2.0 FSI ja paininkuppi (cam follower)

Aloittaja Harmu, 17.02.15 - klo:10:12

« edellinen - seuraava »

Harmu

Netistä löytyy "sekä-että" -tietoa siitä, että onko FSI polttoainepumpun päässä paininkuppi vaiko ei ole.

Näyttäs olevan erilainen tuo FSI kuin mitä nämä 2.0T FSI koneet.

Eli onko paininkuppia turbottomassa mallissa lainkaan?

Emil

Mä etsin sitä suurpainepumppua myös, tästä meidän 2.0 FSI-koneesta. Turboissahan se pumppu on hyvin näkyvillä? Tässä vaparissa se on vähän piilossa, mutta samoilla kohdin kuin ahdetussa. Tässä vaparissa se vaan on pystyssä se pumppu siellä kannen päässä. Kiinnitys alhaalta ylöspäin. Sen verran ahtaan oloinen paikka, etten ole sitä sieltä vielä irti kaivanut.

Kauhutarinoita olen lueskellut korkeapaine bensapumpun paininkupista. Rauhoitellut sitten itseäni sillä, että tässä vaparissa pumpun pystyasennosta johtuen voitelu on parempaa nokan ja paininkupin välissä. Taikka ihan itse olen tämän teoria kehitellyt, ettei tarvitse niin kiireesti pumppua avata.  ;)

Enpä kyllä netistä löytänyt kauhutarinoita vapaastihengittävään liittyen, silloin kun viimeksi etsin. Eipä sekään silti tarkoita, etteikö ongelmia voisi olla.

Harmu

No niinpä näky olevan pystössä. Täytyy näemmä purkaa melkolailla että pääsee käsiks. Pitää kattoa viikonloppuna mitä se on syöny.

Emil

Hyvä homma. Muistathan kertoa mitä löytyy. Saisin nukuttua yöni paremmin.  ;)

Harmu

http://vagfans.info/Img/AU/Bilder/412/412133200.png

Tuo kuva kertoo että siellä se kippo on. Jossaki vaiheessa pumppu oli tuollanen (06D127026J), mutta mulla ainaki on mallia 06F127025D joka ulkonäöllisesti on hyvin pitkälle samanlainen mitä TSI koneissa. Täytyy kattoa jos aamusella sais käytettyä auki ja katsastaa missä kunnossa se o.

psssst

Moi. En löytänyt tuoreempaakaan ketjua... Sattuisiko joku tietämään onko CJXC-koneessa (221kw 2,.0 TFSI) paininkuppia vai onko siinä rullalla toteutettu versio?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy