Jakoketjuko rikki?

Aloittaja Helenor, 18.10.15 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

Helenor

Pari aamua sitten, renkaiden vaihdon ja akun latauksen jälkeen (lataus oli pikkasen alhainen), niin auto käynnistyi huonosti, kuulosti pahalta ja kierroksia ja vauhtia oli vaikea saada. Moottori vaikutti tehottomalta. Eli auton jätin pihaan. Webasto tökkinyt myös vähän aikaa.

Vikakoodeiksi sain:

17748
Camshaft Position Sensor (G40)/Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation:P1340

18354
Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1(G448): Electrical Malfunction: P1956

(Seuraavakin vikakoodi tuli, mutta on ollut jo jonkin aikaa eikä siihen ole löytynyt ratkaisua, ollut siis korjaajalla pari kertaa tämän vikakoodin vuoksi:
17441
Sensor for Nox(G295): signal too low: P10-33 Sporadic 002-lower)

Tietäisiköhän joku mikä voisi olla ongelmana? Onkohan jakoketju venynyt tai rikki tai jotain siihen viittaavaa?  :-\

Auto on siis mallia Volkswagen Touran Fsi 85 vm-04
Volkswagen Touran 1.6 85kW vm-04

wille84

Jakohan siellä on luultavasti sekaisin kun g40 ja g28 pyörintä anturit näyttää eri arvoa.

Eka Golf

Minulla antoi nokka-akselin anturi virhekoodin kun ketju oli venynyt, tosin ei vaikuttanut minkään niin että olisin huomannut, siis vikavalon lisäksi!  ???
Tosin ketju ei hypännyt, onneksi!  8)

Helenor

Kiitoksia vastauksista!

Pitkän harkinnan jälkeen päätin että en vie tuota Tourania tällä kertaa korjaamolle, sen verran on auton korjaukset tähän asti jo maksaneet.

Kaveri lupautui sen ketjun vaihtamaan.

Kysymys kuuluukin onko kuinka hankala ja iso homma itse se vaihtaa lisäosineen ja mitä työkaluja tarvitaan ja miten olette kannattanut itse moottoria työn ajaksi?

Helenor

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy