2.8 Alternator workshop varoitus kiihdyttäessä

Aloittaja lj123, 16.03.17 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

lj123

Kun kaasua painaa reippaammin niin tuollainen ilmoitus tulee piippauksen kera. Useammin ehkä paikaltaan lähdettäessä.

Mutta ei jää palamaan ja ainakin vielä lataa ihan normaalisti. Hihna on uusi. Onko oletettavissa että pian laturi hajoaa vai voiko jokin muu olla syynä?

Jultsu

Tuo viesti voi tulla myös jostain ihan eri viasta. Vikakoodit lukuun.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larmatin

Onko paljon kilometrejä taulussa?
Omassa (no vaimon 2.8 passat)on 287tkm ja tänään vaihdoin laturin, vanha toimi viellä mutta hiilet oli ihan viittä vajaa loppu.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

lj123

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 31.03.17 - klo:19:49
Onko paljon kilometrejä taulussa?
Omassa (no vaimon 2.8 passat)on 287tkm ja tänään vaihdoin laturin, vanha toimi viellä mutta hiilet oli ihan viittä vajaa loppu.
Kevyet 345tkm vasta. Ei viimeksi ainakaan tuosta erityisiä vikakoodeja löytynyt.

Ehkä pitäisi ennakoivasti vaihtoa harkita.

Jultsu

Mitenkä hihna tai hihnankiristin, voisikohan se lyödä löysää isommilla kierroksilla ja laturi ei näin sitten lataisi?

Tuleeko tuo varoitus myös paikallaan moottoria huudatettaessa? Voisiko siinä yhteydessä mitata napajännitettä akulta, tapahtuuko siinä muutosta?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

lj123

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 31.03.17 - klo:21:11
Mitenkä hihna tai hihnankiristin, voisikohan se lyödä löysää isommilla kierroksilla ja laturi ei näin sitten lataisi?

Tuleeko tuo varoitus myös paikallaan moottoria huudatettaessa? Voisiko siinä yhteydessä mitata napajännitettä akulta, tapahtuuko siinä muutosta?
Hihna on uusi, kiristimestä ei tarkempaa tietoa. Ei se paikallaan kierroksia ottaessa tee samaa.

Yleismittari löytyy kyllä, mutta ei mitään käsitystä miten sitä käytetään tuossa napajännitteen mittaamisessa  :-[

Jultsu

Jos saat kaverin mukaan autoon niin ajon aikana voisi mitata latausjännitettä, vaikkapa tupakinsytkärin pohjalta jos ei muuta paikkaa löydy. Toinen mittarin antura pohjalle ja toinen siihen huulelle ja mittari asentoon DC = ja 20v.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tet

Lainaus käyttäjältä: lj123 - 31.03.17 - klo:20:59
Kevyet 345tkm vasta. Ei viimeksi ainakaan tuosta erityisiä vikakoodeja löytynyt.

Ehkä pitäisi ennakoivasti vaihtoa harkita.

Kannattaako sitä koko laturia vaihtaa, jos hiilet on loppu? Ehkä kannattaisi ensin kokeilla vaan ne hiilet vaihtaa, selviää aika paljon halvemmalla jos vika sillä korjaantuu. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

lj123

Lainaus käyttäjältä: tet - 03.04.17 - klo:10:25
Kannattaako sitä koko laturia vaihtaa, jos hiilet on loppu? Ehkä kannattaisi ensin kokeilla vaan ne hiilet vaihtaa, selviää aika paljon halvemmalla jos vika sillä korjaantuu. ::)
Kiitti vinkistä, jos se noissa laitteissa onnistuu niin toki ensin noin. En ihan perillä ole näistä kaikista.

Kilu7

Omassa passatissa meni laturi aika samoilla kilsoilla. Vaihdoin uudehkon käytetyn tilalle.

lj123

Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 04.04.17 - klo:11:50
Omassa passatissa meni laturi aika samoilla kilsoilla. Vaihdoin uudehkon käytetyn tilalle.
Oliko tuo iso homma? Se mitä nyt olen netistä tutkinut niin pitäisi kai mennä amatööriltäkin, jos vain tietyt työkalut löytyy?

Ei ole pakko saada päivässä kasaan, kun nyt on kesäautokin käytössä.

Kilu7

Onneksi oli nosturi käytössä, niin oli kätevämpää. Muovipuskuri pois ja keula huoltoasentoon. Tulee se sieltä pois, mutta aika ahdasta oli. Tunteja meni aikaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy