Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

A_Telkkä

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.10.11 - klo:11:51
eli teho ei sinänsä ole mulle se itseisarvo  ......... eli voisin ajaa siis myös Subarulla ?  8)

Aiemmin käytössäni olleen Accordin 2,4-litraisen vaparikoneen (190hv) jälkeen tämä Legacyn 2,5-litraisen 167 heppaa tuntuvat yllättävänkin hyvin riittäviltä. Tämän myllyn teho ja sen "käytännön tuntuma" olivat itselleni hyvinkin kriittisiä valintaperusteita enkä nyt 2kk käytön jälkeen ole oikein löytänyt tilannetta, että olisin enempää tehoa - tai edes vääntöä - tarvinnut. (ehkä olen vain tullut vanhaksi... :D)

Itselläni ei ole näin liisariautossa omia jenejä kiinni ja todnäk neljän vuoden päästä vaihtuu merkki johonkin toiseen, mutta ihan mielellään tuolla kyllä ajelee. Paitsi penkistä tulee miinusta, vaikka se sähkösäätöinen onkin. Jotenkin ei vaan taitu tarpeeksi "kuppimalliseksi" omaan makuun, tai sitten pitää istua penkki ala-asennossa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: A_Telkkä - 31.10.11 - klo:14:47
Aiemmin käytössäni olleen Accordin 2,4-litraisen vaparikoneen (190hv) jälkeen tämä Legacyn 2,5-litraisen 167 heppaa tuntuvat yllättävänkin hyvin riittäviltä.

Ainakin tuo Hondan kone on ns. pidempi-iskuinen 2.0 (uskoisin Subarunkin olevan näin) joten ovat käyttömukavuudessaan juurikin hyviä (kun tuo pitkäiskuisuus lisää vääntöä).

Ja sen Mazdan 'samanmoisen' version kokeilleena on sekin käyttövoimaltaan hyvä/parempi kuin 2.0 tuuppari.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

Subaru BRZ STI concept debuts in L.A.









Ilman tuota järkyttävää amistuning-spoileria ihan jees... :)

tuRboman

Lehdistökoeajojen perusteellan vois kuvitella, että tarjolle tulee jotain erityistä. Ei tarvi tehoilla pullistella, jos muut osa-alueet on kodiksessa. Ja Subarulla luulis taitoa löytyvän.
"All 4 The Driver"

pokkus

Hiton hienohan tuo on!

Edit: mietin mikä tuossa vaikutti tutulta, niin hiukan tulee Huyndai Genesis Coupe mieleen.

vasara

Tämäkin näyttää hyvältä.. varsinkin tuo voimaa uhkuva perä. Toivottavasti muotoilu ei muutu tylsäksi tuotantoversioon.
http://www.autoblog.com/2011/11/07/subaru-advanced-tourer-concept-to-bow-in-tokyo/

Tsuku

BRZ on julkaistu. Kesympi kuin tuo yo. konsepti, mutta tämä onkin perusmalli, eikä STI.

http://www.autoblog.com/2011/11/28/subaru-debuts-production-brz-sport-coupe/



Mikko

Eihän tuossa ole Toyotaan muuta eroa kuin etupuskuri. Takavalotkin on muutettu samaan hirvittävään tuninglookiin. Kaikki särmät hiottu myös pois. Tylsä.

MoFFe

Todellakin...tylsä ja aika rumat noi tuuning valot. Jotenkin tuosta vaan puuttuu jotain. Samoin toyotasta.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.11.11 - klo:08:30
Eihän tuossa ole Toyotaan muuta eroa kuin etupuskuri. Takavalotkin on muutettu samaan hirvittävään tuninglookiin. Kaikki särmät hiottu myös pois. Tylsä.
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.11 - klo:08:57
Todellakin...tylsä ja aika rumat noi tuuning valot. Jotenkin tuosta vaan puuttuu jotain. Samoin toyotasta.

Jospa se ajamisen hauskuus / ajo-ominaisuudet paikkaisivat näitä visuaalisia puutteita. Joku toimittaja uskalsi verrata kyseistä uutuutta ajamisen hauskuudessa jopa Boxsteriin. Ja se on aika paljon sanottu se....

Eihän tuo nyt mikään vimpan päälle muotovalio ole, muttei rumakaan. Perusmuodoltaan aika perinteinen coupe. Takavalot tökkii omaan silmään pahiten, muuten ihan ok.

Tsuku

Hiukan fiksumman näköinen näissä kuvissa sinisenä. http://jalopnik.com/5863633/subaru-brz-isnt-a-more-powerful-toyota-gt-86


Ton-1

^ Not too bad.  ;D

Iteltä mennyt ohi - takatuuppari vai etuveto ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Ã,,h, Toyota ja Subaru, pettymyksiä molemmat, irvokkaan näköisiä, kuin rumimmat siskokset GT ja BRZ..

Millos Nissan tarjoaa jotain vastinetta?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tsuku

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 30.11.11 - klo:08:37
^ Not too bad.  ;D

Iteltä mennyt ohi - takatuuppari vai etuveto ?

Kevyt takavetoinen pikkusportti, jossa on kiinnitetty erityisesti huomiota hyvään ajettavuuteen ja matalaan painopisteeseen.

Markku J

Todella houkuttelevan näköinen sinisenä. Onko tuolle mitään hinta-arviota vielä ?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Tsuku - 30.11.11 - klo:08:55
Kevyt takavetoinen pikkusportti, jossa on kiinnitetty erityisesti huomiota hyvään ajettavuuteen ja matalaan painopisteeseen.

All the man can ask.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Tsuku - 30.11.11 - klo:08:23
Hiukan fiksumman näköinen näissä kuvissa sinisenä.
Tämä BRZ on omaan makuuni ulkoisesti parempi kuin GT86. Tykkään enemmin tämän hiukan rauhallisemmin muotoillusta etupuskurista ja tuo "plasma blue" (menikö oikein?) lienee saatavissa ainoastaan Subaruun. Sopii autoon todella hienosti, ehdottomasti parempi kuin yksikään Tojoon saatavissa olevista väreistä.

Sisusta taas on Toyotassa ensikuvien näkemisen jälkeen ehkä vähän hienompi. Perusmuotohan on sisustassakin sama mutta materiaali ja värieroja näyttää olevan. Lisäksi Subista puuttuu vaalea tausta kiekkamittarista, mielestäni se on Tojossa ihan kiva yksityiskohta.

Voisikohan nuo yhdistää, tilata siis BRZ GT:n sisustalla? :D

Cyclic Stig


MOP

Lainaus käyttäjältä: skula - 30.11.11 - klo:08:52
Ã,,h, Toyota ja Subaru, pettymyksiä molemmat, irvokkaan näköisiä, kuin rumimmat siskokset GT ja BRZ.

Mites voit noin sanoa kun et oo varmaan edes nähny autoja livenä saati päässy ajamaan?

Skula

Lainaus käyttäjältä: MOP - 30.11.11 - klo:21:57
Mites voit noin sanoa kun et oo varmaan edes nähny autoja livenä saati päässy ajamaan?

Ihan samoin kuin...

Ei mun tarvitse nähdä livenä tai koeajaa häntäkään:



ja voin hyvillä mielin sanoa että hän on ruma..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

 ;D ;D ;D ;D


Mutta näin se vaan on.  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Arcca

 ;D Hyvä lohkasu Skulalta  ;D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Puhumatta Skulan suulla hän ei muutoin ole käyttäytynyt ennakkoluuloisesti, eli ei ole tyrmännyt edellisten esimerkkien antamista ajonautinnoista ilman koeajoa.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tuRboman

Tuossa on kovasti aineksia oikeasti hauskaksi ajettavaksi. Siihen kun ei tarvita ylettömiä tehoja, eikä maailman kauneinta ulkonäköä.
"All 4 The Driver"

M1kke

Takavaloista en olisi huolissani, Imprezaankin on saatavilla kokopunaisia takavaloja jotka ovat huomattavasti paremman näköiset kuin ne kirkkaat "tuningvalot".

Mielenkiintoinen kapistus etenkin jos jää alle 40kâ,¬ hintaluokkaan.

Suunnilleen samanlaisella teho/painosuhteella olleen RS Clioni kulku oli ihan riittävää ja parilitraisen vaparin reilut 200 Nm kuljetti tuon painoista autoa arkiajossa ilman vinguttamistakin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 01.12.11 - klo:17:54
Mielenkiintoinen kapistus etenkin jos jää alle 40kâ,¬ hintaluokkaan.
Meinaatko autoverotonta hintaa? Meinaan vähän kyllä epäilyttää, että hinta jäisi Suomen autoveron jälkeen noin alas. Valitettavasti. Briteissä on ollut arvuuttelua, että sikäläinen hinta asettuisi 28 kilopunnan tuntumaan. Ja Briteissähän taitaa perinteisesti olla Euroopan halvimmat autot...

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.12.11 - klo:18:54
Meinaatko autoverotonta hintaa? Meinaan vähän kyllä epäilyttää, että hinta jäisi Suomen autoveron jälkeen noin alas. Valitettavasti. Briteissä on ollut arvuuttelua, että sikäläinen hinta asettuisi 28 kilopunnan tuntumaan. Ja Briteissähän taitaa perinteisesti olla Euroopan halvimmat autot...

Verollista hintaa tarkoitin (tai toivoisin). Jos vertailee esim. Pösön RCZ malliin niin 200 THP versio maksaa n. £25k ja Suomessa n. 36kâ,¬.. taitaa siis mennä yli kuitenkin.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 01.12.11 - klo:20:08
taitaa siis mennä yli kuitenkin.
Kun nyt jäisi edes alle 45kâ,¬:n. Sillä saisi oman kiinnostukseni autoon vielä jotenkin säilymään. Jos Suomiverollinen perushinta tuon yli karkaa niin sitten saa kyllä olla joka tapauksessa. Varusteineen menisi jo 50kâ,¬ rikki....

Joku puhui jossain Subarun boksereiden hankalasta & kalliista jakohihnan vaihto-operaatiosta. Onko kenelläkään heittää faktaa, että millä kilometreillä tuo vaihto on huolto-ohjelmassa bensa-Subaruilla?


Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 01.12.11 - klo:21:39
Kun nyt jäisi edes alle 45kâ,¬:n. Sillä saisi oman kiinnostukseni autoon vielä jotenkin säilymään. Jos Suomiverollinen perushinta tuon yli karkaa niin sitten saa kyllä olla joka tapauksessa. Varusteineen menisi jo 50kâ,¬ rikki....


Ei mitenkään alle 45t paitsi jos vääntävät jonkun mopoauto version tuosta. Mikäli alle 45t, niin sitten korkeintaa herää unesta ;)

edit. katsoin vielä kuvaa tarkemmin. olipa puistattavan ruma riisikuppi look :-X

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 01.12.11 - klo:21:55
Ei mitenkään alle 45t paitsi jos vääntävät jonkun mopoauto version tuosta. Mikäli alle 45t, niin sitten korkeintaa herää unesta ;)

edit. katsoin vielä kuvaa tarkemmin. olipa puistattavan ruma riisikuppi look :-X
Joo. Mahtavaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy