Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Turbomania

Lainaus käyttäjältä: jvallin - 24.05.17 - klo:12:28
Odotusta 3-5 kuukautta, hohhoijaa!
Tuohon odottamiseen en itse pysty....
Kaupat tehdään heti ja auto mukaan... nytkin tekee tiukkaa ens viikon ma.... eivät saaneet luovutus huolto pv aikasemmin.
On minun ensimmäinen ajamaton uusi auto ikinä.
Oli vissiinn tullu eskariksi liikkeeseen mutta kerkesin ensin 😂
Saa nähä onko viiminen uusi auto.
Nyt vain sattu väri,malli,varusteet tarpeeksi lähelle ja raha on lähes ilmaista.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Turbomania

Ja on myös ensimmäinen vag konsernin tuote minulle tähä  ikää  mennessä. ;)
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Occu14

Itse kyllä tykkään odotella uutta autoa. Se on jotain spesiaalia ja on aikaa tutustua netissä auton ominaisuuksiin. Voi tilailla varustetta ja vanteita pikkuhiljaa jne...Mulla vaihtuu auto aina kolmen vuoden välein ja reilu kahden vuoden iässä aloitan silmäilyn uudesta. Jos ostaa jotain noin kallista niin kyllä maltan hetken odottaa ja saan sitten just semmosen kuin itse haluan. Muuten kyllä olen äärimmäisen malttamaton ;D

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Juu vähän sama suunnitelma itsellä omani suhteen. Jos 3v päästä taas vaihtaisi vaikkapa seuraavan sukupolven Octaviaan. Pitäisi olla 2020 kaupoissa. Ihan uunituoretta mallia tuskin tilaan, vaan odotan sen vuoden ennen kuin isken tilauksen sisään, josko ne kokonaan uuden mallin pahimmat pikkuviat olisi korjattu. Jonnekin 2020-21 kieppeille osuu seuraava vaihto.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Popo

Elämä on nykyisin nopeaa... Palstalaisilla pyörii alla jo toinen III Octavia, enkä itse ole saanut vielä edes II Ocua vaihdettua uuteen tasan viiden vuoden/66 tkm jälkeen, vaan kukin tavallaan.

Eipä ihme, ettei "uusista" malleista enää kirjotella kokemuksia parin vuoden jälkeen, kun auto on jo vaihdettu... ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

ropellihattu

Pakko se on vaihtaa jos tulee toi määrä kilometrejä vuodessa ku sulla viidessä vuodessa. :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

JS83

Lainaus käyttäjältä: jvallin - 24.05.17 - klo:12:28
Itelle tulee Ocu farkku 1.4 TSI DSG Style, väriteemalla black&white. Moon white väri, mustat ikkunanpielet ja kattokaaret, sekä lisäksi mustat Trius vanteet. Saas nähdä miltä kiesi näyttää. Mietin kovasti koko mustaa, mutta nykyinen on musta ja jotain muuta nyt. Otin myös sporttialustan + Dynamic paketin, ja jonkin verran muuta tilpehööriä. Odotusta 3-5 kuukautta, hohhoijaa!

Autotalli osiosta löydät auton joka on ulkonäöllisesti sama minkä itse tilasit. Ainoastaan väri on laser white.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Turbomania - 24.05.17 - klo:13:31
Ja on myös ensimmäinen vag konsernin tuote minulle tähä  ikää  mennesshienokin.ä. ;)
Onnittelut uuden auton johdosta ja miellyttäviä kilometrejä.
Itse pääsin 49 vuoden 5 kuukauden ja 2 päivän ikään ostaessani omaan käyttööni ensimmäisen vag-konsernin auton. Oli se kyllä hienokin. ;D

Turbomania

Kiitos kiitos....
Näin jälkeenpäin catalogia selaillessani tuli huomattua että tää Scoutti on samalla tekniikalla kui RS malliki ..... samat speksit....
Onko Rs mallissa kanssa ofroad ajotila 😆
Saman hintasia olivat molemmat mutta Rs oli liian matala..... ja alussa arvelutti scoutinkin maavara. ???
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Popo

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 24.05.17 - klo:14:31
Pakko se on vaihtaa jos tulee toi määrä kilometrejä vuodessa ku sulla viidessä vuodessa. :D

Onhan se nuinkin... Joka päivä minäkin Skodan starttaan, mutta ajomatka on kovin pieni. Ja jos työkseen Skodalla ajaa, niin onhan se hyvä meriitti. :)

Itsekseni kuitenkin mietin, onko uusien autojen valtava teknistyminen ja elektroniset härpäkkeet saaneet vaihtamaan auton "varmuuden vuoksi ajoissa". Ja uuden mallin uudet varusteet innostavat kaupoille. No, aikanaan peloteltiin sähköisillä ikkunoilla ja keskuslukituksella, joten nyt ainakin on syytä miettiä, miten järjestelmät jaksavat toimia...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

seatts

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 24.05.17 - klo:15:23


Autotalli osiosta löydät auton joka on ulkonäöllisesti sama minkä itse tilasit. Ainoastaan väri on laser white.

Täällä toinen Laser white musta/valko teemalla, sillä erotuksella että mustia vanteita ei ainakaan vielä tule.

Mustat peilinkuoret ja merkit tilasinkin jo, mutta maskia ei ole vielä saatavana mistään, täytyy yrittää teippauttaa se mustaksi.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Popo - 24.05.17 - klo:14:13
Elämä on nykyisin nopeaa... Palstalaisilla pyörii alla jo toinen III Octavia

Mulla 3. III Ocu.

bustedi

Itsekin ajelin pre-fl 1.4tsi dsg:llä 100tkm ja nyt on pre-fl räsällä ajeltu 47tkm. Vielä kerkiää helposti kolmannenkin!
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

ropellihattu

Tuli tietoa, että mustat peilinkuoret sais tehtaalta mutta maskia ei ainakaan toistaiseksi.

Hintaa vinkuvat 50 euroa pala. Superskodassa 45 euroa pari. Ok, joudut asentelemaan ite joten onko tuo kuorenvaihto peanuts vai mahdollisesti veemäinenkin urakka? Jos on hankala, niin sitten vois ottaa ne tehtaalta. Jos taas helppo, niin tilaan itse jolloin jää sitten alkuperäiset varalle.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

seatts


Se vaihto on helppo homma, ohjeet löytyy YouTubesta.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

ropellihattu

Juu taidanpa tilata kuoret superskodasta.

Sitte kumimaalilla maskinreunus jos saa irti hajoittamatta.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Turbomania

Kyllä ihmis mieli on kumma.... ;D
Nyt tässä on pari päivää sulateltu uuden Scoutin ostoa ja tunne vuoristorata on ollut melkoista.... :o
Joku päivä on ollut ajatuksia että mitä menit nyt tekemään ja onko se kannattavaa,maavarataan riittävö yms.
Ja joku toinen hetki että .... jee varmasti tähän astisen elämäni fiksuin päätös varsinkin kun rupeaa laskemaan  2 viimisen auton ajettuja km ja korjaus kustannuksia.
Siksi mä en pystys noihin pitkiin tilaus aikoihin...saattas tilaus peruuntua monta kertaa  ::)
No onneks ei oo montaa päivää maanantaihin enää.
Pitänee keksiä jotain oikein vaativaa ajatus työtä tarvitsevaa remppaa kotona että ei kerkee miettiä jonnin joutavia.😂😂😂
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

ropellihattu

Ihan sama täällä.

Olisko pitänyt vielä odottaa, oliko sittenkin virhe, pitäiskö vielä vaihtaa varusteita. 😂😂😂
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

JE

Nyt tuli tilattua elämäni ensimmäinen Skoda:

LB 1.0 TSI DSG Ambition valkoisena. Aikamoinen budjettimalli, mutta hinta-laatusuhde varmasti kohdallaan.

Otin lisävarusteena mm. kääntyvän etumatkustajan selkänojan => tuo on todella kätevä, silloin  kun pitää kuljettaa jotakin pidempää, jos peräkärryä ei ole saatavilla.

Rice

Huhtikuun alussa tilattu Ocu tuotannossa kun kyselin asiaa myyjältä.
Luovutus menee kesä-henäkuun vaihteeseen riippuen kuljetuksista yms.
Opel Astra
Volvo V60

ropellihattu

Tiettääkö joku ovatko dynamic-paketin penkit samat kuin RS:ssa? Mielestäni näyttävät samanlaisilta noin niin kuin rakenteeltaan.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

gunman

Lainaus käyttäjältä: JE - 26.05.17 - klo:13:39
Otin lisävarusteena mm. kääntyvän etumatkustajan selkänojan => tuo on todella kätevä, silloin  kun pitää kuljettaa jotakin pidempää, jos peräkärryä ei ole saatavilla.

Tuo on tigussa ainakin ihan hanurista, eli toimii käytännössä päinvastoin, blokaten pidemmän tavaran reitin etumatkustajan
jalkatilaan...

Normijakkaran selkänojan, kun kääntää "makuu"asentoon, mahtuu pidempää ryönää mukaan. Tuota selkänojaa
ei makuuasentoon saa, siis ainakaan tiguanissa.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

seatts

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 28.05.17 - klo:16:02
Tiettääkö joku ovatko dynamic-paketin penkit samat kuin RS:ssa? Mielestäni näyttävät samanlaisilta noin niin kuin rakenteeltaan.

Myyjä ainakin mulle sanoi että ovat samat penkit mutta vaan kankaiset.
Tulevalla viikolla pitäisi saada auto ja päästä testaamaan niitä penkkejä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Occu14

On samat kuin RS:ssä. Kankaiset ovat ja värityskin identtinen

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

ropellihattu

Lisää kysymystä.

Muoviset pohjalevyt, pitäiskö ottaa?

Onko noista mahdollisesti jotain haittaa, esim. keräävätkö paskaa auton alle jolloin jää muhimaan tms?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

mabe

Minulla on muovilevyt.

Ehkä parempi olla kun on sporttialusta, ei lähde pohjasta maalit hiekkatiellä niin helposti.

Kulutus on laskusuunnassa (Auton kertomaa) 17" pyörillä ja sporttialustalla:
Tankkauksesta 573km, 5.6l / 100km
lähdöstä aamulla 30km, 4.6l /100km
uudesta, 3056km, 5,7l /100km

Notkistuu notkistuu. Toki oli hyvä ruuhkatilanne jne mutta alkaa pudottelemaan jo samoja lukuja kuin vanha 1.2 tsi ocu2fl.

Trackpad

#1016
Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 28.05.17 - klo:21:46
On samat kuin RS:ssä. Kankaiset ovat ja värityskin identtinen

Rakenne sama, pintamateriaalit ja kuosi jotain ihan muuta. RS esimerkissä punaisilla tikkauksilla, Alcantara ja kangas yhdistelmä (vakiovaruste) . Dynamic musta/valkoinen yhdistelmä (kaikki kangasta) Lisävaruste. Itse autoa tilaamassa olleena juttelin myyjän kanssa ja tuolloin ei vielä ollut RS faceliftiä esillä, yhdessä autossa kuitenkin Dynamic penkit ja tarina kertoo että kokeile noita jos mietit onko penkit hyvät, samanlaiset kuin RS mallissa mutta materiaalit ja väri eri.


Turbomania

No ni.... nyt on toista päivää uusi Scoutti alla.
Ristiriitaisia tunteita vielä kun ajettu ensimmäinen 100km...
On ollu niin paljon ylitöitä ettei oo kerenny.
Ei oo tullu tutuksi vielä 😂😂
BMW x3 verrattuna on skoda hiljaisempi ajo&kone ääniltään....😮
Menee myös suoraan eikä kiermurtele 😉
Totuttelmista vaatii ajo korkeus ja tunne että katto on alhaalla vaikka muuten paksi tilaa onkin enemmin.
Todella pirteä meniä 😂😂
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Jani M

Vanteet vaihtuivat. Alle päätyi Ispirin isr5:t (8,5" leveä, olisiko ollut ET 40). Rengas on Contin SportContact 5 (245/30/20). Kokeilin ensin alle Vossen CV3 -replikoita (8,5", ET 35), mutta tulivat inan yli (kosketuspinta juuri helman alla). Minulle siksi liian rajut, vaikka Vossen on minusta näistä kahdesta klassisesta viisipuolaisesta vaihtoehdosta kenties se tyylikkäämpi. (Hain concavea mutta sitä ei oikein tahdo Octaviaan saada.)

Vossenit menevät myyntiin tänään.

Seuraavaksi työn alla alustan madallus, kunhan osat (Vogtland) saapuvat.

Melutaso nousi selkeästi, desibelejä en ole mitannut. Turhamaisuudesta saa sekä maksaa että kärsiä.

Hallikuvassa Vossenit, pihakuvassa Ispirit.






jaston

En tiedä oonko tullut vanhaksi vai mitä, mutta mun mielestä turhan isot Octaviaan ja hassun näköiset noin littanilla kumeilla.
19" olis sopivampi.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy