Bagged A4vant

Aloittaja hallikainen, 11.07.16 - klo:20:50

« edellinen - seuraava »

hallikainen

Tehdäämpäs tästä topiicci.

Tuli tuossa puolitoista vuotta (11/2014) sitten ostettua A4 B7 1.8T koneella ja 5- vaihteisella manuaali laatikolla.
Kuva osto tilanteesta:


Tosiaan, eihän millään vakiokorkuisella autolla voinut ajaa kun 2-3vko ja siitä alkoi sitten loputon madalluskierre. Olin siis luvannut kotona etten tee tälle autolle mitään kun edellisellä Volvolla ei juuri paikkoihin päässyt.
Tässä on asennettuna H&R -35 jouset jotka toivoin riittävän RS4 vanteiden kanssa. No eipä se sitten riittänytkään..


RS4 vanteilla mentiin puolikesää 2015 ja loppupuoliskoon tuli sitten LM replicat. Jotka ei kyllä sitten ollutkaan yhtään kivat vaan lähtivät 3kk jälkeen myyntiin, koska tilalle löytyi sitten paljon paremmat eli Rotiform Nuet koossa 18x9,5 Et 35 allaround kesälle 2016. Samaan aikaan suunnilleen sitten ostettiinkin tähän D2 alusta joka osoittautui omaan makuun hukkaostokseksi koska en saanut alustalta mitä toivoin.


Talvella 2016 tuli asennettua myös autoon RNS-E oem navimankka joka on osoittanut itsensä hyväksi orkkis mankaksi.



Tämä korjautui sitten herposti. Hukkaostos siis. AudiClubilta löytyi kaveri kenellä oli BC;n takapää myynnissä joten pitihän se poistaa kun D2 ei saanut tarpeeksi jäykkiä ja lyhyitä toimitettua. No enhän tietenkään voinut sitten hyväksyä sitä että edessä on D2 alustasarja ja takana taas BC. Eli Mamasanilta tilasin BC BR etupään koska korkeuden säätö on sivussa mikä on mielestäni aivan mahtava keksintö!
Tässä kuvassa sitten on BC;n säädöt tapissa. Eli matalemmaksi ei saanut edestä eikä takaa.


Sitten homma tosiaan lähti lapasesta niinkun jotkut voisi sanoa.
Eli kesä 2016 puolessa välissä laitettiin autoon Airlift Performance full kit Autopilot V2 ohjauksella jotta autoon saataisiin samalla ulkonäköä ja käytännöllisyyttä.
Kontin asennuksista tuli vähintäänkin yksinkertainen.



Tietenkin, kaikki säädöt rullattiin samantien tappiin ja katsotaan sitten mitä tehdään myöhemmin.
Takapää sukelsi vähintäänkin täydellisesti kun otti spacerit pois takaa ja tietenkin samalla kun oli nosturilla ja kolme äijää tekemässä niin vaihdettiin Simonsin äänenvaimentajat taakse rikkomaan orkkis lookki takapäästä.





Ilmajousien asennukseen yllytyksestä ja asennusavusta saan kiittää enraa nimimerkin takana toimivaa henkilöä  8)

Surukseni olin jo tietoinen tulevasta ongelmasta. Pussit ollessa tyhjänä niin etuylätukivarret ottavat pyöränkaareen kiinni ja jäävät kantamaan inhottavasti koria jolloin ei tietenkään päästä.
Seuraavaksi siis tullaan laittamaan otteeseen paketti ja leimata auto. Sen jälkeen aletaan leikkaamaan lisää tilaa konehuoneeseen että saadaan tukivarret ylemmäs.

Eli kiteytettynä jälkiasennukset:
Alusta
Airlift Performance V2 ohjauksella.
Rotiform NUE 18x9,5 Et35 ja päällä 225/35R18 Michelin Pilot Supersportit.
MB ML oem tai Audi TTS 18x9 225-40R18 Continental nastoilla (Suunnitelma siis auki vielä)

Kori
RNS-E navigaattori
BlackLine maski

Tekniikka
Motest lastu 198/319
Valeo 4P kytkin kiinteällä vauhtipyörällä
Audi A4 B7 Avant

hallikainen

Päivitellään kun täälläkin on vähän tapahtunut.

Koska kyseessä on ilma alusta ja vuotojahan on ollut sitten yllättävän paljon omalle kohdalle. Tänään tuli sitten vedettyä uudestana linja säiliöltä vedenerottimelle ja vedenerottimelta eteenpäin blokille. Tämä väli saatiin pitäväksi. Seuraava vuoto kohta on löytynyt sitten venttiiliblokilta jonka linjan vedin uudestaan myös säkille asti, koska paino liittimet ovat ääärimäisen tarkkoja siitä miten se liitin sinne laitetaan.

Tämäpä lyhykäisyydessään siitä aiheesta.
Tämä oli myös CDLC;n FittedFesteillä nähtävissä Lahdessa viikko takaperin. Oli kyllä sellaset kinkerit, että seuraavaksi kutsuukin sitten Tuulos Season End.
Ennen tätä Fittedfestiä alettiin sitten panikoimaan, koska keulaa piti saada alemmaksi (jää siis kantamaan tukivarsista yläpelteihin).
Ensiapu oli kyllä helppo. Rengas irti ja paineilmavasaraa pyöränkaareen.

Tällä keula tipahti sen sentin mikä tarvittiin, että näyttää edes OK:lta. Leikkaus operaatio tulee lähiaikoina.

Pari kuvaa Fittedeiltä, oma kamera ei ollut ihan iskussa kuvien julkaisemiseksi..

(c) Niko Heikkinen

(c)Dukeworks

Tuli kuluvalla viikolla käytyä auton allakin pitkästä aikaa ja osoittautui kyllä hyväksi käydä välillä sieläkin.
Alustassa oli "vähän kulumaa" tullut ilmajousien myötä.



Lopuksi kuva vielä parkista. Tälläisenä se yleensä parkkipaikalla seisoo.

Tämän verran sieltä pitäisi vielä nipistää tilaa että saa rungon maahan kiinni.
Audi A4 B7 Avant

hallikainen

Laitetaan tännekkin pieni päivitys.

Tuli tosiaan taas harrastettua vannerallia ja tuli hankittua Speedline 19x9 Et;33.





No, keula jäi hirveän korkealle heti tällä setupilla kun laski pussit tyhjäksi.
Seuraava muokkaus järkyttää herkimpiä kuitenkin.





Käytiin siis viettämässä vähän aikaa korjaamolla ja leikeltiin lisää tilaa tukivarsille jotta saadaan keulaa alemmaksi. Saatiin tuota keulaa laskettua 3,5-4cm jolloin saavutettiin aika hyvä balanssi perän kanssa.

Kuva jälkitilanteesta:





Sen verran vielä tulevasta mahdollisesti jos jaksan harrastaa. Kiinnostunut kaveri on jo löytynyt ja ostaja selvillä jos en innostu :)
Rotiformit vaihtui RH ZW4 2-os vanteisiin koossa 18x9/10. Tarkoitus on tehdä etusistakin 10leveät, mutta katsotaan.





Kiitos ja anteeksi.
Audi A4 B7 Avant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy