Ns. one-click aktivoinnut toimii krediiteillä mitä voi ostaa tai kerätä käyttämällä sovellust tms. Oikeat koodaukset (long coding) vaativat Pron. Vanha versio on juurikin Android-only. En kyllä näe mitään syytä ostaa tuota vanhaa versiota, paitsi todella halpa hinta. Pro-version pystyy hommaamaan erikseen, Pro paketissa tulee mukana vuoden lisenssi.
Daattan vinkeistä viisastuneena tilasin jo tovin aikaa sitten tämän uudemman OBDeleven NextGen version.

Laitanpa tännekkin saman viestin, mitä laitoin Leonin puolelle. Jos tästä jollekkin vasta alkajalle olisi hyötyä. Ihan perus käyttöön liittyviä juttuja, joita aloin kokeileen ekaa kertaa eilen:
Noniiin, kokeilin ekaa kertaa tota OBDeleven NextGen palikkaa. Ensiksi täydellinen varmuuskopiointi ja sitte harjoittelemaan, kun oon täysin noviisi näissä hommissa.

En tilannut Pro versiota, kun mulle riittää noi One-Click ohjelmat, en tarvi noita muita koodaus ominaisuuksia. En myöskään ostanut Credittejä, koska pisteitä rapsahtaa jo alkuun 10kpl tilille, kun ekan kerran laitteen ottaa käyttöön. Samoin joka päivä kun sovelluksen käyttää auki, niin napsahtaa automaattisesti 1 piste päivässä lisää tilille. Myös jos mainosvideoita jaksaa laittaa pyörimään, niin 5kpl pisteitä pystyy halutessaan päivässä sitä kautta keräämään.10 pistettä vie siis melkein jokainen One-Click muutos.
Sitten itse asiaan. Pirssi on siis Seat Leon Fr 2022 pystyperä, 1.5Tsi 110kw, manuaali versio. Autoon modattiin jo liikkeessä takavalot palamaan jatkuvalla syötöllä, myös pelkkien päiväajovalojen palaessa keulilla. Tämänkin olisi voinut nyt itse modata toimintaan, mutta säästinpä siinä 10 pistettä.

Ensimmäisenä lisäsin mittaristoon Cupra näkymän:

Emäntä tykkäs ja itsekkin varmaan tuota näkymää tulen käyttämään.

OBD pulikka auton pistokkeeseen, autosta virta päälle, konepelti auki, Digital Cockpit View ja minun tapauksessa alasvetovalikosta Adapt 8. Sen jälkeen piti vielä mittaristossa avata mittariston asetukset pitämällä ratin oikeaa rullaa painettuna pitkään pohjassa ja sitten klikkaamalla Cupra kohdalle rasti ruutuun.

Sitten muutin oletukseksi, että Lane Assist on poissa päältä, kun auton starttaa. Taas samat, virta päälle autoon, konepelti auki, Lane Assist Setting Memory kohtaan ja sieltä alasvetovalikosta OFF. Muutapa siinä ei tarvinnu kikkailla, seuraavassa startissa Assist oli poissa päältä automaattisesti.

Seuraava muutos oli sitten se, että adaptiivinen vakkari ei ala hölläileen, jos joku motarin vasemmalla kaistalla himmailee. Eli siis olen ymmärtänyt, että tämä moodi sallii vakkarilla oikealla kaistalla "ohituksen". En päässyt vielä testaamaan liikenteeseen toimintoa. Overtaking Right Prevention, auton virta päälle, taisin tässäkin konepellin aukaista ja alasvetovalikosta OFF.

Tässäpä suhteellisen yksityiskohtaiset ohjeet. Ajattelin että tästä olisi jollekkin OBDeleven aloittelijalle (kuten minä) hyvää opastusta, koska ainakin itseä jännitti alkaa testaileen, että jos vahingossa vaikka koko auton onnistuu sekoittamaan.
