PHD Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella

Aloittaja Jyri, 21.09.15 - klo:12:09

« edellinen - seuraava »

S#S

Tämä Superbin webasto kyllä harmittaa muuten meidän käyttöön lähes täydellisessä autossa.
a) Vaikka näyttää olevan 5 kW webasto niin sisätiloja se ei kyllä paljoa lämmitä. Liekö kukaan vielä mitään koodausta siihen löytänyt...
b) Kaukosäädin aika onneton. Kaukosäädin olisi käytössäni todella tärkeä toimia, etenkin kun autosta ei voi ajastaa Webaston käynnistymistä kuin (muistaakseni) kolmelle muistipaikalle.

Jos Skoda oikeasti haluaisi pitää asiakkaistaan kiinni niin tarjoaisi kaikille tällaisen huonon kaukosäätimen omistaville Remucin. Mutta taitaa olla turha toivoa jos jälkimarkkinointiasiat hoidetaan samalla tapaa kuin Octavian sinkkirakkulat...

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: S#S - 29.09.17 - klo:23:27
Tämä Superbin webasto kyllä harmittaa muuten meidän käyttöön lähes täydellisessä autossa.
a) Vaikka näyttää olevan 5 kW webasto niin sisätiloja se ei kyllä paljoa lämmitä. Liekö kukaan vielä mitään koodausta siihen löytänyt...
b) Kaukosäädin aika onneton. Kaukosäädin olisi käytössäni todella tärkeä toimia, etenkin kun autosta ei voi ajastaa Webaston käynnistymistä kuin (muistaakseni) kolmelle muistipaikalle.

Jos Skoda oikeasti haluaisi pitää asiakkaistaan kiinni niin tarjoaisi kaikille tällaisen huonon kaukosäätimen omistaville Remucin. Mutta taitaa olla turha toivoa jos jälkimarkkinointiasiat hoidetaan samalla tapaa kuin Octavian sinkkirakkulat...

Itselläni on 5 KW Webasto lämmittänyt ainakin Passat farkun kabiinin kovillakin pakkasilla enemmän kuin riittävästi, ja näin epäilen käyvän talvella nykyisellä Superbillanikin. Itse olen jo aamuisin, nyt kun on jo viileän kosteaa, niin webastoa käytellyt, ja kantama hyvä, päälle myöskin aina mennyt, vaikka kaukaa hotellihuoneestani sen päälle painan. Jos ei jostain kohtaa saa yhteyttä, niin vihreä vilkkuu, mutta kun vihreä palaa tasaisesti, niin aina tuo päälle on mennyt, eli mikä ongelma tuossa sinun säätimessäsi on. Vai onko sitten niin, että nyt uutena se toimii, ja hetken päästä ei. Passateissa minulla on tuo sama säädin aina ollut Webaston kanssa, eikä koskaan mitään huomautettavaa ole ollut.

Nyt siis mennään Superb 2.0 tdi 140kw dsg6 Style Combilla, eli hieman on kabiini isompi kuin passatissa, mutta eiköhän se tämäkin kovemmillakin pakkasilla tuolla lämpene.

Omasta mielestäni Polttoainetoiminen lämmitin on tällä hetkellä se lämmitin, joka oikeasti lämmittää toki auton sisältä, mutta myös moottorin (jäähdytysnesteen). Moottorin lämpötila on aina lämmitysajasta riippuen 50 ja jopa 70 astetta, siis mittarinäytöllä. Lisäksi, voiko tällä lämmittäminen nyt enää helpommaksi mennä, aamulla painaa napista päälle, silloin kun on kulloinkin tarvis, ja se on siinä.

Sokota09

Kyllä tuo riittää lämmittämään sisätilat lämpimäksi, säätää lämpötilan 21,5 tai 22, niin ihan varmasti on lämmin myös kovemmillakin pakkasilla. Omassa autossa toiminut moitteettomasti sen jälkeen, kun ajastin laitettiin kondikseen.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: hta - 26.09.17 - klo:12:22
Viimeisimmän syyskuussa tehdyn kyselyn vastaus:

"Tehdas on tietoinen ongelmasta mutta ei vielä ole esittänyt ratkaisua asiaan vaan asiaa käsitellään tämän syksyn aikana. Toivotaan että saadaan kuntoon kaukosäädin vaihtamalla."

Ilmoitin jo, että en aio toista talvea olla ilman toimivaa kaukosäädintä eli jos eivät saa tuosta tehtaalta ratkaisua niin saavat asentaa sitten sen puhelimella toimivan lisäpalikan ilman, että asennuksesta ja laitteesta tulee minulle lisäkustannuksia.

Pitänee kohta riitauttaa tämä asia. Minulla on autossa varuste joka ei täytä sille asetettua tehtävää, eikä toimi kuten sen pitäisi.

Kiitos tästä väliaikatiedosta.
Palautunut taas itselläkin tuo kaukosäätimen huono toiminta mieleen, nyt kun sitä alkaa taas kesän jälkeen kaipaamaan.

Mikkes

No niin. Nyt on sitten lähdetty -2 - -5 pakkasilla Superb 2.0 TDI 190hv Stylellä liikkeellä pienillä pakkasilla.
Kauko-ohjain toimii kuten pitääkin, auto on riittävän lämmin yms. Mutta mutta. Ei ole yhtä lämmin kuin aiemmissa Passateissani, toki riittävä, mutta kovia pakkasiahan ei ole vielä koettu.

Onko Superbin kabiini sitten niin paljon suurempi, kuin Passatin, (vrt. farkut) mutta sama teho niissä ei kuitenkaan ole. Passatilla puolituntia Webaston käydessä, se oli lämpimämpi jopa yli -15 pakkasissa, kuin nyt Superb parin asteen pakkasissa.

Mielenkiinnolla odotan oikeita pakkasia, riittääkö Superbin Webasto sitten ollenkaan. Informoin asiaa myöhemmin. Kiva olisi kuulla muilta kokemuksia..

puolihop

Tänään tuli huollon tiskillä ihmeteltyä kaukosäätimen kantamaa ja sain vastukseksi, että on todettu ominaisuudeksi ja ohjekin on tehtaalta saatu. Mitään ei kuulemma ole tehtävissä. Patterinvaihdot + muut diipadaapat tuli myös.

Tuota lämmön riittämättömyyttä en ole omassa autossani huomannut, tosin kyseessä 1.4TSI. Auto on webaston jäljiltä lämmin ja usein moottorinkin lämmöt on jo 60-90 astetta käynnistäessä, tosin mittarin mukaan, joka näyttää 90 jo jossain 70 asteen todellisen lämpötilan tietämillä. TSI lämpenee vielä ajossa kiitettävän nopeasti dieseliin verrattuna.

hta

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 13.11.17 - klo:21:04
Tänään tuli huollon tiskillä ihmeteltyä kaukosäätimen kantamaa ja sain vastukseksi, että on todettu ominaisuudeksi ja ohjekin on tehtaalta saatu. Mitään ei kuulemma ole tehtävissä. Patterinvaihdot + muut diipadaapat tuli myös.

Tulin juuri päivittämään saman vastauksen tehtaalta jonka sain tänään. Ovat todenneet, että ei ole vika vaan ominaisuus. Voin jo kertoa, että patterin vaihto ei auta mitään. Se tehtiin ensimmäisenä jo aikoja sitten. Ihmetyttää se, että miksi vanhaa pisaramallista ei saatu koodattua uuteen. Onko Hz vaihtunut vai mikä?
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Sokota09

Mihin uuteen ei saatu koodattua? Ainakin minulla on pisaramalli v. 2015 Superbissa. Voisiko olla niin, että koko webasto on toisenlainen nykyään kuin ensimmäisissä III-koppaisten tuotantoerissä? 2016 kesällä kun vaihtui mallivuosi, niin silloin taisi vaihtua webaston kaukosäädinkin, jos en väärin muista?


hta

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 16.11.17 - klo:15:52
Mihin uuteen ei saatu koodattua? Ainakin minulla on pisaramalli v. 2015 Superbissa. Voisiko olla niin, että koko webasto on toisenlainen nykyään kuin ensimmäisissä III-koppaisten tuotantoerissä? 2016 kesällä kun vaihtui mallivuosi, niin silloin taisi vaihtua webaston kaukosäädinkin, jos en väärin muista?

Muistat oikein. Ne joilla on se vanhanmallinen pisara kaukosäädin Webaston kantama on ilmeisesti ihan ok. Ongelma on näissä MY2017 autoissa joissa on neliskulmainen kaukosäädin.
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

puolihop

2017 mallivuodelle vaihtui tosiaan kaukosäätimen malli. Uudempi on tämän näköinen (vasemmalla oleva).



picture upload

Ylialokas

Mites ton webaston ajastimen kanssa?

Eli jos halun sen toimimaan aamuisin kello 7.40 (webasto lähtee päälle siis 7.10) ja iltapäivällä 16.00 (webasto käynnistyisi 1530), niin onnistuuko?

Nyt kun systeemiä katselen, niin tuntuu, että autolle pitäisi joka kerta kertoa, milloin olisi tarkoistus lämmittää.Eli jompi kumpi noista vaihtoehdoista.
Ymmärtääkö auto, että huomenna aamulla lähden kello 740 ja siitä seuraavaksi 1600, haluan että olet lämmin silloin.
En valinnut siis mitään tiettyä viikonpäivää, vaan valikosta kohta kello ja kaksi asetusta haluamallani kellonajoilla.

Räpläsin viiimeisksi tuota kello 16, niin kun kävin jälkeenpäin tarkastamassa asetuksia, aktiivisena oli tuo kello 16, eikä seuraava haluttu eli huomenna aamulla.

Mitenkä on?

puolihop

Mun mielikuvan mukaan pitää kertoa aina erikseen monelta on lähdössä. Sinun tapauksessa siis joka päivä kahteen kertaan.

csmini

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 16.11.17 - klo:19:15
2017 mallivuodelle vaihtui tosiaan kaukosäätimen malli. Uudempi on tämän näköinen (vasemmalla oleva).

Uusi kaukosäädin tosiaan on liki käyttökelvoton. Toimii jos auto on omakotitalossa ikkunan takana, muutoin joutuu kävelemään auton viereen, jotta saa webaston käyntiin. 😂

Ennen vanhaanhan nämä toimivat kaupungin keskustassakin jopa parin korttelin taakse.

JaniT

Lainaus käyttäjältä: csmini - 09.03.22 - klo:09:20
2017 mallivuodelle vaihtui tosiaan kaukosäätimen malli. Uudempi on tämän näköinen (vasemmalla oleva).

Uusi kaukosäädin tosiaan on liki käyttökelvoton. Toimii jos auto on omakotitalossa ikkunan takana, muutoin joutuu kävelemään auton viereen, jotta saa webaston käyntiin. 😂

Ennen vanhaanhan nämä toimivat kaupungin keskustassakin jopa parin korttelin taakse.

Tämä on valitettavasti juuri näin, uudempi webaston kaukosäädin pelaa vain todella läheltä. Ilmeisesti Skoda on todennut sen vanhan hyvän tarpeettomaksi koska (maksullisen) puhelinappin kanssa voi säätää webastoa - harmi vai ettei itse appi vielä vuosienkaan jälkeen toimi kuin satunnaisesti.
ID.4 GTX -23 & Scala -19

ex VAG:t: Superb Combi -21, Superb Combi -18, Octavia RS TDI -15, Octavia Combi RS TSI DSG -12, Passat Variant 2.0TDI DSG HighLine -11, Octavia Combi 1.8TSI DSG L&K -09

o.b.

Lainaus käyttäjältä: JaniT - 10.04.22 - klo:20:20
Tämä on valitettavasti juuri näin, uudempi webaston kaukosäädin pelaa vain todella läheltä. Ilmeisesti Skoda on todennut sen vanhan hyvän tarpeettomaksi koska (maksullisen) puhelinappin kanssa voi säätää webastoa - harmi vai ettei itse appi vielä vuosienkaan jälkeen toimi kuin satunnaisesti.
Ehkä sitä neliskulmaista "kaukosäädintä" pitää alkaa kutsua "lähisäätimeksi" ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy