Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Tässä yksi video xv:stä sekä manuaalilla että CVT:llä.

http://www.subaruxvforum.com/forum/subaru-xv-general-discussion-forum/1185-cvt-vs-manual-transmission-purchasing-soon.html

CVT-vaihteiston yhteyteen lienee viisainta ottaa 2 litrainen. Tosin manuaalivaihteiseen 1.6 saa alennusvaihteiston. Itse ottaisin 1.6 manuaalilla. Edullisempi hankintahinta ja pienempi kulutus kuin 2 litraisessa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.09.14 - klo:11:31

Tosin manuaalivaihteiseen 1.6 saa alennusvaihteiston. Itse ottaisin 1.6 manuaalilla. Edullisempi hankintahinta ja pienempi kulutus kuin 2 litraisessa.

Varmaan näin jos haluaa mennä taloudellisimman mukaan. Meidän tapauksessa myös automaatti tuo jotain uutta auton vaihtoon, kun Yeti ei sellainen ole. Ja muutenkin haluan ehdottomasti siirryttää perheen autot tomaatti kauteen, uskon sen olevan tulevaisuutta ja tietenkin mukavampaa.

Lainaus käyttäjältä: fish - 07.09.14 - klo:09:56

V60 ocean race-mallisto on esittelyssä, pitäisiköhän taipua "ruåtsalaiseen"..? Voisi toimituksen saada varmaan jo vuoden vaihteeseen.

Kävinpä tuolla Volvollla noitakin katselemassa tänään, ihan hienolta näytti.

Harmi vaan omalta kohdalta, että Volvojen penkit on suunniteltu kapealanneluisen mallinuken ympärille, joka ei vastaa omaa kroppaani vaikka hoikka olenkin; penkin reunat alkaa nousemaan liian aikaisin ja painaa takareisiä. Sama juttu sekä V40, V60 ja V70.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

fish

Kävin pällistelemässä minäkin.
Taitaa olla liian pieni tuo v60 kuitenkin.
Ei ole helppoa, ei.
Touran 1.6 TDI DSG7

traktori

Auttakaa miestä mäessä:

Ostan itselleni omaan firmaan käyttöautoksi farmaria. Vaihtoehdot ovat:
- Leon ST 1.4 122 M6 Style + metalliväri + Style Launch + LED-valot + lohko- ja sisälämppäri + 16" tarvikealut nastarenkain
- Octavia Combia 1.2 105 M6 Elegance + metalliväri + lohko- ja sisälämppäri + 16" tarvikealut nastarenkain

Hankintahinta korkokuluineen on Leonissa n. 2100 â,¬ halvempi. Käyttöetu on Leonissa 20â,¬ halvempi.

Leon isommalla koneella tuntuu mukavammalta ajaa, ja on halvempi, mutta Octaviassa on muutamia varusteita enemmän. Mitä mahtaa kolmen vuoden päästä myyntihinnat olla, sulaako hankintahinta kokonaan myytäessä? Onko näillä laadullisesti mitään eroa?

Meillä on perheautona Ocu II pre-facelift 2.0 TDI DSG Combi elegance, johon ollaan tosi tyytyväisiä ja uusi ocu houkuttaa tämän vuoksi, mutta toisaalta Seat on sporttisemman näköinen ja vaimon mukaan ei meillä voi olla kahta Octaviaa pihassa...

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: traktori - 18.09.14 - klo:15:29
vaimon mukaan ei meillä voi olla kahta Octaviaa pihassa...

Mitä sitten turhaan kyselet, jos homma on jo selvä?

DSL

Lainaus käyttäjältä: traktori - 18.09.14 - klo:15:29
Auttakaa miestä mäessä:

Ostan itselleni omaan firmaan käyttöautoksi farmaria. Vaihtoehdot ovat:
- Leon ST 1.4 122 M6 Style + metalliväri + Style Launch + LED-valot + lohko- ja sisälämppäri + 16" tarvikealut nastarenkain
- Octavia Combia 1.2 105 M6 Elegance + metalliväri + lohko- ja sisälämppäri + 16" tarvikealut nastarenkain

Hankintahinta korkokuluineen on Leonissa n. 2100 â,¬ halvempi. Käyttöetu on Leonissa 20â,¬ halvempi.

Leon isommalla koneella tuntuu mukavammalta ajaa, ja on halvempi, mutta Octaviassa on muutamia varusteita enemmän. Mitä mahtaa kolmen vuoden päästä myyntihinnat olla, sulaako hankintahinta kokonaan myytäessä? Onko näillä laadullisesti mitään eroa?

Meillä on perheautona Ocu II pre-facelift 2.0 TDI DSG Combi elegance, johon ollaan tosi tyytyväisiä ja uusi ocu houkuttaa tämän vuoksi, mutta toisaalta Seat on sporttisemman näköinen ja vaimon mukaan ei meillä voi olla kahta Octaviaa pihassa...

Mielipiteitä:
Vaihtelun kannalta toinen merkki olisi mukava ja 2.100 â,¬ jäisi käytettäväksi enemmän rahaa sitten seuraavaan autonvaihtoon. Täällä Ocu III harkinnassa, 1.2 TSI ja 1.4 TSI koeajettu näistä vain 1.4 TSI 140 hv/250 Nm miellytti. Onko laadulla niinkään väliä, kun uudessa autossa 2 v takuu kattaa 2/3 osan käyttöajasta tapauksessasi?
Pääasia että uusi auto miellyttää.  ;)

traktori

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.09.14 - klo:15:56
Mitä sitten turhaan kyselet, jos homma on jo selvä?
:D
No niinpä!

Nyt vain tuli hemmetti toi Golf 40 Edition sotkemaan, mutta niissä tuntuu olevan vähintään 4 vko odotusaikaa, eikä se nyt oikein sovi.

traktori

Lainaus käyttäjältä: DSL - 18.09.14 - klo:16:00
Mielipiteitä:
Vaihtelun kannalta toinen merkki olisi mukava ja 2.100 â,¬ jäisi käytettäväksi enemmän rahaa sitten seuraavaan autonvaihtoon. Täällä Ocu III harkinnassa, 1.2 TSI ja 1.4 TSI koeajettu näistä vain 1.4 TSI 140 hv/250 Nm miellytti. Onko laadulla niinkään väliä, kun uudessa autossa 2 v takuu kattaa 2/3 osan käyttöajasta tapauksessasi?
Pääasia että uusi auto miellyttää.  ;)
Hyvä mielipide, mutta kun samassa päässä asiasta tappelee autoetua nauttiva työntekijä, ja auton maksava yrittäjä, niin ei tämä olekaan ihan niin helppoa... Mutta päädyin kuitenkin tuon hinnan ja moottorin ominaisuuksien vuoksi Seatiin, joten molemmat osapuolet päätä ovat nyt tyytyväisiä. Ensi viikolla nautitaan Nevada White Leonista.

DSL

2.000 â,¬ eroa tarjouksissa täällä uuteen OcuIII:een vaihdossa, vaihtoauto noin 20 kâ,¬. Tällä hetkellä näyttäisi että "merta edemmäs ei kannattaisi kalaan lähteä".  ;D Täytyy kuitenkin jatkaa tarjouskyselyjä, ei minua haittaa jos uusi auto on noudettava esim. 500 km:n päästä.

765turbo

Meinasin tuon meidän kakkosauton Pösön 107 vm -12 , aj.32tkm vaihtaa uuteen pikkuautoon, mutta taitaa jäädä haaveeksi.
Ei ihme, jos autokauppa ei käy kun tommosen kaxvuotiaan pikkukinnerin hyvitys on luokkaa 40-50% uutena maksetusta hinnasta.
Tässä saatuja hyvityksiä ja mihin meinasin vaihtaa.

- 8000â,¬ Kamuxilla, tilalle olisi tullut 2012 Seat Mii, miksi vaihtaa käytettyyn (kunhan kysyin tarjousta), joten jäi väliin vaikka paras hyvitys
- 4500â,¬ Veho, tilalle uusi Citigo  75hv  5-ov. Elegance....jäi vaihtamatta
- 5500â,¬ Delta , tilalle uusi Mitsun Space Star, olisi 5-hengen ja 5-vuoden takuu, jäi vielä Mitsu kauppaan

Tänään haetaan tarjous uuteen Twingoon, 0% korko ja 4-vuoden takuu houkuttaa ja olisi kunnon takatuuppari talveksi :)

Zego

Miksi et myy itse ja siten ettet ole ahne (hinta "sopivaksi" heti kättelyssä)? Tuollaiset peinet/halvat autot myydään nopeasti. Uudesta saat sitten tingattua ne normaalit alennukset, eli voitat todella paljon.

MMV

Onkohan arenan ensimmäinen Biturbo Passat? Tänään löin nimet paperiin tällaisesta:
Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TDI Biturbo 176 kW (240 hp) 4MOTION DSG

40046132

Oma XC60 ollu myynnissä jo pitkään, nyt alkaa vaan tuo autokuume olemaan sen verran kohollaan, että tässä käyn aivojumppaa: pudottaakko hintaa oikein reippaasti, yrittää vaihtaa liikkeessä johonkin ( ei vaan oikein budjetille sopivaa ole Nettiautosta löytynyt) vaiko ottaa pari 800mg Buranaa ja ajella talvi Volvolla.

Hirveesti kiinnostais paluu takaisin Vag-konserniin, Ã,,rräkolhvi on kummitellut mielessä jo keväästä....
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Cayman

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 20.09.14 - klo:09:41
Ei ihme, jos autokauppa ei käy kun tommosen kaxvuotiaan pikkukinnerin hyvitys on luokkaa 40-50% uutena maksetusta hinnasta

Tää o  nii  tätä päivää,käsittämättömän ahneita ovat lasipalatsit,kun pitää saada joka autosta 5000â,¬ kate!  >:(

Itsellä kanssa vaihdot jäissä kun VII  Golf pudotti ekana vuotena -37%!!!
ID.3 Business
Golf VIII

repomies

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.09.14 - klo:17:06
Onkohan arenan ensimmäinen Biturbo Passat? Tänään löin nimet paperiin tällaisesta:
Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TDI Biturbo 176 kW (240 hp) 4MOTION DSG

Mitäpä ruksit mukaan normivarusteiden lisäksi? Tuonhan saa konffailtua kai yli 70 kiloeuron autoksi, jos siltä tuntuu.

MMV

Ei tullut valittua mitään muuta kuin pakolliset, alkaa olla jo riittävästi Passatilla hintaa ilman lisävarusteitakin. Mukana vain webasto ja sähköisesti esiin kääntyvä vetokoukku. Muutoinhan tuon Biturbon vakiovarustus on varsin hyvä. Itse asiassa tuon Pasuunan saa varusteltua yli 80 tonniin!

765turbo

Lainaus käyttäjältä: Zego - 20.09.14 - klo:11:19
Miksi et myy itse ja siten ettet ole ahne (hinta "sopivaksi" heti kättelyssä)? Tuollaiset peinet/halvat autot myydään nopeasti. Uudesta saat sitten tingattua ne normaalit alennukset, eli voitat todella paljon.

No nyt laitoin nettiautoon, katotaan kui käy. Ei taida pikkuautoissa kummosia alennuksia tippua lähtöhinnasta, onko jollain jotain esimerkkejä laittaa ostosta ilman vaihdokkia. Lähinnä siis noi kauppakassit Citigo, Mii, UP, C1 ym. kirput.

Cayman

^ tosi pienet on suorankaupan alet tuossa kokoluokassa,puhutaan noin 500â,¬ alesta eli ei edes toimituskulujen verran.
ID.3 Business
Golf VIII

765turbo

Niin arvelinkin, joten just voi lohkiksen tai talvinakit saada tingattua mukaan. Oli niin kiva kokemus toi uus Twingo et se vähän houkuttas. Uusi C1, 108 Pösö ja Aygo on samalla vanhalla pannulla ku nykynen meitin 107 Pösö eli uusi tekniikka, takaveto ja kori kiinnostaa Rellussa.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Zego - 20.09.14 - klo:11:19
Koska viimeksi olet myynyt itse.No toki siinä yleensä voitolle jää, mutta ei todellakaan ole helppoa muutaman vuoden takaiseen.Itse nyt vaihtanu varmaan noin 3 kertaa vuodessa keskimäärin harrastuksena.Nykyään omamyynti lähes mahdoton jos et kauppaa osamaksulla, tai ota jotai sontaa vaihdossa.Kyseisestä Pösöstä voi saada säkällä 5-6 tonnia käteistä.Joka kyllä saattanee lyödä ns. vaihtokaupat, mutta on myös enemmän sumplittavaa.Ja pieni auto merkkinä Pösö ei ole kyllä yhtään helpompi myytävä kuin mikään muukaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

765turbo

Keväällä myin pois XC70 Volvon ja sain saman ku maksoin 2013 ja ajoin yli 20tkm. Toukokuussa siirryin taas  liisarikantaan perheen pääautolla. Ehkä fiksumpaa ajella Pösöllä jatkossakin ku ei ole mitään vikaa ja vaihto/myynti ei lyö leiville.
Mulla ollut vajaa 70 autoa vuodesta 1985 ja aika harvoin tullu persnettoo muutamaa sataa markkaa/ euroo enempää, tuuria kai.

ram1

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 25.09.14 - klo:21:44
Keväällä myin pois XC70 Volvon ja sain saman ku maksoin 2013 ja ajoin yli 20tkm. Toukokuussa siirryin taas  liisarikantaan perheen pääautolla. Ehkä fiksumpaa ajella Pösöllä jatkossakin ku ei ole mitään vikaa ja vaihto/myynti ei lyö leiville.
Mulla ollut vajaa 70 autoa vuodesta 1985 ja aika harvoin tullu persnettoo muutamaa sataa markkaa/ euroo enempää, tuuria kai.
No ei se ole tuuria vaan aivojen käyttöä.Mutta yksityismyynti ei tod. ole näinä päivinä helppoa.Ostaminen kyllä.Eli ostaa halvalla auton, josta tietää ettei hinta romahda, niin silloin mennään hyvillä raiteilla.Uuden osto kyllä aika haaskausta, vaikka kässillä niistäkin saa oikealla hetkellä reiluja alennuksia.Mutta hinnanpudotus alkaa olemaan kaikissa 50%, 2-3 vuotta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Zego

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 25.09.14 - klo:21:44
5kk sitten möin pienen diesel pösön ja sain enemmän kuin ajattelin ja meni kahdessa viikossa. Kaikki autoni olen aina itse myynyt koska halvastakin autosta saa muuten ottaa tonneja takkiin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 25.09.14 - klo:22:08

Mutta hinnanpudotus alkaa olemaan kaikissa 50%, 2-3 vuotta.
Oliko minun Scrocconi hinta 2 vuotta sitten, kun se oli 20 000 ajettu 13 350â,¬, kun maksoin siitä 2010 syyskuussa uutena 26 700â,¬.
Vaikka se on nyt 4 vuota vanha, niin maksan jokisesta 40 000 ajetusta virheettömästä 118 kw Sciroccosta 17 000â,¬. Siis neljä vuotta vanhasta.
Tietysti jos ei osaa autoja ostaa, ostaa paskoja jotka eivät pidä arvoaan ja ostaa kaikki autonsa pitkäksi niin sitten.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.09.14 - klo:23:26
Oliko minun Scrocconi hinta 2 vuotta sitten, kun se oli 20 000 ajettu 13 350â,¬, kun maksoin siitä 2010 syyskuussa uutena 26 700â,¬.
Vaikka se on nyt 4 vuota vanha, niin maksan jokisesta 40 000 ajetusta virheettömästä 118 kw Sciroccosta 17 000â,¬. Siis neljä vuotta vanhasta.
Tietysti jos ei osaa autoja ostaa, ostaa paskoja jotka eivät pidä arvoaan ja ostaa kaikki autonsa pitkäksi niin sitten.
Just.No se oli yleistys mikä ei päde kaikkeen.Olen kyllä myynyt ja ostanut ihan tarpeeksi autoja tietääkseni jotain.Se vaan on niin, että ne puhuu ketkä sattunut onnistumaan autokaupoissa.Itsekin olen myynyt voitolla kymmenen autoa, mutta se ei ole mikään itseensäselvyys.Pitäis joskus lukea mitä jotkut kirjoittaa, eikä tarttua juuri siihen mikä itseä kiinnostaa.Ja laitappa rokko myyntiin pariks viikkoa nettiautoon ja kerro kirjallisesti mikä paras tarjous.Pitänee nyt ottaa myös huomioon jos autolla ei ajeta tuon enempää, niin totta vitussa sen arvo isompi kuin huntin ajetussa mikä olisi se normilukema tuon ikäisessä autossa.Itse en maksais pikkuTsi- koneella olevasta 3-ovisesta sammakosta kymppiä enempää ja luulen, että moni samaa mieltä, muttei kehtoo kertoa.Ja olen ostanut uuden auton 15% alella kokonaishinnasta, vaikka en ole ENTINEN autokauppias.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 25.09.14 - klo:23:48
Just.No se oli yleistys mikä ei päde kaikkeen.Olen kyllä myynyt ja ostanut ihan tarpeeksi autoja tietääkseni jotain.Se vaan on niin, että ne puhuu ketkä sattunut onnistumaan autokaupoissa.Itsekin olen myynyt voitolla kymmenen autoa, mutta se ei ole mikään itseensäselvyys.Pitäis joskus lukea mitä jotkut kirjoittaa, eikä tarttua juuri siihen mikä itseä kiinnostaa.Ja laitappa rokko myyntiin pariks viikkoa nettiautoon ja kerro kirjallisesti mikä paras tarjous.Pitänee nyt ottaa myös huomioon jos autolla ei ajeta tuon enempää, niin totta vitussa sen arvo isompi kuin huntin ajetussa mikä olisi se normilukema tuon ikäisessä autossa.Itse en maksais pikkuTsi- koneella olevasta 3-ovisesta sammakosta kymppiä enempää ja luulen, että moni samaa mieltä, muttei kehtoo kertoa.Ja olen ostanut uuden auton 15% alella kokonaishinnasta, vaikka en ole ENTINEN autokauppias.

Olen myynyt satoja autoja ja kaikki omia, maksettuja ja omilla rahoilla ostettuja. Kaikki on myyty voitolla. Ei vois vähempää kiinnostaa maksatko Sciroccosta 3 000 vai 20 000, kun en aio sitä sinulle kuitenkaan myydä. En kait ole niin tyhmä että laittaisin autoni johonkin nettiauton halpamyyntiin, missä kilpaillaan vain hinnalla. Sitten kun olen myymässä sitä, jos joskus paremman auton löydän, niin otan vaihdossa moottoripyörän syksyllä pilkkahintaan, rahoitan välirahan. Myyn moton keväällä sitten. Eiköhän sillä sillai hyvä hinta tule. Terveisin entinen autokauppias, jonka ei tarvitse enää tehdä autokauppaa.

DSL

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6743199
Muutaman viikon käytetty. 20175 â,¬. Hintaero uuteen vastaavaan/nettiautossa oleviin 4-5000 â,¬.
Tässä vinkiksi kenelle 2014 rekisteröity vähän käytetty kelpaa.  ;)
Toisin sanoen tuohon verratuna vastaavaa uutta autoa en ostaisi ja rekisteröisi tälle vuodelle.
Kyllä toi rahakasa jotain merkkaa.

ultimate70

Lainaus käyttäjältä: DSL - 26.09.14 - klo:17:48
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6743199
Muutaman viikon käytetty. 20175 â,¬. Hintaero uuteen vastaavaan/nettiautossa oleviin 4-5000 â,¬.
Tässä vinkiksi kenelle 2014 rekisteröity vähän käytetty kelpaa.  ;)
Toisin sanoen tuohon verratuna vastaavaa uutta autoa en ostaisi ja rekisteröisi tälle vuodelle.
Kyllä toi rahakasa jotain merkkaa.

Olisikohan tuo 20175 â,¬ autoveroton hinta  :)
ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT,
ex Ford Mondeo 2.0 203hv PS,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,
ex Skoda Octavia 1.8TSI 4x4 -13

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.09.14 - klo:17:34
Olen myynyt satoja autoja ja kaikki omia, maksettuja ja omilla rahoilla ostettuja. Kaikki on myyty voitolla. Ei vois vähempää kiinnostaa maksatko Sciroccosta 3 000 vai 20 000, kun en aio sitä sinulle kuitenkaan myydä. En kait ole niin tyhmä että laittaisin autoni johonkin nettiauton halpamyyntiin, missä kilpaillaan vain hinnalla. Sitten kun olen myymässä sitä, jos joskus paremman auton löydän, niin otan vaihdossa moottoripyörän syksyllä pilkkahintaan, rahoitan välirahan. Myyn moton keväällä sitten. Eiköhän sillä sillai hyvä hinta tule. Terveisin entinen autokauppias, jonka ei tarvitse enää tehdä autokauppaa.
Pojot
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

DSL

Lainaus käyttäjältä: ultimate70 - 26.09.14 - klo:18:14
Olisikohan tuo 20175 â,¬ autoveroton hinta  :)

Voi olla. Hätäsimmät on tuon jo varmaan tarkistaneet.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy