Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

ECOisti

Nythän tuo lämmitti vielä yli puoli tuntia sen jälkeen, kun oli ajastettu lähtö. Ja hyvin usein on siten, että kun menet tasan lähtöaikaan autoon, niin ei siellä mikään puhalla ja kabiini on kylmä.
Toki, itselläni lataus tapahtuu vielä toistaiseksi rajoitetulla sähköllä ja 10 A laturin kautta, niin onkohan se sitten 5 A, jolla auto saa virtaa töpselistä. Eli jos tuo ei riitä edes tuottamaan paljon lämpöä...? Paitsi onhan sekin jotain 1,15 kW ja pitäisi riittää.

Mutta luulisi sen yrittävän siihen aikaan lämmitystä, kun lähtöaika on, eikä puoli tuntia sen jälkeen. Tai ennen. Tai en tiedä enää, miten tuo puhaltaa. :)
Pitänee käyttää Webastoa, sillä saa ainakin tarpeeksi hönkää. Jos laittaisi aamun ajastuksen seuraavaksi sen kanssa ja katsoisin, että onko lämmin.

En tiedä, jotenkin saanut sellaisen maun GTE:stä ensimetreillä, että aika monta erilaista pientä vikaa ollut. Siis lähinnä liittyen näihin We Connect -palvelun takkuamisiin ja muihin sähköisiin vitkuttimiin, esim. lane ja travel assistien virheilmoituksiin. Auto on siis aina kulkenut eteenpäin, ei siinä mitään, mutta digipuoli vähän tökkii.

Banned

Kyllä se jonkun aikaa hönkii ajastetun lähdön jälkeenkin. Enpä ole kyllä koskaan katsonut, että kuinka pitkään.
Passat GTE

aMatsoni

Kertomasi perusteella vaikuttaisi, että autosi ajoittaa lämmityksen myöhemmin kuin pitäisi. Pikainen tapa kiertää ongelmaa olisi, että ajastat lähtöajan tarkoituksella 30-40 minuuttia ennen kuin oikeasti olet lähdössä.

Oma kokemukseni on, että akun lataus on 100% n. 30-60 minuuttia ennen asetettua lähtöaikaa, lämmitys alkaa n. 15 minuuttia ennen ja loppuu n. 15 minuuttia lähtöajan jälkeen. Ulkolämpötila ja asetettu sisälämpötilatoive vaikuttavat lämmityksen aloitusaikaan: jos auton mielestä ei tarvitse lämmittää paljon, se ei aloita niin aikaisin. Onkohan siellä kuitenkin jokin auton sisäinen kello hieman myöhässä? Tai sitten jokin lämpötila-anturi antaa virheellistä tietoa? Ja sisälämpötilan toive on valittu HI-asentoon joko auton valikossa tai sovelluksessa (kysyy toiveen, kun klikkaa manuaalisesti ilmastoinnin päälle)?

Näillä keleillä 8 tai 10 ampeeria riittää vielä lämmittämään auton ihan ok. Jos haluaa että auto ehtii lämmetä kunnolla, niin lähtöajan voi ajastaa 15 minuuttia ennen oikeaa lähtöä. 16 ampeerilla lämmitysteho riittää ilman kikkailujakin, paitsi kovilla pakkasilla mielellään asetan lähtöajan vähän aiemmaksi. Tai sitten ajastan useamman lähtöajan puolen tunnin välein.

ECOisti

Ja se mikä tässä on kummallisinta on se, että yleensä aamun lämmitys ei ole toiminut. Voisikohan tämä liittyä tosiaan jotenkin kellon sekoiluun... Taidanpa testata aamulla siten, että synkronoin lähtöajat uudestaan ja katson sitten alkaako lämmitys haluttuna aikana.

jarmoke

Kannattaa katsoa varalta synkronoinnin jälkeen että sielä sovelluksessa sekä itse autossa on samat ajastetut ajat... ...Ja juuri ne ajat mitä olet tarjkoittanut sinne laittaa.

GTE-Passat

Onko kukaan onnistunut päivittämään We Connect -pakettia We Connect Plus -paketiksi? Lähinnä kiinnostaisi sen vuoksi, että Plus-paketissa lisälämmitintäkin voisi ohjata sovelluksella. Vaatisiko tuo autoon jotain softapäivitystä tai jopa lisäohjainmoduulia, jollla lisälämmitimen etäohjaus onnistuisi muutenkin kuin kaukosäätimellä?

makelja

Eikö Plus paketti ole vaan se maksettu? Ainakin minulla noita voi säätää Android apin kautta. Ja olen vuosimaksun maksanut kesällä. (Vaikka ei pitänyt).
Toinen asia mikä nyt tuli huomattua että aiemmin minulla ei ollut mahdollista siirtää Weconnect apin kautta navigaattoriin kohteita, mutta nyt se on sinne tullut. Olisiko jotain tekemistä sen kanssa että taannoin tuli pari OTA päivitystä autoon.

jarmoke

Näissä WeConnect asioissakin kannattaisi mainita auton vuosimalli, toiminnallisuuksiin kun tuli käsitääkseni faceliftin myötä muutoksia...
Jos ihan ulkomuistista revin niin tuolla esim. 2018- saakka mallilla ei tunnistautumisesta huolimatta esim. ovia saanut avattua tai lukittua, webaston käyttö ei onnistunut (eikös se faceliftissä onnistu?) jne

Passova

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 20.10.21 - klo:11:18
Jos ihan ulkomuistista revin niin tuolla esim. 2018- saakka mallilla ei tunnistautumisesta huolimatta esim. ovia saanut avattua tai lukittua, webaston käyttö ei onnistunut (eikös se faceliftissä onnistu?) jne
Webastosta puheenollen, saammuuko se automaattisesti jos sen käynnistää kaukosäätimella? Ja entä kun lähdetään liikkeelle, pitääkö se sammuttaa kaukosäätimellä, vai sammuuko siinä vaiheessa? Ohjekirjasta en webasto sanalla äkkiä katsellen löytäny mitään ohjetta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Passova - 20.10.21 - klo:15:32
Ohjekirjasta en webasto sanalla äkkiä katsellen löytäny mitään ohjetta.

Löytyisikö ennemmin vaikkapa hakusanoilla "polttoainekäyttöinen lisälämmitin"?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Passova - 20.10.21 - klo:15:32
Webastosta puheenollen, saammuuko se automaattisesti jos sen käynnistää kaukosäätimella? Ja entä kun lähdetään liikkeelle, pitääkö se sammuttaa kaukosäätimellä, vai sammuuko siinä vaiheessa? Ohjekirjasta en webasto sanalla äkkiä katsellen löytäny mitään ohjetta.
Mulla ainakin sammuu automaattisesti ja sammuu heti kun auton käynnistän.
Always lead, never follow

duke7

Lainaus käyttäjältä: Passova - 20.10.21 - klo:15:32
Webastosta puheenollen, saammuuko se automaattisesti jos sen käynnistää kaukosäätimella? Ja entä kun lähdetään liikkeelle, pitääkö se sammuttaa kaukosäätimellä, vai sammuuko siinä vaiheessa? Ohjekirjasta en webasto sanalla äkkiä katsellen löytäny mitään ohjetta.
Valikoista saa säädettyä sen ajan kauanko lämmittää. Sammuu kun se on täynnä.
Ja sammuu myös kun lähdet ajamaan.

Passova

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.10.21 - klo:15:38
Löytyisikö ennemmin vaikkapa hakusanoilla "polttoainekäyttöinen lisälämmitin"?
Ohjekirjasta löyty otsikolla "Lisälämmitin". Webasto taitaa ollakin tuotemerkki ja siksi sillä nimellä aihetta turhaan kirjasta etsin.

Juuzay

Eilen tuli ajettua akku täydestä tyhjään 2018 Passatilla. Noin 30km pääsi kulutuksen noin 22kWh/100km. Sisätilat olin esilämmittänyt webastolla. Mites muilla?

Nyt kun talvi on tulossa, niin oletteko suojanneet jollain kankaalla tjsp tuon latausjohdon/pistokkeen sen ollessa kiinni autossa? Ymmärsin että välillä ongelmia jäätymisen kanssa.

makelja

Facelift 2020 mallissa päässyt viimeisten päivien aikana reiluun 40 kilsaan.

Juuzay

Lainaus käyttäjältä: makelja - 22.10.21 - klo:13:10
Facelift 2020 mallissa päässyt viimeisten päivien aikana reiluun 40 kilsaan.

Missä kulutus on pyörinyt tuolla matkalla?

topiolavi

Yllättävän hyvin tuollainenkin soi Dynaudion kaverina,subilla oma 1000w vahvistin.




markun

Lainaus käyttäjältä: Juuzay - 22.10.21 - klo:09:36
Nyt kun talvi on tulossa, niin oletteko suojanneet jollain kankaalla tjsp tuon latausjohdon/pistokkeen sen ollessa kiinni autossa? Ymmärsin että välillä ongelmia jäätymisen kanssa.

Lumi ja räntäsateella olen laittanut kangssrätin suojaksi, eikä ole ollut ongelmia.

akk

#4398
Lainaus käyttäjältä: Juuzay - 22.10.21 - klo:13:58
Missä kulutus on pyörinyt tuolla matkalla?

Jos akun nettokapasiteetti on 10 kWh, niin kulutus on 10/0,4=25 kWh/100 km.
Itsellä n. 43 km:n työmatkalla kulutus on ollut viimeaikoina n. 19-21 kWh/100 km paikkeilla. Pääosa motaria 100-110 km/h nopeudella.

Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

TWBE

Jos sattuu pysäköintipaikka olemaan sellainen että tuuli pääsee puhaltelemaan huonolla ilmalla suoraan keulaan niin ongelmia tiedossa. Mulla ainakin pysyny säällä kuin säällä tuo latausluukku avattavissa, pysäköintipaikat lähellä seinää ettei tuuli pääse painamaan keulaa kohti.

Semmonen alijäähtynyt vesi kun jäätää kunnolla niin jumissa on varmasti kivasti. Kuumaa vettä ja kasteltua rättiä/t-paitaa mukaan millä sulattelee sitten :D

Juuzay

Jos minulla oli kulutus 22kwh/100km ja pääsin 30km sähköllä, niin eikö todellinen kapasiteetti lasketa (22/100) x 30 = 6,6?

Eli mun akun todellinen käyttökapasiteetti on 6,6kWh tässä vanhemmassa 9,9kWh akkuisessa.

akk

^ Vastaus oikein, mutta laskukaava ehkä loogisesti mieluummin 22*(30/100)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Juuzay

Lainaus käyttäjältä: akk - 23.10.21 - klo:15:50
^ Vastaus oikein, mutta laskukaava ehkä loogisesti mieluummin 22*(30/100)

Aivan. Onkohan tuo 6,6 kwh vielä normaali vai poikkeuksellisen huono.

mattix

Lainaus käyttäjältä: Juuzay - 23.10.21 - klo:19:55
Aivan. Onkohan tuo 6,6 kwh vielä normaali vai poikkeuksellisen huono.
Auto ei anna kaikkea 9,9 kWh:ta käyttää vaan jättää hieman sähköä jemmaan. Tuo mittaus on vain suuntaa antava, koska asiaan vaikuttaa akun lämpötila, lämmityslaitteiden käyttö jne.

Aika linjassa se on omiin kokemuksiini nähden vm 2016 auton kanssa.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Juuzay - 22.10.21 - klo:13:58
Missä kulutus on pyörinyt tuolla matkalla?
21-22kwh/100km.
Duunimatka on 26km ja siitä 21km motaria. Aamuisin kun ulkolämpötila on alle 5 astetta lämmitän Webastolla ja duunista lähden lämpimästä hallista.

tet

Lainaus käyttäjältä: mattix - 24.10.21 - klo:07:05
Auto ei anna kaikkea 9,9 kWh:ta käyttää vaan jättää hieman sähköä jemmaan. Tuo mittaus on vain suuntaa antava, koska asiaan vaikuttaa akun lämpötila, lämmityslaitteiden käyttö jne.

Aika linjassa se on omiin kokemuksiini nähden vm 2016 auton kanssa.

Eiväthän nuo lämpötilat ja lämmitykset akun kapasiteettiin vaikuta mitään. Eri asia sitten, vaikuttavatko ne laskutoimituksen lähtötietoihin - eli onko tuossa auton ilmoittamassa keskikulutuksessa mukana kaikki käytetty sähkö, vaiko vain ajoenergia. Jos vain ajoenergia, niin ei sen perusteella pysty akun kapasiteettia laskemaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Milu

Akun kapasiteetti ajotiedoista laskettuna kiinnostaa minuakin kovasti, koska omassa 2018-Ruotsintuonnissa range jää lyhyeksi verrattuna mitä täältä foorumilta ja netistä yleensä löytyy. Olen pitänyt jopa tilastoa viime kesän aikana, tuloksia alla. Kapasiteetti jää välille 5,7- 6,2 kWh. Akku testattiin myös kesällä merkkiliikkeessä ja tulos oli 87%. Takuuraja taitaa olla 70%? Tilastossa myös tyhjään akkuun ladattu energia erillisen kulutusmittarin mukaan. 10A laturi. Olisin enemmän kuin tyytyväinen jos autoon saisi vaikka 1kWh lisää kapasiteettia. Huhujen mukaan jossakin päivityksessä on akun reserviä suurennettu ja kapasiteettia pienennetty. Tietääkö joku tästä?

Facelift-malleissa ja muissa konsernin 13 kWh-akullisissa laskennallinen kapasiteetti näyttää olevan 9,5kWh luokkaa, mitä olen netistä eri koeajoista bongaillut.

2.5. 21,0 kwh/100km 29km --> 6,09 kWh
26.5 19,4 kWh/100km 32km = 6,21 kWh +13ast
2.6. Akkutesti, tulos 87%
4.6. 18,1  33km = 5,973 kWh 25ast
4.6. 7,6 +26
4.6. 17,7 34km = 6,018 26ast
4.6. 7,8 +23
5.6. 7,5 +25
26.6. 7,4 +21
27.6. 18,5 31km = 5,735 kWh 25 ast
2.7. 7,5 +23
9.7. 7,6 +26
12.7. 16,8 37km = 6,216kwh 28 ast
12.7 7,6 +25
14.7 7,8 +29 akkukampanja
18.7. 7,6 +18
25.7. 7,7 +24
31.8 16,4 38km = 6,232kwh 18 ast
9.9. 21,2 29km 6,148 11 ast

Milu

Tässä vanhassa koeajossa akun kapasiteetti on ollu 7,1kWh. Saako kukaan nykyisin tällaista kapasiteettia ulos? Päivityksissä kapasiteetia pienennetty?

Kallis Passat GTE kulkee halvalla
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjk0OzxiuPzAhXqkYsKHUh2CF0QFnoECCMQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.iltalehti.fi%2Fautotestit%2Fa%2F2016080922036342&usg=AOvVaw13v-BGzbBC26m0o1pRaFkl



tet

Lainaus käyttäjältä: Milu - 24.10.21 - klo:16:02
Tässä vanhassa koeajossa akun kapasiteetti on ollu 7,1kWh. Saako kukaan nykyisin tällaista kapasiteettia ulos? Päivityksissä kapasiteetia pienennetty?

Mistä sinä sen kapasiteetin oikein laskit? En nähnyt koeajojutussa mainintaa kapasiteetista, enkä tarvittavia lähtötietoja sen laskemiseen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Milu

Lainaus käyttäjältä: tet - 24.10.21 - klo:18:38
Mistä sinä sen kapasiteetin oikein laskit? En nähnyt koeajojutussa mainintaa kapasiteetista, enkä tarvittavia lähtötietoja sen laskemiseen.

Lähdöstä alkaen näyttö. Bensa 0. Ajettu 32km. Range 1km. Yht 33km. Kulutus 21,6. Laskutoimitus 21,6 x 0,33 = 7,128

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy