Jyrin Volvo XC60 R-Design D4 FWD Ice White MY17

Aloittaja Jyri, 19.02.17 - klo:12:38

« edellinen - seuraava »

Jyri

Tuli siis ostettua odotusajan kulkineeksi Volvo XC60 R-Design D4 FWD. En tiedä jaksanko paljoa tehdä tälle mitään erityistä, kun uuden auton pitäisi tulla 11/2017.

Muutamia huomioita ja kokemuksia kuitenkin:

+ Yllättävän pirteä
+ Kohtuullisen hiljainen
+ Ihan laadukas fiilis, toki ohjaamo muistuttaa mallin iästä
+ Kohtuullisen vähällä kulkee omassa ajossa
- Ohjaustuntuma, sitä ei ole
- Takaluukkua ei saa kiinni kuin takaluukusta
- Ovia ei voi lukita ennen takaluukun sulkemista, eli ei voi lukita autoa, painaa takaluukku kiinni ja ottaa nopeasti tavarat käsiin...

Talvirenkaina on Nokia HKPL SUV Nastat 17" ja hämmentävää, en edes kuule nastojen ääniä, muulloin kuin ne kertovat että alkavat luistamaan ja tämä on vain positiivista, mutta näin toistakymmentä vuotta kitkoilla ajaneelle kyllä pelottava kokemus ajaa kiertoteitä mitä esim Länsiväylällä on tällä hetkellä, luistavat/sortavat todella helpolla kuivalla asvaltilla, voi toki johtua myös osittain tuosta korkeasta profiilista.

Kulutus on nyt n. 3000 km matkalla ollut 6.2-6.5 l / 100 km, ei paha tuolla painolla ja ilmanvastuksella, RäSä vai litran enemmän.

Itse en kyllä ostaisi tätä etuvetoisena, mutten toisaalta myöskään vanhalla 6 lovisella ja 5 sylinterisellä voimalinjallakaan, odotusautona kuitenkin ajaa asiansa.

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 19.02.17 - klo:12:38
Itse en kyllä ostaisi tätä etuvetoisena, mutten toisaalta myöskään vanhalla 6 lovisella ja 5 sylinterisellä voimalinjallakaan, odotusautona kuitenkin ajaa asiansa.

Tuossa on juuri ne asiat, jotka torppasivat aikanaan XC60:n hankinnan omalla kohdallani. En halua etuvetoista (city)maastoautoa, enkä toisaalta tuota vanhaa 6 lovista laatikkoa, joka rampauttaa liiaksi muuten ihan ok voimalinjan.
Volvo V90 T8 AWD -18

Late

#2
Onnea uudelle Volvo tielle.....  :o

lao

Tuo D4 on koneena loistava kyllä. Taasen uudessa V90 ajamani D5 oli hienoinen pettymys tehon puolesta suuremmissa vauhdeissa eli ei tuo D4 päälle riittävää potkua. Alle 100 vauhdeissa nää dieselit menee väännöllä todella kevyesti ja pirteän tuntuisesti, mutta isommissa vauhdeissa tehoraja tulee vastaan, toki tämä ei ole ongelma 95% kuljettajista, mutta yllätyin kuinka suuri ero oli tuolla D5 vs. Superbin 280 TSI esim 100-140 kiihdytyksessä ihan perstuntumalta, vaikka paperilla tehoeroa ei ole niin paljoa.

Tätä uutta D4 on ihan turha verrata siihen vanhempaan, kierrosherkkyys on aivan toisella planeetalla. Eli jos pitäis valita D4 paremmilla varusteilla tai D5 heikommilla varusteilla, niin ehkä ottaisin tuon D4.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Jyri

^Totta, kaupunki ja taajama-ajossa menee todella pirteästi aivan pintakaasulla, mutta maantiellä pitää polkea (tai saa halutessan), mutta meno hyytyy aika nopeasti, verrattuna siis noihin tehokkaisiin bensaturboihin.

Eiköhän tuo tuleva T8 sitten tarjoa sekä-että menoa  ;D

Jyri

Tuli sitten ajettua +3000 km kahden viikon aikana ja mukavahan sekä pieniruokainen tuo on, tällä hetkellä edelleen 6,2 l/100 km. Ohituksetkin sujuu rivakasti, hieman tosiaan tuntee puutumisen siinä missä bensa vasta alkaisi todella mennä, toki onhan tuo nyt melkein 500 kg painavampi ja 30 hv eroa RäSään, mutta ei oikein olisi optimi itselle. Nämä siis kevyellä kuormalla, kuski + 30 kg tavaraa, eli itse kyllä kaipaisin D5sta, onneksi ei tule normaalisti noin paljoa maantieajoa, niin voi sitten hybridillä nauttia pienemmästä normikulutuksesta ja kovemmasta kulusta maantiellä ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy