Lexus

Aloittaja mol, 23.09.10 - klo:12:23

« edellinen - seuraava »

0251

Ja veyronissa on mittaristossa samanlainen moottorin sähköhäiriön varoitusvalo kun esmes Seateissa

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 10.05.11 - klo:21:26
Ja veyronissa on mittaristossa samanlainen moottorin sähköhäiriön varoitusvalo kun esmes Seateissa

Ootko paljonkin katsellut Bugattin mittaristoa?  ???

Cyclic Stig

On aika totaalisen epäonnistunut pyrstön muotoilu tuossa uudessa pikku-Lexuksessa. Muutenhan tuo taitaa olla Priuksen tekniikan päälle kasattu, toki Lexukseksi kohtuuhintainen.




fleetwood

#33
Eipä ole Lexus vielä kiinnostanut sen vertaa että olisi edes harkinnut koeajoa tai edes mennyt katsomaan autoja myyntipisteeseen. Myyntipistettähän täällä ei tietenkään ole, eivät ilmeisesti halua myydä autoja pk-seudun ulkopuolelle.

Uteliaisuus merkkiin on kadonnut viimeistään ja välittömästi sillä hetkellä kun on katsellut itselle sopivan mallin moottorivaihtoehtoja ja niiden teknisiä tietoja; onneton suorituskyky yhdistettynä aivan liian isoon kulutukseen. Hybridimalli on periaatteessa varsin kiinnostava, mutta hintakin pomppaa tasolle jolla on jo houkuttelevampia saksalaisverrokkeja. Ei oikein vakuuta. Joskin tuo palvelulähtöisyys on varsin kunnioitettavaa.

Edit: Kurkkasinpa vielä Lexuksen sivuilta hinnastoja. Vakiovarustelu on varsin kattava, mutta onko lisävarustelista todellakin noin lyhyt? Ei mitään innovatiivisuutta?
Passat GTE Variant

downtime

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 11.05.11 - klo:08:38
Edit: Kurkkasinpa vielä Lexuksen sivuilta hinnastoja. Vakiovarustelu on varsin kattava, mutta onko lisävarustelista todellakin noin lyhyt? Ei mitään innovatiivisuutta?


Miksikös sen pitäisi olla pitkä? Vakiovarustelu on jo tarpeeksi kattava. Katsos, jotkut valmistajat myyvät jo valmiiksi hyvin varusteltuja autoja eikä mitään karvalakkeja kuten eräät saksalaismerkit.

Ja mitenniin onneton suorituskyky?

IS220D 8,9 s 0 - 100km/h. IS200D 10,2 s 0 - 100km/h. Tuo IS200D tosin onkin hinnat alkaen malli.

Ja IS F 4,8 s 0 - 100km/h.

Kyllä noissa ihan tarpeeksi jerkkua löytyy.

Lexusta ei koskaan ole tarkoitettu miksikään massatuotteeksi. Lexus on halunnut säilyttää Premium -statuksen ja parhaiten siinä segmentoidutaan siten että autoja ei myydä liian helposti jokaiselle tuulipuku / sukankuluttaja -heebolle joka ovesta sisään lampsii.

Ja oletko muuten koskaan ajanut Lexuksella tai istunut sellaisen kyydissä? Käys kokeilemassa niin alat ymmärtää. Hiljaisuus saa aivan uuden merkityksen noiden autojen sisällä.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: downtime - 11.05.11 - klo:09:16
Ja mitenniin onneton suorituskyky?
IS220D 8,9 s 0 - 100km/h. IS200D 10,2 s 0 - 100km/h. Tuo IS200D tosin onkin hinnat alkaen malli.

Ja IS F 4,8 s 0 - 100km/h.

Kyllä noissa ihan tarpeeksi jerkkua löytyy.

Nykyinen kulkine kulkee sataseen 6,6 sekunnissa ja keskikulutus on 7,8l/100 km, co2 179 g. Tosin tuo on farmari ja neliveto, Lexus on sedan ja vajaaveto. Vastaava Lexus-verrokki olisi varmaan IS250, jonka lukemat ovat 8,5 s, 8.4 l/100 km ja 194 g. Ei löydy tarpeeksi jerkkua. F-malli kulkee, mutta on toisessa hintaluokassa ja kuten sanoin, siinä hintaluokassa on jo houkuttelevampiakin vaihtoehtoja.

LainaaLexusta ei koskaan ole tarkoitettu miksikään massatuotteeksi. Lexus on halunnut säilyttää Premium -statuksen ja parhaiten siinä segmentoidutaan siten että autoja ei myydä liian helposti jokaiselle tuulipuku / sukankuluttaja -heebolle joka ovesta sisään lampsii.

Minä olen lähtenyt siitä, että se 'premium-status' ansaitaan itse tuotteella ja siihen premiumiin kuuluu se että saan hankittua tuotteen vaivattomasti ja mukavasti.

LainaaJa oletko muuten koskaan ajanut Lexuksella tai istunut sellaisen kyydissä? Käys kokeilemassa niin alat ymmärtää. Hiljaisuus saa aivan uuden merkityksen noiden autojen sisällä.

Hiljaisuus on hyvä asia ja toinen asia mikä kyllä kiinnostaisi, on se että minkälaiset ajo-ominaisuudet kulkineessa on. Mutta kuten sanottu, toistaiseksi tuo on tyssännyt tuohon moottoriteknologiaan.
Passat GTE Variant

jf

Yksi ongelma on tuo käsittämätön politiikka, että eurooppaan ei saada kaikkia malleja. Ei varmasti kukaan olisi suomessa kiinnostunut nelarista IS:ään tai sitten isommasta koneesta? Varustelun suhteen ne oikeat omituisuudet ovat mustan sisäkaton puuten mustan verhoilun kanssa ja istuimet. RX:n kalleimmassa mallissa on vasta saatu se jatkettava istuinosa (tosin tässäkin loppuu ne säädöt 5cm liian aikaisin), mutta ehkä jo seuraavaan malliin ne saadaan kohdilleen. Meillä valinta olisi osunut mieluiten RX:ään, mutta tilat olivat liian paljon pienemmät, kuin LC:ssä että sen olisi voinut valita (sikaosaston ilmastointi oli toinen tekijä). Palvelu on tekijä jolla lexus jyrää ja huolella. Uskomaton ero ihan talonkin sisällä, kun vertaa toyoon palvelua.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

jormaliisa

Lainaus käyttäjältä: downtime - 11.05.11 - klo:09:16

Ja mitenniin onneton suorituskyky?

IS220D 8,9 s 0 - 100km/h.



En tiedä onko uudemmissa mitään extra "jerkkua", mutta auto, motor und sport 13/2006 mittasi IS220D mallille
0-100 10.1s.

downtime

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 11.05.11 - klo:09:43
Minä olen lähtenyt siitä, että se 'premium-status' ansaitaan itse tuotteella ja siihen premiumiin kuuluu se että saan hankittua tuotteen vaivattomasti ja mukavasti.

Tässä tapauksessahan itse tuotteessa ei ole mitään vikaa.

Minusta taas juurikin tuo hankinnan "vaikeus" on yksi Premium tekijä. Mielestäni tuote menettää väkisinkin ainakin osan Premium-statuksestaan sillä että sitä myydään lähes jokaisessa maitokaupassa. Silloin siitä tulee massatuote, ja massatuote ei koskaan ole Premium -tuote.
Jos minä haluan ostaa jotain vaivattomasti ja mukavasti, ostan sen netistä. Autoja sieltä ei vielä Toyota IQ:ta lukuunottamatta voi ostaa.

Sitäpaitsi, tällaisessa yhteen paikkaan keskittyneessä pisteessä palvelu voidaan kohdistaa tarkasti juuri sinuun kun sinne kauppaan astelet. Ketjuissa ja lasipalatseissa meininkin on kuin lihatiskillä, palvellaan vuoronumerojärjestyksessä ja kiinnostus siihen mitä haluat on tasan nolla. Fire and forget....

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: downtime - 11.05.11 - klo:10:15
Tässä tapauksessahan itse tuotteessa ei ole mitään vikaa.

Niin, paitsi ainakin se moottori+vaihteisto -teknologia. Jotkut voivat myös pitää nelivetomallien puuttumisen vikana, vaikka se ei varsinaisesti mikään vika olekaan. Mutta selvä puute mallistossa kuitenkin.

LainaaSitäpaitsi, tällaisessa yhteen paikkaan keskittyneessä pisteessä palvelu voidaan kohdistaa tarkasti juuri sinuun kun sinne kauppaan astelet. Ketjuissa ja lasipalatseissa meininkin on kuin lihatiskillä, palvellaan vuoronumerojärjestyksessä ja kiinnostus siihen mitä haluat on tasan nolla. Fire and forget....

Juuri tuon palvelun takia tulin ostaneeksi tämän nykyisen autoni.  Olin jo vakaassa aikomuksessa vaihtaa toiseen konsernimerkkiin (uusi Passat joka olisi ollut tilavampi ja näin ollen sopivampi perheelliselle), mutta toisin kävi ja viime kädessä auton ominaisuuksien ja laadun lisäksi siihen vaikutti ensiluokkainen palvelu ja myyjän asenne ja tapa tehdä kauppaa. Vw-myyjä sen sijaan ei jostain syystä ollut kovin palveluintoinen.

Ymmärrän kyllä sen että jos astelen kauppaan ilman mitään ennakkoilmoittautumista ja myyjät sattuvat olemaan varattuna, niin palvelu viivästyy hieman. En ymmärrä miten tuo liittyy premium-statukseen. Se on sitten eri asia jos myyjiä on selkeästi aivan liian vähän asiakaskuntaan nähden.
Passat GTE Variant

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: downtime - 11.05.11 - klo:09:16
Miksikös sen pitäisi olla pitkä? Vakiovarustelu on jo tarpeeksi kattava. Katsos, jotkut valmistajat myyvät jo valmiiksi hyvin varusteltuja autoja eikä mitään karvalakkeja kuten eräät saksalaismerkit.

Onhan ton perusvarustelutaso ihan hyvä mutta jos IS200d:n haluaa niinkin arkisen varusteen kuin sadetunnistimen, ottaa F-sport tai Luxury. Tai Xenoneja varten pitää ottaa ainakin Executive.

Eikös se yksi premiumin merkki ole se, että auton saa yksilöityä haluamansa kaltaisekseen? Lexuksella se on kovin rajattua.

Ja jos toisivat IS-sarjasta farkun, niin johan kiinnostus kasvaisi. Mutta ei vissiin sovi merkin imagoon tjsp.

Otin kerran kylmätyypit Bilia Herttoniemen vaihtoautohallissa olleesta Lexuksesta (ei se yksilö joka siellä on nyt). En muista oliko se IS vai GS mutta 3-4 vuotias ja luokkaa 100tkm ajettu. Oviverhoilut ja penkki narisi ja muuten kärry oli jotenkin väsyneen oloinen. Liekö poikkeuksellisen kehno yksilö mutta tuli aika perustojota-fiilis.

jf

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 11.05.11 - klo:10:46
Ja jos toisivat IS-sarjasta farkun, niin johan kiinnostus kasvaisi. Mutta ei vissiin sovi merkin imagoon tjsp.
Ollut ja mennyt. Ei ilmeisesti kiinnostanut asiakkaita merkin varsinaisella markkina-aluella, joten poistettu valikoimasta. Sama tilanne tuossa moottori valikoimassakin, V6 on huomattavasti tärkeämpi, kuin muutaman desin kulutus säästö. Vaihteiston ohjelmoinnista huomaa hyvin varsinaisen markkina-alueen.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

0251

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.05.11 - klo:21:45
Ootko paljonkin katsellut Bugattin mittaristoa?  ???
Mitä nyt kuvista. Kovin moni tuskin on saanut livenä noita mittareita ihmetellä

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.05.11 - klo:18:42
Lexus CT-200h:ta on rekisteröity Suomeen parissa kuukaudessa 114 kappaletta!

Onko kukaan käynyt koeajamassa?


Kyllä, karvalakkimallista seuraavaa eli Comfortia. 20 minuutin kierros kaupungissa ja lyhyt matka maantietä 80 km/h, joten alla lähinnä vain muutamia tunnelmia.

Ajettavuus on neutraali. Ei tunnokas tai aktiiviseen ajamiseen innostava, mutta hoitaa hyvin arkisten ajojen tarpeet. Auto kulkee kaitsematta suoraan ja helppous on läsnä, mutta ilman Toyotalle usein ominaista tiettyä keveyttä tai liiallista tunnottomuutta.

Samaan rakenteeseen pohjautuvasta Auriksesta on kokemusta vain manuaalivaihteisesta bensakoneesta. Siihen verrattuna Lexuksen viimeistely, äänettömyys ja jousituksen miellyttävyys sekä kaikenlainen yleinen tukevuus ovat selvästi paremmalla tasolla. Kun ajattelee 5000 euron hintaeroa Auris HSD:n ja Lexus CT:n välillä niin sanoisin, että rahalle saa vastinetta vähintään kohtuullisen hyvin ja Lexus on todellakin riittävästi paremmin ja huolellisemmin toteutettu kuin Toyotan sisarmalli.

Etutilat ovat 188-senttisellekin niukin naukin riittävät, mutta pieni lisätila ei haittaisi. Takapenkkiä en kokeillut, tavaratilasta hybriditekniikka syö oman osansa. Tuskin kynnyskysymys tämän auton kohderyhmälle kuitenkaan. HB on hyvä valinta korimalliksi kuitenkin.

Ensimmäinen kerta hybridillä ja tekniikka on vakuuttavasti toteutettu. Täysin huomaamaton siirtyminen sähköstä polttomoottoriin ja variaattori toimii todella hienosti. Ã,,änetön liikkuminen on mannaa, saisi olla akuissa potkua pidempään ja nopeampaankin ajoon vaan! Ei mitään tärinöitä eikä kilinöitä, mutta vapaastihengittävä bensa on hieman aneeminen, vaikka kierroksilla löytyy kulkuakin kohtuullisesti, sen mitä tällaiselta autolta voi vaatia.

Tietynlaisesta jenkkien makuun tehdystä toteutuksesta huolimatta Lexus jätti hyvän kuvan itsestään. Aivan vertailukelpoinen toteutus saksalaisiin premium-merkkeihin, mitä nyt varusteiden saatavuus on niukempi tai paketoidumpi nyt ainakin. Ennakkoluulot voivat jarruttaa myyntiä, mutta se onkin eri juttu se.

Pitkille maantietaipaleille on erikseen autot, mutta yhä useammalle ihmiselle Lexuksen kaltainen hybridi olisi aivan omiaan. Taajamassa äänettömästi lipuminen on hauskaa, ei kaipaa yhtään polttomoottorin pärinää tuon jälkeen. Omat kilometrit sen verran vähäiset, ettei hankintaa voi säästöillä perustella ja eurot sen verran tiukassa, että on käyttööni turhan kallis hankinta, mutta akkuteknologian kehittyessä tulevaisuudessa voin harkita vakavasti tuollaisen tyyppisen auton hankintaa.

MOP

Uutta GS:sää tulossa. Melko tyylikkään näköinen peli.








speksejä:

3.5 l V6
Power  306 bhp
Torque  376 Nm
0-60 mph 5.7 s

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: MOP - 22.08.11 - klo:01:01
Uutta GS:sää tulossa. Melko tyylikkään näköinen peli.

Olisipa IS:n sisusta samalla tasolla.

MOP

"Lexuksen superauto, kaksipaikkainen urheiluauto LFA saapuu tällä viikolla pariksi päiväksi Suomeen. Kyse on maahantuojan järjestämästä, medialle suunnatusta testiajosta, joka suoritetaan tulevana sunnuntaina Alastaron moottoriradalla."

http://www.iltasanomat.fi/autot/super-lexus-ratatestiin-suomeen/art-1288473212625.html?ref=lk_is_1

mol

Kirjastossa lueskelin äsken uudessa TM:ssä olevaa premium-merkkien huoltovertailua. Lexuksen palvelua ja huoltoa ym. on aina kehuttu ja ykköseksihän se nytkin valittiin. Silmään pisti kylläkin Kaivokselan Lexus-huollon hinta, muistaakseni yli 1300 euroa verrattuna Oulun Lexus-huollon hintaan joka oli alle 400 euroa. Käsittääkseni kuitenkin ihan vastaavia huoltoja vertailtiin joten on sillä laadulla ja palvelulla hintansakin, eikä Oulun huoltoakaan niistä moitittu. Ihme ettei lehdessä puututtu millään tapaa tuohon älyttömään hintaeroon vai meniköhän se sitten jotenkin silmieni ohitse?

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: MOP - 30.05.12 - klo:14:52
"Lexuksen superauto, kaksipaikkainen urheiluauto LFA saapuu tällä viikolla pariksi päiväksi Suomeen. Kyse on maahantuojan järjestämästä, medialle suunnatusta testiajosta, joka suoritetaan tulevana sunnuntaina Alastaron moottoriradalla."

http://www.iltasanomat.fi/autot/super-lexus-ratatestiin-suomeen/art-1288473212625.html?ref=lk_is_1

Katselin Alastaron varauslistaa, että kuuden jälkeen rata olisi varattu. Jos nokan suunta on tuonne suunnalle niin voisihan tuolla piipahtaa. Saas nähdä päästävätkö ulkopuolisia kuuntelemaan/katselemaan.

nemos

Lainaus käyttäjältä: mol - 31.05.12 - klo:18:04
Kirjastossa lueskelin äsken uudessa TM:ssä olevaa premium-merkkien huoltovertailua. Lexuksen palvelua ja huoltoa ym. on aina kehuttu ja ykköseksihän se nytkin valittiin. Silmään pisti kylläkin Kaivokselan Lexus-huollon hinta, muistaakseni yli 1300 euroa verrattuna Oulun Lexus-huollon hintaan joka oli alle 400 euroa. Käsittääkseni kuitenkin ihan vastaavia huoltoja vertailtiin joten on sillä laadulla ja palvelulla hintansakin, eikä Oulun huoltoakaan niistä moitittu. Ihme ettei lehdessä puututtu millään tapaa tuohon älyttömään hintaeroon vai meniköhän se sitten jotenkin silmieni ohitse?

Eihän noissa testeissä ennenkään eri autoyksilöiden huollon sisältö ole ollut sama.
Volvo XC60 T8 Inscription

mol

Lainaus käyttäjältä: nemos - 31.05.12 - klo:19:17
Eihän noissa testeissä ennenkään eri autoyksilöiden huollon sisältö ole ollut sama.

Jassoo, no se selittääkin sitten tuon huiman hintaeron. Olin kyllä siinä uskossa että samanlaisista huolloista oli kysymys mutten viitsi kinatakaan kun ei tosiaan ole tässä sitä lehteä mistä tarkistaa asian. Se vissiin sekoitti ajatukseni kun kustakin merkistä oli kuva vain yhdestä autosta.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: mol - 31.05.12 - klo:20:47
kustakin merkistä oli kuva vain yhdestä autosta.

Joo, eihän ne voi käyttää samaa autoa peräjälkeen samassa määräaikaishuollossa eri paikkakunnilla testitilanteen paljastumatta. Olisivat kyllä voineet hintatiedon perusteluksi kertoa sen pikkuseikan, että eri autoista ja eri huoltosisällöistä oli kyse.
Kiitokset mukavasta foorumista.

ram1

Mulla toi lehti on, ja vaikka kuinka sitä tavaan en tajua mitä eroavaisuuksia noissa huolloissa muka oli.Kaikissa oli samat jutut pääosin, ja huolto-ohjelmien sisältöjen eroavaisuuksien takia yllätysvioissa oli eroja.Nekin minimaalisia.Yllätysvika kuitenkin löytyi juuri sen auton huolto-ohjelmaan.Jotenkin pirun vaikea tajuta tosta jutusta mitä siinä nyt oikein lopulta tehtiin.Yllätysvika oli joko.Takalasinpyyhin.Vararenkaan ilmanpaine tai parkkipolttimo takana.Ja minulle ei ainakaan selvinnyt mitä esim. noihin Lexushuoltoihin sisältyi.Hinta oli joko 1300 tai 400 ja mitää ei kerrottu mistä tuo hinta-ero johtuu tai otettu mitään kantaa muutenkaan.Taidan olla unen tarpeessa.Toi testi on jostain syystä mennyt aina ohi mun hilseen.Bemari oli selkeästi paskin.Se sentään selvisi :D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ton-1

Kummitytön iskällä on Lexus 400 1997, sillä oli kierretty 280 tkm kun sen muutama vuosi sitten osti, nyt lasissa 396 tkm, kaverilaitto sen käymään konepelti auki, helkatti että autovanhuksen kone kävi nätisti, ei ollut kuulemma muuta tehty kuin normihuollot sisältäen parit remmin vaihdot.
Member of a A(udi) & A(prilia) club


Urlaub

Jos huolto maksaa, niin kyllä Luxuksen vakuuttaminenkin on tyyristä:  ;)

LainaaSuomalaiset vakuutusyhtiöt eivät halunneet vakuuttaa Suomessa käynyttä Lexuksen superautoa LFA:ta, joten vakuutus otettiin Isosta-Britanniasta.

LFA:lla ajettiin sunnuntaina Alastaron moottoriradalla parin tunnin ajan. Vakuutuksen hinta rata-ajon ajalta oli noin 8500 euroa eli yli 4000 euroa tunnissa.
Auton arvo on noin 700 000 euroa.

http://www.aamulehti.fi/Autot/1194746554991/artikkeli/is+autolla+ajettiin+vain+kaksi+tuntia+vakuutusmaksu+8500+euroa.html

Passatti

Auton hinta on myyjän mukaan yli 800.000â,¬.Kyllä on tyyris vehje.Tolla rahalla sais parikin Ferraria.En maksaisi Toyotasta noin paljon.
Always lead, never follow

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 07.06.12 - klo:10:44
Auton hinta on myyjän mukaan yli 800.000â,¬.Kyllä on tyyris vehje.Tolla rahalla sais parikin Ferraria.En maksaisi Toyotasta noin paljon.

En ostaisi itsekään vaikka rahaa olisi. Kallis on Toyotaksi, mutta niin on myös Audi R8 kallis Skodaksi..  ;)

Ishvan

Ferrareita alkaa olemaan joka snägärin piha täynnä Euroopassakin. Noita sen sijaan pikkasen vähempi. Ainahan erottumisesta on pitänyt maksaa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Passatti

Kävin vilkaisemassa sitä LFA:ta.Ei se nyt niin hieno ollut.Tolla rahalla olis voinut ostaa värinkin siihen.Ã,,äni oli ihan makee kun se lastattiin rekan kyytiin eilen.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy