B9 PHEW

Aloittaja pegre, 27.04.23 - klo:20:43

« edellinen - seuraava »

pegre

Moi,

Vaihdoin just mun mahtavan B9:n Passattiin (GTE) koska piti saada ladattava hybridi.

Ikävä Audia!

Eilen näin A4 sedan jossa johto kiinni. Näytti B9:ltä, tosin kojelauta ja näyttö jotenkin erilaiset...

En oikein saa mistään mitään tietoa. Onko tullut ladattava Hybridi. Ja millaisella rangella?? Mitä maksaa??? Mistä saa:)

mfroberg

VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

PeteFinn

#2
Hyvin todennäköisesti tulee vasta ensi vuonna. Mahdollisesti esitelläänkin vasta ensi vuonna. Veikkaisin esittelyä ensi vuoden keväällä ja tuotannon aloitusta kesän korvilla. Tällä hetkellä jälleenmyynnissä ei ole mitään tietoa edes auton esittelyn aikataulusta.

Tälle vuodelle isompia julkistuksia tulevat olemaan faceliftattu A6 ja uusi A6 e-tron sekä uusi Q6, joka esitellään vuoden jälkimmäisellä puolikkaalla.

Mersuhan esitteli just uuden E-sarjan ja Bemarilta tulee myös kesän aikana uusi 5-sarjalainen, joten tuossa E/5/A6-segmentissä tapahtuu nyt kerralla paljon. Olettaisin, että Audi haluaa lanseerata uuden A4:n rauhallisemmassa tilanteessa eli senkin takia vasta ensi vuonna.

pegre

Mutta mä näin sellaisen. Sedan ja johtp kuskinpuolella kiinni. Oisko voinut olla sit A6... A3 ei taida olla sedania PHEV? Ja tuskin tuo A8 oli.


pegre

Oli A6 sedan.

Hieno, mutta nyt ruvetaan odottamaan johdollista A4:sta ja toivottavasti ainakin 100 km rangea!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: pegre - 28.04.23 - klo:15:44
Oli A6 sedan.

Hieno, mutta nyt ruvetaan odottamaan johdollista A4:sta ja toivottavasti ainakin 100 km rangea!

Olisko se silloin nimeltään kuitenkin jo A5. Olen ymmärtänyt että kaikki mitkä on vähintään plugareita on nimellä A5 jatkossa ja pelkät polttomoottorit on edelleen A4 nimellä???

PeteFinn

#6
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.04.23 - klo:15:49
Olisko se silloin nimeltään kuitenkin jo A5. Olen ymmärtänyt että kaikki mitkä on vähintään plugareita on nimellä A5 jatkossa ja pelkät polttomoottorit on edelleen A4 nimellä???

Kaikki uudet mallit, missä on polttis osana voimalinjaa eli käytännössä plugarit tai kevythybridit, menevät jatkossa mallimerkinnän A5 alle. Ainoastaan täyssähkö on A4. Jatkossa Audilla parilliset numerot on täyssähköjä ja parittomat sitten noita muita.

Nykyisen sukupolven faceliftattu A6 lienee edelleen A6, vaikkei täyssähkö olisikaan, ja se A6:n täyssähkö on A6 e-tron. Täysin uudet mallit menee jatkossa ilmeisesti tuollaisella uudella erottelulla, eli seuraava polttis/hybridi/kevythybridi-A6 on sitten aikanaan A7.

Ja se myöhemmin tänä vuonna esiteltävä Q6 on ainoastaan täyssähkö kuten tuo parillinen mallimerkintä kertookin. Myös nykyinen Q4 on vain täyssähkö. Ja entinen täyssähkö-SUV Audi e-tron on nykyään Q8 e-tron, eli kaikissa näissä on käytössä jo tuo parillisuus/parittomuus mallimerkinnöissä kertomassa voimalinjasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy