Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

akk

^^ Kiitos vinkeistä. Kuumailmapuhallinta en suosittele kokeilemaan edes alhaisimmalla lämmöllä ja ”riittävällä” etäisyydellä. Kokeilin konstia viime talvena vaimon auto puskurissa olevaan jäätyneeseen lohkolämmittimen pistokkeeseen. Sain sen jälkeen tilata pajalta ajan että vaihtavat pistokkeen että liittyvän piuhan uuteen…se oli sellainen 300, kokeilu,…enkä uskalla edes arvata mitä maksaa tämän latauspistokkeen ja siihen liittyvien osien uusiminen  >:(
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

eVW

Lainaus käyttäjältä: mattix - 07.09.21 - klo:19:00
Rangeen vaikuttavat tekijät:
3) Mitä hilavitkuttimia päällä, erityisesti lämmitys kuluttaa rangea

Lämmityksen vaikutus voi olla aivan käsittämättömän suuri, jos ei tunne auton sielunelämää. Jos ajo on kaupunkiajoa, niin etenkin kylmällä kaudella lämmitys vie todella paljon. Asiaa voi hahmottaa sitä kautta, että auton PTC-vastus on luokkaa 6 kW, joten tunnissa lämmittämiseen voi mennä kylmällä kelillä 6 kWh. Jos autolla ajaa kaupunkiajoa keskinopeudella 30 km/h, tunnissa pääsee tietenkin 30 km, joten lämmityksen kulutus on 6 kWh/30 km = 200 Wh/km. Eli ihan yhtä paljon tai enemmänkin kuin auton ajamisella.

Ongelma korostuu lyhyemmässä ajossa. Pidemmällä matkalla lämmitin saa auton lämpimäksi, jonka jälkeen tarvittava lämmitysteho laskee. Lisäksi tietysti maantiellä keskinopeus on korkeampi, jolloin auton liikuttamiseen menevä teho on suhteessa suurempi (6 kW / 80 km/h on "vain" 75 Wh/km).

Omassa (2016) GTE:ssäni asia ratkeaa siten, että lämppäristä väännetään automatiikka pois, puhallin säädetään käsin tuulilasiin (tai mihin sen haluaakin) kohtuullisen pienelle asetukselle, AC-kompressori napsautetaan pois päältä, ja lämpötila-asetus laitetaan asentoon LO. Tällöin automatiikka ei yritä laittaa lämmitysvastusta päälle, mutta ilma virtaa (päinvastoin kuin OFF-asennossa).

Huono puoli tuossa tietenkin on se, että sisällä on sen jälkeen juuri niin raikasta kuin ulkonakin. Lisäksi lasien huurtuminen voi olla ongelma, ja jos noita asetuksia pitää nuoskakelillä viikkotolkulla, auto kastuu sisältä. Sellaisella pikkupakkasella minun ajossani on kuitenkin niin, että tällä kikkailulla range on selvästi yli 30 km, ilmanvaihdon automaattiasennolla alle 20 km. Kovimmilla pakkasilla tietenkin käy herkästi niin, että bensapata tulee mukaan jo ihan akun kylmyyden vuoksi. (Toisaalta ajoin päivittäistä ajoa koko viime talven läpi marraskuusta kesään samoilla bensoilla, joten ei sitä kovin paljon käynyt, vaikka kelit olivat välillä raikkaitakin.)

Pidemmillä matkoilla kylmään aikaan teen niin, että ajan sähköillä ilman lämmitystä lähimmälle pikatielle, jos huurre antaa myöden. Sen jälkeen naksautan auton hybridille ja vähän ajan kuluttua lämppärin automaatille. Auto lämpenee kuolleilla dinosauruksilla kuten pitääkin. Sopivan matkan päässä määränpäästä heitän sitten taas lämppärin pois ja ajelen pelkällä sähköllä, koska auton pieni jäähtyminen loppumatkasta ei paljon haittaa. Oma taiteenlajinsa on tässä sitten se, miten tuo "sopiva matka" määritetään, että akku on perillä täsmälleen tyhjä. Lisäksi teen vielä niin, että satasen rajoitukset ajan bensalla ja käytän sähköä kasikympissä, jos sähköä on käytettäväksi. Tämä siksi, että bensakoneen hyötysuhde paranee isommalla kuormituksella.

Ja jos tuntuu, että tämä kaikki on hirveää kikkailua, niin onhan se. Lämppärillä on kuitenkin paljon enemmän merkitystä kulutukseen kuin vaikkapa rengaspaineilla. Tuntuu myös tyhmältä työmatkalla käyttää vartin matkalla suunnattomasti sähköä siihen, että auto on lämmin matkan lopuksi, etenkin kun omassa ajossani autossa on usein vain pari kilometriä rangea jäljellä kotipihassa. VW:n olisi pitänyt laittaa autoon nappi, jolla sähkölämmityksen saa helposti pois päältä tai päälle. Lisäksi lämmitettävä tuulilasi olisi jees, samoin mahdollisuus lämmittää ajon aikana webastolla.

Kallupirvanen

Huomenna pitäisi mennä koeajamaan https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12379283 kyseistä autoa. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Ranssi

#4203
Lainaus käyttäjältä: Kallupirvanen - 10.09.21 - klo:19:57
Huomenna pitäisi mennä koeajamaan https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12379283 kyseistä autoa. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Ainakin se, että maistuuko luonnonjogurtti… ;D

tet

Lainaus käyttäjältä: Banned - 10.09.21 - klo:15:21
Mulla ainakin syttyy jarruvalot, kun generoimalla hidastaa.

Lainaus käyttäjältä: Aba - 10.09.21 - klo:16:33
Joo, jos B-moodia käyttää niin silloin palaa, mutta ei M eli manuaalilla.

Jarruvalot syttyvät aina, jos auton hidastuvuus regeneroinnissa kasvaa yli tietyn rajan. Tämä on ihan autojen valomääräyksissä kansainvälisesti määritelty, siihen ei mikään moodi vaikuta mitään. Toki ne jarruvalot voivat jossain moodissa syttyä pienestäkin hidastuvuudesta, mutta laki vaatii että ne syttyvät aina, jos hidastuvuus ylittää tietyn rajan. Mitään moodia ei siis tarvitse vältellä sen pelossa, etteivätkö jarruvalot tarpeen tullen syttyisi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Kallupirvanen - 10.09.21 - klo:19:57
Huomenna pitäisi mennä koeajamaan https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12379283 kyseistä autoa. Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Jos käyt siellä liikkeessä, nin sanotko, että jättää noi typerät mainoslauseet pois. On myös toinen ketju mitkä käyttää noita, ja ainakin minua ne ärsyttää niin paljon etten kyseisiin liikkeisiin mene. Koeajolla on varmaan kaikissa autoissa sama ettei siinä erikoista.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

BasicDude

#4206
Lainaus käyttäjältä: Kallupirvanen - 10.09.21 - klo:19:57
Huomenna pitäisi mennä koeajamaan https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12379283 kyseistä autoa. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

Tossa ei taida olla webastoa, joka on mun mielestä tässä autossa ehdoton jos haluaa talvella ajella sähköllä. Tosin jos joka paikassa saa lataukseen kun parkkeeraa niin sit ehkä ei tarvitse.

Huoltokirja olis hyvä olla aukoton.. Näissäkin on ollut dsg vikoja yms. joten jos haluaa tehtaan vastaantuloa.

Eikä paljoa tarvis laittaa lisää niin saa jo vm18 facelift mallia...

Aba

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.09.21 - klo:09:11
Jarruvalot syttyvät aina, jos auton hidastuvuus regeneroinnissa kasvaa yli tietyn rajan. Tämä on ihan autojen valomääräyksissä kansainvälisesti määritelty, siihen ei mikään moodi vaikuta mitään. Toki ne jarruvalot voivat jossain moodissa syttyä pienestäkin hidastuvuudesta, mutta laki vaatii että ne syttyvät aina, jos hidastuvuus ylittää tietyn rajan. Mitään moodia ei siis tarvitse vältellä sen pelossa, etteivätkö jarruvalot tarpeen tullen syttyisi.

Suattaapi hyvinkin olla juuri näin. Manuaalilla se hidastuvuus suurimmillaankin ei sitten ylitä ilmeisesti tätä rajaa ainakaan Superbissa.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: Kallupirvanen - 10.09.21 - klo:19:57
Huomenna pitäisi mennä koeajamaan https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12379283 kyseistä autoa. Mitä pitäisi ottaa huomioon?

120tkm huoltoon sisältyy dsg-öljyn vaihto, joten tarkasta, että on tehty. Ja että muutenkin on huollettu merkkiliikkeessä ja ~15tkm välein.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 11.09.21 - klo:09:57
Eikä paljoa tarvis laittaa lisää niin saa jo vm18 facelift mallia...

Nettiauton halvin facelift Passat GTE 34900e https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12127796

Eli eroa "vain" 10010 euroa, tietysti ihan hyvä jos toi ero on jonkun mielestä pieni  :D

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Passova

Lainaus käyttäjältä: eVW - 10.09.21 - klo:18:40
Latausliittimen paikka etumaskissa on käsittämättömän idioottimainen sekä talven että autotallilataamisen kannalta (auto on pitkä jo muutenkin).
Samaa mieltä ja juuri tuon latausliittimen paikka askarrutti pitkään ja oli johtaa hylkäyspäätökseen koska pidän autoa tallissa jonne se juuri ja juuri sopii pituutensa puolesta. Siirsin tallin ovea 25 cm jotta sain eteen sen verran tilaa että pärjään sen kanssa.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 11.09.21 - klo:19:30
Nettiauton halvin facelift Passat GTE 34900e https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/12127796

Eli eroa "vain" 10010 euroa, tietysti ihan hyvä jos toi ero on jonkun mielestä pieni  :D
https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12370184?vifAdCount=1&vifNav=Y

Eikös tuo vm 18 ole jokin facelift. Ainakin isompi monitoiminäyttö.


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 12.09.21 - klo:10:32
https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12370184?vifAdCount=1&vifNav=Y

Eikös tuo vm 18 ole jokin facelift. Ainakin isompi monitoiminäyttö.

FL tullut vasta 2019.

Pelkkää näytön koko ei merkkaa mitään kun Passattiin niitä on saanut vähintään kahta eri kokoa kaikkiin vuosimalleihin, alkupään B8 Passatteihin sai jopa sellaista tulitikkuaskin kokoista näyttöä.

Faceliftin tunnistaa parhaiten siitä onko keskikonsolissa perinteistä viirasikelloa, perus B8:ssa on kello ja facelift B8:ssa ei ole kelloa ja sen paikalla "Passat" -teksti.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 12.09.21 - klo:11:06
FL tullut vasta 2019.

Pelkkää näytön koko ei merkkaa mitään kun Passattiin niitä on saanut vähintään kahta eri kokoa kaikkiin vuosimalleihin, alkupään B8 Passatteihin sai jopa sellaista tulitikkuaskin kokoista näyttöä.

Faceliftin tunnistaa parhaiten siitä onko keskikonsolissa perinteistä viirasikelloa, perus B8:ssa on kello ja facelift B8:ssa ei ole kelloa ja sen paikalla "Passat" -teksti.

Aah ok. Hyvä että selkis minullekin.

Wiiseli

Miten/millä apilla porukat kattelee videoita ruudulta? Android auto ei taida mahdollistaa katsomista. Mirror link tukea ei löydy oneplussasta. Onko kokemuksia toimiiko obdelevenin video in motion- appi? Auto vm. 2020 gte variant.
PASSAT GTE VM. 2020

Mölömatti

#4215
Vuoden verran GTE omistuksessa ollut, aikaisemmin ei mitään vikaa ole ollut. Nyt tänään aamulla huomasin sukoa törkätessäni sisään, että piuhaan ei tulee mitään valoja. Kokeilin myös viereisen tolpan ja sisällä vielä seinästä, mutta latauspiuha on sökö. Piuha on tod näk orkkis, vm.2016. Onko mitään kikkaa mitä kokeilla, mötikän ”reset”-nappia on paineltu. Takuuta tuolle ei varmaankaa enää ole?

Toinen asia, uusi piuha tarvittaisiin. Mistä porukka on sukopiuhoja tilannut? Nopealla googlauksella löysin nämä;

https://www.multitronic.fi/fi/products/2590185/deltaco-e-charge--cable-mode-2--schuko---type-2--10-16a--5m?utm_source=vertaa&utm_medium=cpc&utm_term=%5B19919-EV-1225%5D%5Bedec4cf2-1747-457b-9a25-f2769795d90d%5D

https://www.data-systems.fi/tuote/deltaco-e-charge-mode-2-laturi-schuko-type-2-10-16a-5m-kaapeli/?gclid=CjwKCAjwyvaJBhBpEiwA8d38vG5VrkKO0VhB-dKQi_XVx6wSyTxk6LLjimpISxOZOaguHQjRQppXLxoCvQgQAvD_BwE




Banned

Lainaus käyttäjältä: eVW - 10.09.21 - klo:19:22
Omassa (2016) GTE:ssäni asia ratkeaa siten, että lämppäristä väännetään automatiikka pois, puhallin säädetään käsin tuulilasiin (tai mihin sen haluaakin) kohtuullisen pienelle asetukselle... jne jne

Tämä on kyllä juttu jota en ymmärrä. Ajellaan 20-30 t, autolla lasit kuurassa, rukkaset kädessä, kylmällä autolla, että saadaan säästettyä ehkä euro :D Kyllä mulla on aina kabiini +22 ja penkinlämmittimet päällä tarvittaessa. Jos se moottori joskus päälle pörähtää, niin on se kyllä matkustusmukavuuden arvoista.
Passat GTE

makelja

Lainaus käyttäjältä: Mölömatti - 13.09.21 - klo:10:21
Vuoden verran GTE omistuksessa ollut, aikaisemmin ei mitään vikaa ole ollut. Nyt tänään aamulla huomasin sukoa törkätessäni sisään, että piuhaan ei tulee mitään valoja. Kokeilin myös viereisen tolpan ja sisällä vielä seinästä, mutta latauspiuha on sökö. Piuha on tod näk orkkis, vm.2016. Onko mitään kikkaa mitä kokeilla, mötikän ”reset”-nappia on paineltu. Takuuta tuolle ei varmaankaa enää ole?

Toinen asia, uusi piuha tarvittaisiin. Mistä porukka on sukopiuhoja tilannut? Nopealla googlauksella löysin nämä;

https://www.multitronic.fi/fi/products/2590185/deltaco-e-charge--cable-mode-2--schuko---type-2--10-16a--5m?utm_source=vertaa&utm_medium=cpc&utm_term=%5B19919-EV-1225%5D%5Bedec4cf2-1747-457b-9a25-f2769795d90d%5D

https://www.data-systems.fi/tuote/deltaco-e-charge-mode-2-laturi-schuko-type-2-10-16a-5m-kaapeli/?gclid=CjwKCAjwyvaJBhBpEiwA8d38vG5VrkKO0VhB-dKQi_XVx6wSyTxk6LLjimpISxOZOaguHQjRQppXLxoCvQgQAvD_BwE



Mulla oli aiemmin samanlainen kotilaturina. Toimi moitteetta sen 3kk jota sitä käytin.
Mun oli tilattu Aliexpressistä Saksasta, mutta laite oli täsmälleen sama.

Teemutii

Moi!

Hommasin keväällä Passat GTE:n käytettynä. Vuosimalli -20 ja ajettu parikymppiä. Kevät ja kesä ajeltu tyytyväisenä ja juuri optimi mun työmatkoille. Enpä paljon kysellyt näitä mobiilisovelluksia tms. kauppoja tehdessä ja nyt on vähän sormi suussa... Koetin täällä viestejä kahlata läpi, mutta on kyllä tavan tallaajalle liian kova urakka ;). Osaako joku fiksumpi siis tällaiselle tavalliselle poropeukalolle selvittää kuten kolmevuotiaalle miten tuon vehkeen ajastettu lataus ja/tai auton esilämmitys sähköllä toimii. Mitä sovelluksia tarvitaan ja miten toimitaan ja onko sovellus maksuton vai joku vuosimaksuhässäkkä.

Wiiseli

Lataus taitaa vaatia we connect plus- palvelu.

PASSAT GTE VM. 2020

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: Teemutii - 14.09.21 - klo:13:57
Moi!

Hommasin keväällä Passat GTE:n käytettynä. Vuosimalli -20 ja ajettu parikymppiä. Kevät ja kesä ajeltu tyytyväisenä ja juuri optimi mun työmatkoille. Enpä paljon kysellyt näitä mobiilisovelluksia tms. kauppoja tehdessä ja nyt on vähän sormi suussa... Koetin täällä viestejä kahlata läpi, mutta on kyllä tavan tallaajalle liian kova urakka ;). Osaako joku fiksumpi siis tällaiselle tavalliselle poropeukalolle selvittää kuten kolmevuotiaalle miten tuon vehkeen ajastettu lataus ja/tai auton esilämmitys sähköllä toimii. Mitä sovelluksia tarvitaan ja miten toimitaan ja onko sovellus maksuton vai joku vuosimaksuhässäkkä.

Auton voi ajastaa aivan hyvin myös ilman mitään sovelluksia. Vm. -16 autossa homma menee niin, että painetaan näytöstä (en muista painikkeen nimeä, car jotain ehkä) ja valitaan milloin ollaan seuraavan kerran aikeissa lähteä. Piuha kiinni. Jotain varttia ennen lähtöä auto lämmittää itsensä verkkovirrasta (ja jatkaa tätä ainakin vartin sen jälkeenkin). Sitä ennen auto on ladannut akun ensin 80 prosenttiin ja ennen lähtöä täyteen.

Jostain yleisemmistä asetuksista voit säätää, kuinka lämpimäksi auton haluat (tai kesällä viileäksi), minkälaisella teholla haluat ladata, käytätkö yösähköä tms. Nämä ovat sen jälkeen osastoa unhoita.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

Passova

Tänään tällä Oulun seudulla satoi runsaasti lunta ja niin sain jo hieman esimakua mitä tälläisillä keleilla talvella odottaa. Front Assist kytkeysi pois käytöstä ilmoittaen että ei tunnistinnäkymää.   

concorde

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 14.09.21 - klo:15:15Auton voi ajastaa aivan hyvin myös ilman mitään sovelluksia.

Jep. Näytöstä "menu" ja sieltä "e-manager" , jossa noi säädöt voi suorittaa.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Wiiseli

Ittelle ei tullu asia mieleen, kun käytän we connectia latauksen ajastamiseen. Tuohon lämmitykseen liittyen, kun meillä ei ole webastoa/ eberiä, niin toimiiko ilmastointi talvella esilämmitykseen vai pitäisikö olla erillinen sähkövastus tai säteilylämmitin? Latauksen ajastuksen kylkeen löytyy vain ilmastointi ei lämmitystä. Ilmastoinnille löytyy toki omakin aktivointi we connectista. Onko tuulilasinlämmityksellä jotain tekemistä esilämmityksen kanssa?
PASSAT GTE VM. 2020

dillon

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.09.21 - klo:10:03
Ittelle ei tullu asia mieleen, kun käytän we connectia latauksen ajastamiseen. Tuohon lämmitykseen liittyen, kun meillä ei ole webastoa/ eberiä, niin toimiiko ilmastointi talvella esilämmitykseen vai pitäisikö olla erillinen sähkövastus tai säteilylämmitin? Latauksen ajastuksen kylkeen löytyy vain ilmastointi ei lämmitystä. Ilmastoinnille löytyy toki omakin aktivointi we connectista. Onko tuulilasinlämmityksellä jotain tekemistä esilämmityksen kanssa?
Ilmastointi tarkoittaa sekä lämmitystä että jäähdytystä. Auto itse päättelee sisä- ja ulkolämpötilan mukaan kumpaa se tekee. Käyttäjän ei tarvitse kuin valita haluamansa lämpötila.

duke7

^^ toimii sisätilan lämmitykseen pikkupakkasilla. Ja sen paremmin mitä tehokkaampi laturi on. Moottoria mikään ei lämmitä.

ECOisti

Webastosta puheenollen, niin miten tiuhaan sitä uskaltaa käyttää? Tarkoitan, että vanha sääntö, jos lataat 15 min niin pitää ajaa 15 min pitänee edelleen paikkansa.
Mutta oliko niin, että tässä GTE:ssä suurjänniteakku lataa ajon aikana myös 12 V akkua ja näin ollen ei tarvitsisi kovin huolissaan olla siitä, että 12 V akku on kohta tyhjänä?

Vai onko porukat hommanneet jotain akkulatureita?

Miten moni on asennuttanut säteilylämmitintä tms. lisälämmitintä?
Itseäni vähän häiritsee tuo, että moottoria ei esilämmitä mikään...

duke7

12V akkua ladataan ajonaikana ja myös kun lataat ajoakkuja. Viime talvena oli paljon ajoa että käytin webastoa ja ajoin sähköllä eikä koskaan herjannut 12V akusta. Eli voi käyttää huoletta ainakin kun lataa autoa säännöllisesti.

Vekkula

Ei ole Passat GTE mutta mä olen käyttänyt polttoainekäyttöistä lämppäriä käytännössä aina ennen liikkeellelähtöä kun on alle 5 astetta lämmintä, myös silloin kun käyn vajaan 2km päässä kaupassa. Ja weba laulaa myös sen kaupassakäynnin ajan parkissa talvikeleillä. Tuosta tulee muutama minuutti ajoa edestakaisin ja lämppäri ehkä 20min yhteensä käynnissä.
Näitä pätkäajoja tulee 1-2 päivässä.
Pisimmillään ajan 40km matkaa jos joutuu töissä käymään tai mökille menee, kerran pari kuukaudessa ehkä.
Ei oo akkuja tarttenu vaihdella enkä ole erikseen ladannut sen 1-2 vuoden aikana mitä autoja tulee pidettyä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Geroniimo

Lainaus käyttäjältä: Milu - 20.10.20 - klo:21:56
Jos joku miettii että mahtuuko mikään lisävalo GTE:n keulalle, niin tuollainen Lazer linear 6 elite ainakin mahtuu. Ruotsintuontiauton vakioledit on varsin surkeat etenkin pitkien osalta. Tuo pieni valo tuo ihan mukavasti lisää leveyttä ja pituuttakin valokeilaan. Hommasin Jussinmäeltä osat ja asensin valon itse mekaanisesti. Kilpitelinettä piti rälläköidä reippaasti. Kytkennät teki paikallinen autosähköliike. Latausluukku mahtuu aukeamaan. Myös adaptiivisen vakkarin tutka toimii ongelmitta. Tässä osat:
1 kpl SW-AMP1 - YHDEN LIS,,VALON KYTKENT,,SARJA 12V AMP-LI 

1 kpl 7550-RUUVIT - LIS,,VALOJEN ASENNUSRUUVI SETTI

1 kpl 0L06-LNR-EL - LAZER LINEAR 6 ELITE

1 kpl SILVER-1 - LIS,,VALOTELINE RST HD EU-KILPI YHDELLE 

1 kpl 1605-WK008 - LIS,,VALOJEN ASENNUSRELE CAN-V,,YL,,,,N



Onko tuo teline missä kiinni? Puritko puskuria enemmän pois, vai onko vaan muoviin ruuvattu?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy