarrupolkimen hipaisu ei sitä autoa kuitenkaan pysäytä risteykseen. Adaptiivisella vakkarilla saa sen auton sitten pysähtymään D:lläkin, jos ei tarvitse kovin nopeaa pysähdystä. Jos sitä regeneä ei halua, niin ajaa D:llä 0-tasolla ja jarruttaa autolla normaalisti, kun sen auton haluaa pysäyttää. Siitä mittarista kyllä näkee, milloin mitäkin tapahtuu. Muistaakseni e-Golfissa ei ollut regeneä auto-tasolla. Jos sellainen on päällä, niin etututkalla auto voi säätää itse tasoja.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 05.05.22 - klo:16:17
Mitä nyt omasta kokemuksesta puhun, niin pelkällä D:llä ajossa regene on tasolla nolla. +/- säätää tasoa 1-3 välillä. Pelkällä D:llä ajosta kun nostaa jalan kaasulta, niin auto rullaa ilman hidastumista. Toki ei tietenkään loputtomiin. Siitä kun jarrua painaa normaalisti, niin kyllä se jarruilla jarruttaa. Pelkkä jarrupolkimen hipaisu ei sitä autoa kuitenkaan pysäytä risteykseen. Adaptiivisella vakkarilla saa sen auton sitten pysähtymään D:lläkin, jos ei tarvitse kovin nopeaa pysähdystä. Jos sitä regeneä ei halua, niin ajaa D:llä 0-tasolla ja jarruttaa autolla normaalisti, kun sen auton haluaa pysäyttää. Siitä mittarista kyllä näkee, milloin mitäkin tapahtuu. Muistaakseni e-Golfissa ei ollut regeneä auto-tasolla. Jos sellainen on päällä, niin etututkalla auto voi säätää itse tasoja.

D:llä jos käyttää jarrupoljinta niin se tosiaan on alkuun vain regen. Itse teen niin että vedän kunnon jarrutuksen silloin tällöin.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Kilu7

Oma pointti on, että se regene ei sitä autoa itsessään pysäytä D-0 asennossa. Pakko siinä on jarrujen tulla mukaan. Toki jos olen väärässä, niin saa todistaa. Siitä mittaristahan sen näkee jarrutuksella, miten asiat on. En nyt asiaa enää tarkemmin muista, kun omassa ex e-Golfissa ei ollut jarrujen kanssa mitään ongelmaa. Käytin D-0 asentoa pelkästään maantieajossa, muuten meni lähes aina B:llä.

juubatuuba

Riippumatta valitusta ajotilasta (D0-D3, B) e-Golfissa jarrupolkimen painaminen käynnistää aina regenin. Mekaaniset jarrut aktivoituvat vasta, jos hidastuvuus ei vastaa jarrupolkimella pyydettyä tasoa " ja sitä saa tosiaan painaa huolella, jos mekaanisia jarruja haluaa. Näin vm. 2020 mallissa.

Aiemmin esitetty tapa, jossa akku ladataan täyteen ja sitten lähdetään jarrutellen ajoon, lienee mukavin tapa saada mekaanisille jarruille töitä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 05.05.22 - klo:16:50
Oma pointti on, että se regene ei sitä autoa itsessään pysäytä D-0 asennossa. Pakko siinä on jarrujen tulla mukaan. Toki jos olen väärässä, niin saa todistaa. Siitä mittaristahan sen näkee jarrutuksella, miten asiat on. En nyt asiaa enää tarkemmin muista, kun omassa ex e-Golfissa ei ollut jarrujen kanssa mitään ongelmaa. Käytin D-0 asentoa pelkästään maantieajossa, muuten meni lähes aina B:llä.

Joo kyllä mekaaniset jarrut tulee mukaan hiljaisessa nopeudessa viimeisillä jarrutusmetreillä jokaisella pysäytyksellä. Eli regen ei saa autoa täysin pysähdyksiin eikä pidä autoa paikallaan.

Jarrujen herkistelyyn tarvitaan paljon reippaampia jarrutuksia ainakin oman uskomukseni mukaan. En tiedä onko tosta missään oikein absoluuttista näyttöä että näin olisi ja päteekö kaiken tyyppisiin jarruihin tai onko paljon regenillä jarruttaviin autoihin osattu valmistajan puolesta ennakoida näitä asioita...
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JPN_V70D3OR

Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

-Markus-

Ensimmäisiä e-golffeja omani, 2014 puolella rekisteröity. Joo ei vielä jarruissa mitään ongelmaa, mutta joskus kuulunu pysäköidessä jarruista sellasta ääntä että luulee, että palat raudoille jo kulunu. Tutkiessa selvis, että rahinan aiheuttaa jarrupalan päällä lepäävä hiekka/pienen pienet kivet jotka menossa jarrupalan ja jarrulevyn väliin. Tämä aiheuttanu lievää jarrulevyn urautumista. Tämä ei varmaan ongelma jos puhtaita pikiteitä vaan ajelee. Itse joutuu vähän päivittäin ajamaan myös hiekkatietä. Ja joo, autoa vois pestä vähän useemmin  ;D

Kilu7

Kyllähän noissa meidän perheessä olleista vageista on kaikista saanut aina kiviä kaivella etujarruista. En tiedä mitä eksoottista niissä on, kun en ole vastaavaan muissa törmännyt, vaikka samoja hiekkateitä on tullut ajeltua. Tuossa ylempänä tulikin noita vinkkejä, kuinka sitä jarrua saa herkisteltyä. Ei kai siitä haittaakaan ole, vaikka itse en ole nähnyt tarpeelliseksi. Toki vuodet ja kilometrit tekee tehtävänsä jumittamisen edistymiseen.

-Markus-

Sillee saa näköjään vähän ”kierrettyy” tuota regenerointia, että vaikka isommassa alamäessä painaa vähän kaasua ja samaan aikaan jarruttaa niin regen ei silloin toiminnassa vaan pelkästään jarrut. Tosin vetokin katkeaa mutta alamäessä/isommassa vauhdissa saa täten jarruille vähän tekemistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy