Tärkeää tietoa toimimisesta tehdastakuuauton korjauttamisesta VAG-konsernissa

Aloittaja joukose, 09.10.16 - klo:08:43

« edellinen - seuraava »

joukose

Olen itse törmännyt varsin suuriin ongelmiin tehdastakuun alaisen auton korjauttamisessa VAG-konsernin merkkiliikkeessä josta tässä opiksi ja hyödyksi muutamia kohtia:

1. Autooni tuli vika 25000 km:n jälkeen joka merkkikorjaamon mekaanikon toimesta todettiin selväksi viaksi ja jota laettiin korjaamaan
2. Vikaa korjattiin viidellä erillisellä korjauskäynnillä mutta sitä ei silti saatu korjattua
3. Kuudennella sovitulla korjauskerralla kysyin päivää ennen aikaa mitä aikovat tehdä ja mitään suunnitelmaa ei ollut.
4. Aika peruttiin ja keskusteltiin tarkemmin vaihtoehdoita. Tulivat mukaan ideaani missä vika voisi olla ja olivat suostuvaisia vaihtamaan ehdottamani osan. Kerroin kuitenkin että nyt auto täytyy saada kerralla kuntoon koska en enää aio olla se juokseva osapuoli. Käytiin tähän vaihtoehdot läpi. Olin kuullut tutulta, että heillä on erillinen Helsingissä oleva vaikeiden tapausten korjaamo. Siispä ehdotin auton viemistä Helsinkiin. Ja näin myös tehdään.

Heräsi seuraavia kysymyksiä: a) miksi minaua juoksutettiin uuden auton kansaa nk. turhaan viisi kertaa korjaamolla? b) Miksi he evivät itse ehdottaneet tätä spesiaali korjaamoa?
Yksinkertainen vastaus on se että katteet tehdastakuukorjauksissa ovat niin pienet että ei kiinnostanut paneutua asiaan saatikka alkaa peräkylältä järjestämään autoa Helsinkiin.

Mitä opittavaa tästä on tehdastakuuvian sattuessa?
Jos ei tule kahdella kertaa kuntoon niin auto vaikeiden tapausten spesiaalikorjaamoon missä kaikki tulee kerralla kunoon ja jossa myös varmennetaan ennen auton lovutusta että viat saatu pois.

Iloista mieltä ja onnea siis VAG-konsernin korjaamokäynneille.  ;)

Aika kylmää kyytiä oli tälläinen soppa. Eli niin sanotusti alkaa koko uuden auton idea pikku hiljaa hämärtymään jos se yh´denvian takia käy pajalla ja jopa turhaan. Eli ajaakko 20 v vanhalla rottosella vai brand new versiolla joka seisoo pajalla?

Toivottavasti kokemuksistani on teille jotain hyötyä niin että osaatte vaatia oikeita asioita ennen kuin nk. käämi palaa. jos haluat lisää tietoa laita viestiä privana tälle palstalle.
*Sitä saa mitä tilaa"

SNG

Hyvä kirjoitus!

Edellisen Touranin kanssa sai juosta mitä mystisimpien sähköön (tai paremminkin ohjelmistoihin) liittyvien vikojen takia Laakkosella. Olivat tuolloin 2004-2006 (auton takuuaika) aivan pihalla väylätekniikasta. Varmaan parempaa tietoa olisi löytynyt tuollaisesta spesiaalipajasta kuin kuvailit.

Yksi hassu vika oli että torven painaminen sai välillä pissapojan käynnistymään ja tyhjentämään säiliön ellei virtoja käyttänyt pois päältä. Toinen raivostuttavampi vika oli dsg:n (6 v märkäkytkimillinen) häröily (nykimistä ja moottorin sammumisia liikkeellelähdöissä yms).

vwmies

Olen samaa mieltä. Kyseessä on kai ns. maahantuojan korjaamo. Vuosia sitten TL-lehden kestotesti Golfissa jokin vaihteista kytkeytyi todella huonosti, ja tämä auto kävi juuri maahantuojan (erikois)pajalla säädettävänä ja tulikin sitten samantien kuntoon.
Allekirjoittaneen autoa vaivaa ajoittain edestä kuuluva 1 satunnainen lonksahdus tai kolahdus, jota marmori ei 4 erillisellä käyntikerralla ole pystynyt jäljittämään. Pitänee kysyä samaa, into juosta kuuntelemassa erilaisia selityksiä alkaa olla vähissä.  :o
Yritetään pärjätä.

leonist1

Tämä toimintatapa ei ole myöskään vieras muilla merkeillä.

Minulla on n. 2-vuotias, 70tkm ajettu japanilainen. Eräänä sunnuntaina ajossa ilmeni yht'äkkiä hassu hinkuttava sivuääni. Vein autoni heti seuraavana aamuna merkkiliikesseen Tampereella (isohko ketju) , jossa selitin oireet (esitin mahdollista hihnapyörävikaa, koska kuulosti laakeriääneltä) ja autolle saatiin aika samalle aamupäivälle.

Soittivat liikkeestä melkein heti sieltä töihin päästyäni, tyyliin: "tutkittiin, ei tässä mitään vikaa ole, tuu hakemaan pois" .

No, ei siinä mitään, mutta kun pääsin liikkeeseen, niin sanoivat että nostivat pukille ja kuuntelivat, täysin normaalit kaikki äänet, asiakas kuvittelee vaan. Nostin hieman meteliä ja sitten tuli oikein korjaamopäällikkö paikalle ja ajettiin lenkki, jolloin myönsi että saattoi kulla jotain, mutta niin pientä että ei varmasti mitään huolestuttavaa. Vähättelevällä tyylillä lähettivät kotiin todeten jokseenkin vain että ei muuta kun kovaa ajoa vaan.

Samana iltana kotiin ajellessa äkkiä puhallin pysähtyi, mittaristoon syttyi kaikennäköisiä varoitusvaloja ja pienellä kakomisella sain auton kotipihaan, johon se kuoli.
Hinurilla autoliikkeeseen yötä myöten (onneksi kuului auton takuuseen, sain myös sijaisauton) , tämän jälkeen jo saatiin liikkessä kunnolla tutkittavaksi, todettiin että laturin runkolaakeri leikannut kiinni, laturi paskana ja akku myös  ;D

Näin hyvin tutkittiin takuunalainen vika ja kuunneltiin asiakasta, joka sattui olemaan vielä aika hyvin jäljillä, tuskin kukaan arvaisi että laturi pettää noin totaalisesti reilusti alle 100tkm:ssä, mutta laakerivika se silti oli. Tuli vaan semmonen fiilis että asiakkaat ruikuttaa turhasta, kyllä me tiedetään täällä paremmin. Nyt on tilauksessa VAG-konsernin tuote, eipä tuosta edellä kuvatusta paljon paskemmaksi voi ainakaan mennä.
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

joukose

Non nih tähän saman lainen tapaus herralta jonka ketjun aloitti. Eivät saaneet S90 AWD D4 volvoni tärinää marmorilla kuntoon 3 erillisellä käynnillä.
1. Laitettiin eturenkaat tasapainoon ne kun oli tehtaalta jääneet molemmat 20 g heitolle
2. Kerralla korjattiin kaikkien renkaiden pystyheitto. Tällöin ehdoitin merkkikorjaamolle vientiä mutta lupa evättiin.
3. Kerralla vaihdettiin marmorin esittelyautoon minun renkaat ja mulle esittelyauton renkaat. Molemmat autot täristivät.
4. Kerralla minulta paloi käämi mutta sain itseni hillittyä ja laitoin asiallisen viestin merkkiliikkeen ja maahantuojan organisaatiolle että mitäs nyt tehdään.

Eipä viikkoon kuulunut mitään ja kyselinpä uudestaan. Ei kahdessa vuorokaudessa mitään vastausta joten auto tuli myytyä ja satamasta uusi Opel tilalle. Eipä ole puolta halvemmassa Opelissa yhtään mitään sanottavaa. Hyvin pelaa. Samat varusteet paitti nelivetoa ei ole ja puolta halvempi. Mitä järkeä ostaa ovh 62 k, autoa jos ei marmoria kiinnosta saada autoa edes maahantuojan korjaamolle ja kuntoon. Kiitos vaan kovasti Keskusautohalli. Tämä pelleily maksoi minulle 10 k,. Auto on pakko olla koko ajan alla ja jos sitä ei saada kuntoon niin ainoa vaihtoehto on laittaa se myyntiriviin. Tais multa mennä Keskusautohalli boikottiin pidemmäksi aikaa. Asiakasta kun ei siellä riittävän herkällä korvalla kuunnella.
*Sitä saa mitä tilaa"

passo_s

Mulla on ollut muutama tapaus että vikaa on korjattu ja autoa hakiessa huollosta olen ajanut kilsan pari ja sama sähkövika on taas päällä. Olen palauttanut auton heti takaisin sillä kyseessä on kuitenkin huollon työtakuu. Muutaman kerran on intetty vastaan kunnolla,mutta olen sanonut että en ota autoa vastaan, sama vika on päällä joka oli autoa tänne tuodessakin ja kun nillittävät enemmän vastaan kysyn kuinka auton koeajo korjauksen jälkeen sujui? Kas, se on ollut aina tekemättä. Helppoa tietysti minun tälläisiä huudella, kyseessä oli ensimmäisiä can väylä opeleita ja onneksi olin silloinkin työsuhdeautoilija. Lisäksi viat ko ooppelissa oli mielestäni helppoja ja konkreettisia, ne jäi pysyvästi päälle. Vein vakkarin takia korjaukseen ja kun haen korjauksesta vakkari ei edelleenkään toimi. Paras oli kun Opelissa ei pysynyt ajovalot päällä, vein auton korjaukseen ja sama vika oli päällä kun auton korjauksesta sain ja sellaisella autolla olisi pitänyt lähteä liikenteeseen. Mulle tuli sijaisauto joko oman firman piikkiin tai autoliikkeen piikkiin.

joukose

Ystävällistä asiakasta on helppo kusettaa. Ei näiden kanssa toimi mikään muu kuin koville laittaminen. Minun edellisessä volvo kirjoituksessa oli pikku virhe. Yritin siis saada volvoni maahantuojalle korjaukseen kun merkkihuolto ei sitä saanut kuntoon. Maahantuojapa ei suostunut autoa ottamman vaan sanoi että merkkihuollon pitää itse pyytää lupa maahantuojalta. Oravanpyörä oli valmis koska merkkihuolto halusi vielä yrittää itse. No eihän se sitten kuntoon tullut. Kyllästyin tähän pelleilyyn niin että volvo meni tosiaan vaihtoautoliikkeeseen ongelmineen.

Sen verran jäi Volvon toimintatapa nyppimään että laitoin suoraan Volvon pääkonttoriin tapahtumista viestiä, jospa oppisivat joskus tutkimaan autot täällä Suomessa niin hyvin että auto varmasti on kunnossa ennen  kuin luovuttavat asiakkaalle.
*Sitä saa mitä tilaa"

akk

Kyllä valitettavasti siinä sellaiseen oravanpyörään joutuu, jos kohdalle sattuu ns. maanantaikappale. Kukaan ei ota vastuuta, ja mikä pahin, kukaan ei vikaa/vikoja osaa korjata. Omaa kokemusta on vm. 2015 Mondeosta, joka oli liisarityösuhdeauto. Kaikenlaista sähkövikaa, pahin ettei webastoa saatu oikein koskaan toimimaan esilämmittimenä. Auto oli pajalla yli 10 kertaa, usein meni sinne hinausauton lavalla. Lopulta minulta paloi käämit, kun mitään ei saatu korjattua lopullisesti. Kun webasto saatiin olevinaan lopulta kuntoon, alkoi lämmityslaite pimenemään kesken ajon. Niinpä sitten leasingsopimus purettiin 1,5 v jälkeen, vaikka 1,5 v olisi ollut jäljellä.
Auto oli tästä huolimatta myynnissä ko. leasingfirmalla, ja se myytiin lopulta jollekin ”onnekkaalle”
VW ID.7 GTX

-karppa-

Uutena hankittu Volvon XC70 kävi 13 kertaa takuuhuollossa 37tkm matkalla.

Mitä vaihdettiin (Jotain varmaan olen halunnut jo unohtaa):
- Etuiskarit + yläpäänmuovit (Liian kovat ja hakkasi joka töyssyssä, että hampaista meinasi tippua paikat)
- Parkkitutka pimeni 3tkm kohdalla
- D5 moottoreissa oli ongelmana, että öjyn joukkoon pääsi dieseliä (En muista tarkemmin oliko ohjelmistossa). Kysyin tätä heti ensimmäisessä huollossa ja todettiin ettei tarvitse. Vajaan kuukauden päästä tuli apulaitehihnan sekä tämän vuoksi takaisinkutsu.
- Sähköisen takaluukun pumput vaihdettiin, kun takaluukku jäi puoleen väliin
- Kuskin puolen ikkuna ei mennyt automaattisesti kiinni, kun vivusta väänsi. Nousi puoleen väliin ja tämän jälkeen laskeutui alas. Huoltoneuvoja aloitti näin, kun tästä mainitsin "Sulla on jäänyt ikkunan väliin jäätä ja ei kuulu takuun piiriin". Mä katsoin huoltoneuvojaa silmiin, että onko tosissaan ja totesin "Siellä missä auto on ollut ei tänä talvena satanut edes lunta, joten mikä on sinun seuraava arvaus". Tätä ongelmaa hierottiin kolme kertaa jollain volvon ihmeöljyllä saamatta kuntoon. Onnistuivat kyllä sotkemaan nahkasisusta tuolla öljyllä.
- Viimeinen niitti oli 2.0 ohjelman päivitys, joka rikkoi silloin partikkelisuodattimen lämpötila-anturin. Tämä aiheutti kaksi kertaa ohitustilanteessa, että auto meni vikatilaan ja turbo pois pelistä. Tuo oli viimeinen niitti ja auto lähti vaihtoon. Näitä antureita tuo ohjelmistopäivitys rikkoi useita ja tiedän ainakin viisi kappaletta. Osalle asiakkaista maksatettiin koko homma, osa maksoin vain vaihtotyön ja minä en maksanut senttiäkään.
- Arctic:ssa oli jotain häikkää

Seuraavalla omistajalla oli mennyt alle 70tkm:
- Kolme hehkua viidestä
- Jakolaatikko oli ruvennut vuotamaan öljyä

Ja jotain muuta. Luulin uutta autoa ostaessa, että ehkä käytän autoa kerran tai kaksi takuuhuollossa ja sitten vain kovaa ajoa. Olin väärässä ja voin sanoa, että pikkaisen korpesi laukata marmorilla.

Ai niin volvossa vielä lyödään alumiinivanteisiin tehtaalla lyöntipainot myös ulkopuolelle, joka rikkoo vanteen lakan. Jos joskus ihmettelettte noita kesineitä volvon alkuperäisiä vanteita  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

passo_s

Jurppi palata kahdentoista vuoden tauon jälkeen työsuhdeautoilijksi, työnantajan käskystä. Työsuhde passattikin luovutettiin naarmuilla, toki maalattiin, hyvin alkoi.Ajelin perusautoilla joita ostin käytettynä 15 k, hintaisena ja sain kilometrikorvauksilla ne kuitattua,aina oli pari vuotta autovelatonta ajoakin ennen ”vaihto pakkoa” Sissos sitä massin määrää kun ei ole autovelkaa ja kilometrikorvauksia pukkaa tupaan sisään ovista ja ikkunoista :) . Tosin käytetyn auton osto alkoi olla hankalaa. Diesel autoissa alkoi olla ongelmallista partikkelisuodatinta ja turboa. Ilkeämpi vikoja oli ruiskusuuttimien juuritiivisteiden vuodot kesken taipaleen jossain itä suomen korvessa 600 km kotoa, pakokaasu tulvi niistä kabiiniin.Webastot oli ensimmäisenä rikki ja korjaukseksi asensin vain lohkolämppärin sisähaaralla, eipähän kärynnyt webasto aamuisin nenään.Webaston putsaus ei kuulu edelleenkään huolto-ohjelmaan, mutta ei se omakotitalon öljypoltinkaan huoltovapaa ole.Kun lukee tota Volvon ja Mondeon tarinaa, ei enää jurpi niin pahasti :)

Jonde

Kiltisti on vv-auto korjanut takuuseen kaikki kymmenet viat mitä on tullut eteen. Ja tulee vielä korjaamaankin.
Toki auto on maannut pajalla kuukausia ja sijaisautot tullut tutuksi, kun milloin odoteltu osia tai muuta vastaavaa. Lopetin käyntien laskemisen 20 jälkeen ja korjauspäivien laskemisen kun 50 tuli täyteen. Omalla asenteella tuossa on ollut paljon vaikutusta palvelun tasoon. Olen todennut joka kerta että, kaikki on kunnossa silloin kun sijaisauton saan alle, muulla ole ollut väliä. Kaiken vitutuksen purkanut sitten muissa kanavissa, kun ei huoltoneuvoja sille auton laadulle mitään voi, koittaa vain tehdä työnsä.

joukose

Niin no ei minullakaan ole mitään väliä kun uusia vikoja ilmaantuu, mutta mutta kun samaa vikaa yritetään korjata useampaan kertaan ja vakuutellaan että nyt on kunnossa niin on siinä syytä kyseisessä huoltoliikkeessäkin. Kaikkein paras oli tämä passatti ja 5 korjausyritystä samaan vikaan. Vasta maahnatuoja sai kuntoon. Ajattelin että samoin käy volvon kanssa. Työaikaa siinäkin menee hukkaan kun kuskaat autoa huoltoon. Ei vaan jaksanut enää Volvon kanssa samaa rumbaa. Korjaamokäynnit ärsyttää sitä enemmän mitä enemmän kilometrejä tulee koska pitäisi olla jo menossa sen sijaan että selvittelet autojen vikoja huollolle.

Kyllä se on vain otettava se asenne jos vastaavia yhden vian juoksemisia tulee vielä eteen että testaa auton heti itse ja vie saman tien takaisin jos ei ole kunnossa niin kuin edellä kirjoittanut oli tehnyt.
*Sitä saa mitä tilaa"

passo_s

Juu, en ramppaa huollossa. Olen määräaikaishuoltanut omat autot itse poislukien kytkin remppa ja partikkelisuodattimen vaihto. Kahta työsuhdeautoa lukuunottamatta autoni ovat olleet kaikki käytettyjä ,ajoin ne 300-400 tkm hujakoille ja myin pois. Huoltokirjan mukaisesti huolsin ja kirjoitin huoltovihkoon puumerkkini. Työsuhdeauton myötä tulee Laakkosen palvelut tutuksi, ei valittamista vielä. Tampereella Laakkosella on ollut niin ystävällistä, en kehdannut nillittää kun kolhiutun Passatin minulle luovuttivat, mukisematta korjasivat.

joukose

Lainaus käyttäjältä: joukose - 22.09.17 - klo:18:03
Non nih tähän saman lainen tapaus herralta jonka ketjun aloitti. Eivät saaneet S90 AWD D4 volvoni tärinää marmorilla kuntoon 3 erillisellä käynnillä.
1. Laitettiin eturenkaat tasapainoon ne kun oli tehtaalta jääneet molemmat 20 g heitolle
2. Kerralla korjattiin kaikkien renkaiden pystyheitto. Tällöin ehdoitin merkkikorjaamolle vientiä mutta lupa evättiin.
3. Kerralla vaihdettiin marmorin esittelyautoon minun renkaat ja mulle esittelyauton renkaat. Molemmat autot täristivät.
4. Kerralla minulta paloi käämi mutta sain itseni hillittyä ja laitoin asiallisen viestin merkkiliikkeen ja maahantuojan organisaatiolle että mitäs nyt tehdään.

Eipä viikkoon kuulunut mitään ja kyselinpä uudestaan. Ei kahdessa vuorokaudessa mitään vastausta joten auto tuli myytyä ja satamasta uusi Opel tilalle. Eipä ole puolta halvemmassa Opelissa yhtään mitään sanottavaa. Hyvin pelaa. Samat varusteet paitti nelivetoa ei ole ja puolta halvempi. Mitä järkeä ostaa ovh 62 k, autoa jos ei marmoria kiinnosta saada autoa edes maahantuojan korjaamolle ja kuntoon. Kiitos vaan kovasti Keskusautohalli. Tämä pelleily maksoi minulle 10 k,. Auto on pakko olla koko ajan alla ja jos sitä ei saada kuntoon niin ainoa vaihtoehto on laittaa se myyntiriviin. Tais multa mennä Keskusautohalli boikottiin pidemmäksi aikaa. Asiakasta kun ei siellä riittävän herkällä korvalla kuunnella.

No nih..nyt siis vaihdoin volvon kanssa taktiikkaa tehdastakuun alaisen auton kanssa jota ei saatu 3:lla käyntikerralla kuntoon eli kylmästi auto Kamuxille, rahat minulle ja Opel alle. Oliko siis toimitani kannattavaa vai ei? Toisaalta rahaa paloi järjettömasti ja Volvo sai kolauksen maineeseensa mutta minulla säästyivät hermot ja nyt on alla auto joka toimii.

Nyt sitten on paljastunut ruotsissa että kyseinen tärinä johtuu suurimmilta osin laatuongelmaisista vetoakseleista, jarrulevyistä yms. Vetoaksien valmistus ei ole laadultaan riittänyt vaan metallia ei ole saatu haluttuun kovuuteen ja vetoakseleissa myös liian suuria mittapoikkeamia joista syntyy liian suuri välys vetoakseliin. Joka viitsii ja kiinnostaa niin tuolla olen keskustellut aiheesta enemmän:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35535.msg620529;topicseen#new
*Sitä saa mitä tilaa"

WS58

Olisiko yksi yhteinen nimittäjä uusi malliversio ja sen ensimmäiset vuodet?
Omalta osalta Opel Vectra 1997 (ensimmäisiä uusia) meni vuoden jälkeen pakkovaihtoon.
Pari kertaa ollut muissa mystisiä vikoja (Primeran pakkasella hajoava nopeusmittari ja Golfin vikavirtasuojan laukaiseva lohkolämmittimen johdotus) joissa on pitänyt käyttää omaa rahaa kuntoon saattamiseksi takuusta huolimatta (liikkeiden taito loppunut).

joukose

Lainaus käyttäjältä: WS58 - 09.12.17 - klo:12:49
Olisiko yksi yhteinen nimittäjä uusi malliversio ja sen ensimmäiset vuodet?
Omalta osalta Opel Vectra 1997 (ensimmäisiä uusia) meni vuoden jälkeen pakkovaihtoon.
Pari kertaa ollut muissa mystisiä vikoja (Primeran pakkasella hajoava nopeusmittari ja Golfin vikavirtasuojan laukaiseva lohkolämmittimen johdotus) joissa on pitänyt käyttää omaa rahaa kuntoon saattamiseksi takuusta huolimatta (liikkeiden taito loppunut).
[/quote

Totta uudet mallit ja uudet ongelmat. Tosin esim. Volvolla sama valmistaja tehnyt vuodesta 2012 noita samoja vetoakseleita joissa osassa ollut koko ajan ongelmia. Volvo on tuon valmistajan määrissä niin pikku tekijä että eivät paljon kuuntele volvon ininöitä. Uusissa malleissa vaan on uusin tekniikka joka paljon ajavalla kiinostaa esim. nuo täysautomaatti led matriisi valot ja kaistallapitoavustin. Otin kyllä tässä ihan tietoisen riskin. Passatin, Volvon ja Opelin kanssa, joista vain opel selvinnyt kunnialla ensimmäiset 8000 km.]
*Sitä saa mitä tilaa"

Iero

Lainaus käyttäjältä: SNG - 09.10.16 - klo:11:29
Hyvä kirjoitus!

Edellisen Touranin kanssa sai juosta mitä mystisimpien sähköön (tai paremminkin ohjelmistoihin) liittyvien vikojen takia Laakkosella. Olivat tuolloin 2004-2006 (auton takuuaika) aivan pihalla väylätekniikasta...

Olin juuri vuonna 2004 hankkimassa uutta autoa. Oli 2 vaihtoehtoa: 2.0 dsg Touran tai Honda CRV.

Olin jo suullisesti sopinut VW-myyjän kanssa auton hankinnasta ja sopiva yksilö, joka oli lähiaikoina tulossa, varattiin minulle.

Lueskelin onneksi netistä jotakin VW-foorumia - liekö ollut tämä - ja siellä ylistettiin Tourania ja kehuttiin kuinka käytiin huollossa viikoittain päivittämässä ohjelmaa, kun koko ajan tuli uusia toimintoja ja korjattiin entisiä vikoja.

Hälytyskellot alkoivat soida päässäni. Hondan myyjä sattui soittelemaaan ja kysymään, miten autokaupoissa voitaisiin edetä. Kerroin, että varasin Touranin, koska sen saan xenoneilla. Hondan myyjä lupasi, että kyllä hekin xenonit laittaa ja samaan hintaan. Lopullinen valintani kääntyikin Hondalle ja jo pari yötä vaivanneet Volkkarin päivityspainajaisunet katosivat kerta heitolla.😀
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

joukose

Niinpä, ollaan niin ylpeitä omasta hankinnasta ettei edes huomata että koko ajan ravataan huollossa sellaisten asioiden kanssa jotka pitäisi jo olla kunnossa kun auto tehtaalta lähtee. Minulle sen sijaan auto on käyttötarve eine jota ilman on todella vaikea saada leipäänsä tienattua. Kieltämättä Japsiautot on ollut aina hyviä niitä pari omistaneena sen tiedän. No kevääksi jo tulossa uusi vekotin ja toivottovasti Opel palvelee sen aikaa. Harkinnassa tosin on että sen vekottimen huollatan pohjois saksassa silloin kun siellä käyn. Eli yritän ostosta ja huoltoa samasta paikasta pohjois-saksalaisesta merkkiliikkestä jolloin huollon pitäisi jollain tavalla pelata. On tämä kanssa mekillistä. Yritän siis suomessa käyttämääni autoa huoltaa saksassa kun täällä homma epävarmaa jos jotain yllättävää ilmenee. -Ihmeellinen on autoilun maailma.
*Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy