DSG 6 vaihteistolla vaunun vetäminen

Aloittaja koccola, 05.05.15 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

koccola

Terve! Tarkoituksena olisi vuoden 2012 dsg 2.0 diesel passatilla vetää 1400 kilosta vaunua. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Tihentää öljynvaihtoväliä tai kenties käyttää tiheemmin jossain erikoistuneessa pajassa huollossa? Kaikki vinkit tervetulleita.

pomo

Kovassa ajossa kannattaa ainakin vaihtaa ne vaihteiston öljyt tiheämmin! Muuta huollettavaa laatikossa ei taida olla?

Geoman

Lainaus käyttäjältä: koccola - 05.05.15 - klo:21:40
Terve! Tarkoituksena olisi vuoden 2012 dsg 2.0 diesel passatilla vetää 1400 kilosta vaunua. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Tihentää öljynvaihtoväliä tai kenties käyttää tiheemmin jossain erikoistuneessa pajassa huollossa? Kaikki vinkit tervetulleita.
Tuo öljynvaihtovälin lyhentäminen on varmaankin ok jos vaunun vetoa on runsaasti.

Peruuttamista harjoittelisin - se  tuntuu "kytkimen luistattamiselta" ellei sitä tee ripeästi ja päättäväisesti - suunnittelisn ajon siten, että peruttamista olisi vähän.

Pienet paikalliskadut ja osan kaupunkiteistä ajaisin S-asennolla (tai käsivalinnalla). Tällöin ei vaihtoja ole tiuhaan ja kaksoismassavauhtipyöräkin pääsee vähemmällä, kun vaihdot tapahtuvat moottorin isommilla kierrosluvuilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy