Kirjoittaja Aihe: Jakoketjun tarkistus  (Luettu 27243 kertaa)

Poissa peter350

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Jakoketjun tarkistus
« : 01.07.15 - klo:17:37 »
Laitetaans kyselyä mimmoisia lukuja muut ovat saaneet kyseisessä maahantuojan tarkistuksessa.
Eli oma golffi kävi tuolla ja luku oli 21 astetta.On kuulema vielä ihan hyvin toleranssien sisällä.Sanoivat että 29-30 niin ketju rupee olemaan vaihtokunnossa.Juttelin muutenkin tuon huoltoneuvojan kanssa asiasta kuluttaja asiamies on kuulema määritellyt ketjulle 250tkm kestävyyden.Itellä nyt 193tkm mittarissa ketju vaihdettu 16 tkm sitten.Tuon kyllä joutui maksamaan ihan itse,kun ei ollut tietoa tuosta maahantuojan hommasta.

Poissa peter350

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #1 : 01.07.15 - klo:22:32 »
Javielä lisäys eli kone 1.4 tsi vm.2008. ja pyyntö tuli ihan maahantuojalta ilmaiseen tarkistukseen.

Poissa skriko

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.093
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #2 : 01.07.15 - klo:23:22 »
Eipä tarkistelleet kun alkoi 12 800 jo rallattaan. Pari vuotta jaksoin sitä kuunnella ja sitten menin Laakkoselle ilmoittamaan, että nyt kilkkeet vaihtoon. 30 000 oli tuolloin mittarissa. Hyviä nuo auton eliniän kestävät ketjut.

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #3 : 01.07.15 - klo:23:53 »
Kestäviä ovat!  >:( Meiän kulkineeseen oli 110tkm kohdalla vaihdettu koko motti, viime keväänä reilu 80tkm myöhemmin oli ketjun säätö tapissa eli ketju venynyt!  >:(

Poissa iltsu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #4 : 02.07.15 - klo:09:56 »
Golf 6 vm. 2010 1.4 TSI ja 120tkm. Rallatus kuului käynnistäessä. Maahantuojan ilmaisessa tarkastuksessa / kokeilussa ketju hyppäsi ja koko jakopää lyötiin uusiksi ketjuineen ja kiristimineen. Lisäksi pakettiin kuului uusi venttiilikopan kansi (jotenkin kuulemma voitelua paranneltu). VW mukaan näitä ongelmia ei enää pitäisi tulla, mutta...

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #5 : 02.07.15 - klo:11:32 »
Kyllä se ketjun "venyminen" riippuu myös ajotyylistä. Itse ajan hyvin taidokkaasti ja pienin kulutuksin. Ei ole ketju venynyt vaikka mittarissa oli 94 tkm, (tarkistettu huolllossa 2x).
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Blueroan

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #6 : 02.07.15 - klo:11:34 »
Tarkastusaika Golfille varattu, huoltoneuvoja varoitteli ketjun "hyppäämisestä" tarkastuksessa ja mahdollisesta remontista sen jälkeen. Katsotaan miten käy!?! Mittarissa rapiat 100tkm.
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Seat Leon FR Edition 1,8 TSI (MY 2012) candy white

ex VW Golf VI Variant 1.4 TSI DSG (90kw) Comfortline 2011 candy white
ex BMW R1200GS vm. -13
ex Honda Civic 1.8 Sport -09
ex VW Golf Plus 1.6 Comfortline
ex VW Golf IV Variant 1.6 Fi

Poissa JHS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #7 : 02.07.15 - klo:11:56 »
Kyllä se ketjun "venyminen" riippuu myös ajotyylistä. Itse ajan hyvin taidokkaasti ja pienin kulutuksin. Ei ole ketju venynyt vaikka mittarissa oli 94 tkm, (tarkistettu huolllossa 2x).

Em. tyylillä ja kuitenkin reippaalla matkanopeudella ajettuna ja öljynvaihtovälit puolitettuina ketju kuitenkin meni pari vuotta sitten silloisesta  1.4 tsi 90kw Passatistani 90tkm kohdilla.   Tuurista kiinni....?
« Viimeksi muokattu: 02.07.15 - klo:12:04 kirjoittanut JHS »

Poissa juskaa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #8 : 02.07.15 - klo:11:57 »
Kyllä se ketjun "venyminen" riippuu myös ajotyylistä. Itse ajan hyvin taidokkaasti ja pienin kulutuksin. Ei ole ketju venynyt vaikka mittarissa oli 94 tkm, (tarkistettu huolllossa 2x).

Jippii !! Nyt se selvis . ;D
Toi tumpelointi ja hidastelu liikenteessä onkin jakoketjua säästävä taidokas ajotapa.. >:( ;D
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #9 : 02.07.15 - klo:13:04 »
Joo, kerran tulin 1000 km jarruttamatta kertaakaan. Ketjut katkee yleensä niiltä, jotka yrittää valoista päästä edelle (siis minua)  8).

Ja katkee ne myös TSI vm 2006-2009 mottoreista ja erityisesti kaksoisturboista.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.657
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #10 : 02.07.15 - klo:15:36 »
Tässä nyt kun näitä "mutu" heittoja heitellään, niin sanoisin juurikin tuon "skrikon tyylisen" vähäisen kilometrien hajottavan ne ennemmin (varsinkin jos parkkeeraa mäkeen vaihteen varaan), eli ihan liian vähän ajoa ja pitkiä aikoja pysäköityneenä hieman mäkiseen maastoon. Oma ocu on pari kertaa rääkässyt, juurikin jonkun lomamatkan jälkeen, kun auto seissyt pidemmän aikaa.
Jos siitä tosiaan puuttuu räikkäkiristys ja pelkästään öljynpaineella sitä kiristää, niin ihan ymmärrettävää se on, että pitkän seisonnan jälkeen näin voisi käydä  :o. Ja en ole siis mikään mekaanikko. Ihan maalaisjärjellä ajatetuna.
Tämä ei tosin kiistä sitä seikkaa, että suunnitteluvirhehän autossa on. Ocu menee ketjumittaukseen ihan vaan muodollisuuden vuoksi puolenkuun paikkeilla. Saavat sitä starttailla ja mittailla ihan rauhassa ens lomareissun. Katsotaan sitten alanko vuodattamaan jakoketjutopicciin surkeaa elämääni ja manaamaan koko VAG-konsernin maan rakoon, sekä ilmoittamaan mihin muuhun automalliin tulen auton vaihtamaan  ;)

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #11 : 02.07.15 - klo:15:41 »
Manuvaihteisiin tuo logiikka sopii. Varsinkin ylämäkeen parkkiin ja ykkönen päälle tai alamäkeen ja pakki päälle , ilman käsijarrua. Niin sen saa hyppäämään, mutta venyä ketjun ensin pitää ( kuluu siis ne "nivelet", jolloin ketju pitenee) ja se tapahtuu juuri noin, että kiihdytä - jarruta- kiihdytä--jarruta...jne...
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #12 : 03.07.15 - klo:23:01 »
Tässä nyt kun näitä "mutu" heittoja heitellään, niin sanoisin juurikin tuon "skrikon tyylisen" vähäisen kilometrien hajottavan ne ennemmin (varsinkin jos parkkeeraa mäkeen vaihteen varaan), eli ihan liian vähän ajoa ja pitkiä aikoja pysäköityneenä hieman mäkiseen maastoon. Oma ocu on pari kertaa rääkässyt, juurikin jonkun lomamatkan jälkeen, kun auto seissyt pidemmän aikaa.
Jos siitä tosiaan puuttuu räikkäkiristys ja pelkästään öljynpaineella sitä kiristää, niin ihan ymmärrettävää se on, että pitkän seisonnan jälkeen näin voisi käydä  :o. Ja en ole siis mikään mekaanikko. Ihan maalaisjärjellä ajatetuna.
Tämä ei tosin kiistä sitä seikkaa, että suunnitteluvirhehän autossa on. Ocu menee ketjumittaukseen ihan vaan muodollisuuden vuoksi puolenkuun paikkeilla. Saavat sitä starttailla ja mittailla ihan rauhassa ens lomareissun. Katsotaan sitten alanko vuodattamaan jakoketjutopicciin surkeaa elämääni ja manaamaan koko VAG-konsernin maan rakoon, sekä ilmoittamaan mihin muuhun automalliin tulen auton vaihtamaan  ;)
Tiedä tuosta mutta sanoivat viime vaihdossa että "säädin oli tapissa" eli kait siellä myös jokin mekaaninen säädin on?  ???

Poissa skriko

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.093
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #13 : 03.07.15 - klo:23:54 »
Tässä nyt kun näitä "mutu" heittoja heitellään, niin sanoisin juurikin tuon "skrikon tyylisen" vähäisen kilometrien hajottavan ne ennemmin (varsinkin jos parkkeeraa mäkeen vaihteen varaan), eli ihan liian vähän ajoa ja pitkiä aikoja pysäköityneenä hieman mäkiseen maastoon. Oma ocu on pari kertaa rääkässyt, juurikin jonkun lomamatkan jälkeen, kun auto seissyt pidemmän aikaa.
Jos siitä tosiaan puuttuu räikkäkiristys ja pelkästään öljynpaineella sitä kiristää, niin ihan ymmärrettävää se on, että pitkän seisonnan jälkeen näin voisi käydä  :o. Ja en ole siis mikään mekaanikko. Ihan maalaisjärjellä ajatetuna.
Tämä ei tosin kiistä sitä seikkaa, että suunnitteluvirhehän autossa on. Ocu menee ketjumittaukseen ihan vaan muodollisuuden vuoksi puolenkuun paikkeilla. Saavat sitä starttailla ja mittailla ihan rauhassa ens lomareissun. Katsotaan sitten alanko vuodattamaan jakoketjutopicciin surkeaa elämääni ja manaamaan koko VAG-konsernin maan rakoon, sekä ilmoittamaan mihin muuhun automalliin tulen auton vaihtamaan  ;)

Autoni ei seissyt sekuntiakaan mäessä, ei ylä, eikä ala. Tallissa oli kun ei ajettu ja tallin lattiassa ei ole mäkiä. Suurin ajamattomuus oli kesäisin reilu kuukausi. Ihan samanlailla rääkyi ketju oli auto seisonut kuukauden, kaksi tuntia tai päivän. Tuosta Skrikon ajotyylistä vielä Laakkosen huoltopäällikön sanoin. "Kyllä taitaa olla ketjut huonoa tekoa, jos sinunkin ajolla hajoaa.
Tuo nimimerkki kt:n polttonesteenkulutus oli minulla varmasti sitten suuri, kun koko omistusaikani keskikulutus oli 5,99 160 heppaisella manuaal Sciroccolla.
Oli miten oli, nyt on ollut jo autolla onnellinen ja tyytyväinen omistaja monta kuukautta ja Skriko on tyytyväinen toisen merkin omistaja joka makaa vuokratallissa tämän kesän.
« Viimeksi muokattu: 03.07.15 - klo:23:58 kirjoittanut skriko »

Poissa peter350

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #14 : 04.07.15 - klo:21:39 »
No nyt itse jouduin antaa palautteen Laakkoselle tästä omasta.Ihmetelty emännän kanssa kun keski kulutus nousi 3litraa tuon tarkistusen jälkeen.No ite otin pellin auki ja löysin vielä öljy vuodon nokkien päästä.Eli tästä oli tuossa tarkistuksessa hajonnut jotain suojia mekaanikon toimesta sain pariks päiväks sijais auton alle,mutta ei nyt ihan putkeen tainnu mennä tää.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.657
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #15 : 05.07.15 - klo:12:31 »
Autoni ei seissyt sekuntiakaan mäessä, ei ylä, eikä ala. Tallissa oli kun ei ajettu ja tallin lattiassa ei ole mäkiä. Suurin ajamattomuus oli kesäisin reilu kuukausi. Ihan samanlailla rääkyi ketju oli auto seisonut kuukauden, kaksi tuntia tai päivän. Tuosta Skrikon ajotyylistä vielä Laakkosen huoltopäällikön sanoin. "Kyllä taitaa olla ketjut huonoa tekoa, jos sinunkin ajolla hajoaa.
Tuo nimimerkki kt:n polttonesteenkulutus oli minulla varmasti sitten suuri, kun koko omistusaikani keskikulutus oli 5,99 160 heppaisella manuaal Sciroccolla.
Oli miten oli, nyt on ollut jo autolla onnellinen ja tyytyväinen omistaja monta kuukautta ja Skriko on tyytyväinen toisen merkin omistaja joka makaa vuokratallissa tämän kesän.
Lähinnä nyt kuvauksellani tarkoitin tuota pientä ajomäärää. 7000km kahdessa vuodessa on kyllä todella vähän ja siitä voisin kuvitella, että auto on seissyt paljon parkissa? :o

Poissa skriko

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.093
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #16 : 06.07.15 - klo:00:17 »
Lähinnä nyt kuvauksellani tarkoitin tuota pientä ajomäärää. 7000km kahdessa vuodessa on kyllä todella vähän ja siitä voisin kuvitella, että auto on seissyt paljon parkissa? :o

Vielä kuvitelmia korjaan sen verran, että auto siis seissyt aina tallissa, ei koskaan missään ulkoparkissa ja mistä tuollaisen 7 000 kahdessa vuodessa olet  saanut? Auto oli minulla 4,5 vuotta ja myydessä ajettu yli 47 000 joten noin 10 500km tuli vuotta kohti eli ei 7000km kahdessa vuodessa vaan 21 000.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.657
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #17 : 06.07.15 - klo:09:32 »
Eipä tarkistelleet kun alkoi 12 800 jo rallattaan. Pari vuotta jaksoin sitä kuunnella ja sitten menin Laakkoselle ilmoittamaan, että nyt kilkkeet vaihtoon. 30 000 oli tuolloin mittarissa. Hyviä nuo auton eliniän kestävät ketjut.
En tosiaan tiedä mistä sen 7000km kahteen vuoteen sain  ;D
Mutta uudelleenlaskennan jälkeen tosta saa 8600km/v. Kyllä tälläkin määrällä kilometrejä auto saa seisoa ihan kivasti.... Pointti kuitenkaan ei nyt ollut juuri sinun ajosi. Tarkoitus oli  nimenomaan painottaa noita pitkiä seisonta-aikoja

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #18 : 09.07.15 - klo:00:04 »
Minulla työmatka 2km eli työmatkoihin tulee vuodessa jotain 8tkm vaikka ei kauaa talissa seisoisi eli täysin mahdollista?  :P

Poissa skriko

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.093
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #19 : 09.07.15 - klo:00:08 »
Minulla työmatka 2km eli työmatkoihin tulee vuodessa jotain 8tkm vaikka ei kauaa talissa seisoisi eli täysin mahdollista?  :P

4km edestakaisin.2000 työpäivää on sinulla sitten vuodessa.

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #20 : 09.07.15 - klo:00:20 »
Pilikkuvirhe koska teen vain 25h päivässsä (myös ruokatunnin) ja 9 päivää viikossa (myös viikonlopun), lisäksi tulee työajoja jonkin verran!  :P
Pointti oli että vaikka joka päivä ajelee niin kilsoja ei kaikille tule paljoa!  8)

Poissa kapsu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #21 : 26.07.15 - klo:17:41 »
Laitetaans kyselyä mimmoisia lukuja muut ovat saaneet kyseisessä maahantuojan tarkistuksessa.
Eli oma golffi kävi tuolla ja luku oli 21 astetta.On kuulema vielä ihan hyvin toleranssien sisällä.Sanoivat että 29-30 niin ketju rupee olemaan vaihtokunnossa.Juttelin muutenkin tuon huoltoneuvojan kanssa asiasta kuluttaja asiamies on kuulema määritellyt ketjulle 250tkm kestävyyden.Itellä nyt 193tkm mittarissa ketju vaihdettu 16 tkm sitten.Tuon kyllä joutui maksamaan ihan itse,kun ei ollut tietoa tuosta maahantuojan hommasta.
nostetaas tätä - kai muutkin ovat käyneet ketjuntarkistuksessa?
Octavia Style '19, Arona Xcellence '18,  Focus CC '07

Poissa kai75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 295
  • A6 3,0 V6 TDI Avant Biturbo 230 kW Quattro 2013
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #22 : 26.07.15 - klo:19:18 »
nostetaas tätä - kai muutkin ovat käyneet ketjuntarkistuksessa?
Joo on mut ne tarinat löytyy tuolta TSI-korjaus -topicista
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Poissa harald73

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #23 : 01.04.16 - klo:16:38 »
Autona Golf V 1.6FSI -06.

Kävin tuossa yhdessä autoliikkeessä ja koeajoin erään toisen merkkisen kulkineen. Myyjä testasi mun Golffia sillä aikaa ja totesi kun vaihdettiin avaimia päittäin, että mun autossa on nokkaketju venähtänyt, eikä hän voisi myydä autoa kellekään, koska ketju rallattaa sen pari sekkaa satunnaisesti käynnistyksen yhteydessä. Homma oli siis siltä osin paketissa, keskustelua oli turha jatkaa.

Auto on rallatellut säännöllisen epäsäännöllisesti startissa sen n. 135tkm ja 8 vuotta kun se minulla on ollut. Kuinka todennäköisesti tuosta ihan oikeasti on ketju venynyt, kun ei polttele mitään varoitusvaloja? Kuinka paljon mahtaa vaihto maksaa ja kannattaako ylipäätään vai ajanko minkä ajan ja sitten paaliin koko vehje, onhan sillä jo ikää???

Ei huvittaisi viedä marmorille tarkastukseen, jossa toteavat vaan, että kuuluu asiaan, mutta maksa nyt tuo parin kolmen sadan lasku lähtiessäsi.

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #24 : 01.04.16 - klo:19:05 »
Tuo on teoreettinen kysymys, kannattaako ketju vaihtaa 1,6 Fsi-koneesta. Jos tykkää muuten omasta vanhasta autostaan ja ketjunvaihto vie vaikkapa 1500 euroa, niin saattaa ketjunkin vaihto kannattaa. Nimittäin autokaupoissa häviää usein (=aina)  tuon saman summan ja saa alleen sopimattoman uuden auton. Ja silloin vasta ottaa pannuun... :)
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Geoman

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.333
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #25 : 01.04.16 - klo:19:40 »
Autona Golf V 1.6FSI -06.

Kävin tuossa yhdessä autoliikkeessä ja koeajoin erään toisen merkkisen kulkineen. Myyjä testasi mun Golffia sillä aikaa ja totesi kun vaihdettiin avaimia päittäin, että mun autossa on nokkaketju venähtänyt, eikä hän voisi myydä autoa kellekään, koska ketju rallattaa sen pari sekkaa satunnaisesti käynnistyksen yhteydessä. Homma oli siis siltä osin paketissa, keskustelua oli turha jatkaa.

Auto on rallatellut säännöllisen epäsäännöllisesti startissa sen n. 135tkm ja 8 vuotta kun se minulla on ollut. Kuinka todennäköisesti tuosta ihan oikeasti on ketju venynyt, kun ei polttele mitään varoitusvaloja? Kuinka paljon mahtaa vaihto maksaa ja kannattaako ylipäätään vai ajanko minkä ajan ja sitten paaliin koko vehje, onhan sillä jo ikää???

Ei huvittaisi viedä marmorille tarkastukseen, jossa toteavat vaan, että kuuluu asiaan, mutta maksa nyt tuo parin kolmen sadan lasku lähtiessäsi.
Nyt on kuulijalla vastuu:
Mielestäni moottorissa ketju kiristyy hydarulisesti moottorin öljynpaineella. On täysin luonnollista, että käynnistettäessä ketju on hieman löysällä. Kun moottorin öljynpaine nousee, niin ketju kiristyy ja "rallatus" loppuu. Näin se on muissakin autoissa, joissa on hydraulisesti kiristyvä jakoketju. Mikäli ketju rallattaa vielä  kun moottori on käynyt 10 sekunttia ja muutenkin myöhemmin on syytä huoleen.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #26 : 01.04.16 - klo:19:46 »
Juuri samaa olin kirjoittamassa kuin Geoman. Eli lyhyt rallatus ja varsinkin kylmällä koneella kuuluu asiaan juuri noista syistä mitä Geoman kirjoittikin.
Jos koneesta kuuluu kylmänä käynnistettäessä sellainen voimakas pärinä hetken aikaa, silloin on syytä huoleen.

Luulenpa että myyjä yritti nyt vähän vedellä höplästä.

Poissa harald73

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #27 : 01.04.16 - klo:22:57 »
No joo, tuon öljynpainehomman jo tiesinkin, mutta turha sitä on autoliikkeessä tarjota selitykseksi, kun "alan ammattilainen" on varma asiastaan. Kertoipa vielä, että näissä FSI konessakin on ollut näitä samoja ketjuongelmia, kuin TSI koneissa. Joopa joo.

Ei tuosta mun autosta mitään voimakasta pärinää kuulu, tuo rallattelu, eikä sekään kuin ihan miten sattuu. Autotalli lämpöisenä kylmänä ei aina rallata, mutta vartti pihalla, uusi startti ja taas rallattaa tai sitten ei, kun on ihan sattumaa koko homma. Ei mitään vikavaloja ja auto toimii ihan normaalisti.

Ehkäpä vaivaan päätäni turhaan taas koko asialla. Pitää kuitenkin mielenkiinnosta kysyä marmorilta tarkastuksen ja/tai ketjun vaihdon hintaa. Halpaa se ei ole, mutta kun kaikki ruostevauriot (=ne vakipaikat) on jo korjauttanut, olisi melko ikävä jos kone laukeaa nyt kun kuori on kunnossa.

Poissa tarzi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.590
  • Das Auto
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #28 : 01.04.16 - klo:23:13 »
Nokkasäädin sielä rallattaa satunnaisesti.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Poissa anakar

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Jakoketjun tarkistus
« Vastaus #29 : 13.04.16 - klo:11:54 »
Itselle jäi hieman epäselväksi että minkälaisia kustannuksia pelkästä tarkastuksesta on veloitettu? Onko kenelläkään antaa arviota? Omassa autossa tehtaan vastaantulot 100%, mutta mitä jos ketju todetaan toistaiseksi ok-kuntoiseksi, niin paljonko lompakko laituu?

 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy