Parhaat Välirahatarjoukset!

Aloittaja stani, 06.11.15 - klo:13:35

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.11.15 - klo:20:10

En tingannut vaan valitsin parhaan tarjouksen ja menin sillä, simppeliä, nopeaa ja sellaista kaupankäyntiä kuin itse haluan.

No sehän on tietysti jokaisen oma asia jos haluaa maksaa kovemman hinnan millä auton saisi sillä kuuluisalla tinkaamisella.
Itse menettelen muuten samoin, paitsi että siis ne soitot. Tarjoukset tulee sähköpostiin ja niistä parhaimmista tinkaan. Sanon aina myyjälle, että pistä sellainen tarjous, että et tiputa siitä euroakaan. Kuitenkin kun soitan ja teen tarjouksen, niin aina putoaa vähintään 2000 siitä parhaasta sähköpostilla tehdystä tarjouksesta, missä oli se viimeinen hinta, mistä ei putoa senttiäkään.
Mutta hyvä näin, kun sinä et enää tinkaa, niin minä tinkaan sitten itselleni ne sinulta tulleet eurot, kiitos siitä. ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 09.11.15 - klo:20:27
Monet liikkeet eivät ala antamaan kiinteitä hintoja nettikaupassa. Onhan se nyt ymmärrettävääkin.
Yleensä vastaus on "tule käymään niin katsotaan hintaa".
Tällä varmaan myös myyjä haravoi tosiostajia.

Joo, en ole koskaan nähnyt, kuullut tai lukenut, että yksikään myyjä sanoisi viimeisen hinnan netissä.
Tuo minua aina ärsyttää, jos kauppaa tehdään vaikka 200 kilometrin päästä, niin ne sanoo tule näyttämään autoa. Koskaan en ole lähtenyt näyttämään. Kerron aina tarkalleen millainen auto on ja lupaan antaa auton ilman jos ei ole sellainen kun olen sanonut. Yhtään autoa ei ole vielä tarvinnut antaa, sanovat aina että auto oli parempi kuin olettivat. No, tietäähän millainen auto on, jos on aina tehtaalla laitetut pissapojannesteet säiliössä. ;) :D

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.11.15 - klo:20:55
Joo, en ole koskaan nähnyt, kuullut tai lukenut, että yksikään myyjä sanoisi viimeisen hinnan netissä.

Parissa kaupassa olen sopinut hinnan etänä:

2009 suoraan ostaessa Marko Valkosalo / Rinta-Jouppi Tervajoki kysyi, millä hintaa kaupan teen, ja sanoin itselle sopivan tasaluvun, auto ajettiin kotipihaani sitten kolmisen kuukautta myöhemmin. Ensimmäistä kertaa tapasin myyjän noin 3,5v. kaupasta, kun kaupan kohde oli jo myyty edelleen :)

Tämän nykyisen hinta sovittiin sopivaksi Rytkösen Nikon (Arita Herttoniemi) kanssa puhelimessa.

Kummankin yllämainitun kanssa on yleensä päästy kertavedolla oikeaan sektoriin, itselle ja sukulaisille (ja vaimolle) on näiltä kavereilta onnistunut hyvät kaupat - oletettavasti molemmille osapuolille.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 09.11.15 - klo:21:13
Parissa kaupassa olen sopinut hinnan etänä:

2009 suoraan ostaessa Marko Valkosalo / Rinta-Jouppi Tervajoki kysyi, millä hintaa kaupan teen, ja sanoin itselle sopivan tasaluvun, auto ajettiin kotipihaani sitten kolmisen kuukautta myöhemmin. Ensimmäistä kertaa tapasin myyjän noin 3,5v. kaupasta, kun kaupan kohde oli jo myyty edelleen :)

Tämän nykyisen hinta sovittiin sopivaksi Rytkösen Nikon (Arita Herttoniemi) kanssa puhelimessa.

Kummankin yllämainitun kanssa on yleensä päästy kertavedolla oikeaan sektoriin, itselle ja sukulaisille (ja vaimolle) on näiltä kavereilta onnistunut hyvät kaupat - oletettavasti molemmille osapuolille.

Lainasit kirjoitustani että en ole nähnyt, kuullut enkä lukenut, että viimeistä hintaa sanotaan netissä.
Eihän sinun tapauksessasi myyjä sanonutkaan viimeistä hintaa netissä, vaan kysyi millä hintaa kauppa syntyy, jolloin sinä teit tarjouksen ja myyjä hyväksyi sinun tarjouksesi. Tuohan on juuri sitä oikeata kauppaa.+10

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.11.15 - klo:21:22
Lainasit kirjoitustani että en ole nähnyt, kuullut enkä lukenut, että viimeistä hintaa sanotaan netissä.
Eihän sinun tapauksessasi myyjä sanonutkaan viimeistä hintaa netissä, vaan kysyi millä hintaa kauppa syntyy, jolloin sinä teit tarjouksen ja myyjä hyväksyi sinun tarjouksesi. Tuohan on juuri sitä oikeata kauppaa.+10

Aivan oikein - kauppaa tekevä ei sitä netissä sano, kaupantekoon johtavan tarjouksen voi toki tehdä. Jotkut tekee niitä, jotka ei johda edes keskusteluun, eli aika monta viimeistä tarjousta olen saanut :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 09.11.15 - klo:21:25
Aivan oikein - kauppaa tekevä ei sitä netissä sano, kaupantekoon johtavan tarjouksen voi toki tehdä. Jotkut tekee niitä, jotka ei johda edes keskusteluun, eli aika monta viimeistä tarjousta olen saanut :)

Ja minkä johtopäätöksen tästä voimme vetää. Vain sen, että ihmiset ovat autokauppa-asioissa vielä sata kertaa onnettomampia, kuin me voimme edes kuvitella. Jyri kertoo, että huonoimman ja parhaan tarjouksen välin oli 13 000 ja minulla huonoimman ja parhaan tarjouksen väli hieman vähemmän.
Tästä herää kysymys. Mitä liikkuu myyjän päässä, joka tekee sen huonoimman tarjouksen.
No, niitäkin on jotka tekevät sen kaupan sillä tarjouksella, kun eivät edes kysy muualta. Sanoisiko tuohon sitten valitettavasti. No, ei. Meidän muiden vuoksi sanon, onneksi.

Kun ne kymmenen Pölhöä on aamulla tehneet kaupan sillä suurella välirahalla, niin se das onnekas saa sen sitten sillä olemattomalla välirahalla. ;D

lao

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.11.15 - klo:18:22
Mitä muuten on tuollaisen uuden sokotan listahinta kaikkine lisävarusteineen ja toimituskuluineen minkä tilasit?

59527 EUR sis. talvirenkaat vanteineen.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: lao - 09.11.15 - klo:23:20
59527 EUR sis. talvirenkaat vanteineen.

Aika tarkkaan hinnoittelivat sitten autokauppasi kun saivat niin pienen eron välirahassa. ???

Väänänen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.11.15 - klo:17:32
Itse olen jo useamman auton vaihtanut vain sähköpsotikierroksen tuloksena, eli tarjouspyynnöt eri jälleenmyyjille speksien kera (jossa siis kerron, mitä vaihdossa ja mitä tilalle sekä mitkä asiat ratkaisevat kaupan) ja sitten valinta tarjousten perusteella, eli ei mielestäni tinkaamista vaan suoraa ja nopeaa.

Tämän olen itsekin todennut tehokkaimmaksi tavaksi tehdä autokauppa.
Jää turhat myyntitykin hehkutukset ja pokan lämmittelyt kokonaan syrjään ja saadaan molempien tavoittelema kauppa tehdyksi nopeasti ja kustannustehokkaasti.
Tinkaamistahan se kilpailutuksen järjestäminenkin on. Ostat auton parhaalla hinnalla jonka markkinat tarjoavat.

Itse laitan tarjouspyyntöön aina tarkan päivämäärän, jolloin olen valmis auton tilaamaan parhaan tarjouksen jättäneeltä liikkeeltä. Tämä saa tarjouksen antajan tiedostamaan, että kyseessä on aito ostaja, eikä pelkkä hinnan kyselijä.
Ilmaisen myös, että kauppa tehdään tarjotulla hinnalla parhaan tarjouksen jättäneen liikkeen kanssa. Eli "jälkitinkejä" ei tarjouskierroksen jälkeen enää tule, joten kaikki antavat suoraan parhaan hinnan johon ovat valmiita. Suoraa, tehokasta ja toimivaa molemmin puolin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 09.11.15 - klo:23:43

Itse laitan tarjouspyyntöön aina tarkan päivämäärän, jolloin olen valmis auton tilaamaan parhaan tarjouksen jättäneeltä liikkeeltä. Tämä saa tarjouksen antajan tiedostamaan, että kyseessä on aito ostaja, eikä pelkkä hinnan kyselijä.

Mielestäni myyjän saa kaikkein vakuuttuneimmaksi siitä, että kyseessä on aito ostaja eikä hinnan kyselijä, kun marssii myyjää päin, tekee tarjouksen ja ojentaa samalla kätensä.
No, tosin joskus tuppaa unohtumaan, että kun tuolla jo aikaisemmin oli puhettakin nykyajan autonostajista. Voiko joidenkin ihmisten kädenojennukseen enää luottaa, kun kiipeävät palmuun että lehdet kahisevat.

MMV

Itse asiassa minä olen tehnyt parhaat kaupat siten, että aloinkin epäröidä kauppaa. Ostaessani nykyisen BiTDI:n pyysin tuosta tarjousta ja ojensin kättäni tarjottuani noin 3500 euroa pienempää summaa kuin kauppiaan "tiukka" tarjous. Kun kauppias ei siihen suostunut, lompsin pois. Kuitenkin myyjä tiesi, että olen oikeasti ostohousut jalassa ja kerroin myös, että kauppa Bemarista kuulostaakin minusta mielenkiintoisammalle, muuttui kaupanteko oleellisesti. Loppujen lopuksi väliraha putosi vielä 1500 euroa, eli kauppa toteutui 5000 euroa pienemmällä summalla kuin alkuperäinen "tiukka" tarjous. Alennus oli muistaakseni 12,76% verottomasta (auto tilattu ennen mallin esittelyä, joten pidän aika kovana) ja vaihturin nettohinta nousi juuri tuon 1500 euroa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy