Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

akk

^^ Mitään virallista selvennystä rangen laskemisesta ei anneta, liekkö sitten jonkinmoinen liikesalaisuus ? Omien havantojen mukaan viimeksi noin 40 km ajettu matka vaikuttaa pääosin (80-90 % painoarvolla) ennustukseen , loppu hienosäätö tulee lämpötilasta yms. Suurin itselle ennustettu range taitaa olla 52 km, ja sen kyllä pääsisi ihanneolosuhteissa.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Mustalaa

Osaakos joku kertoa kuinka (facelift-)GTE:n etumatkustajan penkin saa kaadettua etuasentoon, jotta voisi kuljettaa pitkän esineen? Kyseessä siis ne siniset penkit ilman sähköjä. Käyttöohjekirjassa oli ohjeet, mutta kuvissa oli kaksi vipua vs. penkin rulla ja vipu. Koitin tähystää jos näkyisi joku vapautusalpa penkin takana kuten edellisessä Volvossa, muttei sieltäkään osunut silmiin eikä käteen. Onneksi kokeilin ennen kauppaan menoa, enkä vasta ostosten jälkeen ;D
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 10.06.22 - klo:20:11
Tulipa tuossa muuten mieleen, mitä muilla näyttää sähkörange kun lataa akun täyteen? Ymmärtääkseni maksimirange on 50km (yltiöoptimaalisissa olosuhteissa) Mutta mitä itse parina päivänä kerkesin ladata ennen huoltoon vientiä niin täyteen ladatulla akulla auto näytti rangeksi 40km.

Onko tämä normaali lukema täydellä akulla? Vai ottaako rangen jostain keskikulutuksista tms.. Lähinnä mietin että onko akun kapasiteetti huvennut vuosien aikana?
Aamulla kun lähdin oli range 52km.  18km. jälkeen oli range jo 59km. Aika normaalia et range on alakanttiin.
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Pari päivää sitten pääsin omalla Passatilla ekan kerran yli tehtaan ilmoittaman rangen yhdellä latauksella eli 60 km (tehtaan ilmoittama lienee 56 km facelift maillille). Olosuhteet oli varmaan lähes parhaat mahdolliset eli lämmintä n. +20 ja reitti kulki pääasiassa maanteillä 60-80 km/h rajoituksilla. Rajoitusten mukaan mentiin ilman kummempaa hissuttelua ja ilmastointikin oli päällä. Seuraavalla kerralla latauksen jälkeen liikkeelle lähtiessä auto ennusti rangeksi 60 km sähköllä, mutta nyt pääsin "vain" 55 km
VW Passat Variant GTE

Jalluk18

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 07.06.22 - klo:20:45
Onko muilla esiintynyt ilmastoinnissa vastaavaa ongelmaa, kun laitan ilmastoinnin päälle kompura ikään kuin kiihtyy ja kiihtyy kunnes saan äänestä tarpeeksi ja sammutan kompuran A/C napista. Näin melu lakkaan samantien. Ã,,äni tunkeituu rengasmelun yli jopa motarilla.

https://www.youtube.com/watch?v=kVmlyU90iuc&feature=youtu.be

Mulla vastaava ääni ja tänään vein ilmastoinninkompuran vaihtoon auton... Ei tosiaan puhaltanut kylmää, kompuran moottori kuitenkin pyörii vcds katsottuna ja pitää tuollaista pahaa ääntä... Katsotaan kun kerkeän auton hakemaan että toimiiko ilmastointi kunnolla

Carl0s

Hei, onko tietoa saako näistä mitenkään fiksusti tuota taukoilmastointia päälle muuten kun sovelluksesta? Kesä on täällä taas ja välillä joutuu jättää koiran takakonttiin kauppareissun ajaksi. Edellisen A6 pystyi jättää käyntiin ja mekaanisella avaimella ovet lukkoon. Nyt tuntuu että tolla sovelluksella (silloin kun se suostuu toimimaan) tuohon operaatioon menee enempi aikaa kun itse kauppareissuun... :/

miz

Eikö siinä näytössä ole täppää tuolle kun sammuttaa auton? Eli auton sammutus ja sitten taukoilmastointi päälle.
Ihan varma en valitettavasti ole, muistaisin että tuo toimi samalla tavalla koeajoissa olleilla Passateilla kuin nykyisellä Leonillakin.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 13.06.22 - klo:14:46
Hei, onko tietoa saako näistä mitenkään fiksusti tuota taukoilmastointia päälle muuten kun sovelluksesta? Kesä on täällä taas ja välillä joutuu jättää koiran takakonttiin kauppareissun ajaksi. Edellisen A6 pystyi jättää käyntiin ja mekaanisella avaimella ovet lukkoon. Nyt tuntuu että tolla sovelluksella (silloin kun se suostuu toimimaan) tuohon operaatioon menee enempi aikaa kun itse kauppareissuun... :/
onko tehdaswebastoa?
sieltä pystyy laittaa lämmityksen tilalle tuuletus, ja weban napista tai kaken napista päälle.

on myös mahdollista VCDS koodata lukitus niin, että auton voi jättää kiinni ja saa kakesta avaimet lukkoon.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 13.06.22 - klo:14:46
Hei, onko tietoa saako näistä mitenkään fiksusti tuota taukoilmastointia päälle muuten kun sovelluksesta? Kesä on täällä taas ja välillä joutuu jättää koiran takakonttiin kauppareissun ajaksi. Edellisen A6 pystyi jättää käyntiin ja mekaanisella avaimella ovet lukkoon. Nyt tuntuu että tolla sovelluksella (silloin kun se suostuu toimimaan) tuohon operaatioon menee enempi aikaa kun itse kauppareissuun... :/

Audissa ainakin onnistuu kun ennen auton sammutusta painelee MMI:stä Koti -> Auto -> Ilmastointi -> Seisontailmastointi -> Välitön käynnistys

Ehkä vielä vähän hitaampi tapa kuin sovelluksesta käynnistys mutta toimii varmemmin..

Lainaus käyttäjältä: miz - 13.06.22 - klo:17:15
Eikö siinä näytössä ole täppää tuolle kun sammuttaa auton? Eli auton sammutus ja sitten taukoilmastointi päälle.
Ihan varma en valitettavasti ole, muistaisin että tuo toimi samalla tavalla koeajoissa olleilla Passateilla kuin nykyisellä Leonillakin.

Arvaus: Taitaa tuo auton sammutuksessa näytölle tuleva valinta koskea vain MQB Evo autoja eli ei Passattia.

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 14.06.22 - klo:10:10
onko tehdaswebastoa?
sieltä pystyy laittaa lämmityksen tilalle tuuletus, ja weban napista tai kaken napista päälle.

on myös mahdollista VCDS koodata lukitus niin, että auton voi jättää kiinni ja saa kakesta avaimet lukkoon.

Koska GTE on hybridi niin siinä voi jättää oikean ilmastoinnin päälle vaikka auto sammuksissa ja lukossa eli kyseessä eri toiminto kuin pelkkä (tehoton) tuuletus.

Ja veikkaampa ettei toi ovet lukkoon auto käydessä koodaus onnistu, ainakaan omaan MQB hybridi Audiin sitä ei pystyt tekemään minkä perus polttis autoihin pystyi tekemään.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Carl0s

Eli tosiaan, jos auton sammuttaa niin infotainmentin näytölle tulee vain ajastetun latauksen näyttö. Ilmastointi-valikon kautta löytyy vain tuon weban lämmitys/tuuletus, ei muuta. Toisaalta pitääkin testata onko tuo niin fiksu että jos webalta laittaa tuuletuksen ja weba herättää ilmastoinnin, niin osaako ilmastointi tarvittaessa käyttää sähköistä kompuraa.

Tuon saa koodattua niin että virrat päällä auton saa lukkoon, (tuota siis ekana testasin) mutta silloin pitäisi aina polkasta polttis käyntiin. Jos polttis on sammuksissa ja ajaa sähköllä, auto sammuu aina kun vyö on auki ja kuskin ovi aukeaa (comfort access tms). Jos virrat jättää päälle, sammuu ne x-minuutin kuluttua akkuvirran säästämiseksi. Otin tuon koodauksen pois koska taas muuten on helpompi kun ei tarvi erikseen sammutella virtoja vaan riittää kun vaan laittaa P:n päälle, hyppää pihalle ja sipasee kuskin ovea.

miz

^^

Pahoittelut mun turhasta kommentista ja kiitos korjauksesta. Muisti pätki pahasti tuossa ilmastointiasiassa GTE:n osalta.

fidelity

Lainaus käyttäjältä: fidelity - 10.06.22 - klo:07:59
Toimi hienosti lauantaista tiistaiaamuun saakka. Nyt ei taas ole yhteyttä auton ja palvelimen välillä. Onko muilla pätkinyt yhteydet lähiaikoina? Ei oikein innostaisi viedä autoa huoltoon, jos vika on Volkkarin pilvessä.

Noniin, WeConnectiantutkittu huollossa. Ohjainlaite resetoitu ja pääkäyttäjä lisätty uudestaan. 2.3 tuntia meni hullolla aikaa, mutta onneksi kohtuullistivat laskua, joten reilut 150 â,¬ jäi maksettavaa. Nyt olisi sitten parempi toimia.

En sitten tiedä, mitä tapahtuu, kun operaattorit ajavat 2G- ja 3G-verkot alas. Volkkarin sivuilla mainitaan:

"Vastuuvapauslauseke / Volkswagen
1.
Car-Net-mobiilipalvelut perustuvat teknisesti 2G-/3G-mobiiliverkkoihin, kun taas We Connect käyttää 2G-/3G-/LTE-mobiiliverkkoja. Verkkopalveluntarjoajien odotetaan sulkevan 2G-/3G-mobiiliverkot vuodesta 2020 alkaen. Tästä lähtien mobiilipalveluiden laadussa saattaa olla rajoituksia. On odotettavissa, että vuodesta 2025 alkaen Car-Net-palvelut eivät ole enää käytettävissä. We Connect -mobiilipalvelut pysyvät rajoitetusti käytössä LTE:n kautta."

Saakohan näihin päivitettyä ohjainlaitetta vai tuleeko näistä faceliftaamattomista Passateista offline-vehkeitä.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Jalluk18 - 13.06.22 - klo:14:06
Mulla vastaava ääni ja tänään vein ilmastoinninkompuran vaihtoon auton... Ei tosiaan puhaltanut kylmää, kompuran moottori kuitenkin pyörii vcds katsottuna ja pitää tuollaista pahaa ääntä... Katsotaan kun kerkeän auton hakemaan että toimiiko ilmastointi kunnolla

Oliko tuuris reissu?

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Jalluk18

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 15.06.22 - klo:08:58
Oliko tuuris reissu?

Kompuran ostin virosta purkaamolta 140â,¬ ja volkkariliike veloitti 120â,¬ asennuksesta. Ilmastointihuolto oli tehty juuri muutamia viikkoja aikaisemmin. Ja ei joutunut kylmäainetta lisäämään, mutta toki imaisemaan järjestelmän tyhjäksi ja taas täyteen..
En tiedä mitä uusi kompura olisi volkkarilla maksanut.
Ainakin nyt toimii. Pyysin vanhan kompuran itselle, pitäisi jossain kohtaa avata ja mielenkiinnosta katsoa mikä sieltä on pettänyt

Carl0s

Joo, ei osaa weba taukotuuletuksella käyttää kompuraa... Hetken jo luulin että täähän toimii kun ilmastointi heräsi eloon. Lämpöjä ja puhallusasetuksia pystyi säätämään mutta A/C nappi oli mykkänä ja vaikka sitä kuinka rämppäsi ei kompura herännyt eloon :(

Pitääpi siis jatkossa vaan kirjoilla tuon äpin kanssa :(

Wiiseli

Nyt on dsg:n öljyt(Comman öljyt), tulpat ja jarrunesteet vaihdatettu. Hinta oli ihan maltillinen 417â,¬ ja korjaamo pystyi myös tekemään merkinnän sähköiseen huoltokirjaan.
PASSAT GTE VM. 2020

pasila

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 20.06.22 - klo:16:30
Nyt on dsg:n öljyt(Comman öljyt), tulpat ja jarrunesteet vaihdatettu. Hinta oli ihan maltillinen 417â,¬ ja korjaamo pystyi myös tekemään merkinnän sähköiseen huoltokirjaan.

Ei ollu sitten vissiin merkkiliikkeessä tuo? Pystyykö ne noissa pikkukorjaamoissa tarkistamaan sitä sähköpuoltakin näissä hybrideissä?

Wiiseli

Ei ollu merkki/ valtuutettuhuolto.  Harvemmin pienemmillä on mekaanikkoja, joilla on koulutukset kunnossa. Luulen et perus autosähkärikin joutuu käymään omat kurssit, jos haluaa akkuihin koskea. Kun meidäb auto kävi valtuutetulla akku kamppanjassa jäi mulle mielikuva et niilläkään ei ollu omaa luvat omaavaa mekaaanikkoa vaan sinne tuli tilauksesta joku tekemään kamppiksen.
PASSAT GTE VM. 2020

akk

^tuo on vielä niin että lupa on merkki (ellei jopa malli) kohtainen. Ainakaan paikallisessa lähimmässä korjaamossa eivät pystyneet tekemään akkukampanjaa kun luvat oli Skodalle, muttei volkkarille. Outoa sinänsä kun luulisi että näissä on hyvinkin samankaltainen sähköjärjestelmä.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Carl0s

Erikoista, broidi on tollasessa monikansallisessa korporaatiossa joka tekee myös autohuoltoja myyntipisteen päälikkönä, ja kun autoa vaihdoin puhui se että hän ja heidän asentaja oli juuri käynyt jonkun koulutuksen että saavat nykyään huoltaa hybridiautoja ja hybridijärjestelmiä. Toki eivät ole VW:n virallinen edustaja eli mitään tehdastakuu-hommia eivät tee.

tet

^ Ehkä "tehdastakuuhommien" sijaan kyse oli tehdaskampanjoista, eli takaisinkutsuista? Sinänsä takuun alaisen auton korjausta voi tehdä mikä tahansa korjaamo, ei tarvitse olla merkkiedustaja. Tämän on taannut EU:n ryhmäpoikkeusasetus jo toistakymmentä vuotta. Asetus taitaa olla taas katkolla ensi vuonna, veikkaan että jatkoa seuraa.

Sähkö- ja hybridiautojen korjauspätevyys ei käsittääkseni poikkea sähköalan yleisistä säädöksistä mitenkään. Samat pätevyydet korjaajalla ja taustaorganisaatiolla vaaditaan, kuin missä tahansa sähköalan töissä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

m4x1mu5

Ilmastointi-case sai eilen mielenkiintoisia käänteitä, paikallinen nyrkkipaja alkoi väittämään kivenkovaa että GTE:ssä on sähkökumpura joka maksaa +2000â,¬ kun huoltolistaa laadimme.   

Enemmän autoa tuntevat miten on asian laita?

Autodocista tai muista vastiivista palveuista rekkarilla haettuna antaa alkuperäisosaksi Valeon kompuran hintaa 232â,¬.

https://www.autodoc.fi/valeo/1093443
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

tet

^ Eiköhän kaikissa plugareissa ole sähköinen kompressori, kuten täyssähköautoissakin. Aika lämmin tulisi sähköajolla kesäkuumalla, jos ei kompura pyörisi. Ihmettelen, jos joku valmistaja on laittanut polttomoottorin pyörittämän kompressorin lataushybridiin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.06.22 - klo:12:37
^ Eiköhän kaikissa plugareissa ole sähköinen kompressori, kuten täyssähköautoissakin. Aika lämmin tulisi sähköajolla kesäkuumalla, jos ei kompura pyörisi. Ihmettelen, jos joku valmistaja on laittanut polttomoottorin pyörittämän kompressorin lataushybridiin.

Näinhan se on, googlaus tuotti vastauksen ja samalla kompuran hinta tuplaantui. Oikea varaosanumero 5QE816803, autodocin haku antaa väärän osanumeron.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

ukormi

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 28.06.22 - klo:13:12
Oikea varaosanumero 5QE816803, autodocin haku antaa väärän osanumeron.
Autodocin varaosahakuun pitää suhtautua hyvin skeptisesti. Kantapään kautta tuonkin on saanut oppia.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

L1nkkku

Auton vaihto olisi ajankohtainen. Ajoa tulee todella paljon ja pääsääntöisesti ajo on Tampere - Helsinki väliä + helsinkissä hieman pyörimistä. Nykyään ajan dieselillä, mutta olen miettinyt siirtymistä hybridin tai täysin sähköön. Vaihtoehtoina ovat Passatin gte ja id4. Gte passatissa en tällä matkalla juurikaan saa hybridistä apua, mutta muuten lyhyet ajot menisivät sähköllä, mikä olisi hyvä juttu. Eniten itseä Gte:ssä mietityttää, että paljonko kulutus on moottoritiellä? Auttaako hybridi siinä mitenkään vai onko kulutus siellä 7l paikkeilla. Jos on niin ei tätä vaihtoehtoa kannata edes harkita vaan dieselikin tulee halvemmaksi.

Id4 nyt tietysti tulee halvemmaksi, mutta ei kiinnostaisi alkaa säätämään lataus paikkojen kanssa...

Wiiseli



Tuossa Helsinki- Mikkeli. Ajoin ensin akun tyhjäksi(n. 40km) ja loput hyrpidillä.
PASSAT GTE VM. 2020

L1nkkku

Kiitos tästä! Kiinnostaisi tuo kulutus enemmän kun keskinopeus on siellä +100km/h vauhdissa. Vaikuttaa varmaan jonkin verran.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: L1nkkku - 29.06.22 - klo:10:01
Kiitos tästä! Kiinnostaisi tuo kulutus enemmän kun keskinopeus on siellä +100km/h vauhdissa. Vaikuttaa varmaan jonkin verran.

Oma mututuntuma on, että noissa vauhdeissa kulutus on 6-7 l/100 km tyhjällä akulla. Keväällä n. + 10 asteen kelissä ajoin reilun 200 km pätkän edestakaisin. Mennessä meni akullinen virtaa ja kulutus oli 5,2 l/100 km We Connectin lokitietojen mukaan. Palatessa tyhjällä akulla 6,5 l/100 km. Molempiin suuntiin keskinopeus oli 96 km/h.

Sen olen huomannut, että lämpimällä kelillä kulutus jonkin verran laskee. Ajoin saman matkan juhannuksena, jolloin mennessä meni akullinen virtaa ja kulutus 4,1 l/100km ja palatessa 5,8 l/100 km tyhjällä akulla. Nyt kuitenkin keskinopeus jäi 85 km/h paikkeille, kun oli jonkin verran ruuhkaa.
VW Passat Variant GTE

mattix

Lainaus käyttäjältä: L1nkkku - 29.06.22 - klo:10:01
Kiitos tästä! Kiinnostaisi tuo kulutus enemmän kun keskinopeus on siellä +100km/h vauhdissa. Vaikuttaa varmaan jonkin verran.
Pre-fl GTE Passatin kulutus Tre-Hki-Tre välillä on minulla ollut noin 6.0-6.5 litraa, kun akkukin on ajettu tyhjäksi. Ajettu hyvin tarkasti 120km/h tai +5 km/h päälle. Ilman akun ajamista tyhjäksi on kulutus ollut lähempänä seiskaa.

Viimeisin kokemus on 80-100 km/h tiellä 550 km akku tyhjäksi kaksi kertaa ja reippaasti ajettuna. Kulutus oli 5.2l/100km + sähkö. Jos olisi pelkkää 80 km/h, niin noin 4.6l/100km.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy