Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Antero - 19.12.12 - klo:22:59
Miksi Ceedin pitäisi olla selvästi halvempi kuin esim Golf tai Focus? Onko auto niin paljon huonompi? Vai johtuuko vain siitä, että merkin historia Suomessa on niin lyhyt ja sen takia autojen pitäisi olla halvempia? Optiman huippumalli on toki melko tyyris, mutta siinä onkin kaikki mahdolliset varusteet. Moottori saisi kyllä vähän tehokkaampi tuohon hintaan. Bensamoottorilla ja manuaalilaatikolla hinta taisi olla jotain päälle 30 000â,¬, ei nyt erityisen tyyris mielestäni.

Ehkäpä se perustuu siihen Korealaisuuteen ja mielikuviin. Maksa Kiasta 30 000 tai osta sillä Saksalainen auto, eron näkee sitten kun vaihtaa seuraavan kerran. En nyt tarkoita sinua, vaan yleisesti ottaen.

- Korjasin lainauksen. - Quality -

bowtie81

Lainaus käyttäjältä: Antero - 19.12.12 - klo:22:59
Miksi Ceedin pitäisi olla selvästi halvempi kuin esim Golf tai Focus? Onko auto niin paljon huonompi? Vai johtuuko vain siitä, että merkin historia Suomessa on niin lyhyt ja sen takia autojen pitäisi olla halvempia? Optiman huippumalli on toki melko tyyris, mutta siinä onkin kaikki mahdolliset varusteet. Moottori saisi kyllä vähän tehokkaampi tuohon hintaan. Bensamoottorilla ja manuaalilaatikolla hinta taisi olla jotain päälle 30 000â,¬, ei nyt erityisen tyyris mielestäni.

ei ole kyse huonoudesta, vaan siitä, että markkinoilla pitää olla autoja, jotka tarjoaa hyvän hintalaatusuhteen. Mutta sitten kun kansa huomaa sen, ja myynti nousee, nousee hinnat. Mutta toki se Kia merkkinä edelleen ei nauti samaa arvostusta, jolloin voi olettaa, ettei siitä saa myydessä samaa hintaa. Siksi odotan sen olevan tuntuvasti edullisempi kuin muut kilpailijat. Itse ajelen Chevrolet Cruzella, koska se tarjosi juuri tätä, outo merkki/malli, maahantuoja pyrki hinnoittelulla saamaan jalansijaa ja otin riskin onnettomasta jm-arvosta koska sain auton hyvään hintaan ja vielä hyvin eduin. Jotain porkkanaa pitää olla, suomessa vaan tuppaa hinnat karkaamaan. Odotan innolla kiinalaisten autojen markkinoilletuloa.

Cayman

Tuossa tuli taas todistettua kaveripiirissä,että kun vuoden välein vaihtaa autoa niin takkiin tulee julmetusti!vm 11 Golf 25tkm maksoi uutena 27800e,nyt hyvitys uuteen seiskaan 19200e kovalla tinkauksella,on jäätäviä nämä ekan vuoden pudotukset  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Kosti K Kelju

Minua hieman ihmetyttää Toyota-miesten vaihtopuheet 5000-6000 euron välillä, ei kuuna päivänä onnistu VAG-leirissä. Ehkä pitäisi hankkia Toyo ja todeta asia itse  ???

SKU

Lainaus käyttäjältä: Kosti K Kelju - 21.12.12 - klo:20:30
Minua hieman ihmetyttää Toyota-miesten vaihtopuheet 5000-6000 euron välillä, ei kuuna päivänä onnistu VAG-leirissä. Ehkä pitäisi hankkia Toyo ja todeta asia itse  ???

Kuulostaa pieneltä välirahalta liikkeen kautta vaihdettuna. Tulee vaan mieleen, että ketä tässä kusetetaan?
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: SKU - 21.12.12 - klo:20:34
Kuulostaa pieneltä välirahalta liikkeen kautta vaihdettuna. Tulee vaan mieleen, että ketä tässä kusetetaan?

Kyllähän vuoden vanhojen Tojotien hinnat (hintapyynnöt) ovat niin jäätäviä, että jos ovat lähelläkään toteutuvia hintoja, niin tuollaiset 5-6 tonnin välirahat ovat uskottavia, jos kyse on karvalakkimallista ilman ylimääräisiä varusteita.

Jokin Varis lienee vielä Anjovistakin parempi esimerkki, sillä käytettyjen hintoja seuratessa voisi Variksen hinnan olettaa vain nousevan ensimmäisenä vuonna.

Cayman

Minua hieman ihmetyttää Toyota-miesten vaihtopuheet 5000-6000 euron välillä, ei kuuna päivänä onnistu VAG-leirissä. Ehkä pitäisi hankkia Toyo ja todeta asia itse  ???

Totta,mutta näissä on kyllä perää,yhden tojotan olen itse uutena ostanut ja suorankaupan alennus/vaihturin hyvitys olivat tähtitieteellisiä,joku täällä jossain kirjoittikin,että tojolla tehdas omistaa maahantuojan tai jotain,siksi kaupanteko helpompaa kuin vagilla? Porin Käyttöauto vetää kyllä pohjat vaihtotarjouksissa; Myy Kamuxille ja tule sitten ostamaan suoralla rahalla! (vaikka kyse ihan perus kinnereistä jotka lähtee vaihtoautohallista kuin se kuuluisa kuppa töölöstä!)  >:(

Pari hyvää esimerkkiä tojotoista;
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=YCL699&cid=422
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=TTF253&cid=422

;D ;D ;D ;D ;D ;D

vastaavat nettiautossa max tonnin pari
ID.3 Business
Golf VIII

MMV

Minua hieman ihmetyttää Toyota-miesten vaihtopuheet 5000-6000 euron välillä, ei kuuna päivänä onnistu VAG-leirissä. Ehkä pitäisi hankkia Toyo ja todeta asia itse  ???

Ilmeisesti tämä toteutuu vain Tojon vaihdossa Tojoon (ja tätäkin vähän epäilen). Minulla oli useita autoja sitten yksi Avensis ja sen arvo tuntui kyllä tippuvan aivan samaan tahtiin kuin muidenkin autojen. Toki vaihtui kyllä ihan muuhun merkkiin, joten ei pysty arvioimaan olisiko toiseen Toyotaan tullut hirviöhyvitys. Minusta tuli tuon Avensiksen jälkeen armoton Toyotan vihaaja ;D ja en vaihda moiseen kinneriin vaikka väliraha olisi mitä!

tuRboman

Se olin minä joka edellä mainitsin tuon 5-6000â,¬välirahan. Juttelin appiukon kanssa kun kuusia roudattiin ja kysäisin asiasta. Väliraha  oli ollut n.6500â,¬ kun edelliskoppainen Ave vaihtui III Aveen (ensimmäinen essari liikkeessä) ja vaihtarin speksit hieman reilut 3v ja ehkä 65-75 tkm mittarissa. Tuon tarkemmin ei muistanut. Mutta ei tuo kauas heitä mitä itse muistelin. Eli 1.8 sedan karvalakki (+vakkari) vaihtui uuteen samanlaiseen. Puhe asteella kuulemma jo alustavasti sovittu kauppoja seuraavasta mallista kun essari aikanaan tulee. Ei halunnut FL mallia kun muutokset pieniä. Perus huoltojen lisäksi nyky Ave on käynyt yhden kamppiskäynnin (?) ja ajovalopolttimot. Ikää yli 3v ja mittarissa hivenen yli 70tkm. Mun vaihtamat on vuodessa ja alle 50tkm menettäneet enemmän arvoa. Pahimmillaan liki 2* tuon summan. Vuodessa! Olen idiootti, myönnetään...
"All 4 The Driver"

Kosti K Kelju

En tiedä onko tehty minkälaisia tutkimuksia merkkiuskollisuudesta mutta uskoisin Toyotalla ajavien olevan kärjessä. Niin pitkälle kuin minä muistan tai olen ollut kiinnostunut autoista niin Toyotalla ajava tuttava/sukulainen on vaihtanut samaan merkkiin. Välirahoista ei niinkään puhuttu 80- ja 90-luvuilla, mutta jotenkin on sellainen tuntuma ollut että jo silloin japanilaismerkillä ajaneet selvisivät pienemmällä välirahalla. Tämä siis pelkkänä olettamuksena. Isäukko oli ooppeli-miehiä noilla vuosikymmenillä ja välirahat olivat melko huimia ainakin hänen omien sanojen mukaan. Toisaalta se oli ooppeli  ;D

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 22.12.12 - klo:01:00
Se olin minä joka edellä mainitsin tuon 5-6000â,¬välirahan. Juttelin appiukon kanssa kun kuusia roudattiin ja kysäisin asiasta. Väliraha  oli ollut n.6500â,¬ kun edelliskoppainen Ave vaihtui III Aveen (ensimmäinen essari liikkeessä) ja vaihtarin speksit hieman reilut 3v ja ehkä 65-75 tkm mittarissa.
Perus golf comfortline farkku kun vaihtui exeoon, niin hyvitys oli 7500 euroa alle ostohinnan, ikää 3v ja 75tkm mittarissa. Golf oli aikoinaan hankittu eskari, tosin vain 4tkm ajettu, etu hinnassa uuteen talvipyörät ja metalliväri.
Uudessa golfissa ärsyttää automaatti-ilmastoinnin ja xenonien oleminen eri paketissa, tulee iso summa lisävarusteisiin ja siten arvonalennukseen.

Cayman

Tää Korsuhan on suomen halvin liike  ;D

siittä corolla,ikää vain 21v ja hintaa vain 5000e

http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=FBC841&cid=422

Ja nätti keltainen a4 halvalla kanssa;
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=HIE562&cid=422

98 pasuuna vain 8000e

http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=VIK529&cid=422

ei ihme että tojoihin hyvitykset linjassaan!
ID.3 Business
Golf VIII

Dumbass

Lainaus käyttäjältä: Audis - 22.12.12 - klo:09:19

siittä corolla,ikää vain 21v ja hintaa vain 5000e

http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=FBC841&cid=422

Ja nätti keltainen a4 halvalla kanssa;
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=HIE562&cid=422

98 pasuuna vain 8000e

http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=VIK529&cid=422

ei ihme että tojoihin hyvitykset linjassaan!

Ei saakeli. Oli niin hupaisaa luettavaa että tuli käytyä läpi koko 238 auton vaihtoautovarasto.

Aikas isolla prosentilla on kesäkuvat autoista että varastopäivät on myös jonkinmoiset.

No ei kai se ole tyhmä joka pyytää, mutta miten ihmeessä nuo myydään?

Tää on ja mahtava!
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=VLN828&cid=422

Tuolla on paljon muitakin vehkeitä mitä mä luulin jo sukupuuttoon kuolleiksi...

nemos

Lainaus käyttäjältä: Audis - 22.12.12 - klo:09:19

Jos jollekin on vielä epäselvää, niin kyseinen liike ihan oikeasti kunnostaa isolla rahalla käyttöautoja ja myöntää niille takuun ja senkin jälkeen poikkeuksellisen jälkihoidon. Liike toimii pienellä paikkakunnalla, jossa ei liike näin pitkää uraa olisi tehnyt, jos ei asiakkailla olisi luottamusta.

Syksyllä uutisoitiin, että toinen veljeksistä jää eläkkeelle ja toinen lunasti osuuden itselleen. Haastattelussa mainittiin, että vaihtoautovarasto pitää saada alammalle tasolle. Nyt liike mainosti edullisia poistoautoja "jääradalle". Ehkä tämäntyyppinen liiketoimintamalli on tulossa tiensä päähän, kun syrjäseudunkin ihmisillä varallisuuden lisääntyessä on varaa hankkia uudempia autoja markkinahintaan muualta Korsumäen romuista kunnostamien sijaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Arcca

Lainaus käyttäjältä: nemos - 22.12.12 - klo:10:56
Jos jollekin on vielä epäselvää, niin kyseinen liike ihan oikeasti kunnostaa isolla rahalla käyttöautoja ja myöntää niille takuun ja senkin jälkeen poikkeuksellisen jälkihoidon. Liike toimii pienellä paikkakunnalla, jossa ei liike näin pitkää uraa olisi tehnyt, jos ei asiakkailla olisi luottamusta.

Syksyllä uutisoitiin, että toinen veljeksistä jää eläkkeelle ja toinen lunasti osuuden itselleen. Haastattelussa mainittiin, että vaihtoautovarasto pitää saada alammalle tasolle. Nyt liike mainosti edullisia poistoautoja "jääradalle". Ehkä tämäntyyppinen liiketoimintamalli on tulossa tiensä päähän, kun syrjäseudunkin ihmisillä varallisuuden lisääntyessä on varaa hankkia uudempia autoja markkinahintaan muualta Korsumäen romuista kunnostamien sijaan.

Jep, samaa olen lukenut lehdistöstä kyseisestä firmasta joten niiden hinnat eivät ole ihan vertailukelpoisia tai ainakin niille on luonnollinen selitys.

Luulen myös että internetin tulo joka mökkiin ja siitä seuraava autojen hintatietoisuus lyö kapuloita rattaisiin tuolle bisnekselle, varmaan vaikea perustella kovaa hintaa jonka perusteet ei tavallaan näy ulospäin. Korsun auto on varmaan kunnossa, mutta asiakas miettii nettiautoa selatessaan 2000 halvemmasta corollasta että miksei tuokin voi olla yhtä hyvässä kunnossa vaikkei Korsulla olekaan myynnissä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 22.12.12 - klo:10:47

Tää on ja mahtava!
http://www.korsumaenauto.fi/vaihtoautot_3_esittely.aspx?vid=VLN828&cid=422

Tuohan oli helmi löytö,Museokilvissä ja kaikkee, Jos olis tilaa hakisin itselle joululahjaksi  :)
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Tuo Datsun on kyllä löytö. Nuo olivat pahoja ruostumaan, ja noin hyväkuntoiset ovat löytöjä. Itselläni oli tuon seuraaja, Nissan Cherry vm 1983 isolohkolla (1.5 GL) ja punaisella sisustalla rattia myöten. Sellainenkin olisi kiva museoautona vanhoja muistoja lämmittämään.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.12.12 - klo:11:32
Tuo Datsun on kyllä löytö.

Tuollainen, mutta metallisinisenä oli mulla työsuhdeautona 80-luvun alussa.
Nyt kun kuvia katsoo, niin tuntuu että työnantaja on tehnyt pilkkaa kustannuksellani. Olin kyllä ylpeä ja tytöillekin kelpasi.
Niin se aika kuluu ja muuttuu kaikki.

Arcca

Eikös tuollainen farkkuna ollut aika harvinainen jo silloin? En muista niitä paljoa nähneeni.
(Meillä oli kanssa tuo cherry malli kolmiovisena luiskaperänä.)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.12.12 - klo:11:32
Nissan Cherry vm 1983 isolohkolla (1.5 GL) ja punaisella sisustalla rattia myöten.
Kaverilla oli aikoinaan samanlainen, ja sillä tehtiin lukemattomat pelireissut. Se punainen sisusta on jäänyt kanssa hyvin mieleen, kuten myös se, että oli erikoisen lämmin talvella. Mutta se ruostuminenhan oli noiden ongelma.

repe59

Oma eka auto oli -79 punane 3-ovinen, muistan viel ku myyjä kehu et se on suora, liekö olt joku kierokin, juu ruostu se,ovie alakantti hitsattiin vr:n konepajan peltisen pukukopin ovesta, valmis kanttaus ja hyvä tuli ;)vuosi oli-85.
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Ocu_P

Korsumäen ilmoittelua olen satunnaisesti seurannut 90-luvun lopulta saakka. Myyntiajat käsittämättömiä; netistä löytyy esim. 626 coupe ja Passat Tdi, joiden muistan olleen myynnissä jo markka-aikana.

Antero

Lainaus käyttäjältä: Kosti K Kelju - 22.12.12 - klo:07:32
En tiedä onko tehty minkälaisia tutkimuksia merkkiuskollisuudesta mutta uskoisin Toyotalla ajavien olevan kärjessä.

Tuossa ensimmäinen vastaan tullut tutkimus aiheesta:

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=4&news_id=201200651&p=3&cat=30

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 22.12.12 - klo:22:02
Korsumäen ilmoittelua olen satunnaisesti seurannut 90-luvun lopulta saakka. Myyntiajat käsittämättömiä; netistä löytyy esim. 626 coupe ja Passat Tdi, joiden muistan olleen myynnissä jo markka-aikana.

Jossain topicissa kirjoitin saaneeni vaihdossa Korsumäeltä Mersusta, jonka ostin pari päivää ennen, 108 500 markkaa enemmän kuin mitä maksoin autokauppiaalle. Olisi se mukava saada laakkoseltakin 18250â,¬ enemmän vaihdossa uuteen 44100â,¬ autoon, mitä on pari päivää sitten maksanut. Vain Korsumäki pystyy siihen. Jäipä uusi Tojo 41,33% alle ovh:n ja tuli vielä kaupanpäälle talvirenkaat, cd-soitin ja sumuvalot. ;D

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.12.12 - klo:22:58
Jossain topicissa kirjoitin saaneeni vaihdossa Korsumäeltä Mersusta, jonka ostin pari päivää ennen, 108 500 markkaa enemmän kuin mitä maksoin autokauppiaalle. Olisi se mukava saada laakkoseltakin 18250â,¬ enemmän vaihdossa uuteen 44100â,¬ autoon, mitä on pari päivää sitten maksanut. Vain Korsumäki pystyy siihen. Jäipä uusi Tojo 41,33% alle ovh:n ja tuli vielä kaupanpäälle talvirenkaat, cd-soitin ja sumuvalot. ;D
:o

skriko

Nyt tekisi mieli vaihtaa autoa sais 2013 rek. vuodeksi. Vuosimallilla ei niin väliä, kunhan ei ole muuttunut. Mutta mihin helkkariin sitä vaihtas.
Pitäisi olla ehdottomasti 2 ovinen
Bensakone

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.12.12 - klo:21:30
Nyt tekisi mieli vaihtaa autoa sais 2013 rek. vuodeksi. Vuosimallilla ei niin väliä, kunhan ei ole muuttunut. Mutta mihin helkkariin sitä vaihtas.
Pitäisi olla ehdottomasti 2 ovinen
Bensakone

No se GT86 kun se selvästi polttelee ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.12.12 - klo:21:34
No se GT86 kun se selvästi polttelee ;)

Sitä tässä kerran oikein ajatuksella mietin. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että on se liian räyhäriauto. Kone huutaa kun rongan sonni ja istutaan melkein asfaltissa. On tainnut Skriko tulla vähän liian vanhaksi nuorisoautoon.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.12.12 - klo:21:44
Sitä tässä kerran oikein ajatuksella mietin. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että on se liian räyhäriauto. Kone huutaa kun rongan sonni ja istutaan melkein asfaltissa. On tainnut Skriko tulla vähän liian vanhaksi nuorisoautoon.

No sitten joku hiukan herraskaisempi coupe, esim. Audi A5 tai MB C :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Dumbass - 22.12.12 - klo:10:47
Ei saakeli. Oli niin hupaisaa luettavaa että tuli käytyä läpi koko 238 auton vaihtoautovarasto.

Aikas isolla prosentilla on kesäkuvat autoista että varastopäivät on myös jonkinmoiset.

Varastopäivistä puheenollen,tämä on ollut myynnissä tuolla liikkeessä jo jostain 2007-vuodesta lähtien ja hintakin alkaa olemaan tuplat toiseen vastaavaan:
http://www.nettiauto.com/opel/tigra/3888710

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy