Paljonko olette maksaneet kytkinrempasta?

Aloittaja MxK, 15.02.16 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

MxK

Vaimon autossa Octavia 1.6 vm 2003 kytkin alkaa olla finaalissa, paljonko olette maksaneet tällaisesta rempasta? Oireena kytkin ottaa tosi ylhäällä.
ex.Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance GreenTec-12
ex.Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambiente -09
ex.VW Touran 1.9 TDI Trendline -08
ex.VW Golf Variant 1.9 TDI Atlantic -06
ex.VW Touran FSI 1.6 Trendline -04
ex.Skoda Octavia 1.6 Ambiente -04
ex.Skoda Octavia Combi Ambiente 1.6 -03
ex.VW Golf 1.6 -95

JaskaPankuttaja

Eräs kaverini oli teetänyt -07 Octaviaan kytkinrempan kun oli alkanut ravistamaan aina liikkeelle lähtiessä.

Kysyin että mitä maksoi, ei muistanut tarkkaan mutta n. 600 â,¬ osineen.
Ei ole tosin tiedossa mitä kaikkea osaa oli mennyt, levy nyt ainakin ja tod. näk. asetelma mutta siitä ei ole enää varmuutta.

Oktaavi

Omaan 2.0tdi man. Ocuun vaihdoin kaikki kytkimen hilppeet ja kaksoismassavauhtipyörän ( Sachs ) ja vaihdelootaan uudet öljyt. Töineen ja osineen 700e.

dosetti

Vasta teetätin kytkinrempan omaan autooni, manuaali. Osat ebaysta 520â,¬ sis. levy, asetelma, laakeri-työsylinteri ja 2-massavauhtipyörä, merkkinä alkuperäinen Sachs. Työt oli vajaata 600â,¬ sisältäen vaihteistoöljyn vaihdon volkkarin öljyllä.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 15.02.16 - klo:22:48
Omaan 2.0tdi man. Ocuun vaihdoin kaikki kytkimen hilppeet ja kaksoismassavauhtipyörän ( Sachs ) ja vaihdelootaan uudet öljyt. Töineen ja osineen 700e.
Unohtui tosiaan mainita tuo erittely, eli kytkin kaikkine hilppeineen ja vauhtipyörineen Ebaystä 350e, vaihdelaatikkoon öljyt 50e ja työn osuus 300e.

seppotaas

Omaani tilasin Englannista (Sachs kytkin, asetelma, 2-massa, painelaakeri, vp pultit) darkside:lta tuli kolmessa päivässä koti-ovelle 528e, 1-massa olis ollut 80e edukkaampi.
Sopivuuksia voi ihmetellä Sachs:n sivulta: http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/catalogs_sx/printcatalogs_sachs/print-catalogs.html
Luettelossa on ohjetyöajaksi merkitty 4.1 tuntia, käytännössä menee koko työpäivä sanoi asentaja, veloitus könttänä 500 siis yleiskorjaamolla sisältäen Castrol synteettiset vaihteisto-öljyt. HUOM kannattaa varautua/kysyä että kytkin haarukka on kulunut ja menee vaihtoon (20-30 euroa)
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

hece

Tuommoisessa 1.6 bensavaparissa ei taida kaksoimassavauhtipyörää olla. Onko mitään syytä vaihtaa normaalia kiinteää vauhtipyörää kytkinrempan yhteydessä? Startin hammaskehän olen joskus kuullut menneen rikki (startattu koneen päällä ollessa?). Onko booreja tai muuta jotka vanhemmiten kuluisivat vaihtokuntoon?

Pumpeli

2010 OCTAVIA TSI  RS:sään,maksoi muistaakseni pelkkä kytkin/vaihto merkkiliikkeessä n.800e
Maahantuoja maksoi osan silloin..

Normanton

Vm-07 Octavia 2.0TDI 4x4 Manuaaliin maksoin merkkiliikkeessä viime kesänä ~1200â,¬. Syy oli painelaakerin pettäminen, mutta samalla vaihdettiin kytkin kun oli auki. Kyseessä oli juhannusviikko ja oli pakko saada auto ajoon juhannukseksi ja merkkiliike oli ainoa joka otti työnalle. Varmasti olisi muualla päässyt halvemmalla :/
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

pietro1234

Skoda rapid 2016 kytkimen vaihtohinta, kuulostaa kovalle hinta 1500â,¬. Autolla ajettu n.90 000.
Mites takuu. Saako menemään sieltä kautta. Auto ostettu ruotsista uutena.
Tuo kytkimen vaihto kuulostaa omituiselta, kun mitään rohinaa ei kuulunut ja ainoastaan pakki jäi "päälle".

dosetti

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 16.02.16 - klo:00:23
Vasta teetätin kytkinrempan omaan autooni, manuaali. Osat ebaysta 520â,¬ sis. levy, asetelma, laakeri-työsylinteri ja 2-massavauhtipyörä, merkkinä alkuperäinen Sachs. Työt oli vajaata 600â,¬ sisältäen vaihteistoöljyn vaihdon volkkarin öljyllä.

Laitetaan varoituksen sana jos tilaa ulkomailta osat. Itselläni oli Sachsin yhdistetyssä painelaakerissa/työsylinterissä valmistusvika eli Suomessa tehdyn kytkimen korjauksen jälkeen kytkin hajosi uudestaan, vikana vuotava painelaakeri. Osa piti irroittaa, lähettää myyjäliikkeeseen, joka edelleenlähetti sen Sachsin tehtaalle, joka tutki osan ja antoi päätöksen valmistusvika. Sachs korvasi 20% korjauskustannuksista eli käytännössä ei mitään. Kytkin uudelleen auki ja korjaus taas uudella, tällä kertaa Suomesta ostetulla painelaakerilla/työsylinterillä.

Harvinaista, mutta mahdollista ja asiakas maksoi lähes kaiken, vaikka valmistusvika.

o.b.

Itse olen selvinnyt pelkkien osien hinnalla ;D Ja osat aina ulkomailta LuK tai Sachs sen mukaan, mitä ETKA on suositellut.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 11.06.21 - klo:22:53
Itse olen selvinnyt pelkkien osien hinnalla ;D Ja osat aina ulkomailta LuK tai Sachs sen mukaan, mitä ETKA on suositellut.

Tuntuu muuten nyt olevan melko rapsakat toimitusajat ainakin Autodocilla. Vetarin tilasin 31.5 ja 10.6 ilmoitettiin että nyt on noudettu kuljetukseen  :o
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy