Seat Ibiza MK5 chat

Aloittaja Mikkeller, 29.04.17 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 21.02.18 - klo:17:44
Soittelin Seat kauppaan ja kyselin uudelleen että mitä autolle kuuluu.. Näyttää vähän siltä että auton saanti menee huhtikuulle kun ei se ollutkaan vielä rakennettu niin kuin viime viikolla toinen jamppa kerto niin kun kyselin.
Koska tilasit omasi? Itse jätin tilauksen sisään 16.12. ja lupailtiin noin 4kk toimitusaikaa. Vielä ei ole auto tuotannossa itselläkään.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

fr0zen

Ihan siinä marraskuun lopussa Black Fridaynä kaupat tein.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

rolunki

Kellään muulla ko. koslan omistajalla kokemuksia infernaalisesti vinkuvista etujarruista? Käytetty pari kertaa vv-auton huollossa jossa vaihtoivat takalevyt ja -palat, toisella kerralla hinkkasivat etulevyt puhtaaksi. Ongelma poistui hetkeksi, mutta aivan jäätävä klangi kyllä noissa. Ihan kuin vanhassa hkl:n bussissa. Ei juurikaan jeesaile kovemmat jarrutukset lämmittämiseksi ym.

fr0zen

Nyt on Porissa uusi 1.5 TSI EVO näytillä. Taidan huomenna käydä sitä kattelees ja kyselemässä että pääsekö siihen ajeleen ekat koeajokilsat  ;D

https://www.nettiauto.com/seat/ibiza/9454757
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: rolunki - 01.03.18 - klo:20:14
Kellään muulla ko. koslan omistajalla kokemuksia infernaalisesti vinkuvista etujarruista? Käytetty pari kertaa vv-auton huollossa jossa vaihtoivat takalevyt ja -palat, toisella kerralla hinkkasivat etulevyt puhtaaksi. Ongelma poistui hetkeksi, mutta aivan jäätävä klangi kyllä noissa. Ihan kuin vanhassa hkl:n bussissa. Ei juurikaan jeesaile kovemmat jarrutukset lämmittämiseksi ym.
Sama vinkuna mullakin eli tyyppivialta kuulostaa. Ã,,äni on ylensä vielä voimakkaampi jos renkaat on kääntyneenä.

fr0zen

Eipä ollu kilvissä Ibiza Käyttöautossa Porissa, ei päässy ajeleen.

No kattotelineiden hinnan sain.. 256â,¬ setti kerrottiin mulle hinnaks tjsp.

Mittasin vanteen etäisyyden kaareen edestä ja takaa. Edessä oli 15mm ja takana 20mm. Siinä oli kesärenkaat 215/45/17 ja vanteet 7x17" et51 alla.

Mä olen löytäny hyvät kesävanteet omaani jo.. pitäis melkein tilata ne tohon jo odotteleen. Tulee kullan väriset  ;)
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Cayman

Mitkä kultaset tulee ja millä mitoilla?
ID.3 Business
Golf VIII

fr0zen

#67
http://www.kiiltovaunu.com/impreza-gold-75x18-5x100-et48-p-6858.html

Tommoset ajattelin laittaa.. Bronze väri kans on yks vaihtoehto.

Rota GRA oli kans yks vaihtoehto.

Kovasti OZ kattelin mutta piheys iski ja OZit olis ollu 8" leveet ja en oikeen tiä mahtuuko (mahtuu mut alkaa raappiin renkaat sinne sisälokarin kiinnitysruuvin kantaan) ne jos sitä sit madaltaaki vielä aika paljon.

http://www.willtheyfit.com/ kun antaa 8" leveelle vanteelle ET48:lla 15,7mm ulospäin mitan vakioon nähden mut nää on tämmösiä mitä kukin voi itte mietiskellä..
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Cayman

Okei,minkä värinen auto sulle tulee? Emännälle tulossa musta uusi Polo huhtikuussa ja siihen miettinyt kanssa kultaisia tai valkoisia vanteita ,tuo Rota GRA näyttää hyvältä,kysyitkö mistään liikkeestä tarjouksia niistä?

Tuleeko sulle 225/40 rengas vai kapeampi?
ID.3 Business
Golf VIII

fr0zen

Mulle tulee se perus valkoinen. Aijon laittaa 215/40 kumin siihen sitten.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

s-mod

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 02.03.18 - klo:22:53
Sama vinkuna mullakin eli tyyppivialta kuulostaa. Ã,,äni on ylensä vielä voimakkaampi jos renkaat on kääntyneenä.
T-rocissakin vinkuu ja varsinkin peruuttaessa (esittelyauto)
Polosakin kitisi kovilla pakkasilla liikennevaloihin tullessa.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Niqita

Itse sain oman FR Ibizan DSG laatikolla jonka tilasin 25.11.2017 tasan viikko sitten ja samaa etujarrujen vinkumista on ilmennyt itselläkin. Tosin nyt vähenemään päin. Ajattelin tässä vielä viikon tai kaksi odotella ja jos ei vinkuminen häviä niin sitten pitää viedä takuuhuoltoon niin saavat ihmetellä.

fr0zen

#72
no jos omassa tulevassa vinkuu niin pitää ostaa siihen jotkut toiset palat sit.. koittaa vaikka jotain performance paloja.. mitä sitä turhaan huoltoon viemään jos vaihtavat samanlaiset tilalle mitä aikasemminkin on ollu.. ja antaa valohoitoa
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

s-mod

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 10.03.18 - klo:18:57
no jos omassa tulevassa vinkuu niin pitää ostaa siihen jotkut toiset palat sit.. koittaa vaikka jotain performance paloja.. mitä sitä turhaan huoltoon viemään jos vaihtavat samanlaiset tilalle mitä aikasemminkin on ollu.. ja antaa valohoitoa
Kaikkea saa kokeilla: No ainakin volkkarilla takuu raukeaa alustan, jarrujen osalta. Kysyminen liikkeestä ei maksa mitään. Mites seatin 5 v takuu?
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

fr0zen

#74
Viime kerralla kun auto on ollut öljynvaihtohuollossa vuonna 2006 niin totesin että 136â,¬ on aivan liikaa auton huollosta ja sen jälkeen en ole kenellekkään maksanu huolloista. Se oli uusi Ibiza FR vm. 2006 joka kävi ekassa huollossa. Ai niin kävin mä Kiaa näyttääs softien päivityksessä 4v sitten. Että mulle on kyllä ollut aika sama onko takuuta tai ei.

Kuhan saa sen uuden Ibizan niin siihenhän vaihdan säädettävän alustan aikalailla samantien niin jos ne palat vinkuu niin voi vaihtaa sit ne siinä samalla..

Itse ajattelen asiaa niin että se on aihio minkä ostan ja se pitää sit muutaa semmoseksi että sillä on kiva ajella, kuitenki toisinaan tulee vietettyä autossa kuitenki aika paljon aikaa.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Onko täällä kukaan ajanut tuollaisella 1.5TSI EVOlla? Pitäisi itse ottaa koeajoon, mahdollinen vaihtoehto uudeksi autoksi. Sopivilla varusteilla menisi n. 23kâ,¬ joka toki on paljon noin pienestä autosta, mutta 5v takuu ja uusi auto houkuttaa. Ja suht samoilla varusteilla/koneella esimerkiksi Leon menee jo melkein 30kâ,¬, eli onhan siinä huomattava ero...

fr0zen

Mä kävin koeajamassa 1.5 EVOn Tampereella viime kuussa. Ja täällä Porissa on Käyttöautossa nyt esitteillä yks 1.5 EVO, viime viikonloppuna se ei ollu vielä kilvissä, niin sitä ei päässy ajaan.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Miltä tuntui ajossa? Oliko pirteä? Testeissä ainakin saanut paljon  positiivista palautetta että on hauska ajaa.

fr0zen

Ihan näppärästi kulki pirkkalan kehätiellä. Oli aika jäinen päivä kun olin ajelees ja alla oli kitkat mut moottori tuntu aikalailla samanlaiselta kuin Leonin 1.4 140hp mikä ittellä nyt on. Ohjaus on sport asennossa kevyempi kuin Leonissa ja normaalilla asetuksella sitä rattia pyörittää varmaan yhdellä sormella, tulen varmaan pitämään sitä sport asennossa kokoajan.

Kyllä sillä varmasti kerkiää..

Ittelläki tuo hinta politiikka käänty Ibizan puoleen kun uusi Leoni olis ollu yli 30kâ,¬. Mutta kyllä mun tilaama Ibizan arvo noisi pari egee yli 26kâ,¬ kuitenki.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Niqita

Itsellä on nyt tuo jarrupalojen vinkuminen hävinnyt. Kolmisen viikkoa tuossa meni. Nyt tilalle on tullut että talvirenkaissa ajotietokoneen rengaspainevaroitin varoittaa alhaisista paineista noin kerran viikossa vaikka paineet ovat kohdallaan.

fr0zen

Tuli käytyä Seat-kaupassa kyselemässä että joko auto on menny tehtaalla tuotantoon niin eipä ole. Ennen kun menin liikkeeseen sisään niin olin jo innoissaan että auto tullu kun tien varressa olis rekka jossa oli valkosia autoja kyydissä, mutta pettymys tuli :)

Sanoin et kävin jo tutkaileen uusia Poloisia et josko niitä sais nopeemmin mut kuulemma uuden poloisen toimitusaika no nyt 5kk. Ja siellä on joku odottanu uutta Atecaa vuoden jo. Sanoinki sille että et voi olla tosissas. Kovasti vakuutteli että ei siinä enää kauaa mene..
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Cayman

^ Torilla puhuttiin että kultaiset vanteet ostettu 18" ja vielä Raumalta  ::)
ID.3 Business
Golf VIII

fr0zen

joo semmoset on nyt autotallissa.. komiat on.. vielä jonkinlaiset kumit tarvis hankkia :)

Nyt löytyy kw alustatki 1.5:lle, näyttää olevan samalla koodilla kuin muihinkin Ibiza KJ malleihin. Nyt vasta löytyy se 1.5 koneen viittaus sieltä compatible listasta. Joo tarvis tilata nyt sit se v1 tai v2.. saapa nähdä kumpi lähtee tilaukseen..
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Oli muuten se Porin Seat-liikkeen 1.5 EVO myyty.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Ei löydy koeajoon PK-seudulla 1.5TSI Evo konetta. Eikä tiedetty milloin tulee/ jos tulee. Lopahti kiinnostus sit siihen toistaiseksi...

Kinkkujuusto

On kyllä pitkä toimitusaika Ibizalla. Kohta tulee 4kk täyteen tilauksen jättämisestä, eikä vielä edes tuotantoviikkoa ole selvillä. Onko muilla sama tilanne?
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

ExOctavisti

Ibiza TGI tilattu lauantaina.. toimitusajaksi luvattiin 4-5kk. Toivottavasti saisi MY19 auton kun yleensä Vag-autoissa vuosimalli vaihtunut tuotantoviikon 22 tienoilla..

Jumi

Ibiza 1.0 DSG FR tilattu juuri ennen pääsiäistä.
Joku meidän 20vuotiaista Audeista lähtee keväämmällä romutukseen, ehjin jää :D

Muutamia asioita mitkä jäi kaivelemaan: Alcantara verhoilua ei saanut enää, maahantuojan mukaan ei enää joulun jälkeen ole ollut tilattavissa.
Koeajetussa 1.5 Evossa se oli ja oli erittäin tyylikäs, no sitä ei nyt saatu.

Vakiovarusteinen 8 tuumainen näyttö pienenee tuotantoviikosta 18 alkaen 6.5 tuumaiseksi!
8 tuumaisen saa vain navin kanssa, tästä meinasi tulla ongelma ja olisi jopa aiheuttanut sen että emme autoa olisi tilanneet. Navista siis emme 1000â,¬ olleet valmiit maksamaan. No Navi nyt sitten tulee kun saimme sen hintaa alas.

Noin 4kk alustava toimitusaika.
Ibiza 1.0 FR Dsg
Touran 1.9 DSG7

fr0zen

Tänään soitteli Seat-kauppias ja ilmotteli että

Auto valmis tehtaalla 23.4.
Auto Suomessa 25.5.
Auto ajossa kesäkuun ekalla viikolla.

Samalla aikataululla tulossa 4 muuta autoa...
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Kinkkujuusto

Sain myös hyvin samankaltaisen puhelun.
Tuotantoviikoksi vahvistettu vk 17.
Auto suomessa toukokuun lopulla.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy