Kuka maksaa vaihteisto rempan?

Aloittaja waldx, 08.06.17 - klo:16:10

« edellinen - seuraava »

waldx

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 09.06.17 - klo:09:37
Kerro miten käy. Veikkaan että Mikey osuu lähimmäksi totuutta, eli myyjäliike osallistunee kuluihin muttta ei vastaantulo kovin kummoinen ole. Kuluttajansuojan sivuilla kävin, esimerkkinä 200 tkm ajetun auton vaihdelaatikko vika. Ostaja maksoi. Ei se ole kuluttajansuojan mukaan enää virhevastuun piirissä jos 200 tkm ajetusta autosta vaihdelaatikko hajoaa, se menee luonnollisen kuluman piikkiin. Siihen en osaa ottaa kantaa voidaanko todistaa että vika oli jo ostohetkellä ja siitä ei uudelle ostajalle kerrottu. Mutta vaikka näin voitaisiin olettaa, millä sen sitten todistat kun autolla oli kuitenkin 5 tkm menty ongelmitta ostamisen jälkeen.

Kuten reklamaatiossa ilmoitin että vika oli jo kotiin ajaessa, mutta mitenpä sitä todistaa.. Ja toisekseen alkaa tuntua että myyjällä oli vika tiedossa, koska vitsailtiin ettäjos kotiin saat ajettua niin ei ole vastuussa enään 😂 mutta enää sitä tullut sitten ajateltua. Onneksi ei tullut tehtyä kirjallista vastuun vapautusta asiasta eikä muitakaan sopimuksia

waldx

Ja tosiaan korjaus tuohon kilometri määrään, sopimuksessa lukee että auto osto hetkellä oli ajettu 147tkm joten 2,5tkm on siis kyseisellä autolla ajettu.

Sain eilen myyjän kiinni reklamaation jälkeen ja hän sanoi palaavansa asiaan viikon sisällä. Ja vitsaili vieläkin sillä kotiin ajetulla hommalla ja totesin että olisi tuollainen kirjallisena sitten täytynyt tehdä. Ja koeajosta kysy että totesin sen hyväksi, mutta en voinut automaatti neitsyenä sanoa että kuuluuko sen tehdä niin vai en.

kirsko1

Lainaus käyttäjältä: waldx - 08.06.17 - klo:19:44


Reklamaatio

Hei, ostin teiltä (JS Autotori oy) käytetyn auton 16.05.2017 kyseinen auto on Skoda Superb II (-09) 148000km.

Kun olin tehnyt kaupat kyseisestä autosta ja lähtenyt kotiin ajelemaan huomasin vian (oletin olevan pieni vika tai ajajasta kiinni) DSG vaihteisto kun vaihtaa vaihdetta 3-4 tulee rykäisy. Kuin kytkimen päästäisi liian aikaisin pois. Ja ryömintä vaiheessa 1..2 tulee tärinää. Noh nyt olen melkein kuukauden ajanut (2500km) kyseisellä autolla ja viat eivät ole lähteneet ajotavasta huolimatta. Ja toinen vika ilmeni kun pesin autoa huomasin että oikea ala umpio on lähtenyt löystymään. Katsoin irronnutta umpiota ja siellä oli liimaa.. jolla se oli liimattu kiinni??

Soitin Rintajoupille (08.06.2017) ja kysyin neuvoja että mikä mahtaa olla vikana kyseisessä autossa, että täytyykö tuoda huoltoon. Sanoivat että epäilevät kytkintä ja kustannus arvio oli +2000e.
Vaatimukseni olisi kaupanpurku kyseisestä autosta ja vaihdetaan toiseen saman hintaluokan autoon. Tai tuotteen lähetys (maahantuojan) huoltoon

Toivon saavani vastauksia viikon sisällä.
Muuten joudun ottamaan kuluttajavirastoon yhteyttä.

Oksanen Jere
+358440313371
Jere.oksanen@live.com

Eli laitoin tuollaisen reklamaation menemään kun eivät vastanneet puheluihini. Kuinka nyt kannattaa sitten toimia?

Pahin virhe toiminnassa on se, että et ole havaitusta ongelmasta ilmoittanut heti, vaan jatkanut ajamista n. 2500 km. Jos vika on sillä hetkellä ollut pieni ja korjattavissa edullisesti, olet sitkeästi jatkanut ajamista ja vika on voinut pahentua. Jos myyjä olisi saanut tiedon viasta heti, olisi voinut kieltää ajamisen, ettei viasta tule pahempaa. Nyt myyjä ei ole voinut vaikuttaa vian pahenemiseen, koska heille kerrotaan vasta 2500 km vian alkamisen jälkeen.

waldx

Lainaus käyttäjältä: kirsko1 - 09.06.17 - klo:11:45
Pahin virhe toiminnassa on se, että et ole havaitusta ongelmasta ilmoittanut heti, vaan jatkanut ajamista n. 2500 km. Jos vika on sillä hetkellä ollut pieni ja korjattavissa edullisesti, olet sitkeästi jatkanut ajamista ja vika on voinut pahentua. Jos myyjä olisi saanut tiedon viasta heti, olisi voinut kieltää ajamisen, ettei viasta tule pahempaa. Nyt myyjä ei ole voinut vaikuttaa vian pahenemiseen, koska heille kerrotaan vasta 2500 km vian alkamisen jälkeen.

Havaittu ongelma oli 3-4 rykäsy ei muuta. Nyt alkanut ilmetä 1-2 tärisyttäminen

Trackpad

Itsellä meni uudeta autosta 77000km kohdalla kytkin (täristäminen, alta 2v ikäinen auto tuolloin MY13). Octavia kyseessä 1.6 DSG. Koko remppa (kytkimen vaihto töineen ja osineen veholla alta 1900â,¬). Toki tuolloin meni takuuseen. Mielestäni on turha täällä vatvoa ongelmaa. Veisin auton liikkeeseen ja pyytäisin huollon henkilön koeajamaan auton ja toteamaan ongeman. Tämän jälkeen huolto tekee arvion korjaustoimenpiteistä ja on hempompi faktojen kanssa keskustella mitä maksaa ja kuka korjaa. Ja tosiaan myyjäliikkeen kautta, sillä heillä on oikeus korjaus tehdä ja näin vaikuttaa kuluihin omalta osaltaan. Muussa tapauksessa asiat menevät huomattavasti ongelmallisemmiksi.

Katso mitä Veho asiaan sanoo. Tiedustele vielä miten asiassa tulevat vastaan ja jos koet mielestäsi vääryyttä niin ole yhteydessä kuluttajaneuvojaan.


golffisti IV

#35
Pahin virhe toiminnassa on se, että et ole havaitusta ongelmasta ilmoittanut heti, vaan jatkanut ajamista n. 2500 km. Jos vika on sillä hetkellä ollut pieni ja korjattavissa edullisesti, olet sitkeästi jatkanut ajamista ja vika on voinut pahentua. Jos myyjä olisi saanut tiedon viasta heti, olisi voinut kieltää ajamisen, ettei viasta tule pahempaa. Nyt myyjä ei ole voinut vaikuttaa vian pahenemiseen, koska heille kerrotaan vasta 2500 km vian alkamisen jälkeen.

Täällä on just näitä "musta tuntuu" selityksiä, mielikuvituksen mukaan väsätään jotain. Mites esim. tuo alleviivattu liittyy virhevastuuseen. Asia ei korjaannu täällä mielipiteitä antamalla. Voi olla mukava vatvoa ja saada omille mielipiteille jotain vahvistusta. Asia hoituu myyjäliikkeen ja asiakkaan kesken, ja viimekädessä kuluttaja-riitalautakunnan suosituksella. Tässä vaiheessa kysyisin kuluttaja-suojasta, mitä mieltä ovat. Olisi itellä enemmän fakta-tietoa mihin tukeutua.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

waldx

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 09.06.17 - klo:16:50
Pahin virhe toiminnassa on se, että et ole havaitusta ongelmasta ilmoittanut heti, vaan jatkanut ajamista n. 2500 km. Jos vika on sillä hetkellä ollut pieni ja korjattavissa edullisesti, olet sitkeästi jatkanut ajamista ja vika on voinut pahentua. Jos myyjä olisi saanut tiedon viasta heti, olisi voinut kieltää ajamisen, ettei viasta tule pahempaa. Nyt myyjä ei ole voinut vaikuttaa vian pahenemiseen, koska heille kerrotaan vasta 2500 km vian alkamisen jälkeen.

Täällä on just näitä "musta tuntuu" selityksiä, mielikuvituksen mukaan väsätään jotain. Mites esim. tuo alleviivattu liittyy virhevastuuseen. Asia ei korjaannu täällä mielipiteitä antamalla. Voi olla mukava vatvoa ja saada omille mielipiteille jotain vahvistusta. Asia hoituu myyjäliikkeen ja asiakkaan kesken, ja viimekädessä kuluttaja-riitalautakunnan suosituksella. Tässä vaiheessa kysyisin kuluttaja-suojasta, mitä mieltä ovat. Olisi itellä enemmän fakta-tietoa mihin tukeutua.

Ihan oikeassa olet tuossa asiassa.. Mutta miten minä sen olisin voinut tietää että laatikon ei pidä Nykästä 3-4 kun automaattia en ole ennen ajanut

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 09.06.17 - klo:16:50
Pahin virhe toiminnassa on se, että et ole havaitusta ongelmasta ilmoittanut heti, vaan jatkanut ajamista n. 2500 km. Jos vika on sillä hetkellä ollut pieni ja korjattavissa edullisesti, olet sitkeästi jatkanut ajamista ja vika on voinut pahentua. Jos myyjä olisi saanut tiedon viasta heti, olisi voinut kieltää ajamisen, ettei viasta tule pahempaa. Nyt myyjä ei ole voinut vaikuttaa vian pahenemiseen, koska heille kerrotaan vasta 2500 km vian alkamisen jälkeen.

Täällä on just näitä "musta tuntuu" selityksiä, mielikuvituksen mukaan väsätään jotain. Mites esim. tuo alleviivattu liittyy virhevastuuseen. Asia ei korjaannu täällä mielipiteitä antamalla. Voi olla mukava vatvoa ja saada omille mielipiteille jotain vahvistusta. Asia hoituu myyjäliikkeen ja asiakkaan kesken, ja viimekädessä kuluttaja-riitalautakunnan suosituksella. Tässä vaiheessa kysyisin kuluttaja-suojasta, mitä mieltä ovat. Olisi itellä enemmän fakta-tietoa mihin tukeutua.

Kuluttajansuojalain mukaan virheilmoituksen voi tehdä 2 kk:n kuluttua vian havaitsemisesta vielä. Eli vaikka olet ajanut 2500km viallisella lootalla ei välttämättä ole isoin ongelma tässä asiassa.

Toivotaan että asiassa päästään tyydyttävään ratkaisuun.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Geoman

 Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.06.17 - klo:20:52
Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta.

Joo ja. Kun vika ilmenee tulee kuluttajan ilmoittaa siitä VÃ,,LITTÖMÃ,,STI tai vähintään 2kk sisällä sen huomaamisesta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

yrrah

Muista kuitenki se, että älä käytä itse yhtään euroa korjauksiin, koska sen jälkeen on todella vaikeaa saada liikkeeltä mitään.
Tässä vaan olen törmännyt joissakin tapauksissa siihen, että liike vetkuttelee tahallaan ja varsikin silloin, kun asiakkaalla on pakottava tarve autolle.


Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Geoman

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.06.17 - klo:20:55
Joo ja. Kun vika ilmenee tulee kuluttajan ilmoittaa siitä VÃ,,LITTÖMÃ,,STI tai vähintään 2kk sisällä sen huomaamisesta.
No maallikko ei välttämättä tiedä onko kyseessä vika vai ominaisuus ennen kuin on tilanne on kehittynyt tiettyyn vaiheeseen ja asiaa on pohdittu. Näissä autoissahan elektroniikka sopeutuu ajotavan mukaan?

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 09.06.17 - klo:20:30
Kuluttajansuojalain mukaan virheilmoituksen voi tehdä 2 kk:n kuluttua vian havaitsemisesta vielä. Eli vaikka olet ajanut 2500km viallisella lootalla ei välttämättä ole isoin ongelma tässä asiassa.

Eikä tuo 2500km mikään älytön ajomatka ole, jos nyt auto kuitenkin on "kohtuullisesti" kulkenut eteenpäin ja ajoa on ollut. Minulle nykyajoilla tuo matka on pitkä, lähes puoli vuotta ajallisesti. Monet hurauttaa sen kuukaudessa ja allekin...  Ja onhan se "amatöörin" vaikea heti tietää, mikä on oire ja mikä ominaisuus. Kyllä tämä tästä oikenee, tuo 2kk:n aika on se "vähin". Myöhemminkin kannattaa ottaa myyjään yhteyttä!
"Age quod agis - tee mitä teet"

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.06.17 - klo:23:39
No maallikko ei välttämättä tiedä onko kyseessä vika vai ominaisuus ennen kuin on tilanne on kehittynyt tiettyyn vaiheeseen ja asiaa on pohdittu. Näissä autoissahan elektroniikka sopeutuu ajotavan mukaan?

Joo ja? Minä puhun faktoista. Sinä taas jossittelet. Jos tätillä on munat, niin ennen se oli setä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

2500 km on edestakainen reissu Etelä-Suomesta Norjan Altaan kalastamaan. Ei sen kummempi matka, joten se ei merkitse tässä mitään.

Ihme vääntöä taas itsestään selvästä asiasta ja vääntäjinä tutut nimimerkit -karppan- johdolla. Hellittäkää nyt otsanauhoja jo hiukan. Mitä ihmeen kukkopoikia te oikein olette.???

Waldax on etenemässä ihan oikeaan suuntaan, joten odotetaan kärsivällisesti homman jatkumista. Sitten aletaan neuvomaan lisää, jos enää tarvetta.  Autoliikehän varmaan seuraa tätä palstaa, joten siellä ollaan hereillä ja tulossa varmaan jonkinnäköinen ehdotus jatkon suhteen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

multsi

Se on hyvä, että näitä tarinoita tuodaan nettiin. Ehkä joku joka miettii käytetyn vag-auton ostamista, osaa olla ostamatta dsg-seiskaa kiitos näiden juttujen. Kutonen toimii yleensä ihan ok paljon ajettunakin, mutta itse pysyisin seiskasta mahdollisimman kaukana.

Geoman


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: multsi - 10.06.17 - klo:10:45
Se on hyvä, että näitä tarinoita tuodaan nettiin. Ehkä joku joka miettii käytetyn vag-auton ostamista, osaa olla ostamatta dsg-seiskaa kiitos näiden juttujen. Kutonen toimii yleensä ihan ok paljon ajettunakin, mutta itse pysyisin seiskasta mahdollisimman kaukana.

Kyllä se DSG7 on myös ihan passeli laatikko kun ostaa auton uutena ja pistää kiertoon ennen kuin takuu päättyy..  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

waldx

Arvon VAGilaiset jotta pysytte ajan tasalla tässä kyseisessä tapahtumassa, minulla on teille päivitettävää.

Autokauppias ei ole ainakaan vielä ottanut omatoimisesti yhteyttä ja viimeinen yhteydenotto päivä on torstaina, jonka mainitsin reklamaatiossa. Sen jälkeen yritän vielä soittaa hänelle ja jos ei kuulu niin kuluttajasuojaan otan yhteyttä.

Kävi skodan merkkiliikkeessä katsomassa ja kyselemässä missä vika voisi olla.
Ajoivat VCDS läpi vikakoodit ja niitä ei löytynyt vaihteistosta tai muustakaan. (Eli voiko huokaista helpotuksesta, ettei ole mekatroniikka mennyt?)
Suosittelivat DSG boxin resetointia (adaptation) että kannattaisi sillä aloittaa tämä prosessi. (n.150e) Ajattelin koittaa täältä vielä jos löytyy Tee-se-itse mies jolla kyseiset vehkeet löytyvät.
Totesivat siihen että jos kytkimet olisi huonossa kunnossa ei antaisi adaptationia tehdä? Eivät mittää ajelleet tai kokeilleet. Mutta itse edelleen epäilen kytkintä.

golffisti IV

Suosittelivat DSG boxin resetointia (adaptation) että kannattaisi sillä aloittaa tämä prosessi. (n.150e) Ajattelin koittaa täältä vielä jos löytyy Tee-se-itse mies jolla kyseiset vehkeet löytyvät.
Totesivat siihen että jos kytkimet olisi huonossa kunnossa ei antaisi adaptationia tehdä? Eivät mittää ajelleet tai kokeilleet. Mutta itse edelleen epäilen kytkintä.

Tuo resetointi homma kannattaa antaa tehdä sen auton myyjä-liikkeen. koska liike on vastuussa jos on virhe. En lähtisi itse korjaamaan, jos kumminkin paljastuu isompaa. epäilemäsi kytkin.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: waldx - 12.06.17 - klo:17:13
Arvon VAGilaiset jotta pysytte ajan tasalla tässä kyseisessä tapahtumassa, minulla on teille päivitettävää.

Autokauppias ei ole ainakaan vielä ottanut omatoimisesti yhteyttä ja viimeinen yhteydenotto päivä on torstaina, jonka mainitsin reklamaatiossa. Sen jälkeen yritän vielä soittaa hänelle ja jos ei kuulu niin kuluttajasuojaan otan yhteyttä.

Kävi skodan merkkiliikkeessä katsomassa ja kyselemässä missä vika voisi olla.
Ajoivat VCDS läpi vikakoodit ja niitä ei löytynyt vaihteistosta tai muustakaan. (Eli voiko huokaista helpotuksesta, ettei ole mekatroniikka mennyt?)
Suosittelivat DSG boxin resetointia (adaptation) että kannattaisi sillä aloittaa tämä prosessi. (n.150e) Ajattelin koittaa täältä vielä jos löytyy Tee-se-itse mies jolla kyseiset vehkeet löytyvät.
Totesivat siihen että jos kytkimet olisi huonossa kunnossa ei antaisi adaptationia tehdä? Eivät mittää ajelleet tai kokeilleet. Mutta itse edelleen epäilen kytkintä.

Kannattaa vielä odottaa, että automyyjä ottaa yhteyttä. Myyjäliike päättää missä vika korjataan. Ennen sitä ei kannata tehdä asialle mitään.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: waldx - 09.06.17 - klo:11:12

Sain eilen myyjän kiinni reklamaation jälkeen ja hän sanoi palaavansa asiaan viikon sisällä. Ja vitsaili vieläkin sillä kotiin ajetulla hommalla ja totesin että olisi tuollainen kirjallisena sitten täytynyt tehdä. Ja koeajosta kysy että totesin sen hyväksi, mutta en voinut automaatti neitsyenä sanoa että kuuluuko sen tehdä niin vai en.

Palataan asiaan viikon sisällä ----> Kiva kiitti heeeiiii ---> suomeksi, asialle ei aiota tehdä mitään.

Toivottavasti olen väärässä.


Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 12.06.17 - klo:19:12
Palataan asiaan viikon sisällä ----> Kiva kiitti heeeiiii ---> suomeksi, asialle ei aiota tehdä mitään.

Toivottavasti olen väärässä.

Muistaakseni myyjän tulee vastata kirjalliseen reklamaatioon 2 viikon kuluessa. Tässä tapauksessa puhelimessa on keskusteltu, mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon tuon palataan asiaan viikon sisällä takia.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

waldx

Juu ei mitää hätää ettäkö lähtisin ronkkimaan autoa nyt kun on hommat kesken kauppiaan kanssa.

Odottelen vielä tyytyväisenä, mutta huomenna voisin soitella kuluttajavirastoon ja kysellä enemmän asiasta, että milloin ja millä tavalla täytyy kääntyä heidän puoleen ! :)

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: waldx - 12.06.17 - klo:20:00
Juu ei mitää hätää ettäkö lähtisin ronkkimaan autoa nyt kun on hommat kesken kauppiaan kanssa.

Odottelen vielä tyytyväisenä, mutta huomenna voisin soitella kuluttajavirastoon ja kysellä enemmän asiasta, että milloin ja millä tavalla täytyy kääntyä heidän puoleen ! :)

Aivan oikein, jouduin ite kerran samanlaisen tilanteen eteen, sain k-virastosta hyvät ohjeet miten edetä. Kuluttajavirastossa on tuollaisista paljon esimerkkejä, ihmetyttää jos liike ei ole edes kokeillut autoa. Kyllä ne selviää aikanaan. malttia näissä tarvitaan. :)
VW Golf 1.6 16v BCB -03

waldx

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 12.06.17 - klo:20:14
Aivan oikein, jouduin ite kerran samanlaisen tilanteen eteen, sain k-virastosta hyvät ohjeet miten edetä. Kuluttajavirastossa on tuollaisista paljon esimerkkejä, ihmetyttää jos liike ei ole edes kokeillut autoa. Kyllä ne selviää aikanaan. malttia näissä tarvitaan. :)

Minkäslainen oli sitten lopputulos sinulla? :)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kt - 10.06.17 - klo:09:52
Ihme vääntöä taas itsestään selvästä asiasta ja vääntäjinä tutut nimimerkit -karppan- johdolla. Hellittäkää nyt otsanauhoja jo hiukan. Mitä ihmeen kukkopoikia te oikein olette.???

Mitä ihmeen vääntämistä? Faktat on faktoja ja jossittelu on jossittelua. Väitän tietäväni näistä asioista kohtuu paljon ja onpa jokunen foorumilainenkin laittanut kiitokset noista faktoista millä on saatu oikeutta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.06.17 - klo:20:30
Mitä ihmeen vääntämistä? Faktat on faktoja ja jossittelu on jossittelua. Väitän tietäväni näistä asioista kohtuu paljon ja onpa jokunen foorumilainenkin laittanut kiitokset noista faktoista millä on saatu oikeutta!

Tuohon kysymykseen, että kuka maksaa rempan ei pysty tässä vaiheessa kukaan vastaaman, vaikka mitenkä lyö faktoja pöytään. Kukaan ei tietämystäsi pyrikään kiistämään. Ellet kristallipalloa omaa, niin parempi vaan odotella myyjäliikkeen vastausta.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 12.06.17 - klo:20:34
Tuohon kysymykseen, että kuka maksaa rempan ei pysty tässä vaiheessa kukaan vastaaman, vaikka mitenkä lyö faktoja pöytään. Kukaan ei tietämystäsi pyrikään kiistämään. Ellet kristallipalloa omaa, niin parempi vaan odotella myyjäliikkeen vastausta.

Tämä on totta, mutta joku sen maksaa. Se miten se jyvittyy on tässäkin topic:ssa tullut selväksi. Toiset yritykset ovat enemmän kallellaan asiakkaan ja hyvän maineen puoleen. Toisia taas ei kiinnosta ja luottavat, että asiakkaita tulee ja menee. Eikä tuota kuluttajariitalautakunnan lausuntoakaan tarvitse noudattaa, jos ei halua. Korkeintaan päädyt mustalle listalle, mutta sielläkin on suuria yrityksiä kuten Samsung eikä vaikuta mihinkään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ropellihattu

Aamen, @Quattro A4. Väheksymättä säikeen aloittajan ahdinkoa ja vitutusta, turha säie. Ei ole mitään yleispätevää "kuka maksaa"-ohjetta.

Omaan korvaan tosin kuulostaa siltä, että myyjä on vastuussa. Mutta sitten taas se on vaan mun persreikä joka ei kiinnosta ketään muuta....

EDIT: Ai niin, on omakohtaista kokemusta lauenneesta DSG-laatikosta ja sen korjauttamisesta. Ettei jää kenellekään hampaankoloon moinen kommentointi.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy