1.8 TSI öljynkulutus

Aloittaja Kimpulainen, 23.03.15 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Tosissani olen kun olen nähnyt vai 3-ovisia pakuja ja asuntoautoja, mutta kait muitakin on vaikka en ole nähnyt!  8)

Maxxer

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 08.08.15 - klo:23:22
Tosissani olen kun olen nähnyt vai 3-ovisia pakuja ja asuntoautoja, mutta kait muitakin on vaikka en ole nähnyt!  8)
et ole muka koskaan nähnyt 3-ovista opel corsaa tai ford fiestaa? Onhan noita nyt vaikka kuinka paljon...

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Maxxer - 09.08.15 - klo:10:52
et ole muka koskaan nähnyt 3-ovista opel corsaa tai ford fiestaa? Onhan noita nyt vaikka kuinka paljon...
Onko helppo mennä kolmannesta ovesta istuun sisälle?  ???
Tosin on ollut autoja joissa takakontissa pari lisäistuinta joihin piti kamuta takaluukun kautta mutta niissä oli muisttakseni neljä ovea takaluukun lisäksi mutta muistanko väärin?  8)

Maxxer

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 12.08.15 - klo:23:09
Onko helppo mennä kolmannesta ovesta istuun sisälle?  ???
Tosin on ollut autoja joissa takakontissa pari lisäistuinta joihin piti kamuta takaluukun kautta mutta niissä oli muisttakseni neljä ovea takaluukun lisäksi mutta muistanko väärin?  8)
varmaan niihin kolmi-ovisiin on ihan yhtä helppoa tai vaikeaa mennä siitä kolmannesta ovesta istumaan, kuin miniin viidennestä ovesta? Ei kai tässä siitä ollutkaan kyse vaan puhtaasti niiden ovien lukumäärästä.

http://www.mini.fi/mini_5door/

kapsu

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 08.08.15 - klo:23:22
Tosissani olen kun olen nähnyt vai 3-ovisia pakuja ja asuntoautoja, mutta kait muitakin on vaikka en ole nähnyt!  8)
on toki;
Octavia Style '19, Arona Xcellence '18,  Focus CC '07

pomo

Hmm.... 1.8 tsin öljynkulutus ja kuva hundai velosterista?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: pomo - 14.08.15 - klo:08:45
Hmm.... 1.8 tsin öljynkulutus ja kuva hundai velosterista?

Niin, laadukkaampi vaihtoehto skeidan tilalle joka kuluttaa öljyä. Saa ehkä vähän ajetun 1,8 tsi:n vaihdettua melko pienellä välirahalla tuollaiseen.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

pomo

Niin, makunsa kullakin? Jotkut uskaltaa ostaa jopa vanhoja mersuja uuden auton hinnalla ;D Ehkä vähän kuitenkin erilainen auto, Superb ja Veloster....

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Maxxer - 13.08.15 - klo:22:34
varmaan niihin kolmi-ovisiin on ihan yhtä helppoa tai vaikeaa mennä siitä kolmannesta ovesta istumaan, kuin miniin viidennestä ovesta? Ei kai tässä siitä ollutkaan kyse vaan puhtaasti niiden ovien lukumäärästä.

http://www.mini.fi/mini_5door/
En huonolla näölläni/huomiokyvylläni nähnyt Minissä viidettä ovea!  :-[
Mutta jos takaluukku on oveksi ja kulkuaukoksi tarkoitettu niin Variantissani on viisi ovea ja vaimon Kiassa viisi ovea vaikka myytiin neljäovisena?  ???

Eka Golf


kapsu

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 14.08.15 - klo:23:08
Onhan nuita tosiaan vaikka minä en ole nähnyt!  :-[
En minäkään äkkiseltään muita 3oven malleja tiedä.. Velostereitakin vain joku 30 Suomessa pyörimässä.

Mutta joo, back to öljynkulutus ;)
Octavia Style '19, Arona Xcellence '18,  Focus CC '07

Platii

Lainaus käyttäjältä: Platii - 22.07.15 - klo:22:06
Täällä kans yksi superb menossa öljynkulutusmittaukseen ensi viikolla. 1.8 Tsi vm.2010 aj. 99tkm. Oman mutuilun mukaan menee 0.5-0.7L / 1000km.

öljynkulutus mittaus suoritettiin virallinen lukema oli 4,2l/1000km. oma mutuili perustui maantie ajoon ja kaupungissa vei paljon enemmän. Kone auki, Männät ja kiertokanget uusittu. Samalla vaihtoivat jatkoketjun ja kiristimen, oli vaihto kunnossa myös sekä kaksi sivua muita osia. Osat yht. 3600â,¬. Remppasta otti myyjän täyden vastuun ja sain sijaisauton käyttööni. Autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja.

Hannes

No kylläpä naukkas öljyä ;D ;D

Platii

Mittauksen alusta kerkesin ajaa 500km kun alko pyytämään lisää öljyä  :P

lemmentalja

Mitäs se katalysaattori sanoo noilla kulutuksilla?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Platii

En osaa sanoa. Katsastuksesta meni läpi 4l/1000km öljynkulutuksella sitä ihmettelin itsekkin.

Hannes

 Eiköhän tämä kuulu taas siihen uskomattomia tarinoita sarjaan ::)

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Platii - 01.09.15 - klo:16:31
öljynkulutus mittaus suoritettiin virallinen lukema oli 4,2l/1000km. oma mutuili perustui maantie ajoon ja kaupungissa vei paljon enemmän. Kone auki, Männät ja kiertokanget uusittu. Samalla vaihtoivat jatkoketjun ja kiristimen, oli vaihto kunnossa myös sekä kaksi sivua muita osia. Osat yht. 3600â,¬. Remppasta otti myyjän täyden vastuun ja sain sijaisauton käyttööni. Autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja.

No nyt kun tämänkin luin silmät auki läpi, niin legendaariseltahan tuo lukema kuulostaa  ;D  Tuohon hanneksen mainitsemaan sarjaan taitaa tämä tarina kuulua. :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Eka Golf

Talvikylmällä katti saattaisi suuttua mutta ei välttämättä kesällä koska öljy palaa hyvin jos motti tarpeeksi lämmin?
Pienenikö pensan kulutus kun osin toimi öljyllä?  8)

Platii

En osaa bensankulutukseen sanoa, kun kerkesin auton omistaa 3 viikkoa ennen remonttia. Katin kunnosta kysyin myös huollon tehneestä liikkeestä ja sanoi että jos ei häiriö valoja pala niin silloin ei pitäisi olla hätää ja kun kuulema nykyiset öljyt ovat niin vähä tuhkaisia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 01.09.15 - klo:21:30
Eiköhän tämä kuulu taas siihen uskomattomia tarinoita sarjaan ::)

Kun ei omassa merkissä voi olla vikaa sarjaan?  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Hannes

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.09.15 - klo:09:08
Kun ei omassa merkissä voi olla vikaa sarjaan?  ;)

Eikös mersulle ole omansa ;D

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.09.15 - klo:09:08
Kun ei omassa merkissä voi olla vikaa sarjaan?  ;)
Omassa merkissä on vain ominaisuuksia, ei vikoja?  8)

Salpalinja

Mä olen ollut seitsemän viikkoa onnellinen 1.8tsi+dsg omistaja. Noista seitsemästä viikosta auto on ollut pajalla viisi ja puoli. Ensiviikko(kin) menee sijaisauto octavian puikoissa.

Auto on siis superb '09 ja mittarissa oli ostettaessa 105800km. Auto meni jo ennen luovutusta mäntien vaihtoon (+paaaaaljon muuta). Kerkesin ajella viikon, kunnes dsg alkoi sorvaamaan kakkosvaihdetta. Korjamosta ilmoittivat, että kytkin on morjens ja vaihtavat sen.

Koko episodi on mennyt maahantuojan ja autoliikkeen piikkiin tähän mennessä ja palvelu on ollut kiitettävää.

Hakke

Oma -10 1.8 TSI vie perstuntumalta "vain" noin litran / 5000km. Ajettu 140tkm.

Mistä olette noita autoja ostelleet, kun olette saaneet autoliikkeen (tai maahantuojan) piikkiin nuo remontit? Omani on hankittu Joupilta, ja siinä olisi kyllä vielä tuo Prima -takuu voimassa. Noinkohan kannattaisi yrittää saada remonttia sen piikkiin, mitä luulette?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Hakke - 23.09.15 - klo:12:10
Oma -10 1.8 TSI vie perstuntumalta "vain" noin litran / 5000km. Ajettu 140tkm.

Mistä olette noita autoja ostelleet, kun olette saaneet autoliikkeen (tai maahantuojan) piikkiin nuo remontit? Omani on hankittu Joupilta, ja siinä olisi kyllä vielä tuo Prima -takuu voimassa. Noinkohan kannattaisi yrittää saada remonttia sen piikkiin, mitä luulette?
Tuskinpa sinulla on mitään mahdollisuuksia saada tuota kenenkään piikkiin, kun tuohan ei ole vielä lähelläkään raja-arvoja eikä autossa siten ole vikaa. 0,5l/1000km lienee hyväksyttävän kulutuksen raja Skodallakin, joten kaukana vielä ollaan siitä. Jos epäilyttää että öljynkulutus on lisääntymässä niin ainakin itse hankkiutuisin autosta eroon mahdollisimman pian, kun kulutus on vielä alle tuon raja-arvon.

Platii

Itse ostin autoni laakkoselta ja siellä asiaan suhtauduttiin asiallisesti.

Jos haluatte että maahantuoja/myyjä korvaa jotain niin eikun myyjä liikkeeltä vaatimaan virallista öljynkulutusmittausta ja sen perusteella sitten tehdään kysely maahantuojalle. Itselläni nyt oli niin selkeä tapaus, ettei mitään vastaväitteitä / epäselvyyttä ollut korjauksien suhteen.

Veikkaampa että jos olisin autoni ostanut "jobbarilta" niin omasta pussista olisi saanut 4kâ,¬ rempan maksella tai ainakin kuluttajansuojan kautta taistellen. Jälkiviisaana voinen todeta että onneksi ostin autoni merkkiliikkeestä. Ihan mielelläni tässä tapauksessa maksoin autosta hieman enemmän kun vastaavat nettiautossa myynnissä olevat.

Kamuxillakin näyttää olevan myynnissä superb johon mäntäremppa tehtynä.

http://www.nettiauto.com/skoda/superb/7322586

Itselläni tosin osalista on kaksi A4 paperia, tuossa näyttää olevan vain yksi.

Salpalinja

Minun tapauksessani autoon piti tehdä muutama pikku remontti ennen luovutusta. Myyjä otti omatoimisesti yhteyttä ja ehdotti, että laittavat autoon uudet männät ja jakopään ilman kustannuksia (minulle) ja sain remontin ajaksi ihan pränikän 1.2tsi octavian.

Autoon vaihdettiin männät ja jakopää. Pyysin samalla vaihtamaan tulpat, suodattimet, apulaitehihnat yms. Näistä maksoin osien hinnan. Työstä ei tarvinnut maksaa, koska osat joutui irroittamaan kuitenkin.

Viikko tämän remontin jälkeen dsg alkoi rutisemaan aina kakkoselle vaihdettaessa. Sain saman octavian lainaan ja autoliike vaihtoi uuden kytkimen.

Koko projekti ei ole maksanut minulle, kuin vaivaa ja kerkesin octaviallakin rullailla yli kolme tonnia.

Kyseessä on skoda merkkiliike kaakkois-suomesta ja voin hyvin lämpimästi suositella kyseistä putiikkia.

Kimpulainen

Metroautossa tehtiin kesäkuun alussa öljynsyöntimittaus ja heidän tulos oli 0.4 litraa/1000 km.
Mittarissa oli tuolloin 84 000 km.

Kesän aikana syönti kasvoi huomattavasti ja kun jotenkin jäi vaikutelma, että MA:n mittaus ei nyt mennyt ihan putkeen, niin aloin
seuraamaan kulutusta tarkemmin. Oman seurannan mukaan keskimääräinen kulutus oli 0.9 litraa ja rapiat per 1000 km.

Nyt sitten tehtiin uusi mittaus Autokeskuksessa ja öljyä paloi lähes litra / 1000 km, joten remppa on tulossa.
Mittarissa 91500 km.

Onneksi autossa on vielä myyjän myöntämää takuuta jäljellä, mutta jännityksellä odotan, että miten hommat hoituvat.
Tähän asti vesipumpun ja kytkinasetelman vaihdot ovat menneet kivuitta.

Kirjoittelen sitten lisää, kun remppa on tehty.

Kimpulainen

Remppa tehty ja se meni kokonaisuudessaan maahantuojan ja myyjän piikkiin.
:D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy