Audi S7

Aloittaja hurri, 27.02.15 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

välkky

Komea kehonsiirrin! :P

Lainaus käyttäjältä: hurri - 17.04.15 - klo:21:12
Saksan pojan profiilivalinta myös tuotti hieman harmaita hiuksia paineiden valinnassa. Lopulta päädyin antamaan symmetrisesti kaikkiin kumeihin kylmäpaineet 3,1 bar, kun Vianorin laittamat 2,8/2,5 tuotti kovasti uraohjautuvuutta.

Tämän perusteella pitää omiin 19" koittaa nostaa painetta yli 3 barin jos sais uraherkkyyttä kitkettyä pois...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

hurri

Update. S7:aan uusittiin Continentalin hiljaisemmat erikoisrenkaat (mainittu aiemmin ketjussa). Näillä oli subjektiivisesti jonkin verran vaikutusta, mutta mikään dramaattinen muutos ei ollut. Tänään auto lähti uudelleen kiertoon kilometreillä 82 tkm ja tilalle tuli faceliftattu S7, jolla ajettu 9 tkm.

Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

niksu

Kansa tahtoo kuvia faceliftistä!  :D

hurri

#33
Muutama kuva ilmoituksesta ja sitten tuoreet pimeästä autohallista.









Kulkineella on siis ikää 11 kk, ajettu 9 tkm. Varustelistalla mm. Matrix-valot, kaikki assistentit, B&O, night vision, ovien sulkemisavustin, jopa alcantarakatto ja televisio. Itse asiassa lisävarustelistalta puuttuvat vain sporttiputket, keraamiset jarrut ja ratinlämmitin. Erittäin nätisti pidetty. Hintaero vastaavaan uutena Suomesta peräti 80 tâ,¬ ja takuuta peräti 4 v (tai 91 tkm) vielä jäljellä eli nyt ostamalla Suomimallissa loppuu tehdastakuu ennen tätä.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

JaakkoS

Upea auto!

Saanko kysyä, että missä/millä alalla olet töissä, jos ei ole salaisuus? Nyt kun on huonot ajat, niin tietää, että mihin kannattaa opiskella, jospa sitten olisi varaa näihin 100 tonnin autoihin?

hurri

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 24.10.15 - klo:15:36
Upea auto!

Saanko kysyä, että missä/millä alalla olet töissä, jos ei ole salaisuus? Nyt kun on huonot ajat, niin tietää, että mihin kannattaa opiskella, jospa sitten olisi varaa näihin 100 tonnin autoihin?

Eipä se salaisuus ole eikä 100 ihan riitä. Taustalla vaikuttaa osakkuus lääkärifirmassa ja 30 h/vko autonratissa. Jonkinlainen firma kannattaa verotuksellisista syistä olla olemassa, jos näitä harkitsee.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

niksu

On kyllä uskomattoman hieno ja kunnolla varusteltu!

Popovice

On kyllä tosiaan hieno peli! Mikähän tuo väri on kun sitä on kuvista vaikea päätellä? Näyttää vähän hopealta tai harmaalta, mutta tuskin kuitenkaan ihan perushopea?

batman14

Mykistävän hieno auto... Onnittelut!

hurri

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 24.10.15 - klo:18:18
Mikähän tuo väri on kun sitä on kuvista vaikea päätellä? Näyttää vähän hopealta tai harmaalta, mutta tuskin kuitenkaan ihan perushopea?
Metalliväri tornadoharmaa
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

repomies

Penkkien väristä voi mykistyä monesta syystä, noin muuten tuo auto aiheuttanee useimmissa joko kateutta tai ihailua tai molempia.

Firman kautta toimimisen veroteknisistä eduista autoiluun liittyen voisit toki avata vähän enemmänkin. Ellei sitten kyse ole perinteisestä "ajellaanpas firman autolla omatkin ajot, ei sitä kukaan huomaa", jolloin ymmärrän vaikenemisen myöntymiseksi - ei sellaisesta kannata huudella.

En ole verosuunnittelusta kovin perillä, mutta luulisin että autoedun ollessa kyseessä sitten taas verotusarvoon on räknätty arvon alenemat ynnä muut sen verran hyvin, ettei välttämättä kannata poistojen perässä firmaan ostaa autoja, koska palkollinen maksaa kuitenkin yleensä kovempaa prosenttia autoedun muodossa kuin firma voitoistaan.

Niinpä äkkiseltään ainoaksi selvästi järkeväksi verotekniseksi kikkailuksi tiedän itse vain kilometrikorvaukset, joilla voi sitten saavuttaa parhaassa tapauksessa jossain määrin merkittävää veroetua. Viettämällä 30h viikossa ratin takana, se etu varmaan alkaa näkyäkin.

hurri

Lainaus käyttäjältä: repomies - 24.10.15 - klo:19:33
Penkkien väristä voi mykistyä monesta syystä, noin muuten tuo auto aiheuttanee useimmissa joko kateutta tai ihailua tai molempia.

Firman kautta toimimisen veroteknisistä eduista autoiluun liittyen voisit toki avata vähän enemmänkin. Ellei sitten kyse ole perinteisestä "ajellaanpas firman autolla omatkin ajot, ei sitä kukaan huomaa", jolloin ymmärrän vaikenemisen myöntymiseksi - ei sellaisesta kannata huudella.

En ole verosuunnittelusta kovin perillä, mutta luulisin että autoedun ollessa kyseessä sitten taas verotusarvoon on räknätty arvon alenemat ynnä muut sen verran hyvin, ettei välttämättä kannata poistojen perässä firmaan ostaa autoja, koska palkollinen maksaa kuitenkin yleensä kovempaa prosenttia autoedun muodossa kuin firma voitoistaan.

Niinpä äkkiseltään ainoaksi selvästi järkeväksi verotekniseksi kikkailuksi tiedän itse vain kilometrikorvaukset, joilla voi sitten saavuttaa parhaassa tapauksessa jossain määrin merkittävää veroetua. Viettämällä 30h viikossa ratin takana, se etu varmaan alkaa näkyäkin.

Itsekään en ole mikään talousasiantuntija, joten pikkuisen mutulla joudun vastaamaan. Vaimo hoitaa nämä verotuspuolen touhut... Yksinkertaistaen auton ostahinnasta menee poistoon 25 % vuodessa eli noin 34 tâ,¬, jolloin vuodessa todellinen säästö on noin 17 tâ,¬. Lisäksi kaikki autoon liittyvät kulut menevät firmalle eli bensat, pesut, huollot tms. Kaiken kaikkiaan siis kaikesta autoon liittyvästä saa yrityksen kautta noin 50 % takaisin. Omat ajot toki menevät omaan piikkiin, mutta näitä onkin vain murto-osa.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

repomies

Sovitaan että tuo murto-osa on sellainen että siitä on verottajan kanssa selvitys tehty, niin ei tule sanomista. ;)

Jos auto on puhtaasti työkäytöstä niin veroetu on ihan selvä juttu. Alvitkin voi monissa tapauksissa vähentää.

Onnittelut hienosta työkalusta minunkin puolestani!

hurri

On on. Itse asiassa juuri tänä vuonna osallistuin verottajan tarkastukseen ja kaikki todettiin asianmukaiseksi ja kirjanpito riittäväksi....

Penkkien väriä itse alkuun karsastin kovasti, jopa siinä määrin että meinasin kaupat perua. Kuitenkin livenä ovat ihan mahtavat, varsinkin yhdistettynä ratin ja mattojen punaisiin aksentteihin.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

enkero

Upea peli - onnittelut ja hatunnosto, herättää positiivista kateutta!!! Vielä kun lämmitettävä ruori ois niin ois liki täydellinen.

Hienoa että näitä namusia esitellään Santanderin vempeleiden muassa (joihin "omanikin" lukeutuu)!
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

xmasa

#45
Komea laitos kyseessä, ei vaan omat â,¬urot tuollaisiin riitä ikinä, kun velaksi ei tee mieli kulkineita ostella.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Jukes

Hieno peli. Mahtava nähdä että näitä eksy pohjolan perukoille.  :) Heitetäänpä kysymys nuista Matrix valoista ovatko toimiva ja mieööyttävä ratkaisu. Näistä on juttua väännetty tyolla b9 keskustelun puolella, moni ne on valinnut uuteen tulevaan, itse mukaan lukien. Kiinnostaa tietää ovatko hintansa arvoiset.

Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Popovice

Lainaus käyttäjältä: hurri - 24.10.15 - klo:18:52
Metalliväri tornadoharmaa
Hienon värin oot osannut valita (tai on sattunut sopivasti kohdalle), on itse asiassa sama kuin allekirjoittaneen A4 Allroadissa :P. Vähän epäilinkin että saattaisi olla tornadonharmaa, mutta kuvissa näyttää vaaleammalle kuin omani. Kyseinen väri on sen verran harvinainen että ei tarvii parkkipaikalla etsiä omaansa muiden samanväristen joukosta, vaikka toisaalta sun tapauksessa noita S7 malleja tuskin muutenkaan on ihan joka marketin pihalla 8).

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: hurri - 24.10.15 - klo:22:10
On on. Itse asiassa juuri tänä vuonna osallistuin verottajan tarkastukseen ja kaikki todettiin asianmukaiseksi ja kirjanpito riittäväksi....

Penkkien väriä itse alkuun karsastin kovasti, jopa siinä määrin että meinasin kaupat perua. Kuitenkin livenä ovat ihan mahtavat, varsinkin yhdistettynä ratin ja mattojen punaisiin aksentteihin.

Penkkien väri on just oikea. Itse en käsitä mustaa sisustaa. Tylsälle ja aralle suomalaiselle se tietty on paras vaihtoehto. Itse en tule enään ostamaan auto mustalla sisustuksella.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

hurri

#49
Lainaus käyttäjältä: Jukes - 25.10.15 - klo:10:54
Heitetäänpä kysymys nuista Matrix valoista ovatko toimiva ja mieööyttävä ratkaisu.

Lyhyt on kokemus vielä ja ajo Kehä III sisällä, joten valaistulla alueella. Siksi varsinaiseen pitkillä ajoon en vielä osaa sanoa mitään. Sen sijaan night visionin ja matriisivalojen yhteispeli on kaupunkialueella varsin toimiva. Autohan siis automaattisesti löytää jalankulkijat pimeänäön avulla ja matriisin avulla vilkuttaa ja valaisee jalankulkijan, joka jää ajovalojen katveeseen. Helpottaa huomattavasti tummiin pukeutuvien kulkijoiden huomaamista. Pimeänäkö on myös aika jännä, vaatii toki katseen kääntämistä ajosuunnasta. Parempi vaihtoehto olisi jokin projektoritoiminto tai HUD:ia hyödyntävä pimeänäkö.

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.10.15 - klo:13:45
Penkkien väri on just oikea.

Kun vaimo valitsee, on mentävä mukana :D Onneksi nyt vaimon ja omat intressit kohtasivat.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

hurri

Postataan tähän ei suoraan autoon liittyvää tietoa referenssiksi muille Audin oem navigaattorin ja AudiConnectin kanssa vastaisuudessa säätävien kanssa.

Auto liittyy siis AudiConnectin kautta suoraan my.audi.com -sivustoon ja tuolla sivustolla voi mm. lisätä autoonsa poi-tietokantoja navigaattoriin. Tästä tietenkin innostuin, että nyt olisi mahdollista saada navigaattoriin päivitettyä olennaiset tietokannat helposti. my.audi.com lupailee, että heille voi poi-datan tuottaa hyvinkin monessa muodossa, joten haaveilin ensisijaisesti käyttäväni nykyisissä Navigonin ja Garminin erillisnavigaattoreissa olevia ajantasaisia kameratietokantoja, koska esim. Skoda mahdollistaa suoraan omaan oem navigaattoriinsa Navigonin (joka on Garminin kanssa samaa konsernia) tietokantojen päivityksen. Long story short: monen yrityksen ja valmistajan tietokantoja kokeiltuani tämä ei ole mahdollista, koska navigaattorivalmistajat suojelevat intohimoisesti kameratietokantojansa jopa ne ostaneelta kuluttajalta.

Sitten toimivat tavat. Ensinnäkin vuosia sitten toiminut TomTomPOI ja sen kopiosivut ovat kaatuneet. Sen sijaan osoitteesta amg-lahti.org on saatavissa vuodelta 2011 peräisin oleva TomTomPOI tietokanta, joka toimii heittämällä. Toiveena oli kuitenkin vielä saada ajantasaisempaa dataa. Siinä onnistuin rekisteröitymällä www.gpspower.net keskustelupalstalle, josta on saatavilla aina tuorein SCDB:n ajantasainen kameratietokanta. Mainostavat 99 % kattavuutta ja Suomessa on kirjattu yhteensä 902 kameraa. Iltasanomat 2012 sanoo Suomessa olevan noin 900 kameraa, joten lähellä ollaan, koska lamassa tuskin suurta kameraryntäystä on tapahtunut. Tietokanta päivittyy kuukausittain. Ladattavat CSV-tiedostot ovat toimineet sellaisenaan (tosin SCDB:n Pohjoismaiden kameratietokanta sisältää reilu kymmenkunta erillistä CSV-tiedostoa, jotka yhdistin komentokehoitteessa yhdeksi, lisätietoja prosessista pyydettäessä). SDCB on kirjannut osan kameroista punaisia valoja valvoviksi kameroiksi, joita Suomessa ei tietääkseni ole tarjolla, joten SCDB:ltä kannattaa ottaa omaan käyttöönsä kaikki Pohjoismaiden kamerat. Lisäksi loin itse pikapikaa Googlen kuvahaun perusteella haluamani ikonit kameroille (fiksuin tehdä PNG-kuva ja kokorajoitus 200x200 px, transparency sallittu).

Lisäksi lisäsin R-kioskit amg-lahti.org -tietokannasta (valitettavasti vanhentunut) ja McDrivet McDonaldsin omilta sivuilta näin alkuun, kun näitä työssä tulee (valitettavasti) käytettyä. Kaikissa toimivat erilliset ikonit hienosti ja Audiin jossakin mainittiin mahtuvan useita kymmeniätuhansia POI-tietoja (esim. Skodaan Move&Fun voi tallentaa 10000 kohdetta, kun Pohjoismaiden kamerat ovat jo yksinään 8500 kohdetta).

Hälytyksiä omille POI:lle ei ilmeisesti saa niitä lähestyttäessä. Itse uploadaus-prosessi tapahtuu siten, että my.audi.com:ssa lisätään jokainen haluttu tietokanta kohtaan myAudi Erityismääränpäät. Uploadin yhteydessä listalle määritetään nimi ja kuvake, tarjolla on 8 valmista kuvaketta. Tämän jälkeen kaikki erityismääränpäälistat valitaan ja klikataan Valmistele paketti. Tämä avaa Javascript-sovelluksen, joka kääntää tiedot auton ymmärtämään muotoon SD-kortille. Kortti roudataan autoon ja valitaan System Update SD-kortilta, jonka jälkeen POI:t näkyvät automaattisesti. Audin ohjeiden mukaan jossakin pitäisi olla myös mahdollisuus lähettää data ilman korttia autoon (auton ja MyAudin linkittämisen jälkeen), mutta tätä en ole löytänyt. Toisinsanoen AudiConnectia tai dataliittymää ei prosessissa tarvita.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

Peke

#51
^ Kiinnostavaa tietoa, ite olin todella lähellä tehdä kaupat uudesta RS3:sta ja siihen olisin ottanut nuo kaikki navi, netti ym. systeemit. Mutta sit vaihtu koko merkki...
Joka tapauksessa hieno(ja) auto(ja) sulla! Ã,,ssä on jo ilman muutoksiakin makee laite ja erittäin hyvä, että näitä edes jotkut Suomessakin ostaa. Kyllä täällä niin tympeen näköistä laitetta liikenteessä näkee, että...  :o
Mutta pointsit hankinnasta, varusteista ja sisustan väristä.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Atro

Lainaus käyttäjältä: hurri - 24.10.15 - klo:15:10
Varustelistalla mm. Matrix-valot, kaikki assistentit, B&O, night vision, ovien sulkemisavustin, jopa alcantarakatto ja televisio. Itse asiassa lisävarustelistalta puuttuvat vain sporttiputket, keraamiset jarrut ja ratinlämmitin. .

Mukavuusetuistuimet taitaa myös puuttua, tosin ulkonäöltään noi ässän vakiot on hienommat. Onkos tuo Navi kosketuspaneelilla eli MMI touch? Itsellä ajelin tuossa pari päivää Saksassa S6 avantilla jossa ei ollut mmi touchia ja siinä tuo navin käyttö pelkällä rullalla tuntui hieman kömpelöltä.

Tuon kasikoneen äänet ovat kyllä jotain todella mahtavaa. Ei äänigeneraattoria tarvita. Ohjauksen vaste ässässä tuntuu luonnollisemmalta kuin a6 2.0 tdissä. Onko näissä vielä hydraulinen ohjaustehostin?


hurri

Lainaus käyttäjältä: Atro - 02.11.15 - klo:08:20
Mukavuusetuistuimet taitaa myös puuttua, tosin ulkonäöltään noi ässän vakiot on hienommat. Onkos tuo Navi kosketuspaneelilla eli MMI touch? Itsellä ajelin tuossa pari päivää Saksassa S6 avantilla jossa ei ollut mmi touchia ja siinä tuo navin käyttö pelkällä rullalla tuntui hieman kömpelöltä.

Tuon kasikoneen äänet ovat kyllä jotain todella mahtavaa. Ei äänigeneraattoria tarvita. Ohjauksen vaste ässässä tuntuu luonnollisemmalta kuin a6 2.0 tdissä. Onko näissä vielä hydraulinen ohjaustehostin?

MMI Touch vaaditaan jo ainakin mm. B&O:n, Audi Connectin ja Audi Phone Boxin takia. Itse käytän kuitenkin rullaa. Johtuu varmaan sen nopeudesta, kun siihen on tottunut. Päivitetty prosessori muuten tekee MMI:n käytöstä huomattavasti nopeampaa, joten faceliftaus auttaa tuossakin. Mukavuusetuistuimet tosiaan puuttuvat, mutta tätä en pidä itsekään huonompana vaihtoehtona. Tietenkin reilusti yli 100 kiloiselle kuskille mukavuusetuistuimet alkavat olla must. Ainoa etu noista on suolaiseen lisähintaan tilattavissa olevat penkkien ilmastointi ja hieronta, mutta ulkonäkö on kyllä jotain A7 TDI:hin sopivampaa. Sähköinen ohjaustehostin taitaa olla.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

mobile

Lainaus käyttäjältä: hurri - 24.10.15 - klo:15:46
Eipä se salaisuus ole eikä 100 ihan riitä. Taustalla vaikuttaa osakkuus lääkärifirmassa ja 30 h/vko autonratissa. Jonkinlainen firma kannattaa verotuksellisista syistä olla olemassa, jos näitä harkitsee.

Jos satku ei riitä, niin kaikki mikä menee yli 90 tonnin on kauppiaan katetta. Tuollaisen auton saa Saksasta käteisellä alle 50 tonnilla. Veropäätöksiä ei äkkiä katsoen löytynyt, mutta jos uuden perusverot on noin 50 niin käytetylle vuoden vanhalle arviolta 40.


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: mobile - 06.12.15 - klo:21:02
Jos satku ei riitä, niin kaikki mikä menee yli 90 tonnin on kauppiaan katetta. Tuollaisen auton saa Saksasta käteisellä alle 50 tonnilla. Veropäätöksiä ei äkkiä katsoen löytynyt, mutta jos uuden perusverot on noin 50 niin käytetylle vuoden vanhalle arviolta 40.

Perusvero...joopajoo. 52te on lähtö. Tohon saa helposti verojen osuudeksi 70-80te ja ylikin, kun lätkii varustetta sisään.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

mobile

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 06.12.15 - klo:21:10
Perusvero...joopajoo. 52te on lähtö. Tohon saa helposti verojen osuudeksi 70-80te ja ylikin, kun lätkii varustetta sisään.
Niin saa. Joopajoo. Mutta se perusveron ja lätkittyjen varusteiden jälkeisen veron erotus ei siirry siihen tuontiautoon sellaisenaan ja käytännössä ei lainkaan. Joopajoo. Karkea perussääntö: tuot käytetyn auton maahan, niin sen varusteiden merkitys veroon on nolla. Joopa joo. Kyllä. Nolla. Se mikä määrittää veron on ikä ja kilometrit. Joopa joo. Vai ajattelitko että auto on käytettynä Saksassa alle 50.000 ja verot on sitten suoraan uuden auton 80.000 Suomessa? Niinkö? Joopa joo.


V-O


hurri

#58
Perusvarusteilla (eihän nuo Saksasta ole toki koskaan täysin varusteettomia, mutta kymmenillä tuhansilla täysvarustelua kevyempinä kuitenkin) 1,5 vuoden ikäisen (pre-facelift mallin) S7:n saa noin 20 tkm ajettuna Saksasta hintaan 55 kâ,¬ (lähde Mobile.de 8.12.15). Halvin faceliftattu S7 on ajettu 17 tkm ja on myynnissä tällä hetkellä hintaan 73 kâ,¬ 11 kk ikäisenä. Verot näihin noin 44 kâ,¬ (käytetyssä autossa eli yli 6 kk ikäisestä ja 6 tkm ajetusta ei joudu maksamaan lisävarusteista veroa, joten varsin vertailukelpoiset). Talvirenkaat orkkisvanteilla 3 kâ,¬ ja liikkeen kate (sisältäen toimitus-, rekisteröinti ja katsastuskulut) esim 5 kâ,¬.

Siten S7 (1,5 v ikäisenä, pre-facelift ja +-20 tkm rullattuna) saa tuotua noin hintaan 102-107 kâ,¬. Vastaavasti RS7 noussee tuonne 140 kâ,¬ halvimmillaan. Asiallinen liike sitoo katteensa kiinteäksi ja muut kustannukset elävät mukana. Käteisen ja FinnJet-matkan maagisuus on tässä myytti, kun autoliikkeen bulvaani käy joka tapauksessa maksamassa auton paikan päällä ja autoliike antaa ostopaperit mukana. Hieman ostohinnasta saa ilman muuta tingittyä, mutta asiallisen suomalaisen liikkeen toimiessa sekin on ostajan pussiin, ei autoliikkeen. Tietenkin eri asia, jos joltain jobbarilta (Suomessa ja Saksassa) lähtee riskillä ostamaan halvempaa autoa eikä merkkiliikkeestä. Toki jokainen rattimies väittää olevansa niin kova kauppamies, että jokaisesta AudiCenteristä käy itse puhumassa 20 % hinnasta kuin hinnasta pois. Näiden lisäksi asiallinen suomalainen liike tasaa verot täysimääräisinä vasta lopullisen veropäätöksen tultua. Siten halvemmat verot tulevat suoraan ostajan pussiin.

90 tâ,¬:lla saa kyllä hyvin varustellun uuden A7:n tai vähän vanhemman S7:n. RS7:ssa sitten mennään jo takuun ulkopuolisiin malleihin.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy