Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

TWBE

Miten "akkukampanja"laitetaan käyntiin?  :-\ ;D

Geroniimo

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 13.10.21 - klo:21:28
Miten "akkukampanja"laitetaan käyntiin?  :-\ ;D

Senkun käy merkkihuollossa kysymässä, että onko autoon voimassa olevia kampanjoita. Oma -17 vuoden 140k ajettu menee kahden viikon päästä kyseiseen operaatioon. Käsitin, että akkukotelon tiivisteissä tms. on ongelmaa, jotka tuossa korjataan.

Passova

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 13.10.21 - klo:21:28
Miten "akkukampanja"laitetaan käyntiin?  :-\ ;D
Minä ostin kesäkuussa Ruotsista tuodun vm. 2020 GTE:n ja varasin myöhemmin ajan Oulun Pörhöltä käyttöjärjestelmän päivittämiseksi Suomen kielipaketilla. Silloin kertoivat että autoon on akkukampanja auki ja samalla varattiin aika siihen. Pari päivää oli huollossa ja juurikin se akun tiiviys tarkistettiin.

Wiiseli

Siellä on myös etulaitteen kalibrointi kamppis päällä.
PASSAT GTE VM. 2020

ECOisti

Mistä nuo kampanjat pystyi tarkistamaan, että mitä on tarjolla? Pyörin vaikka miten pitkään myVolkswagen -portaalissa netissä, mutta en löydä.
Ja mikähän tuo etulaitteen kalibrointi on?

Lisäksi huomasin vastikään omassa autossa, että kun peruutin hiljaa ja renkaat olivat toiseen suuntaan lintallaan ääriasennossa, niin etupäästä kuului pientä narinaa. Onko aihetta huoleen? Autolla ajettu n. 25 tkm, joten johan tässä on aikakin ensimmäisille etupään ongelmille. :)

Passova

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 14.10.21 - klo:06:37
Siellä on myös etulaitteen kalibrointi kamppis päällä.
Niinpä muuten on. Käytin auton tuon akkukampanjan jälkeen Oulun SAH huollossa tarkistamassa miksi lasinpyyhkimet ei toimi automaatilla. Sillä reissulla ilmoittivat tuosta "etulaitteen kalibroinnista" mitä se sitten tarkoittikaan. Varasin ajan ja sekin on tehty.

Passova

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 14.10.21 - klo:09:21
Mistä nuo kampanjat pystyi tarkistamaan, että mitä on tarjolla? Pyörin vaikka miten pitkään myVolkswagen -portaalissa netissä, mutta en löydä.
Ja mikähän tuo etulaitteen kalibrointi on?
Neuvoisin menemään huoltotiskille ja tarkistamaan sieltä. En niitä minäkään ole löytänyt myVW portaalista.

Wiiseli

Mulla näky kamppikset k- oma autossa ja muistaakseni myös vw: n huollon varauksen yhteydessä tarjosi sitä. Sieltähän ei tarvitse huoltoa varata, kuhan myistaa perua sen ennenku poistuu sivuilta.
PASSAT GTE VM. 2020

ECOisti

Niinhän se olikin, tuolta K-ryhmän sivuilta näkee myös oman auton tietoja. Siellä sanotaan, että ei avoimia kampanjoita. Mikähän tuon (uuden?) kampanjan koodi on, ettei sitä ole omaan koslaani jo tehty...?

Wiiseli

PASSAT GTE VM. 2020

Tomber

Tämmöinen ongelma. Hain gte passatin 16 huollosta "sah oulu" jossa tehtiin jakopää. Lähdin autolle ja käynnistin auton. Herjas että latausluukku on auki. No kävin laittamassa sen kiinni. Ajoin kotiin ja olin laittamassa lataukseen. Van ei luukku auennut. Moitteetta toimi sinne viedessä. Kysymys kuuluu. Miten aukaisen luukun rikkomatta mitään. Esim. Luukun kantta.

duke7

Siihen on manuaalissa ohje miten tehdä manuaalinen avaus. En ole tosin tarvinnut tehdä, kerran se jumi mutta aukesi sitten kun painoi kerran lukkoon ja uudestaan auki avaimesta.

duke7

Hmm vai olikohan se vain manuaalinen kaapelin lukituksen avaus joka siellä neuvottu.

Wiiseli

Onkos porukalle tehty infontainmentin päivityksiä veloituksetta huoltojen yhteydessä takuuajan jälkeen? Ei lasketa mukaan goodwill päivityksiä, koska meille ei ole tulossa niitä Ruotsin tuontiautoon. Meillä alkoi juuri infotainmentti jumittaa ja vielä menee päivitys takuun piiriin. Ainakin valtuutetulta tuli sellanen viesti ettei niitä tehdä edes pyydettäessä huollon yhteydessä ilmatteeksi, jos ei ole kamppista auki, vaikka siihen olisi uudempia softia tarjolla.
PASSAT GTE VM. 2020

Rakkaudestalajiin

Eikai niitä kukaan ilmaiseksi päivitä mihinkään jos siitä voi rahankin ottaa. Ei täytä bisneksen edellytyksiä tollanen hyväntekeväisyys toiminta.

Banned

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 14.10.21 - klo:10:01
Niinhän se olikin, tuolta K-ryhmän sivuilta näkee myös oman auton tietoja. Siellä sanotaan, että ei avoimia kampanjoita. Mikähän tuon (uuden?) kampanjan koodi on, ettei sitä ole omaan koslaani jo tehty...?

93F9 S-Korkeajänniteakun kunnostus
93H3 S-Korkeajänniteakun latauslaitteen ohjetarra
Passat GTE

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 15.10.21 - klo:07:59
Eikai niitä kukaan ilmaiseksi päivitä mihinkään jos siitä voi rahankin ottaa. Ei täytä bisneksen edellytyksiä tollanen hyväntekeväisyys toiminta.
Ohan tuossa hyvä pointti. Onko jollekkin tehty rahalla päivityksiä ja mitä on maksanu? Itseä kiinnostais ainakin langaton Android auto, jos sellasen saavat uudempiin softiin sisällytettyä.
PASSAT GTE VM. 2020

duke7

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.10.21 - klo:08:08
Ohan tuossa hyvä pointti. Onko jollekkin tehty rahalla päivityksiä ja mitä on maksanu? Itseä kiinnostais ainakin langaton Android auto, jos sellasen saavat uudempiin softiin sisällytettyä.
Joskus olen päivityksen pyytänyt ja olisiko ollut jotain 80â,¬.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Banned - 15.10.21 - klo:08:01
93F9 S-Korkeajänniteakun kunnostus
93H3 S-Korkeajänniteakun latauslaitteen ohjetarra

Eikäku tarkotin sitä uutta, mistä tuossa ylempänä puhuttiin, etulaitteen kalibrointi tms.
Muistaakseni tuo akku on fiksattu omassa Ruotsin tuontiautossa.

Banned

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 15.10.21 - klo:08:38
Eikäku tarkotin sitä uutta, mistä tuossa ylempänä puhuttiin, etulaitteen kalibrointi tms.
Muistaakseni tuo akku on fiksattu omassa Ruotsin tuontiautossa.
Jaa niin olikin.
Passat GTE

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.10.21 - klo:07:35
Onkos porukalle tehty infontainmentin päivityksiä veloituksetta huoltojen yhteydessä takuuajan jälkeen? Ei lasketa mukaan goodwill päivityksiä, koska meille ei ole tulossa niitä Ruotsin tuontiautoon. Meillä alkoi juuri infotainmentti jumittaa ja vielä menee päivitys takuun piiriin. Ainakin valtuutetulta tuli sellanen viesti ettei niitä tehdä edes pyydettäessä huollon yhteydessä ilmatteeksi, jos ei ole kamppista auki, vaikka siihen olisi uudempia softia tarjolla.

Kerran aikaisemman Golfin kanssa sain infotainmentin päivityksen ilmaiseksi, kun selvästi pystyi osoittamaan, että on vikaa. Jos siis pystyt osoittamaan huollossa, että on vikaa, niin voi koittaa saada ilmaiseksikin, mutta muuten pitänee maksaa.
VW Passat Variant GTE

makelja

Mulla päivittivät infotainmentin ilmaiseksi samalla kun tekivät etukameran päivityksen. Kunhan vain pyysin sitä huoltotiskillä.

Zammer

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 15.10.21 - klo:08:38
Eikäku tarkotin sitä uutta, mistä tuossa ylempänä puhuttiin, etulaitteen kalibrointi tms.
Muistaakseni tuo akku on fiksattu omassa Ruotsin tuontiautossa.
Mulle tehtiin Ruotsintuonti 2020 GTE Sedaniin nämä:
93G4: Korkeajänniteakun kunnostus
93I6: Kennomodulien ohjainlaitteen päivitys
96H3: Etutunnistimen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi

+ lisäksi Infotainment kieleksi suomi, tätä ei saanut itse tehtyä.

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Zammer - 15.10.21 - klo:10:43
Mulle tehtiin Ruotsintuonti 2020 GTE Sedaniin nämä:
93G4: Korkeajänniteakun kunnostus
93I6: Kennomodulien ohjainlaitteen päivitys
96H3: Etutunnistimen ohjainlaitteen uudelleenohjelmointi

+ lisäksi Infotainment kieleksi suomi, tätä ei saanut itse tehtyä.

No just nämä samat löytyy oman auton huoltotulosteesta. 96H3 tehtiin kesällä huollon yhteydessä. Infotainmentin sain kyllä itse vaihdettua suomen kielelle, liekö ajettu kieli jo valmiiksi sisään maahantuonnin yhteydessä.
Lisäksi softa päivitettiin myöhemmin kesällä, koska We Connectissa oli ongelmia, joten takuuaikana se päivitys hoitui ilmaiseksi versioon 0156.

jarmoke

Ei voi olla kyllä tyytyväinen tähän Passatin sähkörangeen (vm 2018, sillä "pienemmällä akulla").
Ulkolämpötila 6 astetta niin auto ilmoittaa sähkörangeksi vain 35km. No, ajomatka 21km, ajoaika 33min ja jäljellä 4km.
toki minä sen ymmärrän että pakkasilla range laskee reilusti mutta on tämä näillä kelelillä aika naurettavaa, 21km ja rangea jäljellä 4km. Pieni pätkä 70km/h ja loput alle.

Vajaa vuosi liisaria jäljellä ja kovasti tuntuu siltä että pitää kokeilla jonkin muun merkin plugaria seuraavaksi. Ei tämä tien päälle ole jättänyt kertaakaan mutta ei käytännössä yhtään asiaa ole saaneet korjattua koko aikana mitä olen liikkeessä sanonut (entinen Laakkonen/nykyinen K-caara Tampere). Kruununa WeConnectin ajastettujen lähtöjen  toimimattomuus mitä maahantuojakin "muka" selvitteli, muutama kuukausi meni ja auto välillä huollossa, ei saaneet korjattua. Korjasin sitten itse kun ei konsernilla ole ilmeisesti varaa palkata pätevää henkilöstöä.

Kyllä odotin ehdottomasti enemmän 55kâ,¬ autolta (ja erityisesti että tarvittaessa huolto toimisi ja asiat laitettaisiin kuntoon).

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 16.10.21 - klo:15:16
Ei voi olla kyllä tyytyväinen tähän Passatin sähkörangeen (vm 2018, sillä "pienemmällä akulla").
Ulkolämpötila 6 astetta niin auto ilmoittaa sähkörangeksi vain 35km. No, ajomatka 21km, ajoaika 33min ja jäljellä 4km.
toki minä sen ymmärrän että pakkasilla range laskee reilusti mutta on tämä näillä kelelillä aika naurettavaa, 21km ja rangea jäljellä 4km. Pieni pätkä 70km/h ja loput alle.

Vajaa vuosi liisaria jäljellä ja kovasti tuntuu siltä että pitää kokeilla jonkin muun merkin plugaria seuraavaksi. Ei tämä tien päälle ole jättänyt kertaakaan mutta ei käytännössä yhtään asiaa ole saaneet korjattua koko aikana mitä olen liikkeessä sanonut (entinen Laakkonen/nykyinen K-caara Tampere). Kruununa WeConnectin ajastettujen lähtöjen  toimimattomuus mitä maahantuojakin "muka" selvitteli, muutama kuukausi meni ja auto välillä huollossa, ei saaneet korjattua. Korjasin sitten itse kun ei konsernilla ole ilmeisesti varaa palkata pätevää henkilöstöä.

Kyllä odotin ehdottomasti enemmän 55kâ,¬ autolta (ja erityisesti että tarvittaessa huolto toimisi ja asiat laitettaisiin kuntoon).

Valitettavasti tuota ne tahtovat kaikilla pluggareilla olla. Siis järjettömän lyhyitä ranget. Oli paripäivää sijaisautona uudehko x1 pluggari ja ajomatka 35km sähköllä.

Jerzzu

Onko normaalia, että Passat heittää hätävilkut päälle, jos ovet lukossa ja liikettä sisällä? Tänään meinaan käytiin koiran kanssa metsässä ja sen jälkeen pikaisesti kaupassa. Koira jäi takaluukkuun odottamaan. Kun palasin autolle niin hätävilkut vilkkuivat. Varashälyttimen ääntä ei kuulunut. Sama toistui toistamiseen, kun hain lapset isovanhemmilta, ja koira jälleen luukussa odottamassa. Joku asetus pielessä? ::)

duke7

Lainaus käyttäjältä: Jerzzu - 17.10.21 - klo:19:14
Onko normaalia, että Passat heittää hätävilkut päälle, jos ovet lukossa ja liikettä sisällä? Tänään meinaan käytiin koiran kanssa metsässä ja sen jälkeen pikaisesti kaupassa. Koira jäi takaluukkuun odottamaan. Kun palasin autolle niin hätävilkut vilkkuivat. Varashälyttimen ääntä ei kuulunut. Sama toistui toistamiseen, kun hain lapset isovanhemmilta, ja koira jälleen luukussa odottamassa. Joku asetus pielessä? ::)
Se häly se varmaan on. Muistaakseni jonkun ajan päästä huuto loppuu ja vain vilkut jää päälle. B-pilarissa on nappi josta sen sisätutkan saa väliaikaisesti pois.

ECOisti

Palatakseni ajastetun latauksen ja lämmityksen pariin...
Tänään taas kerran olin asettanut lähtöajaksi 7:45. Auto oli ladattu n. 50 min aiemmin ja tästä 20 min päästä tuli vielä uusi ilmoitus, että auto on ladattu.
No, ei tarvinnutkaan lähteä liikenteeseen tuohon aikaan, mutta katsoessani We Connectia klo 8:17 sovellus näyttää, että autoa lämmitetään.... Mitä ihmettä?!?!?
Kävin autosta katsomassa, että kyllä se tosiaan hönkii ilmaa autoon.

Toimiiko tää kellään mitenkään logisesti?
Vai puhalteleeko tuo niin kauan lämmintä, kunnes se auto on lämmin?
Mutta ei tuolla voi olettaa aamuisin, että auto olisi lämmin juuri silloin, kun olisit lähdössä liikenteeseen.

duke7

Se lämmittää jonkun aikaa ohi sen ajastetun ajan. En ole raja-arvoa löytänyt mutta ainakin noin 10 minuuttia extraa jos et lähde juuri ajastettuun aikaan. On se lämmin jo ajastettuun aikaan kyllä.
Ehkä latasi ne akut ensin jotta voi käyttää kaiken virran lämmitykseen. En ole ikinä miettinyt että olisi noin tehty mutta ihan loogista se olisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy