Volvo T8 (S90 ja V90) erot varustelussa muihin moottoriversioihin?

Aloittaja Jyri, 01.02.17 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

Jyri

Muutamia eroja joita olen kaivanut ja löytänyt varusteissa T8 vs. muut moottorit:

Nom ovat ainakin S90 T8ssa vakiona:

- Digital mittaristo 12,3"
- Laminoidut lasit (Inscription ja R-Design)
- Latauskaapeli Suko/Type2 (Schuko/Mennekes)
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Lämmitettävä takaistuin (reunapaikat)
- Lämmitettävät tuulilasinpesusuuttimet
- Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
- Subwoofer bassokaiutin
- Sähköpistorasia 12V tavaratilaan
- Säädettävät ajotilat (ohjaustehostin, kaasunvaste)
- Tupla pakoputkenpäät, integroidut
- Vaihdekepinnuppi Orrefors kristallia
- Volvo On Call+wifi hotspot

Muita huomioita:
- Rengaskoko eri ainakin Plus malleissa, eli 245/40R20 eikä 255/35R20 niin kuin muissa moottoreissa
- Ei nelialueilmastointia, ilmeisesti kardaanitunnelin akun takia?

Oliko V90ssä samat erot?

dwntime

Kyllä, samat varuste-erot myös V90:ssä. Renkaita en tosin ole kattonut sen enempää.

Ja nelialueilmastointia eikä 230v pistoketta ei T8:iin saa. Johtuu juurikin akuston sijoituksesta keskitunneliin. S/V90:ssä ei ole tarpeeksi "korkea" tuo tila jotta siihen sopisi vielä ECC. XC90:ssä ei tätä rajoitetta ole.

aquarius

Laminoidut lasit tulevat myös Momentum versiossa vakiona. Myyjän mukaan hinnasto on tuolta osin virheellinen. Apple CarPlay tulee ilmeisesti myös vakiona, mutta tästä on vielä ristiriitaista tietoa eri myyjien välillä.
Volvo V90 T8 AWD -18

Jyri

Lainaus käyttäjältä: aquarius - 01.02.17 - klo:22:01
Laminoidut lasit tulevat myös Momentum versiossa vakiona. Myyjän mukaan hinnasto on tuolta osin virheellinen. Apple CarPlay tulee ilmeisesti myös vakiona, mutta tästä on vielä ristiriitaista tietoa eri myyjien välillä.
tuo alussa listaamani lista pätee mielestäni kaikissa varustelutasoissa, ainakin näin tulkitsen hinnastoa ja pidän sitä ajantasaisimpana noista Volvon erilähteistä, siis Suomen osalta.

Myyjien tietämys nyt on sitä tasoa mistä itse sattuvat lukemaan tiedon ja eri paikoissa tosiaan eri tietoa, mutta tuo virallinen PDF hinnasto on kyllä perinteisesti ollut se oikea.

Jyri

Löytyi syy miksi T8siin ei saa taakse 230V ulostuloa tai ilmastointia.

Kohdasta 3:50 eteenpäin...
!Volvo S90 T8 Isncription

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 01.02.17 - klo:22:10
tuo alussa listaamani lista pätee mielestäni kaikissa varustelutasoissa, ainakin näin tulkitsen hinnastoa ja pidän sitä ajantasaisimpana noista Volvon erilähteistä, siis Suomen osalta.

Myyjien tietämys nyt on sitä tasoa mistä itse sattuvat lukemaan tiedon ja eri paikoissa tosiaan eri tietoa, mutta tuo virallinen PDF hinnasto on kyllä perinteisesti ollut se oikea.

Listan mukaan laminoidut lasit tulisivat vain Inscription ja R-Design varustetasojen mukana, mutta myyjän mukaan ne tulevat myös Momentum:ssa vakiona.

Myyjien tietämykseen en ota kantaa. Kirjoitan vain sen perusteella, mitä minulle on sähköposteissa vastattu.
Volvo V90 T8 AWD -18

Jyri

^ Totta.

Oman myyjän kanssa kun juttelin niin hänelle näytti olevan ajantasaisin tieto juuri tuo PDF hinnasto, sieltä hän tarkisti kaiken mikä oli epäselvää. Toki en kadehdi myyjien tilannetta, useita automalleja ja lukuisia varuste- ja moottoriverioita, jotka vielä muuttuvat kokoajan ja jos heilläkään ei ole parempaa välinettä pysyä kärryillä mikä kuuluu mihinkin versioon kuin tuo PDF, niin ei ole helppoa osata kaikkea koko aikaa ulkoa.

aquarius

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.02.17 - klo:13:32
^ Totta.

Oman myyjän kanssa kun juttelin niin hänelle näytti olevan ajantasaisin tieto juuri tuo PDF hinnasto, sieltä hän tarkisti kaiken mikä oli epäselvää. Toki en kadehdi myyjien tilannetta, useita automalleja ja lukuisia varuste- ja moottoriverioita, jotka vielä muuttuvat kokoajan ja jos heilläkään ei ole parempaa välinettä pysyä kärryillä mikä kuuluu mihinkin versioon kuin tuo PDF, niin ei ole helppoa osata kaikkea koko aikaa ulkoa.

Mahdoitko muuten asioida Olarin Biliassa? Näin autosi siellä parkissa viime viikolla, kun olin itse tuosta T8:sta kyselemässä.
Volvo V90 T8 AWD -18

Jyri

Sielläpä hyvinkin ja pakko antaa Ejolle pisteet hienosti hoidetusta myyntitapahtumasta.

Jyri

T8seissa on näköjään myös vaihdekepin vieressä olevien säilytystilojen suoja erilainen, muissa malleissa aina samaa kuin kojetaulun somisteet, hybridissä näyttäisi joltain kiiltomustalta...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy