Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

m4x1mu5

-16 GTE huutaa uusia jarruja joka nurkkaan, onko suosituksia mistä saisi koko setin (levyt+palat) edullisesti?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 30.04.22 - klo:19:05
-16 GTE huutaa uusia jarruja joka nurkkaan, onko suosituksia mistä saisi koko setin (levyt+palat) edullisesti?

Autodoc
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Leksa_

En löytänyt haulla vastausta mutta miten paljon ajettuja gte passatteja teillä on?

Onko mitään järkeä ostaa n 200tkm GTE passattia? ja ylipäätään mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa?

vekaas

147tkm on nyt mittarissa, 129tkm oli kun ostin. Varmaan kannattanee huoltohistoria varmistaa että esim dsg huollot tehty ajallaan, ja jakopää. Ylipäätään ne normihommat. Ja jarruthan näissä ruostuu paikalleen kun ei liiemmin kuormitu.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

Iro

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 30.04.22 - klo:19:05
-16 GTE huutaa uusia jarruja joka nurkkaan, onko suosituksia mistä saisi koko setin (levyt+palat) edullisesti?

AK24.fi tai aeromotors.fi , näistä saa mitä tilaa.

TRW:tä joka nurkkaan.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: vekaas - 01.05.22 - klo:10:38
147tkm on nyt mittarissa, 129tkm oli kun ostin. Varmaan kannattanee huoltohistoria varmistaa että esim dsg huollot tehty ajallaan, ja jakopää. Ylipäätään ne normihommat. Ja jarruthan näissä ruostuu paikalleen kun ei liiemmin kuormitu.
Tässäkin on kyse siitä miten niitä jarruja käyttää. Meillä on ollut auto vuoden eikä niissä ole yhtään ruostetta. Meillä ei juurikaan käytetä B- puolta ajossa. Näitä forumeita jonkun verran lukeneena olen tullut siihen johtopäätökseen, että parempaan hyötysuhteeseen pääsee rullailemalla D- puolella ja silloin tulee käytettyä myös jarruja.
PASSAT GTE VM. 2020

miz

Mekaanisille jarruillehan ei mene juurikaan tehoa normaalisti/kevyesti jarrupoljinta painettaessa, vaan hidastuminen tehdään pääosin sähkömoottorilla rekuperoimalla.

Mekaaniset jarrut aktivoituu vasta poljinta syvemmälle painettaessa.

m4x1mu5

Palstavihje kuuluu, hiljainen tie, reippaammin vauhtia, vaihde N-asennolle ja tiukka polkaisu, toista tämä pari kertaa peräkkäin kuukausittain.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Joggeri

Onko kenelläkään kokemusta noista alareunan huomiovalojen kiinnityksistä? Tänään jäi jänis alle päivällä ja oikean puolen kulma on nyt irti oikeasta reunasta. Kestää kyllä kiinni mutta irvistää, minkähän verran purattaa että saa laitettua kiinni?


m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Iro - 01.05.22 - klo:12:35
AK24.fi tai aeromotors.fi , näistä saa mitä tilaa.

TRW:tä joka nurkkaan.

Kiitokset vinkistä, pinnoitetut Brembot tuli tilattua joka nurkkaa AK24:sta. Oli edullisin tarjotuista, 261 euroa jarrupaloineen koko setti.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

makelja

Lainaus käyttäjältä: Joggeri - 01.05.22 - klo:19:47
Onko kenelläkään kokemusta noista alareunan huomiovalojen kiinnityksistä? Tänään jäi jänis alle päivällä ja oikean puolen kulma on nyt irti oikeasta reunasta. Kestää kyllä kiinni mutta irvistää, minkähän verran purattaa että saa laitettua kiinni?


En ole katsonut tarkemmin, mutta lienee parasta lähteä sisäkautta sisälokaria raottamalla. Ne pari alinta sisälokarin ruuvia auki, niin näkee parhaiten. Ratti vasempaan laitaan ensin niin saa enemän tilaa.

Carl0s

Jännä että vaikka mulla on GTE ja sen VIN koodilla haettu erwinistä manuskoja, niin puskurin purussa näkyy normimalli:



Mutta tuosta kun katsoo niin (9) olisi tuo lätkä jossa noi valot olisi kiinni, ja se näyttäisi olevan yhdellä pultilla (10) tuolta "sisäreunasta" kiinni

Jos koko puskurin haluaa irti:



pasila

Lainaus käyttäjältä: Leksa_ - 01.05.22 - klo:08:30
En löytänyt haulla vastausta mutta miten paljon ajettuja gte passatteja teillä on?

Onko mitään järkeä ostaa n 200tkm GTE passattia? ja ylipäätään mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa?

Niinkuin täälläkin jo vihjattiin, niin tuo jakohihna kannattaa varmistaa. Tyypillinen vaihtoväli taitaa olla 6v tai 160tkm. Kyseessä kuitenkin tyypillisesti noin 1000, tuo hihnan vaihto, niin siinä säästää pitkän pennin. Laajempi huoltohan näissä taitaa olla 60tkm välein, jolloin vaihdetaan DSG laatikon öljyt. Sekin lisää huollolle tyypillisesti hintaa noin 400-600,.

pasila

Näiden gte passattien hinnat on kyllä käytettynä nousseet aikalailla. Väkisinkin  tulee mieleen, että koska noi käytetyt alkaa jäämään kauppoihin, kun esim. uuden plugari octavian saa noin 40t, hintaan ja tohon hintaan se ei ole edes perus varustuste tasolla. Onkohan noissa skodissa muuten sama hybridi tekniikka kuin näissä passateissa? Ainakin superbeista on joskus mainittu, että niissä olisi enemmän ongelmia kuin passateissa.

Joggeri

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 02.05.22 - klo:13:08

Mutta tuosta kun katsoo niin (9) olisi tuo lätkä jossa noi valot olisi kiinni, ja se näyttäisi olevan yhdellä pultilla (10) tuolta "sisäreunasta" kiinni


Kiitos tästä! Se on sisäreunasta ihan hyvin kiinni, vain tuo vasen reuna irti. Siellä lienee jonkinlaiset klipsut tms. jotka nyt päässeet irti tai murtuneet.

Wiiseli

Onkohan kukaan teettänyt vaihteiston ohjelmointia autoon? Minkälaisia kokemuksia? Hinta? Tarvetta ei ole moottorin ohjelmoinnille vaan dsg: n soljuvammalle käytökselle.
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 03.05.22 - klo:16:26
Onkohan kukaan teettänyt vaihteiston ohjelmointia autoon? Minkälaisia kokemuksia? Hinta? Tarvetta ei ole moottorin ohjelmoinnille vaan dsg: n soljuvammalle käytökselle.

Nyt ihan mielenkiinnosta kyselen miten sulla laatikko toimii?

Taustana: Aikaisempi auto ollu C7.5 A6 2 litranen nokivasara 7-lovisella S-tronicilla joka oli "smooth as butter". Kaverilla on ~18 vuoden 4motion passatti, samalla 2 litrasella nokivasaralla ja 7 lovisella DSG:llä ja ero noiden kahden välillä on kuin yö ja päivä. Diudilla noita vaihtoja hädin tuskin huomasi ja laatikko toimi loogisesti ja kiihtyvyys oli "lineaarista". Tolla kaverin passatilla kun ajoin, niin esim. käännöksissä pitää kolmosta sisällä todella pitkään. Kun sitten kiihdytät ulos käännöksestä, tuntuu että auto olisi kuin tervassa. Painat inan lisää kaasua, laatikko vaihtaa kakkoselle ja lähtee kuin hauki rannasta. Vähän jännitti kun näitä GTE:tä kävin koeajamassa että käyttäytyykö näissä laatikko samoin, mutta yllätyin positiivisesti - viittä kävin koeajamassa ja kaikissa laatikko tuntui hyvin smoothilta. Toki itte ajelen aika "laid back" tyyppisesti, jolla voi olla vaikutusta.

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: Leksa_ - 01.05.22 - klo:08:30
En löytänyt haulla vastausta mutta miten paljon ajettuja gte passatteja teillä on?

Omassa -16 GTE:ssä on nyt 202tkm mittarissa, jakopäähuollon extra-rahanmenoa lukuunottamatta kilsat ei tunnu eikä näy missään. Rangekin tuntuu olevan samoissa lukemissa kuin vähemmän ajetuilla kollegoilla. Itse ajanut autoon 20 tkm tähän mennessä.

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 04.05.22 - klo:06:09
Omassa -16 GTE:ssä on nyt 202tkm mittarissa, jakopäähuollon extra-rahanmenoa lukuunottamatta kilsat ei tunnu eikä näy missään. Rangekin tuntuu olevan samoissa lukemissa kuin vähemmän ajetuilla kollegoilla. Itse ajanut autoon 20 tkm tähän mennessä.

Itellä kans -16 GTE, mittarissa 235tkm eikä näy missään. Näillä keleillä semmosta 45km rangea aamuisin kun lähtee liikkeelle. Jakopää maksoi Raision Vauhtipisteellä 560,.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 03.05.22 - klo:21:14
Nyt ihan mielenkiinnosta kyselen miten sulla laatikko toimii?

Taustana: Aikaisempi auto ollu C7.5 A6 2 litranen nokivasara 7-lovisella S-tronicilla joka oli "smooth as butter". Kaverilla on ~18 vuoden 4motion passatti, samalla 2 litrasella nokivasaralla ja 7 lovisella DSG:llä ja ero noiden kahden välillä on kuin yö ja päivä. Diudilla noita vaihtoja hädin tuskin huomasi ja laatikko toimi loogisesti ja kiihtyvyys oli "lineaarista". Tolla kaverin passatilla kun ajoin, niin esim. käännöksissä pitää kolmosta sisällä todella pitkään. Kun sitten kiihdytät ulos käännöksestä, tuntuu että auto olisi kuin tervassa. Painat inan lisää kaasua, laatikko vaihtaa kakkoselle ja lähtee kuin hauki rannasta. Vähän jännitti kun näitä GTE:tä kävin koeajamassa että käyttäytyykö näissä laatikko samoin, mutta yllätyin positiivisesti - viittä kävin koeajamassa ja kaikissa laatikko tuntui hyvin smoothilta. Toki itte ajelen aika "laid back" tyyppisesti, jolla voi olla vaikutusta.
Se vaihtelee liian nopeasti, yleensäkin vaihtaa oudosti. 2:lta 3:lle vaihto on pykältävä. Pari kertaa on jääny 5:lle jurnuttaa vaikka olisi jo ollut aika vaihtaa 6:lle. En tosiaan epäile, että olisi hajalla. Öljynvaihto tulossa 5000km päästä.
Tää saattaa olla foliohattu juttuja, mutta tein vaihteistoon kaasupolkimella tehtävän resetin ja tuntui kyllä selkeesti vaihtavan pehmeemmin. Viisaammat ottakoon kantaa tekeekö kaasupoljin reset mitään tässä vaihteistossa?! Toinen kysymys on saisko Obdelevenillä tehtyä jonkun perusteellisen resetin ja kalibroinnin vaihteistolle ilman, että saa koko laatikon sekaisin? Joihinkin autoihin löytyy valmiita appeja, mut tähän ei.
Kysyin ohjelmointia Jt- Carfixiltä joka myy TVS: n tuotteita. Sanoivat ettei mun autoon löydy ohjelmointia TVS jälleenmyyjältä. Ainoastaan Hollannin päämajalla onnistuu tällä hetkellä.
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 04.05.22 - klo:22:13
Se vaihtelee liian nopeasti, yleensäkin vaihtaa oudosti. 2:lta 3:lle vaihto on pykältävä. Pari kertaa on jääny 5:lle jurnuttaa vaikka olisi jo ollut aika vaihtaa 6:lle. En tosiaan epäile, että olisi hajalla. Öljynvaihto tulossa 5000km päästä.
Tää saattaa olla foliohattu juttuja, mutta tein vaihteistoon kaasupolkimella tehtävän resetin ja tuntui kyllä selkeesti vaihtavan pehmeemmin. Viisaammat ottakoon kantaa tekeekö kaasupoljin reset mitään tässä vaihteistossa?! Toinen kysymys on saisko Obdelevenillä tehtyä jonkun perusteellisen resetin ja kalibroinnin vaihteistolle ilman, että saa koko laatikon sekaisin? Joihinkin autoihin löytyy valmiita appeja, mut tähän ei.
Kysyin ohjelmointia Jt- Carfixiltä joka myy TVS: n tuotteita. Sanoivat ettei mun autoon löydy ohjelmointia TVS jälleenmyyjältä. Ainoastaan Hollannin päämajalla onnistuu tällä hetkellä.

Obd11 ainakin löytyy transmission / basic settings tuollainen kuin ”Start double clutch fast adaptation” kytkimien sopeutukseen. Lisäksi löytyy kasa muita kytkimien asentojen sopeutuksia.

”Reset all adaptations” voi olla kaiken ”opitun datan” poisto tai sitten poistaa nimen omaan kaiken adaptaatiodatan… onko tuolla ajoprofiilin valinnalla mitään merkitystä? Onko käytös sama ECO / Normal / Sport?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 04.05.22 - klo:22:32
Obd11 ainakin löytyy transmission / basic settings tuollainen kuin ”Start double clutch fast adaptation” kytkimien sopeutukseen. Lisäksi löytyy kasa muita kytkimien asentojen sopeutuksia.

”Reset all adaptations” voi olla kaiken ”opitun datan” poisto tai sitten poistaa nimen omaan kaiken adaptaatiodatan… onko tuolla ajoprofiilin valinnalla mitään merkitystä? Onko käytös sama ECO / Normal / Sport?
En ole sen tarkemmin ajoprofiileita kokeillu asian tiimoilta. Viime ajat meillä on ollut ECO käytössä. Olisi kyllä kiva tietää mitä kaikkea noista Obdelevenin reseteistä uskaltaa käyttää tai onkohan joku niistä SE mikä palauttaa vaihteiston tehdasasetuksille. Kokeilen nyt muutaman päivän tällä kaasupoljin-resetillä, josko muutos olisi pysyvä.
PASSAT GTE VM. 2020

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 04.05.22 - klo:22:32
”Reset all adaptations” voi olla kaiken ”opitun datan” poisto tai sitten poistaa nimen omaan kaiken adaptaatiodatan…

,,L,, käytä tuota. Se tyhjentää pahimmassa tapauksessa koko ohjainyksikön. Ainakin niissä joissa on osa asetuksista on parametrisettien takana, se tyhjentää yksikön parametrisetin ja ainoa keino saada se takaisin on käytännössä tehdasyhteydellä tehtävä SVM toiminto.

Tuo fast adaptation on tarkoitus ajaa sen jälkeen kun on ensin ajettu perussäätö vaihteistolle. Se ei ole se varsinainen perussäätö itsessään. Siellä basic settingin alla pitäisi olla ihan basic setting of transmission myös.

o.b.

OBD11 kanssa kannatta olla erityisen varovainen, suosittelen VCDS:ää. Nuo OBD11 valmiit "ohjelmat" saattaa tosiaan saada koko auton sekaisin ja sitten mennään lavetilla merkkarille.

Toisaalta erinomainen laihdutustapa, tosin pääasiassa lompakolle :D

Passova

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 04.05.22 - klo:22:13
Viisaammat ottakoon kantaa tekeekö kaasupoljin reset mitään tässä vaihteistossa?
Minun pitää kysyä miten tuo kaasupoljin reset tehdään ja onko sen tarkoitus resetoida vanhat opitut tavat veks?

Toinen kysymys. Miksi tuo minun auto alkaa toisinaan käyttäytymään hybriditilassa ajettaessa niin että vaikka ajoakussa on puolet rangea jäljellä, alkaa auto rekuperoimaan voimakkaasti, eli esim 20 - 30 kWt teholla ja sehän tietää kovaa bensan kulutusta. Lyhyen ajan kuluttua lakkaa ja kulkee sähköllä. Ja tätä toistaa vähän väliä kunnes seuraavan seisokin jälkeen käyttäytyminen palaa "normaaliksi".

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Passova - 05.05.22 - klo:05:12
Minun pitää kysyä miten tuo kaasupoljin reset tehdään ja onko sen tarkoitus resetoida vanhat opitut tavat veks?

Toinen kysymys. Miksi tuo minun auto alkaa toisinaan käyttäytymään hybriditilassa ajettaessa niin että vaikka ajoakussa on puolet rangea jäljellä, alkaa auto rekuperoimaan voimakkaasti, eli esim 20 - 30 kWt teholla ja sehän tietää kovaa bensan kulutusta. Lyhyen ajan kuluttua lakkaa ja kulkee sähköllä. Ja tätä toistaa vähän väliä kunnes seuraavan seisokin jälkeen käyttäytyminen palaa "normaaliksi".
https://www.hypermiler.co.uk/gearbox/how-to-fix-those-clunky-gear-changes-with-a-dsg-reset-vw-skoda-audi-seat-gearbox-auto tuossa ohjeet mitä itse seurasin.
Olisikohan mahdollista, ettei sulla olisi akun lataus tason asetus  yli tuon puolen akun? Sieltä hybridi- ikkunan oikealta puoleltahan sitä voi säätää.
PASSAT GTE VM. 2020

Passova

#5126
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 05.05.22 - klo:07:34
Olisikohan mahdollista, ettei sulla olisi akun lataus tason asetus  yli tuon puolen akun? Sieltä hybridi- ikkunan oikealta puoleltahan sitä voi säätää.
Tätäkö tarkoitat? Tuossa infossa tosin sanotaan että asetus on käytössä vain seuraavaan käynnistykseen asti. En kyllä tietosesti oel asetusta muuttanut suuntaan tai toiseen.





free photo host

Wiiseli

Tuota juuri. Tuostahan näkee et asetus on yli puolen välin eli latailee aina kun putoaa tarpeeksi.
PASSAT GTE VM. 2020

vihviuh

Kävin koeajamassa Passatin kuluneella viikolla ja vaikuttaa omaan käyttötarkoitukseen sopivalta autolta ennen täydellistä sähköistymistä. Mieleisten varusteiden omaavasta Passatista on nyt hierottu kauppaa useampi päivä ja tulevalla viikolla lyödään kaupat lukkoon sikäli mikäli auto on sellainen mitä myyjä kertoo. Kyseessä siis 2018 mallivuoden, mutta 2017 käyttöönotettu vajaa 100 tkm ajettu Ruotsin tuonti. Carfaxin perusteella ollut Ruotsissa lokakuusta asti myynnissä ja mennyt kauppiaalta kauppiaalle, jonka kautta Suomeen, mutta muuten ei hälyttäviä asioita nouse esille.

Hybridijärjestelmän takuu on kaiketi voimassa sen 8 vuotta / 160 tkm vaikka onkin tuonti? Tyyppiviat tai erityiskohdat jotka pitää tsekata vielä ennen kauppojen lukkoon lyömistä? Jakopään vaihto 6v / +200tkm?


Wiiseli

Huollot kannattaa tsekata.
PASSAT GTE VM. 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy