Polttoainetoiminen lisälämmitin (osana Comfort-pakettia)

Aloittaja McInen, 26.10.16 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

jlindstrom

Tuo kierron ohjelmointihan nimenomaan on kyseessä kun puhutaan siitä, että koodataan weba lämmittämään myös moottoria. Ja se ei alkujaan onnistunut luovutushuollossa omaan autoonikaan, ei ollut tehtaan koodausvermeihin vielä infot päivittyneet. Nyttemmin ovat ja saavat tuon merkkihuollossa tehtyä.

rami

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 15.11.16 - klo:19:36
Tuo kierron ohjelmointihan nimenomaan on kyseessä kun puhutaan siitä, että koodataan weba lämmittämään myös moottoria. Ja se ei alkujaan onnistunut luovutushuollossa omaan autoonikaan, ei ollut tehtaan koodausvermeihin vielä infot päivittyneet. Nyttemmin ovat ja saavat tuon merkkihuollossa tehtyä.

On ihme juttu. Minulle luovutettiin auto maaliskuussa ja silloin oli jo homma selvä ja koodattiin sisä/kone toimimaan.

Qman

Omani sain huhtikuussa ja ihan vähän aika sitten tuota lämpiämisasiaa kysyin huollossa. Eivät ainakaan maininneet mitään että voisi ohjelmoida toimimaan toisin.

Audeihin muuten kuuluu hintaan viimasuoja nokalle. Sen saa jos tietää kysyä.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.11.16 - klo:20:58
On ihme juttu. Minulle luovutettiin auto maaliskuussa ja silloin oli jo homma selvä ja koodattiin sisä/kone toimimaan.

Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.

rami

Lainaus käyttäjältä: Qman - 15.11.16 - klo:21:11
Omani sain huhtikuussa ja ihan vähän aika sitten tuota lämpiämisasiaa kysyin huollossa. Eivät ainakaan maininneet mitään että voisi ohjelmoida toimimaan toisin.

Audeihin muuten kuuluu hintaan viimasuoja nokalle. Sen saa jos tietää kysyä.

Jep niin todellakin saa. Laitoin itse jo paikolleen kun hiipi pakkasille. Jätin tuon kapean alasuikun laittamatta. Mustia nippusiteitä ja muutama metalliprikka joka jää näkyviin. Ei näytä kovin kiihkkeästi lämpiävän tuo bensamyllykään,mutta huomattavasti nopeammin kuin diesel.

MMV

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 16.11.16 - klo:06:18
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.

Oman Allroadin sain 26.8. ja auto on MY17, kuten kaikki uudet Allroadit. Koodaus ei ollut mikään ongelma luovutushuollossa eli ainakin elokuussa koodaus jo onnistu.

mmh

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 16.11.16 - klo:06:18
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.

Tämä lämppärin koodauskäytäntö on mielenkiintoinen asia. Nyt tällaisen peruskuluttajan silmissä Audi-jälleenmyyjien laatu vaihtelee, kun on eri tarina eri firmoissa. Toiset sanoo, että takuu lähtee, toiset pyrkii työstä veloittamaan ja toiset hoitaa homman mukisematta.

En enää muista mitä oma myyjäni (Laakkonen) sanoi, mutta jotain epämääräistä takuiden osalta ja että asiaa voidaan tarkastella myöhemmin (hinnasta ei puhuttu). Että silleen....

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: MMV - 16.11.16 - klo:11:43
Oman Allroadin sain 26.8. ja auto on MY17, kuten kaikki uudet Allroadit. Koodaus ei ollut mikään ongelma luovutushuollossa eli ainakin elokuussa koodaus jo onnistu.

Viikon sisällä tuosta omankin auton luovutus oli. Ehkä tieto tuosta ei vaan ollut kulkenut sitten kaikkialle.. noh, ei tuosta haittaa ollut. Auto koodattiin ajoissa talveksi, ilmaiseksi ja operaation ajan oli lainapirssi alla.

Qman

Lämppärin koodaus onnistu, tai no osittain. Nyt kyllä moottori kämpiää etukäteen mutta sisätilatpa sitten taas ei lämpiä etukäteen.
Suo siellä vetelä täällä. Ei mennyt ihan tuubiin tämäkään asia.  Pitäisi näköjään osata aina kysyä idioottimaisetkin kysymykset, eli jos nyt koodataan lämmittämään moottoria etukäteen niin lämpiäähän sisätilatkin silti etukäteen.

Nyt on auto sitten talvella lasit ummessa ja penkit jäässä vaikka on webasto  >:(

McInen

Lainaus käyttäjältä: Qman - 27.11.16 - klo:20:57

Nyt on auto sitten talvella lasit ummessa ja penkit jäässä vaikka on webasto  >:(
Onhan tuo nyt aivan persiistä. Hoitiko merkkiliike koodauksen? Onko kyseessä MY16 vai MY17 auto? Muilla vastaavia kokemuksia? Jos nimittäin tosiaan menee noin, jätän koodauksen tekemättä, täräyttelen koneen kylmänä käyntiin ja laitan auton kiertoon viimeistään 3v iässä... Kuulostaa kyllä uskomattomalta. Sen ymmärrän, että jos esilämmitetään myös konetta, kajuutta lämpenee hitaammin mutta että ei ollenkaan... WTF?

jlindstrom

^^kyllä tuossa haisee vahvasti ryssitty koodaus. Itsellä ainakin koodauksen jälkeen sisätilat lämpeää edelleen.

Kuriositeettina mainittakoon, että lämmitysajan pituudesta riippumatta leudollakin kelillä moottorinlämpö näyttää sitä 1 palkkia kun auton laittaa tulille eli ihan samaa kuin ennen koodausta. Mutta kun on ajanut sen 1-3 minuuttia pihasta, niin lämmöt ovat jo selvästi ylhäällä eli lämmitys on kyllä toiminut. Kylmällä koneella lämmöt eivät ihan yhtä nopeasti nouse, vaikka tosi hyvin tuo tuntuukin lämpenevän normaalistikkin.

Qman

Olen havainnut että se eka ledi siinä lämpötilanäytössä palaa aina, mikä on kyllä outoa. Siis 60 asteen alta ei teidä mikä on lämpötila. Aika suuri ero onko lämpö 60 vai 20. Nykyään ei haluta vaivata käyttäjää kaikenmaailman detaljeilla. Eihän kaikissa uusissa autoissa ole lämpömittaria ollenkaan.

Mitenkä pian sisätilat alkaa lämmetä silloin kun webasto kakella käynnistettynä lämmittää konetta ja kabiinia? Voiko olla niin että sisätilaa ei lämmitetä ennen kuin kone saavuttaa jonkin arvotun lämpötilan?

Ite en näillä alle -10 pakkasilla ole käyttänyt kuin 10min webastoa ja siitä ehkä puolet ennen koneen käynnistämistä. Viimasuojan kanssa kone jatkaa lämpenemistä webaston sammumisen jälkeenkin aika nopsaan normaaliin lämpöön maantiellä.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.11.16 - klo:09:41
Ite en näillä alle -10 pakkasilla ole käyttänyt kuin 10min webastoa ja siitä ehkä puolet ennen koneen käynnistämistä. Viimasuojan kanssa kone jatkaa lämpenemistä webaston sammumisen jälkeenkin aika nopsaan normaaliin lämpöön maantiellä.

Tuolla menolla karstottuu. Vähintään 20 min kannattaa pitää päällä että ehtii lämmetä kunnolla...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jlindstrom

Johan tässä muutama päivä
menikin.. tänään taas looppia puhelin appsissa.

rami

Lainaus käyttäjältä: välkky - 05.12.16 - klo:00:15
Tuolla menolla karstottuu. Vähintään 20 min kannattaa pitää päällä että ehtii lämmetä kunnolla...
Mitenkä on bensa Vebaston kanssa pysyykö puhtaampana kuin dieselmalli???
Olettaisi bensalla pyörivän pysyvän puhtaampana.
Tuo 10 minsaa riittää kohtuu hyvin vielä näillä keleillä. Kun ajaa lyhyttä pätkää päivittän niin voi alkaa akusta virta loppumaan 20 min lämmitysjaksoilla.
Onko kenelläkään tietoa Vrt. Bensa/Diesel Weban nokeentumisesta.

tpu

Onko kellään varmaa tietoa, miten tuon lämmittimen ajastimen pitäisi toimia? Olen nyt sitä kokeillut, sekä defrost että warm asetuksilla, niin ei se ikkunoita edes sulata. Viimeksi vielä kokeilin niin, että laitoin departure ajaksi 15.00 ja menin autoon istumaan about 14.45 ja seurailin tilannetta, niin lämmitin näytti menevän päälle vasta klo 15.00 ja liekö lämmitti moottoria vai mitä, mutta ei se missään vaiheessa alkanut sisälle puhaltamaan lämmintä. Myöskään ilmastointilaite ei näyttänyt menevän päälle, ainoastaan se eberin merkki näkyi näytössä.

Jos käynnistän eberin kaukosäätimellä tai puhelimella, niin silloin homma toimii. Ja kun katsot autoon sisälle, niin näkee selvästi, että ilmastointilaite on päällä valoineen päivineen ja puhaltaa sisälle lämmintä.

Epes

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 16.11.16 - klo:06:18
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.

Vähän ennen juhannusta 2016 tilasin A6:n ja silloin tiedettiin sen olevan MY17. Myyjä kertoi jo tilausvaiheessa, että koodaavat molemmat lämmitykset päälle ilmaiseksi. Auto saatiin ajoon 30.8 koodattuna.

tet

Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.11.16 - klo:09:41
Olen havainnut että se eka ledi siinä lämpötilanäytössä palaa aina, mikä on kyllä outoa. Siis 60 asteen alta ei teidä mikä on lämpötila. Aika suuri ero onko lämpö 60 vai 20. Nykyään ei haluta vaivata käyttäjää kaikenmaailman detaljeilla. Eihän kaikissa uusissa autoissa ole lämpömittaria ollenkaan.

Taitaa näissä vageissa kaikissa mittarimalleissa olla mittausalueen alaraja 50 astetta. Näin ainakin omissani on ollut, sekä öljyn (monitoiminäytössä) että veden lämpötila-alue alkaa viidestä kympistä. Paljonkin ledeissä on yhden ledin porras? Jos on enemmän kuin 10 astetta niin se selittäisi tuon korkeamman alarajan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 05.12.16 - klo:08:19
Johan tässä muutama päivä
menikin.. tänään taas looppia puhelin appsissa.

Mulla menossa auto pajalla tämän takia ens viikolla. Maahantuonti tulee myös ihmettelemään asiaa. Ei se kyllä varmaan autoa katsomalla ratkea, mutta pakkohan se on viedä näytille, ei tämä tunnu ratkeavan nyt millään

kfr60

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 05.12.16 - klo:20:41
Mulla menossa auto pajalla tämän takia ens viikolla. Maahantuonti tulee myös ihmettelemään asiaa. Ei se kyllä varmaan autoa katsomalla ratkea, mutta pakkohan se on viedä näytille, ei tämä tunnu ratkeavan nyt millään

Hieno juttu, että sinä vaivaudut tekemään tämän ja että maahantuoja jopa tulee paikalle. Tämä on selkeästi laajempi epidemia. Vahvasti epäilen, että ongelma ei ole autossa vaan appsin ja serveriin välillä. Mutta en ole asiantuntija. Minulla on aikaisemmin Volvo XC60 ja huomattavasti luotettavammin toimi siinä Volvo On Call. Joskin kyllä sekin välillä pätkä. Mutta ero on huomattava.

Mjkarhu

Sain auton siis tammikuun 10. päivä ja vika ilmeni heti. Tämän jälkeen käyttänyt autoa pajalla tämän vian takia varmaan 5 kertaa. Huolto on onneksi tuossa vieressä ja aina saanut laina-auton, niin ei ole iso vaiva. Jonkun verran heidän pyynnöstään testaillut eri juttuja, mutta ei vaan auta.

Itse uskon myös, että vika ei ole auton päässä, vaan mahdollisesti siellä Saksassa.

välkky

Lainaus käyttäjältä: rami - 05.12.16 - klo:09:10
Mitenkä on bensa Vebaston kanssa pysyykö puhtaampana kuin dieselmalli???
Olettaisi bensalla pyörivän pysyvän puhtaampana.

Voisi ainakin kuvitella että bensalla pysyy puhtaampana mutta mitään faktaa ei ole esittää...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jlindstrom

On kyllä surkea tuon appsin luotettavuus. Saisivat omplementoida suorasoiton tai sms:n backupina datayhteydelle.

Tuntuu jotenkin hölmöltä, että lämppäritalojen omat systeemit ja Remuc toimivat 99.9% varmuudella ja sitten miljardeja takova VAG ei saa omaansa kuntoon vaikka aikaan auton myynnin aloittamisesta on jo "ikuisuus".

välkky

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 08.12.16 - klo:07:01
Tuntuu jotenkin hölmöltä, että lämppäritalojen omat systeemit ja Remuc toimivat 99.9% varmuudella ja sitten miljardeja takova VAG ei saa omaansa kuntoon vaikka aikaan auton myynnin aloittamisesta on jo "ikuisuus".

Tätä samaa "naureskellu", itsellä ollut Remuc käytössä viisi vuotta eikä kertaakaan ole ollut yhteysongelmia.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jlindstrom

Nyt ei appi ole toiminut warning messages & webasto osalta noin viikkoon. Jää pyörittämään ympyrää ruudulla.. lämppäri menee kyllä päälle, mutta status ei päivity.

Voi p**seen suti!

Haiskahtaa reklamaatiolta ensi viikolla.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 10.12.16 - klo:10:38
Nyt ei appi ole toiminut warning messages & webasto osalta noin viikkoon. Jää pyörittämään ympyrää ruudulla.. lämppäri menee kyllä päälle, mutta status ei päivity.

Voi p**seen suti!

Haiskahtaa reklamaatiolta ensi viikolla.

Pitääpä suorittaa pieni takaisinveto. Mielenkiinnosta asensin MMI softan ipadiin ja siinä toimi kuin se kuuluisa Buicki. Samaan aikaan puhelimessa ihan toivoton, vaikka asensin softan uusiksi. Pitänee siis koittaa boottailla puhelinta ja tarvittaessa tehdä sille resetti. Ja kyseessä siis iPad Air 2 vs iPhone 7.

Testailu jatkuu..

kfr60

Yritin tässä nopeasti samaa. Eli iPadillä. Mutta en löydä mmi connect appia mistään storesta iPadille. Vai onko siihen jokin kikka kolmonen?

mmh

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 10.12.16 - klo:10:38
Nyt ei appi ole toiminut warning messages & webasto osalta noin viikkoon. Jää pyörittämään ympyrää ruudulla.. lämppäri menee kyllä päälle, mutta status ei päivity.

Voi p**seen suti!

Haiskahtaa reklamaatiolta ensi viikolla.

Näinpä. Poistin sovelluksen iLuurista ja asensin uudelleen. Webasto lähti käyntiin mutta status ei päivity... Niinpä pistin myyjälle reklamaation. Sain vastauksen, että ongelma on tehtaan tiedossa (serveripään ongelma?) ja versiopäivitys tulossa tammikuun puolivälissä 2017.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: kfr60 - 10.12.16 - klo:17:42
Yritin tässä nopeasti samaa. Eli iPadillä. Mutta en löydä mmi connect appia mistään storesta iPadille. Vai onko siihen jokin kikka kolmonen?
Eipä tosiaan löydy enää, on se siellä ollut....????
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Sain sen iphone-version asennettua kun katsoin sieltä "ostetut sovellukset" listalta ja valitsin "iphone only" sekä sitten "not on this ipad".

Suora haku sovelluskaupasta ei tuota näyttänyt.

Niin ja lohtu jäi lyhyeksi, nyt looppaa myös ipadi..

//Juha

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy