Uusien 1.2 Tsi koneiden ohjelmointi kokemuksia?

Aloittaja mikama83, 31.03.16 - klo:09:24

« edellinen - seuraava »

mikama83

Huomasin että nyt myös Jyväskylään tullu Celtic tuning jälleenmyyjä ja siellä olisi 2 eri tason ohjelmaa näihin uudempiin koneisiin.

Onkohan mitään järkeä edes harkita ohjelmointia kun takuuta vielä jäljellä?  ::)

Jos jollain kokemuksia niin kiinnostaisi kyllä kuulla :)

japa

Kannattaako lähteä pikkukonetta käpälöimään ainakaan takuuaikana. Konsernista löytyy laaja kirjo eritehoisia ja kokoisia koneita jokaisen tarpeisiin. Itse olen vaihtamassa rs tsi:n 1,4 Tsi octaviaan, eli pienempään. 8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

mikama83

No ehkäpä odottelen takuuajan loppuun johon on vielä 4kk aikaa. Lupaavat ohjelmalla yli 130hv ja yli 200nm joten varmasti olisi pirteämpää menoa sitten :)

JarnoF

Niin no. Takuu ja virhevastuu... Ei myyjän vastuut lopu takuun loputtua. Pidä huoli ettei softaaminen tule koskaan maahantuojan tietoon. Nimittäin jos autostasi hajoaa (melkein mitä vaan) ennenaikaisesti, voi tehtaan vastaantulot kadota melkosta ripeästi. Pistävät nimittäin sen jälkeen joka ikisen ilmenneen vian sen softaamisen piikkiin. ;D

Mutta kukin tyylillään. :)

vag-sam

Jos ECU-virityksen tekee niin takuun voinee tosiaan unohtaa moottorin ja voimansiirron osalta lähes varmasti nykyisillä VAG-autoilla. Myös kaikki mahdollisesti takuun jälkeiset goodwill vastaantulot menevät varmaan nollaan. Alkuperäistä ohjelmaa ei tietääkseni ole mahdollista palauttaa siten että siitä ei jää mitään jälkea ECU:lle eli sinne jää vähintää flash counteriin jälki, josta tehdas näkee että softaan on koskenut joku muu kuin virallinen huolto. Tästä löytyy juttua maailmalta esim. hakusanalla TD1 flag.

Vaihtoehtona takuunalaiseen autoon on tietysti jokin "kunnollinen" tuning box (esim. speed buster) vaikka  toimintaperiaate ei tietenkään vastaa kunnon softaviritystä. Paremmilla boxeilla jotka huomioivat kierrosluvun ja säätävät ruiskutus- ja ahtopaineen sen mukaisesti pitäisi kai päästä kohtuulliseen lopputulokseen ja muutama puolueeton testi/vertailukin näistä löytyy alan lehdistä. Boxin voi tarvittaessa ottaa irti huoltojen ajaksi eli ainakin
liikkeen on paljon vaikeampi osoittaa että ongelma johtuu jostain ulkoisesta syystä.

mikama83

Tuo on kyllä ihan hyvä pointti. Tuli mieleen kun vuosi sitten ilmastoinnin kompura meni vaihtoon ja paljon muutakin siihen liittyvää, niin lasku olisi ollu noin 2500â,¬ jos se olisi pitäny itse maksaa.

japa

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 31.03.16 - klo:12:27
No ehkäpä odottelen takuuajan loppuun johon on vielä 4kk aikaa. Lupaavat ohjelmalla yli 130hv ja yli 200nm joten varmasti olisi pirteämpää menoa sitten :)
En tiedä mikä auto sulla on mutta esim. Octavia 1,4 tarjoaa 250 nm ja 150 hv ilman virityksiä ja takuut toimii ilman ylimääräisiä sydämentykytyksiä  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

mikama83

Polo löytyy multa tällä hetkellä. Seuraava auto on kyllä ehkä pykäkää isompi kun tila meinaa joskus loppua :) Tuo kone 1.4 kone on kyllä saanu kehuja ainakin noilta blue gt kuskeilta.

mikama83

Tuli tuossa tarjous että Celtic tuning Stage2-ohjelmoinnin saisi 500â,¬ Jyväskylässä. Nyt houkuttelee jo vähän liikaa  ::)

Jultsu

Sisältyykö hintaan myös dynotus?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

mikama83

Kyllä pitäisi kuulua kun ei siitä erikseen mitään mainittu. Pitää vielä se kysyä jos innostuisi aikaa lähteä varaamaan.

Skippe

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.09.16 - klo:19:09
Kyllä pitäisi kuulua kun ei siitä erikseen mitään mainittu. Pitää vielä se kysyä jos innostuisi aikaa lähteä varaamaan.

Uskallan väittää ettei kuulu hintaan. Vie suoraan vain karalalle..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skippe - 01.09.16 - klo:19:19
Uskallan väittää ettei kuulu hintaan. Vie suoraan vain karalalle..

Aamen! Persedynolukemilla ei tee mitään ja mitä ei erikseen ilmoiteta ei sitä ole olemassa  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pjaar

Celticin stage1 Skoda superbissa, auto 9kk vanha.
En ymmärrä ongelmaa takuiden suhteen, muut takuut normisti voimassa ja Celticillä takuu myös.
Oma auto käynyt pajalla Skodalla ja sanoin vain että älkää ohjelmoiko ecua uudelleen kun kampe toimii hyvin.
Jos tulis moottori/ voimansiirtovaurio,,,Ctn kaveri paikalle ja orkkissofta sisään. Merkkihuolto ei tietäs mitään.
Turhaa jeesustelua...hyvä softa ja ei tarvii ottaa dsg:tä saadakseen joku 190hv dieseliin

Ishvan

#14
Lainaus käyttäjältä: pjaar - 30.03.17 - klo:19:10
Ctn kaveri paikalle ja orkkissofta sisään. Merkkihuolto ei tietäs mitään.


VÃ,,Ã,,RIN

Softan päivityksestä jää aina tieto.

PS. Mikään voimasiirtoon liittyvää takuu ei ole enään voimassa. Celticin, kuten kaikkien muidenkin softapuljujen takuut eivät korvaa oikeasti yhtään mitään siinä tapauksessa, että kone, laatikko tai muu voimansiirron osa leviää. Sinä maksat kaikki.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Turbokiisseli

Sen verran paljon ollut juttua näistä CT:n softista, että pakko kommentoida. Pitäkää nyt ihmiset järki päässä kun katsotte softauksen lupaamia lukemia! Esimerkkinä, CT lupaa vaparikoneeseen +20-30Hv pelkällä ohjelmalla. Moottoritekniikkaa kuitenkin jokun verran ymmärtävänä sanoisin, että tuo ei ole pelkällä softalla mahdollista ilman, että seokset menevät aivan perseelleen. Varsinkin tässä valossa suhtautuisin myös erittäin suurella varauksella CT:n ja miksei muidenkin bulkkisoftaajien lupauksiin tehoista myös turbovehkeissä, koska tekijän perustelut ovat vähintään arveluttavia ja mittaustuloksia ei ole esittää. Itse kategorisoin CT:n minkä tahansa ohjelmointilaitteen mukana tulevien freeware-softien kanssa samaan kategoriaan, eli joskus yhteen autoon auttavasti toimiva softa kopioidaan kaikkiin muihin "vastaaviin" malleihin. On myös esimerkkejä, että huono softa on laskenut tehoa. Uskon jos joku todistaa ennakkoluuloni vääriksi, mutta tässä vaiheessa en olisi valmis CT:n bulkkikuraa oman autoni aivoihin lataamaan.

Toinen asia on merkkiliike, takuut, TD1, yms. ECU:n uudelleen softauksen näkee uudemmissa jo VCDS:llä, joten vähintään saman tiedon näkee merkkiliikkeen testerillä. Softaus johtaa aina välittömästi TD1 -merkintään, ja voimansiirron takuu raukeaa.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

lemmentalja

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7492

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen kirjoitus, mutta Chapter 5 ja 6 sivuaa tätä kyseistä keskustelua.  :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Eka Golf

Pitää aina muistaa vanha viisaus että viritys on onnistunut jos tehot ei laske yli 15%?  ::)
Suomen rajoituksilla tehot riittää kunhan käyttää sopivaa vaihdetta?  8)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 31.03.17 - klo:08:45
Sen verran paljon ollut juttua näistä CT:n softista, että pakko kommentoida. Pitäkää nyt ihmiset järki päässä kun katsotte softauksen lupaamia lukemia! Esimerkkinä, CT lupaa vaparikoneeseen +20-30Hv pelkällä ohjelmalla. Moottoritekniikkaa kuitenkin jokun verran ymmärtävänä sanoisin, että tuo ei ole pelkällä softalla mahdollista ilman, että seokset menevät aivan perseelleen. Varsinkin tässä valossa suhtautuisin myös erittäin suurella varauksella CT:n ja miksei muidenkin bulkkisoftaajien lupauksiin tehoista myös turbovehkeissä, koska tekijän perustelut ovat vähintään arveluttavia ja mittaustuloksia ei ole esittää. Itse kategorisoin CT:n minkä tahansa ohjelmointilaitteen mukana tulevien freeware-softien kanssa samaan kategoriaan, eli joskus yhteen autoon auttavasti toimiva softa kopioidaan kaikkiin muihin "vastaaviin" malleihin. On myös esimerkkejä, että huono softa on laskenut tehoa. Uskon jos joku todistaa ennakkoluuloni vääriksi, mutta tässä vaiheessa en olisi valmis CT:n bulkkikuraa oman autoni aivoihin lataamaan.

Olen useasti kyseenalaistanut tuon firman mainokset, kun verrokkina on aina joku heidän Briteissä penkittämä yksilö. Olen myös kysynyt onnistuuko auton penkitys ennen ja jälkeen lastutuksen ja odotan mielenkiinnolla vastausta. Itse en lastuttaisi auto firmassa, vain lupauksilla, vaan haluaisin nähdä paljonko autossa on jerkkua ennen ja jälkeen.

Kannattaa lukea kyseisen firman pienellä präntätty:
"Mikäli asiakas vetoaa että ohjelmointi ei vastaa luvattuja arvoja on asiakkaan esitettävä dynamometri tulokset samalta luotettavalta mittaajalta samasta ajoneuvosta: ennen ohjelmointia sekä ohjelmoinnin jälkeen. Hirvipuro Oy ei osallistu mittaustulosten kustannuksiin."

"Hirvipuro Oy korvaa ainoastaan ohjelmoinnin yhteydessä rikkoutuneet ohjainlaitteet."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.17 - klo:07:07
Olen useasti kyseenalaistanut tuon firman mainokset, kun verrokkina on aina joku heidän Briteissä penkittämä yksilö. Olen myös kysynyt onnistuuko auton penkitys ennen ja jälkeen lastutuksen ja odotan mielenkiinnolla vastausta. Itse en lastuttaisi auto firmassa, vain lupauksilla, vaan haluaisin nähdä paljonko autossa on jerkkua ennen ja jälkeen.

Kannattaa lukea kyseisen firman pienellä präntätty:
"Mikäli asiakas vetoaa että ohjelmointi ei vastaa luvattuja arvoja on asiakkaan esitettävä dynamometri tulokset samalta luotettavalta mittaajalta samasta ajoneuvosta: ennen ohjelmointia sekä ohjelmoinnin jälkeen. Hirvipuro Oy ei osallistu mittaustulosten kustannuksiin."

"Hirvipuro Oy korvaa ainoastaan ohjelmoinnin yhteydessä rikkoutuneet ohjainlaitteet."

Vastaus tulisi firmalta. Ei edes rahalla saa penkitystä ennen ja jälkeen tältä firmalta. Eniten huvitti tuo kehoitus korkealuokkaiseen penkkiin. Persedynon on parasta hyvia Essonbaarissa. Eikä tämä ole firman dissausta, vaan ihan tervettä maalaisjärkeä vastaako lupaukset ja todellisuus.

- "Onnistuuko tuo penkitys?"

- "Perus kauraa, emme penkitä"

- "Ette edes maksusta?"

- "Asiakas hoitaa itse penkitykset. Suosittelen ammattitaitoista dyno yritystä joilla korkealuokkainen penkki. Harraste penkkeihin ei voi luottaa ."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mikama83

Hyvää tekstiä ja kyllä tuli jätettyä tuo ohjelmointitarjous käyttämättä. Jos jotain hajoaa nyt vakiona niin ei ole riskejä ja jos ostaa seuraavaksi sitten suoraan enemmän tehokkaamman version  :)

Itseasiassa olen hyvin tyytyväinen tuohon moottoriin nyt noinkin kun ajot on varmaan noin 80% taajamaa+max 80km/h aluetta ni Polo liikkuu kyllä hyvin ja kulutus on siinä viiden litran molemmin puolin. Jos motariajoa paljon niin siellä ei toi isoimman vaihteen kiihtyvyys ole päätä huimaavaa jne..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 08.04.17 - klo:19:45
Hyvää tekstiä ja kyllä tuli jätettyä tuo ohjelmointitarjous käyttämättä. Jos jotain hajoaa nyt vakiona niin ei ole riskejä ja jos ostaa seuraavaksi sitten suoraan enemmän tehokkaamman version  :)

Itseasiassa olen hyvin tyytyväinen tuohon moottoriin nyt noinkin kun ajot on varmaan noin 80% taajamaa+max 80km/h aluetta ni Polo liikkuu kyllä hyvin ja kulutus on siinä viiden litran molemmin puolin. Jos motariajoa paljon niin siellä ei toi isoimman vaihteen kiihtyvyys ole päätä huimaavaa jne..

Kyllä mä kääntyisin silloin jomman kumman näistä puoleen. Eivät ole mitään tusina bulkkivalmistajia:
http://www.mtm-online.de/en/VW/Polo-V/1-2-TSI-77-kW-105-hp-Front?FZID=Polo6R77&KIT=mpol6105140fc
http://www.abt-configurator.com/en/VW/Polo/Limousine/6R0/12TSI105
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mikama83

Ei taida noilla kummallakaan olla tähän uuteen versioon ohjelmaan mitä katoin noita läpi. Löytyy vain tuohon vanhempaan 105hp versioon jossa ketjujakopää yms  :)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 08.04.17 - klo:20:17
Ei taida noilla kummallakaan olla tähän uuteen versioon ohjelmaan mitä katoin noita läpi. Löytyy vain tuohon vanhempaan 105hp versioon jossa ketjujakopää yms  :)

Kerroppa moottorikoodi ja minkä tehoinen moottori.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mikama83

Tai sitten en osaa etsiä  ;D  CJZC ja 66kw

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mikama83

Noni arvasin että se kuitenkin jostain löytyy..muuten arvot kohdillaan mutta 0-100km/h arvot ihan päin hanuria kun heittää toista sekunttia jo tuo vakioarvo  :D

Tuo ohjelma varmaan antaa kyllä mitä lupaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 08.04.17 - klo:20:51
Tuo ohjelma varmaan antaa kyllä mitä lupaa.

MTM on kohtuu suuri vag-konsernin toimittaja. Itsellä ollut heidän ohjelma 50tkm sisässä ja ei mitään pahaa sanottavaa. 140 hp pumppari tuolla softalla menee ripeammin, kuin 170 heppainen common rail  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy