Superb III (15-) viat, ongelmat ja murheet

Aloittaja Sokota09, 13.01.16 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

pjaar

Sama homma, 23th kohdalla alko kylmänä herjailee mutta en edes ole kurkannut säiliöön kun kuumana ei herjaile.
Huoltoon 6th..ehtii sillon lisätä.
Ei ne minnekään vuoda.
Tehtaan jäljiltä vajaa järjestelmä

Sokota09

Kysymys automaattisesta ovien lukittumisesta: ohjekirjassa sanotaan, että kaikki ovet lukittuvat automaattisesti, kun ajoneuvon nopeus ylittää 15 km/h ja tämän jälkeen ovia ei saa auki auton ollessa pysähdyksissä ulkopuolelta avattaessa, ellei keskikonsolista paina namiskuukkelia tai sitten avaa sisäpuolelta oven kahvasta. Myös avaimien poistaminen virtalukosta poistaa lukituksen. Eilen tein sellaisen huomion, että keskuslukitus naksuu aina, kun nopeus ylittää 15 km/h, eihän se noin pitäisi mennä, vaan tuo lukitus menee kerran päälle ja poistuu, kun edellä mainitut asiat toteutuvat, eikö niin? 

Sokota09

Edelliseen vielä jatkoa sen verran, että vaimo ei päässyt autoon sisälle, kun käynnistin auton parkkipaikalla ja se oli tyhjäkäynnillä. Eli jotain on mennyt vituralleen keskuslukituksessa?

dwntime

Jonkun oven lukkomoduulissa vikaa. VCDS:llä pitäisi näkyä minkä oven.

Mulla oli 5 koppaisessa Golf Plussassa samaa vikaa kun kuskin oven lukkolaite hajosi.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 07.12.16 - klo:21:50
Jonkun oven lukkomoduulissa vikaa. VCDS:llä pitäisi näkyä minkä oven.

Mulla oli 5 koppaisessa Golf Plussassa samaa vikaa kun kuskin oven lukkolaite hajosi.

Näin se taitaa olla. Eilen myös ovessa oleva LED-valo ilmoitti viasta.

Sokota09

Pajalle lähtee auto 16. päivä ja samalla toteutetaan joku tiiviste kampanja. Onko tietoa, mitä tuo mahtaa tarkoittaa?

c900T

Liimaavat etuovien kromilistojen "hännät" paremmin kiinni, etteivät aikaa myöten tartu hihoihin tms. kiinni ja taitu.

Tuulilasin pesuri tuntuu edelleenkin (kampanjan jälkeen) todella huonolta Superb II verrattuna, pienessä pakkaskelissä ei jaksa nostaa maantieajossa pesunestettä kuin hieman tuulilasin alareunalle pyyhkijöiden päälle. Paikallaan ollessa pesee sitten takalasinkin, eli pumppu tuntuu aika tehottomalta kun ilmanvastuksella on noin iso merkitys. Onko teillä muilla pissapojan toiminta parantunut kunnolliseksi tuon korjauskampanjan jälkeen?
Superb Combi Style iV -20
(ex. Superb Style 4x4 -16)

Sokota09

Pakkaskelissä en ole pesuria kokeillut, mutta kyllä se maantienopeuksissa on toiminut hyvin. Onko sillä ollut merkitystä, jos ruiskuttaa samalla ajovaloihin?

c900T

Ei ole mitään eroa. Tai oikeastaan auttaa sen verran tilanteessa, että ajovalopesureista tulee enemmän vettä tuulilasille kuin itse lasinpesurista.  :D
Superb Combi Style iV -20
(ex. Superb Style 4x4 -16)

IsoE

Mikäköhän mättää, kun yritän käynnistää puheohjausta painamalla ko painiketta, näytölle tulee viesti "puheohjeus latautuu" tms, mutta mitään ei tapahdu sen jälkeen?
MY17 Superb Combi 280 L&K

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 08.12.16 - klo:12:13
Pajalle lähtee auto 16. päivä ja samalla toteutetaan joku tiiviste kampanja. Onko tietoa, mitä tuo mahtaa tarkoittaa?

Apparin puoleisen oven lukkomoduuli oli mennyt rikki ja nyt toimii jälleen keskuslukitus. Melkein viikko tuli ajeltua niin, ettei kyseinen ovi mennyt lukkoon ollenkaan :D

Sokota09

Nyt pistää kyllä vituttamaan. Tänään motarilla edellä ajavasta autosta lensi nasta tai kivi tuulilasiin ja lopputuloksena kunnon jälki ja lasi säröille. Maanantaina Veholle tarkastettavaksi, meneekö vaihtoon?

gunman

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 17.12.16 - klo:14:41
Nyt pistää kyllä vituttamaan. Tänään motarilla edellä ajavasta autosta lensi nasta tai kivi tuulilasiin ja lopputuloksena kunnon jälki ja lasi säröille. Maanantaina Veholle tarkastettavaksi, meneekö vaihtoon?
Mulla vitutukset huomattavasti väheni, kun auto joutui kolarikorjaukseen Lohjan volkkarille (autoani telottiin stadissa),
Vaihdatin samalla uuden tuulilasin omaan piikkiini.
Otin sitten samantien lasivakuutuksen op:lta hintaan 70â,¬/v (Tiguan)
Korjaamolta kotiin ajaessani sai lasi jo kaksi nastaosumaa (talvirengaskausi oli juuri alkanut)
Seuraavalla kauppareissulla lasi paikattavaksi op:n piikkiin, jos olisin itse ollut maksumies, lompakkoni olisi keventynyt 80â,¬
noiden kahden ventin tähden.
Ensimmäistä kertaa minulla on lasivakuutus ja niin taitaa olla tästälähtien aina :)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Sokota09

On minullakin lasivakuutus, mutta ei se maksa sitä vaivaa, joka tästä taas koituu. Sinänsä olisi hyvä, jos menisi lasi vaihtoon, koska siinä on jo ennestään toinen hyvin pieni osuma nastasta.

äskuusplus

osuma nastasta ?!? Tuskin sentään, eihän nastat nykyrenkaista irtoa millään ja jos niitä laseihin ihan niin yleisesti lentelisi kuten väitetään, niin eipä niitä renkaissa kauaa olisi . Kivihän sieltä on lentänyt.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

hta

Lainaus käyttäjältä: IsoE - 16.12.16 - klo:15:49
Mikäköhän mättää, kun yritän käynnistää puheohjausta painamalla ko painiketta, näytölle tulee viesti "puheohjeus latautuu" tms, mutta mitään ei tapahdu sen jälkeen?

Kieli asetus on Suomi joka ei ole tuettu. Vaihda kieli esim. Englanti niin alkaa toimimaan. Tosin vaikka kyseessä on sama konserni (VAG) niin tuo Superbin puheentunnistus on todella heikkoa vs edellinen Audi. En käsitä miksi tässäkin pitää olla jotain "premium eroa"...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

IsoE

Lainaus käyttäjältä: hta - 19.12.16 - klo:14:39
Kieli asetus on Suomi joka ei ole tuettu. Vaihda kieli esim. Englanti niin alkaa toimimaan. Tosin vaikka kyseessä on sama konserni (VAG) niin tuo Superbin puheentunnistus on todella heikkoa vs edellinen Audi. En käsitä miksi tässäkin pitää olla jotain "premium eroa"...

Ah, kiitos vinkistä! Pitääpä kokeilla, lähteekö kielen vaihdolla pelittämään. Joo, toistaiseksi en ole törmännyt vielä yhteenkään oikeasti hyvin toimivaan puheohjaukseen.

Oletteko huomanneet jotain hyviä käyttötapauksia, missä tuolla puheohjauksella saa jotain konkreettista hyötyä?

dezolte

Miten saan Superbin L&K sähkösäätöisen kuskin penkin pysymään sille säädetyssä asetuksessa? Olen tallettanut kaikki asetukset käyttäjäprofiiliin ja kaikki muut säädöt ja asetukset toimii hienosti mutta kuskin penkki ei suostu pysymään alimmassa asennossaan mihin sen kohtalaisen pitkänä kuskina haluan jättää. Penkki on muuten oikeilla säädöillä mutta se ei jää alimpaan asentoon vaan nousee hieman ylöspäin. Joka kerta kun hyppään autoon pitää penkkiä säätää alaspäin.
Superb Combi 280 L&K 2016

lao

Lainaus käyttäjältä: dezolte - 19.12.16 - klo:19:54
Miten saan Superbin L&K sähkösäätöisen kuskin penkin pysymään sille säädetyssä asetuksessa? Olen tallettanut kaikki asetukset käyttäjäprofiiliin ja kaikki muut säädöt ja asetukset toimii hienosti mutta kuskin penkki ei suostu pysymään alimmassa asennossaan mihin sen kohtalaisen pitkänä kuskina haluan jättää. Penkki on muuten oikeilla säädöillä mutta se ei jää alimpaan asentoon vaan nousee hieman ylöspäin. Joka kerta kun hyppään autoon pitää penkkiä säätää alaspäin.

Kuullostaa kyllä epänormaalilta mulla on penkki alimmassa asennossaan, mutta istuinosa kallistettu maksimiinsa ja kyllä se tossa pysyy. Voisin tietty kokeilla myös ilman tuota kallistusta....
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

IsoE

Lainaus käyttäjältä: IsoE - 19.12.16 - klo:15:20
Ah, kiitos vinkistä! Pitääpä kokeilla, lähteekö kielen vaihdolla pelittämään. Joo, toistaiseksi en ole törmännyt vielä yhteenkään oikeasti hyvin toimivaan puheohjaukseen.

Oletteko huomanneet jotain hyviä käyttötapauksia, missä tuolla puheohjauksella saa jotain konkreettista hyötyä?
Kielen vaihto auttoi!

snuuba

Lainaus käyttäjältä: lao - 19.12.16 - klo:21:28
Kuullostaa kyllä epänormaalilta mulla on penkki alimmassa asennossaan, mutta istuinosa kallistettu maksimiinsa ja kyllä se tossa pysyy. Voisin tietty kokeilla myös ilman tuota kallistusta....

Muistan jostain lukeneeni tästä aiheesta, olisko briskoda. Joissain tilanteissa pitää resetoida/kalibroida penkki käyttämällä sitä ääriasennoissa, tms.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 17.12.16 - klo:16:54
On minullakin lasivakuutus, mutta ei se maksa sitä vaivaa, joka tästä taas koituu. Sinänsä olisi hyvä, jos menisi lasi vaihtoon, koska siinä on jo ennestään toinen hyvin pieni osuma nastasta.

Ei tarvinnut vaihtaa lasia, saivat paikattua ja tämä on ihan hyvä loppujen lopuksi.

dezolte

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 27.12.16 - klo:11:48
Muistan jostain lukeneeni tästä aiheesta, olisko briskoda. Joissain tilanteissa pitää resetoida/kalibroida penkki käyttämällä sitä ääriasennoissa, tms.

Kiitos, muillakin siis sama ongelma. Pitänee siis kysellä huollosta josko ongelma poistuisi päivittämällä softaa...

Zetor

Lainaus käyttäjältä: dezolte - 28.12.16 - klo:18:50
Kiitos, muillakin siis sama ongelma. Pitänee siis kysellä huollosta josko ongelma poistuisi päivittämällä softaa...
Mulla on ihan sama ongelma omassa autossa ja olipa Passat B7:ssakin sama omituisuus. Passatista en tuosta ikinä jaksanut valittaa, koska se ei joka ikinen kerta ovien lukitusta avattaessa nostanut penkkiä. Siinä penkki ryppyili ainoastaan eri muistipaikkojen välillä jättämällä istuinosan takareunan pari senttiä liian ylös. Superbista olen kerran jo huoltoon valittanut ehkä puolisen vuotta sitten, mutta silloin tuo tuomittiin ominaisuudeksi.

Kerro täälläkin miten sinulla homman kanssa käy huollossa. Omani on menossa huoltoon kuukauden sisällä, silloin taas aion tuosta huomauttaa.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

hta

Webaston kaukosäätimen kantama

Kyllä tämä ihan vian puolelle menee vaikka valmistaja ehkä yrittää esittää sen ominaisuutena. Kaukosäätimen kantama on esteettömässäkin tilassa alle 100m ja läpäisykyky lähinnä ikkunaan verrattava este. Samaa ongelmaa esiintyy useammassa autossa joskin joillain ilmeisesti toimii ihan hyvin (siksi lienee vielä toivoa, että kyseessä todella on vika).

Tätä on testattu Veho Olarin toimesta ja sama ongelma esiintyi myös heidän esittelyautossa. Etupihalta takapihalle testattaessa (matka n. 50m) välillä toimi, välillä ei. Joskus toimi toisella yrityksellä ja joskus ei. Kerran ei toiminut edes 5m päästä mutta uudelleen yrittäessä toimi.

Webaston normaali kantama esteettömässä tilassa pitäisi olla useita satoja metrejä ja edellisen auton vastaava toimi 100m ja kahden talon läpi ihan hyvin.

Veho on tehnyt tästä kyselyn maahantuojalle ja jatkaa keskustelua tehtaan kanssa jos maahantuojalla ei ole tiedossa mitään ongelmaa. Työkaveri on nyt tehnyt samasta aiheesta myös reklamaation. Vastauksia voi kuulemma odotella jo loppiaisen tienoilla. Katsotaan...

Oikean takaoven luona vinkuu
En ole ehtinyt itse todeta, mutta kyydissä olevat ovat asiasta maininneet. Vinkuminen lakkaa, kun lasia laskee hiukan. Täytynee silti tutkia mistä johtuu eli ikknasta, kaiuttimesta vai mistä.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

akk

Itse olen huomannut että kun webaston kaukosäädintä käyttää kylkiasenossa se toimii paremmin, esim. sekektiivilasiikkunan läpi.
VW ID.7 GTX

Judge2

(editoitu)
Lainaus käyttäjältä: Judge2 - 22.01.16 - klo:15:26
Ihan sama vika mulla kuin Mikolla:
* ikkunat huurtuvat aivan yllättäen pakkaskelillä kesken ajon, vaikka auto lämmin ja ilmastointi auto asennoss"

Huomasin pakkasten tullessa, että ~-15oc ulkolämpötilan jälkeen silloin tällöin tulee paha haju ilmastoinnista (ihan niin kuin olisi sisätilalämmittimen kenno rikki / märkä villasukka jne.). Muutaman kerran tuo tuli, sitten huomasin, että tuulilasin reunoissa oli pientä huurtumista. Yleensä tuo mene ohi ~minuutissa.

Tänään ajelin motaria (-24oC), ja about 10 sekuninssa kaikki ikkunat umpeen. Voitte kuvitella, että tuli hieman orpo olo vetää 100km/h ilman näkyvyyttä mihinkään ilmansuuntaan (no, about  3sek näin kyllä taaksepäin). Ilmastointi AUTO asennossa.

Jaahas, sama homma eilen. -20oC. Ajettu 35.000km ja L&K laite.
Alkoin sukka haista, laitoin tuulilasilämmityksen päälle + puhallus tuulilasiin. Meni ~minuutti ja ikkunat alkoivat huurtua.

Eivät menneet umpeen, koska olin osannut reagoida.

Missä vika? Pissapoikaa ei käytetty.

Kuten yleensäkin, Hyvinkään Sveitsinportin (tai siis nykyään Länsiauto) tyypit ovat pihalla kuin lumiukot. Ei apua sieltä.

dezolte

Lainaus käyttäjältä: Zetor - 29.12.16 - klo:22:48
Mulla on ihan sama ongelma omassa autossa ja olipa Passat B7:ssakin sama omituisuus. Passatista en tuosta ikinä jaksanut valittaa, koska se ei joka ikinen kerta ovien lukitusta avattaessa nostanut penkkiä. Siinä penkki ryppyili ainoastaan eri muistipaikkojen välillä jättämällä istuinosan takareunan pari senttiä liian ylös. Superbista olen kerran jo huoltoon valittanut ehkä puolisen vuotta sitten, mutta silloin tuo tuomittiin ominaisuudeksi.

Kerro täälläkin miten sinulla homman kanssa käy huollossa. Omani on menossa huoltoon kuukauden sisällä, silloin taas aion tuosta huomauttaa.

Automyyjältä sain tänään tiedon, että maahantuojan mukaan tämä on ominaisuus eikä sille ole mitään tehtävissä. Mikähän ajatus tässä ominaisuudessa on, helpompi istahtaa auton kyytiin kun penkki on korkeammalla?

Hawtin

^Onko Lassila&Tikanoja sponssannut uuden Superb-mallin vai mikä tuo L&T on? ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

dezolte

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 07.01.17 - klo:18:27
^Onko Lassila&Tikanoja sponssannut uuden Superb-mallin vai mikä tuo L&T on? ;D

Oho, pieni typo sattunut ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy