Rekisterikilven valot ei pala, missä vika

Aloittaja -kake-, 10.04.16 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

-kake-

Katsastuksessa tuli korjauskehoitus --> kumpikaan kilven valo ei pala.

Kotona katsoessani toinen paloi, mutta sammui kuitenkin sekin sitten kohta

Ostin uudet polttimot --> en saa niitä nyt syttymään.

Ohjekirja ei kerro minkä sulakkeen takana ne on, tarkistelin lähes kaikki.

Mittarilla liittimelle (purin takakontin kannen sisäkautta) tulee 0,5V.

Mitä järkeä tuossakaan on, tulisi 0 tai sitten kunnolla!

Eli, mistä nyt kannattaa lähteä seuraavaksi vikaa etsimään?

e: kyseessä siis vm 2010 Caddy Maxi

-kake-

Tietäisiköhän kukaan mikä se sulake on?

-kake-

Se perinteinen kosketusvikahan se oli siellä niiden lampunkannattimien kannoissa.

Se puolen voltin jännite ilmeisesti on se haisteluvirta, että onko lamppu OK vai ei.

Jumpsu

Korin puoleiset liittimet hapettuu/ muuttaa muotoa sen verran, että ei ota enää kontaktia lampun napoihin.

Kolvi käteen ja juottamaan paksua paljasta kuparijohdinta 1 millistä korin puoleisille liittimille, näin sain ainakin itelläni toimimaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy