VW/Skoda/Seat 1.2 TSI - turbovian aiheuttaja

Aloittaja jyrsija, 17.05.16 - klo:10:24

« edellinen - seuraava »

jyrsija

Tässä tiedoksi:

1.2 TSI VW turbojen hajoamiset  johtuvat pitkälti tämän osan hajoamisesta, väitän minä:

http://www.ebay.co.uk/itm/281360667049?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Merkkihuolloissa ne ainakin 1-2 vuotta sitten tarjosivat korjausehdotukseksi koko turbon vaihtamisen, koska ko osaa ei "voi" ostaa erikseen ainakaan heidän kautta. Vieläpä niin että asiakas pitäisi itse maksaa vähintään osan n 1500 - 2000 euron korjauksesta.

Väittävät ihan suotta että koko turbo rikki pitää vaihtaa, kun eivät viitsi/halua vaihtaa pelkän tuon säätimen.

Juttelin asiasta riippumattomassa korjausliikkeessä: he olivat noita 1.2 TSI turboja vaihtaneet vaikka kuinka mutta vain kerran on kuulema ollut itse  pakokaasusarja rikki, itse ahdin ei ilm koskaan, vaikka "turbo on ollut rikki" VW paskalaatikoissa. Pakokaasusarja on valettu turboahtimen kanssa ns yhdestä osasta, sitä ei voi erikseen vaihtaa.

Tuo hukkaportin säädin maksaa erikseen ostettuna (uutena) ulkomailta n 100 euroa postikuluineen. Siihen vielä sitten vaihto päälle niin jäädään johonkin 250 euroon kaikkineen.

>>> Kuulema jonkun maahantuojan kautta saa myös ostettuna nykyään suomesta erikseen tuo itse säädin.

Avasin tuon rikkinäisen säätimen, siellä oli haljennut muovinen hammaspyörä sisällä. Eli rakenteeltaan aivan ala-arvoinen. Hintakin sen kertoo

Eli tällaista rehellistä toimintaa VW/Helkama autolta suomessa.  >:( >:( >:(

Eivät viitsi kun kirveellä tulla vastaan ja ehdottavat heti 1500-2000 euron turboremppaa kun tuo yhden osan vaihtaminen olisi ratkaisu, mikä maksaisi 1/4 tuosta koko turbon vaihtamisesta

En olisi hämmästynyt jos 1.4 TSI moottoreissa myös samantapainen sähköinen (hajoava) hukkaportin säädin

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy