VCDS ja uusimmat MY2017 autot

Aloittaja E-mies, 08.12.16 - klo:22:27

« edellinen - seuraava »

E-mies

Kävipä niin että auto vaihtui Octavia MY17 malliin. Oli tarkoitus koodata "perusjutut" eli takaluukut, lediparkit, rekkarivalot jne, mutta uusin VCDS versio ei ymmärrä ohjainlaitteiden adaptaatioiden päälle. Onko nyt vaihtoehtona vain odotella että saavat seuraavaa versiota ohjelmasta? ilmeisesti myös kannattaisi lähettää ohjainlaitteiden tiedot ross-techille jotta pääsisivät niitä penkomaan.

b1mpo

Aika paljon tullut muuteltua, eli nuo luettelemasikin. MY2017 on tuo mun vk34 valmistunu. Jarrun kuivaustoimintoon en päässyt security coden takia, jka ek ole se perinteksin. Esim. ajonvakutuksen saa pois, luukku, valo- ja ikkunapesurit järkevimmiksi, rekkarit oem ledeiksi yms. Adaptiivisiin valoihin ei päässyt sisälle, jossa olisin muuttanut automaattipitkien rajoja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Petunet

Ei minullakaan mitään ongelmaa koodailemisessa omassa MY17 mallissani ollut.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

YALMAR

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.12.16 - klo:01:54
Adaptiivisiin valoihin ei päässyt sisälle, jossa olisin muuttanut automaattipitkien rajoja.

Jos joku pääsee noihin automaatti-pitkien sielunelämään käsiksi, niin voisi valaista vähä minuakin.

E-mies

Mjaa pitääpä ottaa pari screenshottia näytöltä, ei tuo näyttänyt alkavan millekään. Mistä näen tarkan valmistusviikon? Pitkien toimintaa voisi kyllä säätää jos mahdollista, liian aikaisin laittaa valot pois ja liian myöhään takaisin.

Petunet

Lainaus käyttäjältä: YALMAR - 09.12.16 - klo:07:11
Jos joku pääsee noihin automaatti-pitkien sielunelämään käsiksi, niin voisi valaista vähä minuakin.

Itselläni on Lane Assist joten tuo ohje toimi minulla:
http://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#entry3821291
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

seatts

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.12.16 - klo:01:54
Aika paljon tullut muuteltua, eli nuo luettelemasikin. MY2017 on tuo mun vk34 valmistunu. Jarrun kuivaustoimintoon en päässyt security coden takia, jka ek ole se perinteksin. Esim. ajonvakutuksen saa pois, luukku, valo- ja ikkunapesurit järkevimmiksi, rekkarit oem ledeiksi yms. Adaptiivisiin valoihin ei päässyt sisälle, jossa olisin muuttanut automaattipitkien rajoja.
Mitä olet tehnyt tuulilasi pesureille?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

b1mpo

Muutin niin, että ajovaloille tulee vettä vasta puolentoista sekunnin päästä pissapoikaa käytettäessä, kuten ennenvanhaan. Muuten saa jatkuvasti olla täyttämässä säiliötä.

Mistähän tuo siansaksa tuonne ilmesty? 😂
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

seatts

Tuon koodauksen olen itselle myös tehnyt, mutta 2.5 sekunnin viiveellä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

E-mies

Tällainen on ilmoitus. Antaa saman sekä koodauksen muutosta tehtäessä ja adaptaatiossa. Tekee saman useammilla ohjainlaitteilla, ei vain yhdellä.

M_M

Ihan normaali ilmoitus, eikö muka mene koodaukset/adaptaatiot perille kun tosta napsauttaa että Yes?

Tos®

Itse antaisin näin tuoreessa autossa olla alkuperäisen tiedon...
Ja vastaisin NO

Eli sen pitäis säilyttää alkuperäinen tieto siitä, missä (merkkiliikkeessä) ohjausboksia on edellisen kerran koodattu. Jos sinne nyt läväyttää 123456..., miten käypi takuun?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

b1mpo

Ei taiaa no toimia. Ainakin aikaisemmin sellaisen havaitsin. Yessillä menty.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

E-mies

Njoo kyllähän se alkoi pelaamaan. Ei vaan ole tullut koskaan aikaisemmin tätä vastaan, ennen kuin nyt uudessa kiesissä. Sen verran uutuutta oli kuitenkin että kaukovaloavustimen ohjaimeen ei pääse käsiksi - siitä puuttuu .rod tiedosto. Päivitystä voi ilmeisesti vauhdittaa lähettämällä ross-techille label tiedostot.

Petunet

Sinulla ei liene kaistavahtia?
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

E-mies

Istuu välillä apukuskin paikalla mutta sitä ei voi koodata. ;D Siis ei.
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 12.12.16 - klo:06:59
Sinulla ei liene kaistavahtia?

Petunet

 ;D

Minulla onnistui tuo kaukovaloavustimen koodaus ongelmitta mutta minulla on kaistavahti. Ohjelmoitava.  ;)
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

E-mies

Joo niin mullakin onnistui vähän vanhemmassa 2014 mallissa ilman kaistavahtia.

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 12.12.16 - klo:16:42
;D

Minulla onnistui tuo kaukovaloavustimen koodaus ongelmitta mutta minulla on kaistavahti. Ohjelmoitava.  ;)

Pystyykö muuten kaistavahdin säätämään siten ettei ala huutamaan sen 10 sek. jälkeen jos ei koske rattiin?
Ja että jatkaisi siis itekseen ajelua..
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Petunet

Tuskin ohjelmoimalla kovinkaan helposti.
Mutta mekaanisesti kyllä:
https://www.youtube.com/watch?v=DPZbK3lk0oY

;D
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 28.01.17 - klo:08:44
Tuskin ohjelmoimalla kovinkaan helposti.
Mutta mekaanisesti kyllä:
https://www.youtube.com/watch?v=DPZbK3lk0oY

;D

Jep, eli pidettävä Litran Kokista aina mukana... :D
Epäilinkin vähän tuon koodausta...kun eiks se ole joku EU-tirektiivi tms. jossa kehutaan että ei saa ajella pitenpään itekseen? kyseessä kuitenkin vain avustin.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Peke

Mäkään en pääse muuttamaan pitkien toimintaa eli en pääse controlleriin A5. Muut on onnistu. Pesureita pitäs vielä kokeilla koodailla. Mistähän takalasinnaarmuttajan sais koodattua kokonaan pois, ettei herjaa ku otan irti koko roskan...? ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Peke - 30.01.17 - klo:20:48
Mistähän takalasinnaarmuttajan sais koodattua kokonaan pois, ettei herjaa ku otan irti koko roskan...? ::)

Ainakin Leonissa riittää kun ottaa liittimen irti. Ei tule herjoja, takalasin pesuri toimii edelleen (vesi valuu suuttimesta joka on lisäjarruvalon muovissa). Saan sen poiskin koodattua, kun löytää sopivan rastin Central Electricista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peke

Mä haluisin pois päältä pesurin sekä naarmuttajan. Ja sen mekanismin otan myös pois.
Eikö kukaan osaa neuvoa miksi VCDS ei päästä mua A5 moduleen? Rupee jo epäilyttää et vika on piuhassa/koneessa. >:( Pitäs saada koodailut tehtyä loppuun mut ei vaan onnistu.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Jultsu

Siis ohjainyksikön osoite A5? Sekö on siellä "installed" listalla? Koko ohjainyksikkökö ei vastaa ollenkaan kun vcds pari-kolme kertaa kokeilee luoda yhteyttä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Guest-589466

Laita Peke skanni autostas että mitä laitteita siihen ylipäänsä on asennettu... helpottaa vähän sitä että osataan auttaa mikä sillä on hätänä.

Minulla ohjainlaite A5 kyllä löytyy heti nykyversion kanssa HEX-USB+CAN piuhalla. Softa on päivittynyt aika tiuhaan tahtiin viimeviikkojen aikana etenkin datapuolen osalta, eli kannattaa olla hereillä ja päivittää heti VCDS kun tuntuu että joku tökkii näiden uusien kanssa.

Peke

En päässy tonne näillä ohjeilla
https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/?page=2#comment-3821291
OK, we then have some optional extras if you like:
Controller A5 - Enter security code 20103
Adaptations
Speed that HBA will activate, I have set mine to 20kph
Eli
CONTROLLER A5
SECURITY CODE
20103
ADAPTATION - 10
mutta pääsin sinne nyt näin:
CONTROL MODULE - 20-HIGH BEAM ASSIST. - SECURITY ACCESS(20103) - ADAPTATION-10 - Activation speed for high beam assistant - 58km/h to 20km/h
eli homma hoidettu, mutta nyt pitäs löytää pimeä tie testaukseen. :D
Vielä pitäs koodata ehkä sumarit https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#comment-3567267
Ja ajovalojen pesurien toimintaa fiksummaksi(ohjetta).
Mihinkäs nämä vaikuttaa?
Front Teardrop Wipe - https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/?page=2#comment-4544421
Various hravec adaptations â€" sensitivity of humidity sensor - https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#comment-3770191
Mitenkäs penkinlämmittimien tehoa saa pienennettyä? ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Guest-589477

Ei saakeli, koita nyt hyvä mies opetella lukemaan mitä milläkin ohjainlaitteella tarkoitetaan ja vertaa sitä autosta otettuun full scaniin. Kai sinulla nyt ne skannaukset kuitenkin tallessa on ennen koodausta, ja olet adaptadion channel mapit lukenut ulos ennen turailuja? Jos ei ole, niin suosittelen lämpimästi näiden "backupien" ottamista.

Tuossa on nimittäin sellainen juttu mitä hainkin takaa, että autossasi ei sitä koko juuttaan A5 / Lane assist+DLA ohjainlaitetta ole, vaan astetta karvalakimpi 20-HBA ohjainlaite. Tämän vuoksi olet siis hakannut päätäsi seinään ihan turhaan. Vika ei ole ollut autossa, koneessa, piuhassa tai muussakaan tekniikassa vaan käyttäjässä :P

Jos teet asioita sokkona yksien nettiohjeiden varassa perehtymättä yhtään logiikkaan mikä siellä on takana, saatat huomaamattasi olla lirissä pahimmassa tapauksessa. Toisaalta yksiselitteisten ohjeiden, osotteiden ym. antaminen voi olla joissakin tapauksissa mahdotonta, koska esimerkiksi BCM:n [09] Adaptation-kanavien osoitteet, nimet ja sijainnit siellä listassa vaihtelee eri ohjainlaitteiden versioiden välillä ja haku siitä n. 2200-2500 riviä pitkästä listasta on muutenkin työlästä.

Peke

Tietysti ne on tallessa, ihan idiootiksiko luulet? >:(
No herjoja ei tullut ja lähipäivinä etsin pimeän tien testaukseen että sit näkee. Yhden ainoa kohdan olen muuttanut(tiedoksi) että on ihan vitun vaikeeta palauttaa tuo koodaus jos ei toimikaan.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Guest-589545

Jos pari viikkoa takoo kuulaa tallinseinään kun autossa olematon A5 ohjainlaite ei aukea VCDS:llä, niin kyllä se nyt pistää miettimään onko muut "perusjutut" hanskassa. Joten suora vastaus kysymykseesi: Kyllä.

HBA nopeudensäätömuokkaukset on noin kymmenessä tapauksessa mitä olen Kolmos-ocuja ja seiskagolffeja koodaillut toiminut ihan suoraan. Hyvä se on toki itsekin testata. Tuossa tuoreemmassa A5/DLA ohjainlaitteessa ei taas suoraa nopeussäätöä perus HBA tyyliin ole, joten omaan on jäänyt tekemättä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy