Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Prokkis

Kiitoksia. Tottunu moottoritiellä laittamaan sen 135 vakkariin että pysyy liikenteen mukana. Pakkasiakin täällä pohjoisempana riittää jotenka taitaa se polttomoottori olla fiksuin ratkaisu vaikka kuinka koittaisi plugaria perustella. Ehkä täyssähkö sitten tulevaisuudessa.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Prokkis - 15.05.22 - klo:21:23
Kiitoksia. Tottunu moottoritiellä laittamaan sen 135 vakkariin että pysyy liikenteen mukana. Pakkasiakin täällä pohjoisempana riittää jotenka taitaa se polttomoottori olla fiksuin ratkaisu vaikka kuinka koittaisi plugaria perustella. Ehkä täyssähkö sitten tulevaisuudessa.
Tähän on pakko kertoa et itellä on ajotapa muuttuniut selvästi plugarin oston jälkeen. Ajan huomattavasti maltillisemmin niin sähköllä kuin polttiksella.
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.05.22 - klo:21:59
Tähän on pakko kertoa et itellä on ajotapa muuttuniut selvästi plugarin oston jälkeen. Ajan huomattavasti maltillisemmin niin sähköllä kuin polttiksella.

Tämä! Ennen olin itsekkin se kehän stereotypisin audikuski, joka raivosi jokaiselle joka kehtasi ajaa vasentakaistaa vähemmän kuin rajoitus +20 ja Webasto huuti viellä näilläkin keleillä tunnin ennen lähtöä että autossa on varmasti mukavan lämmin. Nykyään olen se oikean kaistan ”mummo” joka ainakin puoliksi (mielestään) hypermailaa joka ikisen matkan - täysin ilman lämmitystä 😂

Itse pääsen aikalailla pre-fl laitoksella sen 37km sähköllä näillä keväisillä keleillä. Tolpasta kun lähtee niin 41 -> 36 putoo ekan kilsan aikana, ja loppu menee aika lailla samaa tahtia tripin kanssa.

Omalla ajoprofiililla ”tankkauslasku” muuttu aika radikaalisti, ABC:n datasta kun katso niin ~300,/kk menny diiseliin vuoden aikana, nyt kuukauden aikana tankannu kerran 60, 😅

akk

#5163
Lainaus käyttäjältä: Prokkis - 15.05.22 - klo:21:23
Kiitoksia. Tottunu moottoritiellä laittamaan sen 135 vakkariin että pysyy liikenteen mukana. Pakkasiakin täällä pohjoisempana riittää jotenka taitaa se polttomoottori olla fiksuin ratkaisu vaikka kuinka koittaisi plugaria perustella. Ehkä täyssähkö sitten tulevaisuudessa.

Jos hybridille kuluja laskee karkeasti, niin 6 kk ”kesäolosuhteissa” olettaisin että se maantieosuus menisi sähköllä ja motari polttomoottorilla. Tällöin polttoainetta kuluisi motarilla n. 7 l/ 100 km, eli koko matkalle 3,5 l/ 100 km. Lisäksi tulisi yksi kotilataus per päivä eli n. 20  ,/kk. Puolet ajasta ajoa  ”talvella” pääosin polttiksella hybridimoodilla,  niin voisi käyttää varman päälle tuota 7 l / 100 km. Sähkön lataukseen voisi laskea varmuuden vuoksi myös 20 , /kk, vaikka sähkönkäyttö voi olla hyvinkin vähäistä. 

Tuosta voisi päätellä että kotilatausten kustannukset menevät aika tasan vuotuisen dieselveron kanssa. Jäljelle jää polttoainekulutus, joka on pyöristäen koko vuodelle 50% 3,5 ja 50% 7,0 eli 5,3 l/ 100 km. Jos bensan ja dieselin litrahinnat ovat likimäärin samat, niin tuo on se kulutus jolla dieselin pitäisi kulkea. Taitaa mennä aika fifty/sixty, ja huomioiden että dieselin käyttö on tankkausten/latauksen osalta helpompaa kuin hybridin, niin järkevä valinta olisi silloin diesel.

Kannattaa sitten huomioida että tämä spekulointi on tehty vain työmatkojen osalta, tämä ei huomioi muita (pidempiä) ajoja .
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

peksinaattori

Pärjääkö ilman webastoa? Sähköllä saa sisätilat esilämmitettyä vai saako?

tgotj

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 16.05.22 - klo:11:26
Pärjääkö ilman webastoa? Sähköllä saa sisätilat esilämmitettyä vai saako?
Mielipidekysymys, omasta mielestä kyllä (sisarmalli Leon ST), osa sanoo, ettei millään...

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 16.05.22 - klo:11:26
Pärjääkö ilman webastoa? Sähköllä saa sisätilat esilämmitettyä vai saako?
Minä pärjäsin Leonilla viime talven loistavasti sähköisellä esilämmityksellä. Varsinkin, jos lataa 16 A virralla. Tuolloin esilämmitys toimii 3,6 kW teholla. Lähtiessä oli aina akku täysi ja kabiini lämmin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ECOisti

Ei riitä sähköinen esilämmitys pakkaskeleillä, jos lataa 10 A virralla. Kokemusta on. 16 A toimii varmaan paremmin.

peksinaattori

Kiitos vastauksista.

Ohituskaista

Ei riitä 16 ampeeriakaan lasien jäästä kunnolla sulattamiseen ellei saa autoa katokseen. Suosittelen Webastoa lämpimästi niille jotka joutuvat pitämään autoa taivasalla. Itse joudun monesti laittamaan auton kylmään autotalliin ihan vain sen takia että ei tarvitse jatkuvasti talvella käyttää Webastoa. Katoksessakin sähkölämmitys riittää ja sitä toki käytän itsekin.

suihkis

Lainaus käyttäjältä: suihkis - 27.04.22 - klo:08:25
Nyt tarvitaan viisaampien apua, -18 Passat käytössä, 72tkm mittarissa. Viime viikon puolella pidempää matkaa ajaessa yhtäkkiä näyttöön pamahti jalankulkijatunnistuksen virhettä, AFS-virhettä ja täten myös ACC tippui käytöstä pois. Takaisin ajaessa ajoittain toimi ja ajoittain ei, ei mitään logiikkaa siinä milloin olisi toiminut tai milloin ei.

Tällä viikolla olen testaillut ja näyttäisi siltä, että kun auton käynnistää -> tulee virheilmoitukset näytölle -> muutaman kerran kun auton käynnistää uudelleen -> kaikki toimii ajon ajan, ACC, lane assista yms. aivan normaalisti.

Olen putsaillut keulan VW-logoa, antuireita ja kaikkea mahdollista, mutta ei vaikutusta. Liekö kyseessä jokin kytkentävika? Onko tullut vastaavaa vastaan? Parin viikon päähän sovittu marmoritiskille aika kampanjoiten kera.
https://imgur.com/a/z6SuLPp

Itse itselleni vastaten, kuten pahoin pelkäsin tuli marmoritiskiltä tuomioksi "tuulilasikamera uusittava" á 1800e pelkkä kameramoduli. Sattuisiko kellään olemaan tuon kameramodulin osanumeroa? Merkkihuolto oli kysellyt valmistajaltakin kuulemma onko vastaavaa tullut ilmi, ei tietenkään ollut  ::)

dwntime

Hyvin todennäköisesti 3Q0907654x. x:n tilalle joku sopiva kirjain. H on aika jees, sitä voi sitten päivitellä uudemmaksi jos haluaa.

eBaysta saa n. 200,:lla toimivia. Vältä Puolalaisia myyjiä, heidän kamerat monesti on viallisia jo valmiiksi. Veikkaan että sun kamerassa vikakoodi on imager error jotain. Aika yleinen vika noissa 3Q0 kameroissa.

Wiiseli

Onko jollain tietoa onkohan noita jättikokoisia OTA- päivityksiä tulossa Gte Pasuunaan?
PASSAT GTE VM. 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.05.22 - klo:20:56
Onko jollain tietoa onkohan noita jättikokoisia OTA- päivityksiä tulossa Gte Pasuunaan?

Tarkoitatko jättikokoisilla noita mitä ID.? autoihin on tullut ja on tulossa?

Passattiin (kun on facelift ja mib3) käsittääkseni mahdollista vain navin karttapäivitykset ja jotkut muut pienet päivitykset infotainment softaan. Muuten auton järjestelmien päivitys vaatii aina auton laittamisen kaapelin päähän.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Wiiseli

En tarkoita. Tuossa golf 8 chatissa on puhetta asiasta.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Moneen kertaan ihmetelty akun kapasiteettia. Löysin nyt kuvan viime kesältä, jolloin onnistuin 2016 GTE:llä ajamaan 55km ja keskikulutus 12,3 kWh/ 100 km. Eli 6,77 kW antoi akku ulos täydestä tyhjäksi ajotietokoneen mukaan.

makelja

Maapallo on mennyt harmaaksi MIB:ssä. Viimeinen yhteys autoon eilen aamulla.
Eli lienee jotain hikkaa palvelussa.
Navin kartat olivat myös päivittyneet versioon 22.3 jossain välissä.

concorde

Lainaus käyttäjältä: suihkis - 17.05.22 - klo:14:13
Itse itselleni vastaten, kuten pahoin pelkäsin tuli marmoritiskiltä tuomioksi "tuulilasikamera uusittava" á 1800e pelkkä kameramoduli.

Mun -20 GTE:hen tehtiin laadunparannuskampanja "Etutunnistimien ohjainlaite" , jonka jälkeen satunnaiset virheilmot siitä, että kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistus ym eivät toimi , poistuivat  Eihän tää liity samaan?

Edit: nyt vasta luin tarkemmin, että kävi jo parannuksessa, eli ei siis liittynyt...
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: concorde - 20.05.22 - klo:10:42
Mun -20 GTE:hen tehtiin laadunparannuskampanja "Etutunnistimien ohjainlaite" , jonka jälkeen satunnaiset virheilmot siitä, että kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistus ym eivät toimi , poistuivat  Eihän tää liity samaan?

Edit: nyt vasta luin tarkemmin, että kävi jo parannuksessa, eli ei siis liittynyt...

Tää on mielenkiintoinen! Milloin tuollainen kampanja on ollut tai tehty? Itsellä nimittäin on myös satunnaisesti herjoja tuosta, että avustimet ei toimi. Toki ei ne mitenkään useasti mene pois päältä vaan tosi harvoin.
Mutta jos siihen on kampanja, niin selvästi jotain vikaa on jossain?
Mikähän kampanjakoodi tuohon on.

concorde

Tossa oma-folkkari-sivustolla ei lue numeroa, pelkästään toi "Etutunnistimien ohjainlaite" päivämäärällä 27.05.2021.

Mä voin tsekata kotiin päästyä huoltolapuista, tulostuiko niihin joku koodi. Mun autoon toi tehtiin about kuukausi sitten. Samalla kerralla tehtiin toinenkin kampanja "polttoaineputken vaihto"
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

suihkis

Lainaus käyttäjältä: concorde - 20.05.22 - klo:10:42
Mun -20 GTE:hen tehtiin laadunparannuskampanja "Etutunnistimien ohjainlaite" , jonka jälkeen satunnaiset virheilmot siitä, että kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistus ym eivät toimi , poistuivat  Eihän tää liity samaan?

Edit: nyt vasta luin tarkemmin, että kävi jo parannuksessa, eli ei siis liittynyt...

-18 Passattiin ei tuota kamppista näemmä ole tarjolla, valitettavasti.


makelja

Lainaus käyttäjältä: concorde - 20.05.22 - klo:10:42
Mun -20 GTE:hen tehtiin laadunparannuskampanja "Etutunnistimien ohjainlaite" , jonka jälkeen satunnaiset virheilmot siitä, että kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistus ym eivät toimi , poistuivat  Eihän tää liity samaan?

Edit: nyt vasta luin tarkemmin, että kävi jo parannuksessa, eli ei siis liittynyt...

Mullekin tuo tehtiin viime keväänä, mutta määrätyllä lailla se pahensi tilannetta. Eli nuo herjat lisääntyivät sen jälkeen. Menossa tuon osalta uudelleen takuukorjaukseen kesäkuun alussa.

ECOisti

,,h... nyt kun muistelin menneitä ja tein hieman guuglailua, niin onhan se minullakin näköjään tehty tuo kampanja.

Tuolta aiempaa ketjusta löysin selityksiä näille muutamille koodeille ja nämä samat kolme on omaan autoon tehty:
93G4: Korkeajänniteakun kunnostus
93I6: Kennomodulien ohjainlaitteen päivitys
96H3: Etutunnistimen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi

Vielä odottaa vuoroaan polttoaineputken korjaus, se on tekemättä.

Ootteko muuten miten käyttäneet autojanne vuosihuollossa: merkkiliikkeessä vai ihan pienemmilläkin pajoilla?
Onko tässä hybridissä jotain spesiaalia, mitä pitäisi laajassa tarkastushuollossa ottaa huomioon tai huoltamon osata tehdä?
Eikös joka paikassa osata laittaa auto piuhoihin ja tehdä diagnoosit. Sitten ne ulkoiset tarkistukset lienee ihan samat oli sitten hybridi tai ei?

ZimKork

Vanhimmat GTE:t ovat jo sen ikäisiä että niille saa merkkiliikkeestäkin tuon halvemman "economy" huollon mikä taitaa olla parin sadan kieppeillä hinnaltaan. Samoin erilaisiin perushuoltotoimiin kuten jarruhuoltoihin on economy versiot saatavilla. Olikohan ikäraja autolle 5 vuotta että kelpaa economy hinnastolle.

THL

Pohdin pari vuotta vanhan GTE:n hankintaa. Moottorin lämmitys ja kylmäkäyttö talvella mietityttää. Muista viesteistä olen ymmärtänyt, että webasto ei lämmitä jäähdytysnestettä missään vaiheessa eli kone on ulkolämpötilassa, kun pärähtää käyntiin. Aika raakaa touhua. Perinteisen lohkolämmittimen ehkä voisi asentaa lisäksi vai voiko?
Entä millaisia kokemuksia siälämpötilasta pakkasilla?
Passat Variant 1.4 TSI DSG 2016

Passova

Lainaus käyttäjältä: THL - 20.05.22 - klo:15:34
Pohdin pari vuotta vanhan GTE:n hankintaa. Moottorin lämmitys ja kylmäkäyttö talvella mietityttää. Muista viesteistä olen ymmärtänyt, että webasto ei lämmitä jäähdytysnestettä missään vaiheessa eli kone on ulkolämpötilassa, kun pärähtää käyntiin. Aika raakaa touhua. Perinteisen lohkolämmittimen ehkä voisi asentaa lisäksi vai voiko?
Entä millaisia kokemuksia siälämpötilasta pakkasilla?
Minä teen niin, että talvella kun ulkolämpötila on -15 tai enempi ja tiedän ettei sähkö riitä koko matkaa, käynnistän moottorin jo lähtiessä. Pyrin lämmittämään kapiinin vebastolla ennakkoon ja ainakin minulla lämpä on riittänyt vielä -25 asteessa joka oli viime talven kovimpia pakkasia. Toki sähköä kuluu lämmitykseen runsaasti Jos ei tarkene, niin bensakone käyntiin ja johan tarkenee. Jostain täältä muistelen lukeneeni että moottori on rakennettu kestämään kylmäkäynnistys???? Tuo on vain hatara muistikuva. Auto Passat vm.2020

akk

^^ Oletan että webasto ei esilämmitä moottoria sen takia turhaan, kun ei välttämättä tiedetä milloin polttomoottoria tarvitaan. Voisihan tuossa olla joku käyttäjän manuaalivalinta, tai sitten automatiikka että tietyn pakkaslukeman alle se lämmittäisi myös moottorin (kun on varmaa että polttiksella lähdetään liikenteeseen)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 20.05.22 - klo:15:33
Vanhimmat GTE:t ovat jo sen ikäisiä että niille saa merkkiliikkeestäkin tuon halvemman "economy" huollon mikä taitaa olla parin sadan kieppeillä hinnaltaan. Samoin erilaisiin perushuoltotoimiin kuten jarruhuoltoihin on economy versiot saatavilla. Olikohan ikäraja autolle 5 vuotta että kelpaa economy hinnastolle.

Ei ole auto vielä noin vanha, niin ei ole mahdollista. Vuosimallia -19 on oma kulkine.
Kyselin hintaa huollolle muutamasta paikasta, merkkiliikkeestä ja parista muusta liikkeestä, niin eroa on n. 150 euroa merkkiliikkeen ja muiden välillä.

Mutta mitä erikoista kuuluu hybridin tarkastushuoltoon, se ei ole vielä selvinnyt?
Vai eikö mitään?
Katsotaan, että latausluukku aukeaa ja sillä hyvä?  ;D

Siimajalka

Tässä tänään jotain valikkoja pläräsin, jolloin huomasin kohdan, joss luki jotain tyyliin ”maksimi lataustaso 90 prosenttia” tms, siinä liukusäädin, josta voi saäädellä ylemmäs tai alemmas.

Mitä tuo tekee, ja missä sitä kannattaa pitää?
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

THL

Lainaus käyttäjältä: Passova - 20.05.22 - klo:19:40
Minä teen niin, että talvella kun ulkolämpötila on -15 tai enempi ja tiedän ettei sähkö riitä koko matkaa, käynnistän moottorin jo lähtiessä. Pyrin lämmittämään kapiinin vebastolla ennakkoon ja ainakin minulla lämpä on riittänyt vielä -25 asteessa joka oli viime talven kovimpia pakkasia. Toki sähköä kuluu lämmitykseen runsaasti Jos ei tarkene, niin bensakone käyntiin ja johan tarkenee. Jostain täältä muistelen lukeneeni että moottori on rakennettu kestämään kylmäkäynnistys???? Tuo on vain hatara muistikuva. Auto Passat vm.2020
Millä tavalla moottorin voi laittaa itse käyntiin silloin kun haluaa? Myyjän esittelystä sain sen käsityksen, että lähtee liikkeelle sähköllä ja moottori sitten itse käynnistyy, kun alkaa virrat vähenemään.
Passat Variant 1.4 TSI DSG 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy