Obdeleven

Aloittaja Occu14, 12.02.17 - klo:15:51

« edellinen - seuraava »

Wiiseli

Melkein suosittelen siinä tapauksessa ettimään apua kotinurkiltas sellaselta jolla on laite valmiina. Valmiilla apilla näyttäs maksavan 1.99â,¬. Turhaan maksat monta kymppiä laitteesta, jos et muuten sitä käytä.

PASSAT GTE VM. 2020

Needleman

Olisko länsi-uudellamaalla joku joka voisi tehdä yllä mainitun muutoksen korvausta vastaan?

Wiiseli

Mä asun Espoossa.
PASSAT GTE VM. 2020

heller

Meikä löytyy länsi-vantaalta palikan kanssa myös.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Atsii

Näkyypä taas olevan joitain tarjouksia  ::)

https://obdeleven.com/en/content/61-january-sale
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

padawan

Mitä tuolla Nextgenillä saa loppujen lopuksi tehtyä? Saako esimerkiksi suoritettua DPF:n pakkopolttoa ym. vastaavaa vai saako pelkästään luettua dataa ja kaikki muu onkin maksullista?

ConD

Lainaus käyttäjältä: padawan - 12.02.23 - klo:10:38
Mitä tuolla Nextgenillä saa loppujen lopuksi tehtyä? Saako esimerkiksi suoritettua DPF:n pakkopolttoa ym. vastaavaa vai saako pelkästään luettua dataa ja kaikki muu onkin maksullista?
Suosittelen tutustuun: https://obdeleven.com/en/content/42-features

Vanhan ja nextgen-donglejen välillä ei ole suurta toiminnallista eroa auton suuntaan. Isoin ero on siinä että vanhaa ei saa toimiaan iOs-laitteissa, uuden nextgenin saa. Molemmat donglet löytyy taloudesta. :P

Krediittimaksullisilla ohjelmilla saa jotain tehtyä, mutta pro-subscriptionilla OBDeleven tekee käytännössä liki samat hommat kuin VCDS. Eli JOS ei tuota pakkopolttoa esim saisi päälle ilman rahan käyttöä, niin ihmettelisin. Pitää vaan tietää mitä tekee. Jos ei tiedä niin voi sotkeakin auton.

Kädettömälle siis maksulliset krediitit antaa apuja helposti, mutta vähän kokeneemmille käyttäjille pro-subscirption avaa paljon mahdollisuuksia tehdä asioita "ilmaiseksi". Lainausmerkeissä siksi että tuo pro-subi taitaa nykyään olla määräaikainen. Itse tuli hommattua aikanaan lifetimenä se...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Marko

Itellä pro versio. Pakkopolton saa päälle ilman rahaa. Saa myös ajaessa poltettua, jos tulossa vaikka kaupunkiajoa, jossa poltto kestäisi kohtuuttoman kauan.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Rakkaudestalajiin

Kyseinen laita suunnitelmissa hankkia. Mut jäi mietityttämään et tollasis vuoden lisenssi nii tekeekö laitteella yhtään mitään sen vuoden jälkeen ku lisenssi umpeutuu? Et jääkö joku ominaisuus käyttöön vai onko kaikki toiminta tosta lisenssistä riippuvaista?

ConD

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 13.02.23 - klo:06:17
Kyseinen laita suunnitelmissa hankkia. Mut jäi mietityttämään et tollasis vuoden lisenssi nii tekeekö laitteella yhtään mitään sen vuoden jälkeen ku lisenssi umpeutuu? Et jääkö joku ominaisuus käyttöön vai onko kaikki toiminta tosta lisenssistä riippuvaista?
Ja täältä tutustumaan:
https://obdeleven.com/en/latest-news/post/86_the-obdeleven-buying-guide-which-device-or-plan-should-you-buy-.html?page_type=0

LainaaThe Basic Plan
With either of the two devices, those who have purchased OBDeleven have access to the basic features of the tool. These include One-Click Apps, which are pre-made programming functions that unlock hidden features that you buy for credits, full diagnostic scan, the ability to read and/or clear trouble codes from control units, diagnostic data log sharing, fault code lookup, live data, and much more.

The standalone device is best suited for daily drivers, who have limited mechanical knowledge and want to save money and time with advanced diagnostics, as well as unlock hidden features with One-Click Apps. They are pre-made programming functions that can enable hidden features, as well as make adjustments to your lights, dashboard, car responsiveness and other comfort functions, such as Video In Motion.

The PRO Plan
The PRO Plan, which you can receive by either purchasing the PRO Pack or a 12-month subscription on the OBDeleven application, will go a step further and unlock even more features. While it is catered to more advanced users, the extended functionality enables to perform coding, adaptations, control unit resets (UDS), basic settings procedures, trouble code freeze frame, etc.

The PRO Plan/PRO Pack is tailored for enthusiasts or those who wish to modify the control units of their cars more extensively.

Eli Vuoden proolla käydännössä koodaat / teet adaptaatioita itse, mutta basicin kanssa pelaa ne maksulliset "one click"-sovellukset, koodinlueskelut, livedatat ym. Sanoisin että tekee paljonkin...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Marko

Ja se vuoden lisenssi on tällä hetkellä 50â,¬
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

qettyz

Pystyykö millään ohjelmoimaan pois päältä ominaisuutta, missä DSG vaihtaa vapaalle kun tasaisella/pienessä alamäessä nostaa kaasun?
Onhan tuo varmaan ihan hyvä jossain maalla, mutta näin etelän ajeluissa tuo vaan mielestäni tuo haittaa liikenteessä: jarruun joutuu usein turhaan koskemaan(ei hyvä vilkutella jonossa turhaan jarruvaloa), kun ei ollutkaan sitä moottorijarrutusta tarjolla mitä odotti, vaihtoehtoisesti voi veivailla laatikkoa M- tai S-asentoon joka saa sen heittämään vaihteen silmään.
Superb Combi 2.0TDI 150 DSG Style 2021

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: qettyz - 14.02.23 - klo:19:42
Pystyykö millään ohjelmoimaan pois päältä ominaisuutta, missä DSG vaihtaa vapaalle kun tasaisella/pienessä alamäessä nostaa kaasun?
Onhan tuo varmaan ihan hyvä jossain maalla, mutta näin etelän ajeluissa tuo vaan mielestäni tuo haittaa liikenteessä: jarruun joutuu usein turhaan koskemaan(ei hyvä vilkutella jonossa turhaan jarruvaloa), kun ei ollutkaan sitä moottorijarrutusta tarjolla mitä odotti, vaihtoehtoisesti voi veivailla laatikkoa M- tai S-asentoon joka saa sen heittämään vaihteen silmään.

Heh, tuo coasting toiminto on taas minun mielestäni parasta mitä DSG:n yhteyteen on saatavissa ja käytänkin sitä taloudelliseen  rullaamiseen jatkuvasti. Jos en haluaisi käyttää sitä pistän ajomoodiksi normal eikä se menee päälle. Eli omassa Tiguanissa tuo vapaa rullaus aktivoituu vain eco-moodissa. Onko Skodassasi ajotilan valintaa jolla homma hoituu? Vai onko tuoreemmissa autoissa erilainen logiikka, saattaa vaimon 2021 Golf rullata muullakin kuin Eco asetuksella?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Rakkaudestalajiin

Ihan mielenkiinnosta onko joku testannut että saako 4 octaviaan missä on navi valmius koodattua navin käyttöön? Palveluhan on ostettavissa mutta niinhän joissain autoissa kaukovaloavustinki on ostettavissa oleva toiminto ja sen saa koodailtua käyttöön ilmaiseksi🤔

qettyz

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 14.02.23 - klo:22:27
Heh, tuo coasting toiminto on taas minun mielestäni parasta mitä DSG:n yhteyteen on saatavissa ja käytänkin sitä taloudelliseen  rullaamiseen jatkuvasti. Jos en haluaisi käyttää sitä pistän ajomoodiksi normal eikä se menee päälle. Eli omassa Tiguanissa tuo vapaa rullaus aktivoituu vain eco-moodissa. Onko Skodassasi ajotilan valintaa jolla homma hoituu? Vai onko tuoreemmissa autoissa erilainen logiikka, saattaa vaimon 2021 Golf rullata muullakin kuin Eco asetuksella?

Skodassa tuo on oletuksena päällä Normal-ajotilassa.
Superb Combi 2.0TDI 150 DSG Style 2021

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: qettyz - 15.02.23 - klo:11:49
Skodassa tuo on oletuksena päällä Normal-ajotilassa.

Edellisessaä C7.5 A6:ssa oli tuo sama "Coasting" ominaisuus joka ärsytti. Siinä sen sai pois Transmission -> Long coding -> "Block 5 - freilauf" muuttamalla "freilauf aktiv" -> "freilauf aus".

mtalo

Lainaus käyttäjältä: mtalo - 20.03.21 - klo:08:45
Onnistuuko ODB11:lla varashälyttimen sisätutkan herkkyyden muuttaminen vm. 2011 Octaviassa; alkaa nimittäin aina hälyttämään sisälämppäristä, jos ei muista ovia lukitessa painaa kahta kertaa peräkkäin.

Olisko tähän jollakin tietoa ja kenties neuvoa, miten se tehtäis.

Tippi

Lainaus käyttäjältä: mtalo - 24.03.23 - klo:18:43
Olisko tähän jollakin tietoa ja kenties neuvoa, miten se tehtäis.

Ohjelmoinnista en tiedä mutta omissa autoissa missä on tämä ongelma ollut niin B-pilarissa on kuskin puolella ollut painike mitä painamalla ja sen jälkeen ovet lukitsemalla saa sen sisätutkan pois päältä. Liekko octaviassa sama?

EDIT: Jaa siinä lukikin että jos ei muista ottaa pois päältä sitä, lapsen valvottamat yöt tehny tehtävänsä :D Pahoittelut

makelja

Pystyykö OBD11:llä lisäämään digitaaliseen mittaristoon eri layouteja?
Nyt käytössä olevalla Caristalla on vain neljä eri vaihtoehtoa Passat GTE:ssä.

Tos®

Pystyy, jos mittaristo niitä tukee
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

makelja

Eli sillä siis pystyisi lataamaan niitä lisää. Olen jostan nähnyt kuinka OBD11:llä lisättiin Golf GTI:hin Golf R:n layouteja ja värejä.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.04.23 - klo:09:48
Eli sillä siis pystyisi lataamaan niitä lisää. Olen jostan nähnyt kuinka OBD11:llä lisättiin Golf GTI:hin Golf R:n layouteja ja värejä.
Sinne ei käsittääkseni ladata niitä mistään lisää, vaan aktivoidaan mittaristosta jo löytyvä layout-vaihtoehto.

makelja

OK. Sitten se on sama kuin Caristalla. Voi vaihtaa niiden välillä joita siellä valmiiksi on.Tässä tapauksessa neljä erilaista.

heller

Pystyyköhän turhia mittariston näkymiä deaktivoimaan?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

MarkoVi

Caddy Maxi 1.4 TSI DSG vm. 2019.
Olen yrittänyt löytää DSG:n perusasetus/adaptaatiota, mutta ei vaan löydy. Transmission-valikon alta aukeaa vain erilaisia kanavia 1-255, mutta ei samanlaista valikkoa kuin esim. Engine-valikon alta. Onko antaa vinkkiä?

Senkkis

Löytyiskö Porin suunnalta ketään joka pystyisi pientä korvausta vastaan lisäämään obd11:lla omaan SEAT Leon farkkuun VM.21 tuon cupra mittariston joka oli aikaisemmin täällä jo esillä?

jaska74

Pk seudulla (espoo) tarvittais 2016 gte passattiin muutamat pikku koodaukset, löytyykö apuja?

Esim takavalot palamaan päivävaloilla, sisustaan värinvaihtoa jne pientä tuunausta

ahl

Tänään skannasin ja tuli tälläinen tulos. Tätä ei saa nollattua.

Akku on vaihdettu viime keväänä. Vcds on koodattu vaihto. Auto toimii normaalisti. Uusi koodaus, vai mitä kannattaa tehdä?



OBDeleven data loki

Päivänmäärä: 2023-08-05 11:50

    VIN: WVWZZZAUZFP073027
    Auto: Volkswagen Golf GTD
    Vuosi: 2015
    Korimalli: 5-dr hatchback
    Moottori: CLHA
    Mailit: 232486 KM

---------------------------------------------------------------
19 Tietoväylän diagnoosiliitäntä

    Järjestelmän kuvaus: GW MQB Mid
    Ohjelmistonumero: 5Q0907530AB
    Ohjelmistoversio: 2203
    Laitteiston numero: 5Q0907530L
    Rauta versio: 211
    Sarjanumero: 18011510803449
    ODX nimi: EV_GatewConti
    ODX versio: 011020
    Pitkä koodaus: 030100340F087300EF000248080F00010001050000000000000000000000

    Osajärjestelmät:
        Järjestelmän kuvaus: J367-BDMHella
        Ohjelmistoversio: 8050
        Rauta versio: H04
        Sarjanumero: 4358335403         

        Järjestelmän kuvaus: E221__MFL-DC1
        Ohjelmistoversio: 0038
        Rauta versio: H16
        Sarjanumero: 29140002878700125013
        Pitkä koodaus: 28FFFF

    Vikakoodit:
        U014A00 - Akun valvonnan 2 ohjainlaite ei tiedonsiirtoa
            staattinen
                Date: 2023-08-05 11:48:08
                Mileage: 232486 km
                Prioriteetti: 2
                Vianesiintymisen laskin: 1
                Vianasetuksen laskin: 34
                Virransyöttö, liitin 30: 12.2 V
                Liitin 15: päällä


Jacce75

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 05.08.23 - klo:10:13
Pk seudulla (espoo) tarvittais 2016 gte passattiin muutamat pikku koodaukset, löytyykö apuja?

Esim takavalot palamaan päivävaloilla, sisustaan värinvaihtoa jne pientä tuunausta

Kyllähän tuo onnistuisi. Otahan yhteyttä niin sovitaan aika.
Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
vagtech.fi/keskustelu

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

o.b.

Sisustan värejä ei tietääkseni voi vaihtaa jos ne on alkujaan valkoiset. Mittariston värimaailmaa voi vaihtaa jos grammari sitä tukee.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy